Wysłany: Pią Lis 05, 2010 13:39 [R200] Brak reakcji na pedał gazu.
Witam.
Stało się to pierwszy raz. Od kilku dni dziwnie falowały mi obroty jałowe, tak na oko od tego co ma być do ok. 1000. Wtedy też zaczęło się szarpanie przy ruszaniu, nie była to jazda żabką tylko jedno silne szarpnięcie, kilka razy w ciągu dnia, nie przy każdym ruszaniu, najczęściej na 1 biegu, czasami też na 2. Dziś jadąc na 3 biegu i dodając lekko gazu bardzo silnie szarpnęło, po tym pojawił się brak reakcji na pedał gazu, silnik pracował na jałowych obrotach. Po dodawaniu gazu obroty spadały do ok. 500. Zgasiłem silnik, po ponownym włączeniu reakcja na pedał gazu była prawidłowa, obroty nadal falowały ale auto było bardzo słabe. Zatrzymałem się, zgasiłem silnik i odłączyłem na chwile akumulator. Po podłączeniu wszystko wróciło do normy, obroty i moc ale na jak długo? I tu mam pytanie. Co mogło powodować opisane problemy?
[ Dodano: Pią Lis 05, 2010 13:39 ]
To co sprawdziłem:
- nie widzę przebić na kablach, są tylko lekko przytopione w miejscach gdzie się ze sobą stykały, nieco ciemniejsze w tym miejscu ale dziur nie ma,
- świece nie dawno wymieniane,
- przepustnica czysta,
- wężyki ciśnieniowe sprawdzone,
- przy zamkniętej przepustnicy oporność na czujniku to ok. 560Ω,
- oporność czujnika temperatury 585Ω,
- filtr powietrza nowy.
Mam zamiar wymienić jeszcze filtr paliwa.
Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lis 05, 2010 13:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
przy zamkniętej przepustnicy oporność na czujniku to ok. 560Ω
To jest w miare oki, ale trzeba by sprawdzic potencjometr czy mie ma jakiejs "dziury" we wskazaniach. Mozna multimetrem , lepiej oscyloskopem. Sprawdz czy zwieksza sie opornosc bez zadnych gwaltownych zmian ,czy spadkow. Pozdr.
Jutro to sprawdze. Czy możliwe jest jakieś przeczyszczenie, nasmarowanie tego potencjomentru? Czy odrazu wymiana?
Niestety wymiana. Fajnie jakbys mial kogos z jakims recznym oscylkskopem .Z multimetrem naprawde trzeba powoli przepustnice otwierac zeby zauwazyc jakies spadki opornosci. Mozesz go wykrecic z przepustnicy i podjechac do jakiegos elektryka. Sprawdz rowniez zasilanie na potecjonetr przep. ( chyba 5V na zewn. pinach wtyczki) i stan polaczen. Pozdr.
Będę próbował z multimetrem. Gdyby się okazało że jest uszkodzony to dostane sam potencjometr czy tylko w komplecie z przepustnicą?
Coś mi się przypomniało, jak mierzyłem tą rezystancje to nie odrazu uzyskałem taką wartość jak podałem, czasami skała pomiedzy 600 a 700, starałem się to dobrze robić. Czym reguluje ten potencjometr? Dawką paliwa?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum