Wysłany: Sro Lis 10, 2010 15:19 [MG ZS 180] Rozmiar opon i felg na zimę
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie
mam pytanie troche z innej beczki czy ktoś z Was, zakładał 15tki do ZS180?? mój stoi na 17tkach toyo sportmaxxx, ale kolega mówi, że stalówki od reno scenic pasują pod hamulce, boje się tylko tego, że auto bardzo siądzie i będzie darło brzuchem/wieszało się...
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Lis 18, 2010 14:20, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 10, 2010 15:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Temat wydzieliłem bo Twoje pytanie ma się NIJAK do kwestii opony nowe/bieżnikowane.
Markzo napisał/a:
boje się tylko tego, że auto bardzo siądzie i będzie darło brzuchem/wieszało się...
Yyy..??? Nie rozumiem...
Przecież to nie zależy od rozmiaru felgi, tylko od sumy rozmiaru felgi i opony, a od tego są tabele przeliczeń i wzory matematyczne - jak dobrze dobierzesz, to nie "siądzie", bo przecież średnica koła jako całości zostanie taka sama.
Jak na 17" feldze założysz za małą (o za niskim profilu) oponę, to też Ci "siądzie", nie?
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Ja mam w moim R400 (a nie oszukujemy siebie i Markzo - to jest TA SAMA BUDA ) 195/50R15 i jest ok, a to, że ZS ma obniżone zawieszenie nic nie zmienia, skoro mieszczą się opony 17, a felga 15 nie będzie zahaczać o tarczę, to na pewno da się dobrać taki rozmiar opon 15 cali, żeby nic nie "darło brzuchem/wieszało się...".
To będzie na ZSie może nie najlepiej wyglądać, ale założyć da się wszystko.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
tak odrazu profil 70 może co? Przecież nie wsadze mu profilu 65, skoro producent przy 15tkach zaleca 195/55... stąd moje pytanie czy nie będzie za nisko, bo coupeta na na profilu 55 siedziała sporo niżej niż na 17tkach.
Maciej nie chciałem robić osobnego tematu, bo nie jest to jakieś mega ważne pytanie, a akurat był wątek o zimowkach, ale ok
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
tak odrazu profil 70 może co? Przecież nie wsadze mu profilu 65, skoro producent przy 15tkach zaleca 195/55... stąd moje pytanie czy nie będzie za nisko, bo coupeta na na profilu 55 siedziała sporo niżej niż na 17tkach.
Markzo, nie kombinuj.
Weź rozmiar 17'tek, jaki masz teraz i przelicz którymkolwiek kalkulatorem rozmiar na 15 i będziesz miał odpowiedź - jeśli rozmiar zewnętrzny (a właściwie to średnica koła jako całości) jest taki sam, to wszystko musi pasować.
Jeśli miałeś takie problemy z coupe, to znaczy, że źle obrałeś opony i tyle.
Markzo napisał/a:
Maciej nie chciałem robić osobnego tematu, bo nie jest to jakieś mega ważne pytanie, a akurat był wątek o zimowkach, ale ok
Wątek był o bieżnikowaniu, a Ty go zaciemniałeś i robiłeś offtopic.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Markzo, nie kombinuj.
Weź rozmiar 17'tek, jaki masz teraz i przelicz którymkolwiek kalkulatorem rozmiar na 15 i będziesz miał odpowiedź - jeśli rozmiar zewnętrzny (a właściwie to średnica koła jako całości) jest taki sam, to wszystko musi pasować.
przejzałem rave i intrukcje obsługi = 195/55/15, nie założe do 180konnego auta jakiegoś balona np 65, bo będzie jak galareta jeździł, że się da wsadzić to ja wiem, tylko chyba nie powinno
maciej napisał/a:
Jeśli miałeś takie problemy z coupe, to znaczy, że źle obrałeś opony i tyle.
tak, fabryczny rozmiar wg producenta?
maciej napisał/a:
Wątek był o bieżnikowaniu, a Ty go zaciemniałeś i robiłeś offtopic.
jedno pytanie, a tak wyszedł nowy temat w sumie o niczym
Mixer założył 16tki do swojego zs'a i mówi, że auto już niżej siedziało, stąd moje wątpliwości i pytanie.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Markzo, brzuchem tarł na pewno nie będziesz a wydechem
Teraz masz 205/45/17 więc 195/55/15 jest niższe. Musisz szukać 195/60/15 by była wielkość koła lepiej dobrana (niemal identycznie jak masz teraz). Ewentualnie 185/65/15 i będziesz miał mm wyżej niż w lecie.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
przejzałem rave i intrukcje obsługi = 195/55/15, nie założe do 180konnego auta jakiegoś balona np 65, bo będzie jak galareta jeździł, że się da wsadzić to ja wiem, tylko chyba nie powinno
Przesądy?
Ja jeździłem w 827 na 195/65R15, a w 623 na 195/60R15 - na polskie drogi idealne opony, a na austriackich i niemieckich autobahn'ach też problemów nie widziałem.
Markzo napisał/a:
coupeta na na profilu 55 siedziała sporo niżej niż na 17tkach.
Markzo napisał/a:
tak, fabryczny rozmiar wg producenta?
To prawdopodobnie znaczy, że na 17 miałeś nie propocjonalnie większy profil, albo Ci się zdawało, bo różnica "optyczna" między 15, a 17 cali jest olbrzymia.
Jak już Ci napisałem. Nie filozofuj, tylko weź kalkulator i policz.
Przy przeliczaniu opon, nawet między rozmiarami fabrycznymi potrafi być ztcp 2-3% różnicy, czyli przy normalnym zamienniku masz 2-3 cm różnicy w wysokości (średnicy koła), czyli de facto auto "stoi" wyżej/niżej o 1-1,5 cm i to jest dopuszczane przez fabrykę.
Reszta to Twoje wrażenia.
Cytat:
jedno pytanie, a tak wyszedł nowy temat w sumie o niczym
A tak miałbyś kolejny bajzlowaty wątek o wszystkim w Poradach Technicznych, a nie w Offtopicu - nie filozuj, tylko stosuj regulamin forum - kto jak kto, ale Ty, stały bywalec, powinieneś wiedzieć co i jak.
Dziwi mnie, że to właśnie Ty masz takie podejście, skoro zawsze głośno protestujesz, jak się zaczyna jakaś ostrzejsza dyskusja o podwyższonej temperaturze.
Markzo napisał/a:
Mixer założył 16tki do swojego zs'a i mówi, że auto już niżej siedziało, stąd moje wątpliwości i pytanie.
Weź kalkulator, rozmiary obu opon i policz jaka jest realna różnica w wysokości całego koła, bo że "auto niżej siedziało" jest mało precyzyjne, jak na całkiem skomplikowane dzieło inżynierskie, którym jest samochód.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Przesądy?
Ja jeździłem w 827 na 195/65R15, a w 623 na 195/60R15 - na polskie drogi idealne opony, a na austriackich i niemieckich autobahn'ach też problemów nie widziałem.
Maciej, super, w 75 też zimówki są 195/65/15 tylko do zs zalecany jest taki a nie inny rozmiar, a jak ktoś mądrzejszy tak napisał, to nie mam zamiaru "filozofować" z kalkulatorami, zadałem proste pytanie, nie interesują mnie odpowiedzi o jakis tam kalkulatorach i zamiennikach, takie opony zalecił producent to takie maja być, koniec kropka.
maciej napisał/a:
To prawdopodobnie znaczy, że na 17 miałeś nie propocjonalnie większy profil, albo Ci się zdawało, bo różnica "optyczna" między 15, a 17 cali jest olbrzymia.
Jak już Ci napisałem. Nie filozofuj, tylko weź kalkulator i policz.
Przy przeliczaniu opon, nawet między rozmiarami fabrycznymi potrafi być ztcp 2-3% różnicy, czyli przy normalnym zamienniku masz 2-3 cm różnicy w wysokości (średnicy koła), czyli de facto auto "stoi" wyżej/niżej o 1-1,5 cm i to jest dopuszczane przez fabrykę.
Reszta to Twoje wrażenia.
i zimówki i letnie są takie jak potrzeba, więc się grubo mylisz, to raz a druga sprawa, to nie sa moje wrazenia, mam CI zmierzyć ile coupeta niżej stała na 15tkach? zresztą to pewnie moje wrażenia, że na 17tkach na tej samej drodze auto idzie bez dotykania podowziem nieróności, a na 15tkach co chwila zahacza? no kaman...
maciej napisał/a:
A tak miałbyś kolejny bajzlowaty wątek o wszystkim w Poradach Technicznych, a nie w Offtopicu - nie filozuj, tylko stosuj regulamin forum - kto jak kto, ale Ty, stały bywalec, powinieneś wiedzieć co i jak.
Dziwi mnie, że to właśnie Ty masz takie podejście, skoro zawsze głośno protestujesz, jak się zaczyna jakaś ostrzejsza dyskusja o podwyższonej temperaturze.
Znowu poematy piszesz gdzie tu widzisz ostrzejsza dyskusje? jedno pytanie robi bajzel? tylko w co 2 temacie tutaj masz 3x większy OT
Temat do zamknięcia
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
nie interesują mnie odpowiedzi o jakis tam kalkulatorach i zamiennikach, takie opony zalecił producent to takie maja być, koniec kropka.
Jeśli tak sądzisz to zakładaj tylko takie jak zalecił producent do Twojego auta.
Markzo napisał/a:
i zimówki i letnie są takie jak potrzeba, więc się grubo mylisz, to raz a druga sprawa, to nie sa moje wrazenia, mam CI zmierzyć ile coupeta niżej stała na 15tkach
Jeśli średnica zewnętrzna koła będzie taka sama, to nie ma sily aby auto stało niżej czy wyżej, chyba że
Markzo napisał/a:
na 17tkach na tej samej drodze auto idzie bez dotykania podowziem nieróności, a na 15tkach co chwila zahacza
weźmie się pod uwagę ugięcie opony, które przy wyższych profilach może być większe. Opona 17" będzie miała mniejszą podatność z racji niższego profilu a 15" ugnie się więcej czy to na postoju, czy to na nierównościach.
Jeśli przypasujesz felgi 15" to śmiało możesz zakładać 195/60/R15. Oczywiście stracisz trochę ze stabilności w zakrętach ale zyskasz odrobinę komfortu w pokonywaniu zimowych nierówności. Jak znajdziesz szerszą felgę to możesz szukać 205/55/R15.
tylko do zs zalecany jest taki a nie inny rozmiar, a jak ktoś mądrzejszy tak napisał, to nie mam zamiaru "filozofować" z kalkulatorami, zadałem proste pytanie, nie interesują mnie odpowiedzi o jakis tam kalkulatorach i zamiennikach, takie opony zalecił producent to takie maja być, koniec kropka.
To po co w ogóle zadałeś pytanie?
Sam sobie przeczysz - rzeczywiście - wątek do zamknięcia, bo auto chyba nie wie o co mu chodzi.
marcin316, dzięki - lepiej bym tego nie ujął.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Mimo zapewnien autora, ze nie chce zadnych kalkulatorów, wrzucam link do kalkulatora, bo nie ma lepszej odpowiedzi
W lato jezdze na 17, w zime na 15 o wiekszym profilu. Zgadzam sie z przedmówcami, roznica jest wiekszy komfort, kosztem trzymania w zakretach. No i lepiej sie zbiera
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum