Wysłany: Czw Paź 06, 2011 13:01 Zakończenie umowy u dostawcy internetu
Witam.
1 listopada kończy mi się umowa u dostawcy internetu (NPLAY). Znalazłem innego, który oferuje lepsze warunki. Dzisiaj byłem w NPLAYu, aby poinformować ich o tym, że nie chcę dalej kożystać z ich usług.
Miła pani powiedziała, że przyszedłem za późno. Obowiązuje 30 dniowy okres wypowiedzenia umowy i muszę opłacić jeszcze rachunek za listopad.
Ja jej odpowiedziałem, że nie chcę rezygnować z umowy, a jedynie nie chcę jej przedłużać.
Dowiedziałem się, że w przypadku niepodpisania nowej umowy na czas określony, automatycznie wchodzą w życie warunki umowy na czas nie określony. Oczywiście warunki te są gorsze.
Czy takie zachowanie jest legalne? Czy mogę cokolwiek z robić? Dzwoniłem do rzecznika praw konsumenta, ale telefonicznie nie udzielają żadnych porad, a najbliższy termin to druga połowa przyszłego tygodnia.
W grę wchodzą dosyć niewielkie pieniądze, ale chodzi mi bardziej o zasadę. Strasznie zirytowało mnie to, że gdybym ja chciał rozwiązać umowę przed czasem, to posypały by się kary. Natomiast jak chcę zgodnie z umową, z dniem jej końca, podziękować za usługę to okazuje się, że tez nie mam do tego prawa.
A żeby było jeszcze ciekawiej to nowa umowa nie będzie na mnie, ale na innego współlokatora mieszkania. Gdybym chciał pozostać w NPLAYu, pani zaproponowała mi NATYCHMIASTOWĄ rezygnację z umowy z dniem 1 listopada, a współlokator podpisał by nową. I wtedy nie byłoby żadnego problemu z rozwiązaniem umowy.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 06, 2011 13:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Do dnia 1 listopada możesz złożyć wypowiedzenie. Najlepiej do siedziby głównej faxem (szybko i masz dowód wysłania). Ja w ten sam sposób wypowiadam umowę ubezpieczenia np. Liczy się by dotarła ona do dnia 1 listopada.
_________________ 0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
Do dnia 1 listopada możesz złożyć wypowiedzenie. Najlepiej do siedziby głównej faxem (szybko i masz dowód wysłania). Ja w ten sam sposób wypowiadam umowę ubezpieczenia np. Liczy się by dotarła ona do dnia 1 listopada.
To ma jedynie zastosowanie w przypadku ubezpieczeń (np. OC samochodu). Natomiast jeżeli chodzi o świadczenie usług telekomunikacyjnych, to obowiązuje 30-dniowy okres wypowiedzenia, czyli wypowiedzenie należy złożyć na co najmniej 30 dni przed końcem umowy, a nie jeden dzień przed jej końcem.
Wyciąg z regulaminu NPLAY:
Cytat:
6. W przypadku, gdy na 30 dni przed upływem okresu, na który
została zawarta Umowa, Abonent nie zawiadomi Operatora,
że nie zamierza w dalszym ciągu korzystać z usług
świadczonych przez Operatora, wówczas Umowę zawartą na
czas określony uważa się za przedłużoną na czas nieokreślony.
7. Każda ze stron może rozwiązać Umowę bez podania przyczyn
z zachowaniem 30 dniowego okresu wypowiedzenia
skutkującego na ostatni dzień Okresu Rozliczeniowego.
W tym okresie nadal są naliczane opłaty wynikające
z Umowy. Wypowiedzenie Umowy przez Stronę jest
skuteczne pod warunkiem zachowania formy pisemnej
i przesłania go drugiej stronie listem poleconym lub
dostarczenia osobiście.
Niestety krist, Miła pani ma rację.
A TUTAJ cały regulamin NPLAY.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ok przepraszam za wprowadzenie w błąd. A co jeśli mamy jakiś sprzęt w dzierżawie? Musimy go oddać 30 dni przed końcem umowy czy jak ? Bo ja bym to tak właśnie rozumiał.
_________________ 0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
A że jeszcze tak się dopytam. Jeśli umowa przejdzie w na czas nieokreślony to wtedy możemy ją zerwać kiedy tylko chcemy tak? Dzięki za tamto mi też się przyda bo czeka mnie rezygnacja z Cyfrowego PolSzatana.
_________________ 0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
Czasem jest jeszcze opcja miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiaca lub ze skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego. Czyli może czasem tak wyjść, ze prawie 2 miesiące będziesz musiał jeszcze opłacić ... wszystko zależy od zapisów w umowie.
W PLAYu (telefon) o ile się nie mylę, to jest właśnie ze skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego. Czyli jak mam okres rozliczeniowy do 22 każdego miesiąca, to jak wypowiem dziś umowę 07.10, to będę musiał zapłacić rachunki do 22.11.
I niestety jak tronsek napisał .... miła pani ma rację
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pią Paź 07, 2011 17:47
alexi napisał/a:
mi też się przyda bo czeka mnie rezygnacja z Cyfrowego PolSzatana
Tutaj uważaj, ponieważ w CP obowiązuje 3 miesięczny okres wypowiedzenia. Najlepiej wysyłać je listem poleconym za potwierdzeniem odbioru bo papierki lubią "zginąć" w CP.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum