Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 416 Si] Problem z biegami...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 416 Si] Problem z biegami...
Autor Wiadomość
Dr.Stein 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Skąd: Wrocław



  Wysłany: Pią Maj 25, 2012 20:35   [Rover 416 Si] Problem z biegami...
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam Panowie, przeszukałem forum z nadzieją że znajdę schemacik jak wymienić płyn w skrzyni biegów ale nie mogę jakoś znaleźć tego tematu i żałuję że nie dodałem do ulubionych :/
Kurcze bo mam problem

Bo biegi teraz w upał wchodzą opornie , mało tego! Jakbym jechał KAMAZEM albo STAR-em, wiecie, jak "chrupnie" to znaczy że bieg wszedł:/ i nie wiem czy to wina oleju bo bym go wymienił sam na kanale a nie wiem jak bo nie mogę znaleźć tego schemaciku na forum.

Mam Roverka 416 Si z 96 roku i chciałem zalać 75W80W (1,8 l), ale widzę na forum że niektórzy leją Dexron IID.

Przepraszam jeśli się powtarzam z tematem
oczywiście za pomoc dziękuje jako "pomógł" :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 25, 2012 20:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 25, 2012 20:49   

Dr.Stein napisał/a:
Bo biegi teraz w upał wchodzą opornie , mało tego! Jakbym jechał KAMAZEM albo STAR-em, wiecie, jak "chrupnie" to znaczy że bieg wszedł:/ i nie wiem czy to wina oleju bo bym go wymienił sam na kanale a nie wiem jak bo nie mogę znaleźć tego schemaciku na forum.

Może nie wysprzęgla do końca ?? Wszystkie biegu wchodzą z oporem i chrupnięciem ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Dr.Stein 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Maj 26, 2012 21:00   

Powiem Ci tak
jak jade na początku to biegi ładnie wchodzą ale potem jak postoje w korku i w dłuższej trasie to już gorzej i gorzej .....

Sprzęgło wciskam do dechy i powiem Ci że JEDYNKĘ to czasem myślę że drążek złamię :/
potem sprzęgło do dechy chrup i Dwójeczka
Sprzęgło Chrup i Trójeczka itd...
A wsteczny? Chłopie nie pytaj...... , jakby jakbyś dwie tarcze do cięcia metalu se sobą skrobał :/

Kurde myśle że to olej bo jak patrze to syf usmolony jest na skrzyni biegów, i wiesz wali takim starym olejem jak McDonalds :/

[ Dodano: Sob Maj 26, 2012 22:00 ]
czy to jest porównywalnie jak w tym artykule?
http://www.roverki.pl/zro...krzyni-pg1.html
?
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sob Maj 26, 2012 22:49   

Kolego, co do zniany oleju. W najniższym miejscu skrzyni, bodajże w okolicy dyferencjału masz śrubę. Tym zlewasz olej. Powyżej lewej półosi masz śrubę poziomowskazową, oleju się nalewa dotąd, aż zacznie cieknąć tamtędy. Możesz nalewać olej tą śrubą, ale wygodniej lać odpowietrznikiem u góry skrzyni- taki czarny lejek z wieczkiem, bardzo wygodne. :wink:
Co do olei Klasy Dextron II to nie słyszałem żeby nadawał się do manuali, jeśli nie masz automata to zapomnij o nim. :roll:

Co do tego wbijania biegów. Pomyśl o zmianie płynu w układzie wysprzęglika. Jeśli jest stary, to będzie w nim woda, co skutkuje "zapowietrzaniem" jak się rozgrzeje.
Gdzieś koło wysprzęglika jest kalamitka do odpowietrzania, a pod puszką bezpieczników pod maską masz zbiorniczek płynu wysprzęglika. Lejesz tam taki sam jak do hamulców.
To w sumie tyle :razz:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Dr.Stein 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Maj 26, 2012 23:00   

dzięki za pomoc :) obacze w przyszłym tygodniu co i jak, a potem będę waz męczył pytaniami jak nie będę pewien :)
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Nie Maj 27, 2012 13:49   

Spoko, zmienisz olej i zobaczysz jak będzie.
Ale polecam spuszczenie całego płynu z układu wysprzęglania i wlanie nowego, bo zapewne nigdy nie był zmieniany. :cool:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Dr.Stein 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Maj 27, 2012 17:57   

mam nadzieje ze nadaje się każdy olej 75W/80W
bo te podane w technicznym FAQ to raczej dawno opuściły półki :/
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Nie Maj 27, 2012 22:06   

Lejesz kolego 75w/80. Cała sprawa rozchodzi się o klasę lepkościową. Jak mieszkasz na biegunie lejesz rzadszy, jak na równiku gęstszy. Taka sama zasada jest dla olei silnikowych.
A to czy to jest mobil, elf czy inny shell to podchodzi raczej pod rozważania akademickie. Z pewnych źródeł wiem że to i tak jest jeden ciort... :twisted:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 27, 2012 22:38   

podobno Ceramizer do skrzyni biegów naprawia te chrupania. Potwierdzone przez znajomego, który z 3 na 2 nie mógł zredukować bez znaczącego zwolnienia, a teraz sprzęgło wciska to i z 4 na 2 zredukuje lekko.
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
tunczyk2828 



Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 1



Wysłany: Nie Cze 03, 2012 16:45   

A miałeś coś robione ze sprzęgłem? Ja obstawiam docisk. U mnie była identyczna sytuacja na zimno biegi wchodziły, a im cieplej tym gorzej. Jakaś blaszka w docisku się przekręciła i lipa :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [R414] Problem z biegami
WtkL Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Lip 02, 2013 20:36
WtkL
Brak nowych postów [R 420 Di '97] Problem z biegami/sprzęgłem
BetJar Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Sie 20, 2010 20:34
Kedzior
Brak nowych postów [416si] problem z biegami
d4niell Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Sty 29, 2013 10:18
sTERYD
Brak nowych postów [416, LPG, 96 r.] Problem z biegami. POMOCY
grisza23 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Lip 19, 2010 12:56
grisza23



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink