Wysłany: Pią Cze 01, 2012 18:27 [R all] Lseria co gdy korek nie upuszcza ciśnienia ??
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam mam takie pytanko do mądrej głowy bo wiem że jak korek od zbiorniczka wyrównawczego nie trymie ciśnienia to auto szybko zagotuje a co się dzieje gdy Owy korek nie upuszcza ciśnienia tylko trymie go w zbiorniczku
no tak tylko mówimy tu o tym że jak korek nie trzymie ciśnienia to zagotuje szybciej ale gdy korek nie upuszcza ciśnienia czyli trzymie ciśnienie i nie upuszcza i robie się ono za duże w układzie to czy wtedy też wpływa to na temp płynu
Teoretycznie tak. Problem polega na tym, że inne elementy układu mogą tego nie wytrzymać. Domyślam się, że wciąż walczysz z problem przegrzewania Twojego MG...
założyłem pompke dodatkową i czekam na upały... puki co jeszcze mi nie zagotował ale zastanawia mnie to duże ciśnienie w zbiorniczku płynu jak by korek nie upuszczał ciśnienia ... Płyn jest czysty i olej tak samo dymić na biało nie dymi ... ale jak pojeżdżę autem i wyjde na zewnątrz to czuje płyn chłodniczy mimo że mi nie zagotował i tak myśle że może gdzieś jest nieszlność i łapie fałszywe powietrze i się zapowietrza i przez to wywali czasem wode ... ? ale nie moge namierzyć gdzie
wskaźnik na desce od płynu pokazuje odkąd pamietam 2 mm powyżej połowy skali ale jak dobrze pamiętam Mariusz na zlocie mi powiedział że ten wskaźnik jest orientacyjny i mam się nim nie kierować ...
Temperatura wrzenia rośnie z ciśnieniem. Jeżeli będzie ogromne, to płyn nawet przy 200 stopniach się nie zagotuje. Ale oczywiście takie ciśnienie rozsadziłoby układ, a uszczelka pod głowicą dawno powiedziałaby papa.
Płyn wtedy będzie "superheated" i zacznie bardzo gwałtownie wrzeć gdy tylko będzie mógł (np. utrata ciśnienia).
Adrian, cieżko ocenic czy ubyło po odkręceniu korka jak tak prysneło z tego ciśnienia czy gdzieś nieszczelność jest ....
Tomi mi na zlocie mówił że te korki lubia się psuć i tak sie zastanawiam czy na testy nie wsadzić zbiorniczka od jakiegoś innego auta bo mam dostęp w pracy i sprawdzić na innym zbiorniczku z dobrym korkiem...
a może gdzieś mam delikatny przeciek i się zapowietrza... bo czuje przy aucie na zewnątrz woń płynu ...
Firq, Tak tak tylko nówkę Choć u mnie były podobne objawy w 45 jak poprzedni właściciel miał bo sie mu tez raz wygotowała woda a korek był pęknięty i nie trzymał w cale ciśnienia
Odkąd mam korek z swojej 220 to jest spokój
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
No właśnie o to mi chodzi. Śmigaj i obserwuj poziom płynu. I nigdy nie odkręcaj korka na gorącym silniku. Wtedy to norma, że się zabulgocze w środku i potem wyleje na zewnątrz.
PS. Masz zmodowany silnik, który wydziela więcej ciepła i normą będzie częste włączanie wentylatora. Musisz usprawnić sobie system chłodzenia. Dodatkowa pompka trochę pomogła. Przyjrzyj się chłodnicy. Może trzeba ją z zewnątrz przeczyścić?
Ja kiedyś używałem środka Prestone jest w miarę tani z drozszych mozesz przetestować Liqui Moly Pro-Line Kuchler Reiniger co prawda ich środka do płukania chłodnic nie używałem ale używałem inne produktu LM i naprawdę godne polecenia.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum