Wysłany: Pią Cze 15, 2012 19:28 [r620sdi] vs 420sdi
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam. Miałem okazje dzisiaj przejechać się roverem 420 sdi mojego kolegi. Silnik taki sam jak w moim 2.0 diesel 105KM rok ten sam 1999 przebieg jego miał wiecej o 40.000. No i jego sto razy lepiej idzie jak mój, na jedynce i dwójce to do 3tys obr/min to w siedzenia wciska nie miał żadnych modyfikacji itd. W czym tkwi problem że mój ma mniejsze kopyto?
Dodam iż wymieniałem w moim ostatnio olej i zmieniłem z mineralnego na półsyntetyk auto ciszej chodzi po wymianie. Przepływomierz wymieniłem filtry itd tez. Skrzynie biegów miałem regenerowaną nowe łożyska. Jedyną bolączką to falowanie obrotów na luzie i jak mu przycisne gaz do dechy to go zamuli i dopiero dostaje kopa. Byłem na podłączeniu do kompa nie ma żadnych błedów.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 15, 2012 19:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 241 Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Cze 16, 2012 18:00
kpolski, na samym początku możesz wywalić katalizator. U mnie też nie miał mocy od razu po wciśnieciu gazu a zbieral sie dopiero jak troche go odjąłem. Wywaliłem katalizator, problem zniknął a ja zarobiłem na tym oponad 500zł
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sob Cze 16, 2012 19:36
kpolski napisał/a:
Gdzie znajdę ten nastawnik albo czujnik mozna o wiecej wskazówek
Wpisz w google czyszczenie pompy vp37, google prawde ci powie
Co do porowania to moze byc jeszcze zbyt pózny zapłon,przydałoby sie sprawdzic kąt wtrysku
A i jaki rozmiar oponek miały auta ?
Mundekk, a co wstawiłeś zamiast kata?? Zwykłą rurę? Nie zmienił się dźwięk tłumnika?? Bo też myślę żeby to zrobić, tylko nie wiem czy wystarczy zwykła rura, czy może jakaś strumiennica albo mały tłumnik dopasować od czegoś. A co do zbierania się to faktycznie, brat miał r400 sdi, a ja mam 600 sdi i różnica jest dosyć spora. Też jestem ciekawy dlaczego tak jest.
Sytuacja wyglada tak ze R 600 SDi duzo gorzej sie zbiera w upalne dni.Spowodowane jest to faktem, iz dostaje sie gdzies tam geste powietrze niz podczas chlodniejszych dni.
_________________ Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C
420SDI ma 11,2 do setki
620SDI ma 11,6
więc powinny zbierać się podobnie.
Co do katalizatora to nie można go wywalić ot tak sobie, ponieważ w ten sposób zmienia się parametry wydechu (odpęża się silnik).
To może spowodować spadek mocy, choć nie wiem jak to jest w przypadku silników doładowanych.
Wiesz, nawet posiadacze wolnossących odczuwają odmulenie.
Bo nie ma nic gorszego niż zatkany kata.
Ale czy silnik ma faktycznie większą moc niż bez zdrowego kata - to moze wykazać tylko hamownia. Ponoć w benzynowych Roverach daje to efekt odwrotny (wg pomiarów).
Ja sam mam tłumik (ale z dławikiem) i zbiera się zdecydowanei lepiej, niż na rozsypujacym sie katalizatorze. Przynajmniej tak mi sie wydaje
A jaki rozmiar felg i opon w tych autkach?
Bo jak ty masz większą srednicę felgi z oponą to autko gorzej przyśpiesza i to znacznie.
Sprawdź jeszcze na lewarku czy koła swobodnie kręcą się
A skąd wiesz że kolega nie miał modyfikacji? Jest włascicielem od nowosci?
Najlepiej pomierzyc auta jak przyspieszają do 100 km/h
Co do kata to lepiej go wymienić niż wycinac.
Ja tam sie już umówiłem w sobote w warsztacie Tylko nie wiem jaką średnice rury mamy przy wydechu bo bym sobie z roboty przyniosł i bym nie musiał płacić. Ciekawe jaka bedzie różnica
szoso,
Auto może nie przejsc badania technicznego
Mogą byc problemy przy kontroli policji za zachodnią granicą.
Dźwiek wydechu fatalny
I wydaje mi się ze tłumiki szybciej sie przepalają
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 241 Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Cze 20, 2012 17:56
KRYS, nie gadaj jak nie wiesz. W turbo dieslu nie ma efektów ubocznych. Ja u siebie wstawiłem strumienice z allegro pasowała p&p. Dzwięk silnika nie zmienił się w ogóle, jedynie co to turbina troche bardziej gwizda. Auto przejdzie badanie techniczne bez problemu bo w dieslach nie mierzy się skłądu spalin a jedynie stopień zadymienia i to też rzadko sie go sprawdza. Zresztą nawet jak będa sprawdzac to i tak bez katalizatora bezproblemowo można go przejść. Poprawe dynamiki natomiast czuć od razu. Mój kat miał 150 tyś przebiegu więc jeszcze raczej nie zapchany, a po wywaleniu auto i tak sie odmuliło.
bubas83, http://allegro.pl/honda-l...2432089221.html - tutaj masz gotowe rozwiązanie pasuje idealnie wystarzczy tylko wykecić stary katalizato i przykręcić to. A jak będziesz chciał robić u mechanika to pamiętaj żeby nie dac sie nabrać na sztuczke typu że mechanik zrobi to za darmo pod warunkiem że zabierze stary katalizator. One są dużo warte, zachowaj go dla siebie i sprzedaj na allegro.
Spoko Mundekk, wiem że są dużo warte, kumpel robi w tłumnikach i mówił żebym w żadnym przypadku nie zostawiał. Ciekawe rozwiązanie ta strumiennica Ci powiem Musze sie zapytać czy tam u niego tez mają, a jak nie to zamówie. A co do tego gadania że nie warto i że przeglądu nie przejdzie, to widze że wypowiadają sie osoby, które tego nie robiły. Troche czytałem o tym i jak narazie wszyscy są zadowoleni. Dlatego myśle że mojemu roverkowi też pomoże, a przy okazji wymienię olej i filtry za free jak dobrze pojdzie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum