Forum Klubu ROVERki.pl :: [400] Klimatyzacja Diavia (Serwis)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[400] Klimatyzacja Diavia (Serwis)
Autor Wiadomość
Painball 



Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 24



Wysłany: Czw Sie 30, 2012 12:30   [400] Klimatyzacja Diavia (Serwis)
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witam.

Przeszperałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na pytanko ile wchodzi odczynnika do układu klimy i oleju do kompresora? W dobie "specjalistów" od klimy łatwo coś zbroić, a o części do Davii będzie problem. Działa i chciałbym, żeby taka po serwisie była. Czy ktoś ma dostęp do dokumentacji, bądź posiada informacje czego ile powinno się wprowadzić?

Rover 414 98'

Pozdrawiam! :wink:

@EDIT


Zdobyłem schemat od Diavia. W końcu. Zamieszczam linki do swoich hostów. Myślę, że prośba do modów, aby gdzieś to wrzucić na witrynę. Się z pewnością komuś przyda.

Dropbox
Chomik
Ostatnio zmieniony przez Adrian Nie Mar 03, 2013 22:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 30, 2012 12:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 30, 2012 13:39   

Zanurkuj pod samochód, bo jeśli dobrze pamiętam to u mnie na kompresorze była naklejka z potrzebnymi danymi...
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Czw Sie 30, 2012 21:10   

Znając nasze "serwisy" to skoro klima działa to odradzam jej "serwisowanie". Mój (tak na prawdę już dawno nie mój ale "w rodzinie") R400 rocznik 99' ma fabrycznie nabitą klimę i działa do dziś. Za to "nabijana" rok temu Meganka II mojej żony (2005r.) wymagała w tym roku ponownie "nabicia" :( Mam wrażenie, że im mniej się przy klimie "gmera" tym lepiej.
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pią Sie 31, 2012 20:17   

Kolego, czynnik R134a jest jakby to powiedzieć bardzo higroskopijny i wystarczy mała nieszczelność i potrafi uciekać... Najczęściej, jeśli klimatyzacja działała, bądź działa ale słabiej jak powinna, serwisant sprawdza promiennikiem UV czy gdzieś nie ma wycieków, podpina maszynerię do wyprowadzeń i ustawia odpowiednie parametry napełniania.
Generalnie zależy co rozumiesz przez "gmeranie". Bo jeśli szarpanie za rurki, to tego nie powinno się robić. :wink:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1749
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Sie 31, 2012 20:48   

lamer napisał/a:
Znając nasze "serwisy" to skoro klima działa to odradzam jej "serwisowanie". Mój (tak na prawdę już dawno nie mój ale "w rodzinie") R400 rocznik 99' ma fabrycznie nabitą klimę i działa do dziś. Za to "nabijana" rok temu Meganka II mojej żony (2005r.) wymagała w tym roku ponownie "nabicia" :( Mam wrażenie, że im mniej się przy klimie "gmera" tym lepiej.



podjedz do kogos kumatego i poszukaj nieszczelnosci, obstawiam ze gdzies na skraplaczu ucieka :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Sie 31, 2012 21:09   

Jest przy kazdej Diavia nalepka ile ma i jakiego czynnika wchodzić oraz oleju. Jak nie to sobie zerknij to instrukcji od Diavia tam tez jest w środku rozpisane :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Sob Wrz 01, 2012 11:34   

flapjck1 napisał/a:
podjedz do kogos kumatego i poszukaj nieszczelnosci, obstawiam ze gdzies na skraplaczu ucieka :)

Przy napełnianiu dodali barwnik UV i po 2 tygodniach sprawdzali lampą. Nie znaleziono wycieku :(
 
 
Painball 



Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 24



Wysłany: Nie Mar 03, 2013 22:02   

Adrian napisał/a:
Zanurkuj pod samochód, bo jeśli dobrze pamiętam to u mnie na kompresorze była naklejka z potrzebnymi danymi...


Ino czyściłem odpływ klimy i wspomnianej naklejki u mnie nie ma ;) Jakby ktoś posiadał dostęp do danych/naklejki od Diavia to zdjęcie/parametry mile widziane.

[ Dodano: Nie Mar 03, 2013 22:02 ]
Podbijam, żeby moderator zauważył ;)

Instrukcja zdobyta, linki dodałem w pierwszym poście, do zamknięcia. Ewentualnie gdzieś instrukcję na serwer wrzucić dla potomnych.
 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 08, 2013 14:35   

Witam, chciałbym trochę uzupełnić temat. Znalazłem temat dotyczący klimatyzacji DIAVA na niemieckim forum Link1 link2
Jest tam schemat z 3-ma przekaźnikami z R400, zdięcie załączam też do tematu. Silnik z serii K podajże.



Oraz z 4-rema sterowany komputerem bosch...
Ostatnio zmieniony przez Sirk Pią Mar 08, 2013 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Mar 08, 2013 20:52   

Sirk, To samo co jest tam na niemieckim forum to jest tez i tutaj :D Z reszta jedno z moich zdjęć i moja była 220 :mrgreen: .
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 08, 2013 22:41   

No nie do końca... W instrukcji która jest załączona w pierwszym poście jest schemat z 2 przekaźnikami tylko (+3 oryginalny), A schematy z forum zawierają instalację z 3-ma i 4-rema przekaźnikami (+ oryginalny). A przeszukałem całe nasze forum, zakładałem temat i nikt nie był mi wstanie wytłumaczyć od czego jest 3-ci przekaźnik, nikt nie posiadał tych dwóch schematów instalacji.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Mar 09, 2013 06:51   

Instrukcje do diavia diesla sdi mam może nie być już link do niej aktualny tutaj na forum. Tylko że ja ją przerobiłem na jeden przekaźnik. Ogólnie to można ta instalacje elektryczną zrobić jak się chce :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400]Klimatyzacja diavia
norman44 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Nie Sie 09, 2015 22:21
norman44
Brak nowych postów [R 420 Di 98] Dokładana klimatyzacja Diavia - piszczenie
shotgun Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Wto Lip 14, 2009 08:38
shotgun
Brak nowych postów [R414] Klimatyzacja Diavia - Przycisk / Włącznik
Painball Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sob Lut 02, 2013 17:52
Painball
Brak nowych postów [R400] Klimatyzacja Diavia - poszukuje schematu
hoosar Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Mar 13, 2008 00:57
AndrewS
Brak nowych postów [R 420 Di 98] - Klima Diavia i usprawnienie po producencie
shotgun Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Wrz 05, 2009 09:20
shotgun



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink