Wysłany: Nie Gru 16, 2012 11:40 [R 45 iDT] problem z odpalaniem z rana w mrozy
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam wszystkich!!
posiadam R 45 idt od 7 lat.
Praktycznie od kiedy go mam, zimą mam problem z odpalaniem. Temperatura spada poniżej +5 i zaczyna się kręcenie rozrusznikiem- wprost proporcjonalnie do spadku temperatury- czym mniejsza tym dłużej się kręci.
Oczywiście jako kierowca nie chciałem codziennie wieczorem nosić akumulatora do domu pod prostownik a rano modlić sie o to by za 6 razem załapał po kręceniu ponad pięciominutowym.
Jak już odpalił- nie powiem- na dotyk przez cały dzień.
Sprawdziłem szczelność przewodów paliwowych, pompki ręcznej paliwa, wymieniałem filtry paliwa i wstawiałem zaworki zwrotne ( bo przecież chełtał rano jakby nie dostawał paliwa)
Pompa paliwa do regeneracji, wszystko ok jak ciepły ale rano - bieda.
W końcu na wakacjach postanowiłem się zająć generalnie- silnik turbina pompa wtryski zawory (gniazda zamki) pierścienie- no wszystko!!
Mam "nowy " silnik- wszystko było ok- ale- +4 i dupa- zaczyna sie kręcenie....
na lawete go i do Białego na ustwianie konta wtrysku ( tylko tego jeszcze nie robiłem- ) jakby to nie zadziałało to kiszka- nic więcej- na złom.
Okazało się , że miałem -7.8' a należy wg. komputerka 4,8'
Chłopcy ustawili mi na 5,5'
Mieszkam w Hajnówce- Białowieska Puszcza- zatem zimno u nas- w tym roku jeszcze nie było mrozów ( najniżej było -15'C) ale te minus pozwoliło zweryfikować i przetestować Roberta 45
Auto stoi pod blokiem...
Teraz jak wkładam kluczyk do stacyjki juz mi odpala- nie ma nawet żeby przekręcił raz za łechtal czy cokolwiek...pali na dotyk przy -15 tak jak w wakacje przy + 30
Powiedzieli mi magicy z Białego, że po każdej wymianie rozrządu trzeba sprawdzić i ustawic kąt wtrysku- KAŻDEJ!!!
Zaden mechanik nie ustawi idealnie - teraz za oknem nawet nie mam termometru- ( żona karmiła wrony i kawki na parapecie kładąc chleb- a te terrorystki zajumały termometr) i jest mi nie potrzebny...ide na pewniaka i odpalam.
Koszt ustawienia kąta wtrysku - 200zł
Koszty chełtania, noszenia aku na górę, zamawiania lawety by pomogla odpalić, żebranie o ciepły garaż u mechanika....nieporównywalnie wieksze:)
Pozdrawiam.
_________________ Niech ryczy z bólu ranny łoś, zwierz zdrów przebiega knieje, Ktoś nie śpi, aby spać mógł k
toś, To są zwyczajne dzieje.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 16, 2012 11:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czyli jeżeli jest źle ustawiony kąt wtrysku to jeśli temperatura na dworze jest wyższa, to auto normalnie będzie odpalać, a jeżeli temperatura spadnie to może być kłopot z odpaleniem i trzeba dłużej kręcić? Myślałem że jeśli jest zły kąt wtrysku to czy ciepło czy zimno to auto będzie ciężko odpalało.
Myślałem że jeśli jest zły kąt wtrysku to czy ciepło czy zimno to auto będzie ciężko odpalało.
Pewnie zalezy o ile jest zle.
ja jak mialem zle ustawiony to czy zimno czy cieplo to byly problemy im dluzej samochod stal. tak od 5 godzin to juz 3 razy trzeba bylo grzac swiee
kupujesz elm na bluetooth i sam ustawiasz za mniej niż 200 a i do monitorowania parametrów pracy silnika Ci się przyda
Polecicie jakiś elm? Wymaga jakiegoś konkretnego oprogramowania?
Pytam bo mam ten sam problem z odpalaniem. Auto łapie po kilku sekundach kręcenia. Nie ma znaczenia czy to lato, czy zima. Przez minutę leci z rury jasny dym. Potem odpala już przez cały dzień bez problemów. Dlatego myślę że dobrym pomysłem jest zakup tego interfejsu i ustawienie samemu konta wtrysku.
Jak to temat o kącie wtrysku to może wiecie czy przy pompie mechanicznej też ustawia sie kąt wtrysku? Jesli tak to może poradzicie kogoś zaufanego z okolic Wołomina lub w Warszawie.
Tez mam czasami tak, że jak jest zimno to muszę trochę dłużej pokręcić.
tak wiem. Kiedys dzwoniłem do jakiegos warsztatu polecanego na forum i powiedzieli mi, że Bosch zastrzegł jakies dane regulacyjne do tej pompy i oni nic nie moga zrobić.
Lukasik- co to znaczy dobrze a co źle- ja , kiedy postał mi rover dobę- to nawet kiedy ciepło było, to chełtał około 5 sekund. Ale dla mnie to było dobre odpalanie- w porównaniu z tym co pamiętam z zimy. A zimą.... padał aku. od kręcenia... miałem na prawdę biedę i zmieniony kąt wtrysku o 13,5' to jest baaardzo dużo.
@Bociannielot- zrobiłeś smaka- powiedz gdzie skąd i jak to nabyć:)
@mirwin- kiedyś- a było tego kilkanaście razy, jak szukałem tu na forum o problemach z odpalaniem- i wpadłem na temat o kącie wtrysku- nie pamiętam o co i jak ale były podane wymagane kąty. Osobiście uważam, że jeśli w Białym mieli kompa z dostępem do rovera to nie będzie problemu w okolicach wawy czy na południu Polski -gdzie roverów jest więcej
Aaaaa- u mnie weszli na pompe Land Rover- bo nie mogli połączyć sie z R45...
Z tego co wtedy czytałem to zmiana kąta o 1' to już jest różnica - a 1' sami wiecie jak to jest nieiwiele... po znacznikach nigdy nie ustawicie doskonale.
Powodzenia z paleniem:)
_________________ Niech ryczy z bólu ranny łoś, zwierz zdrów przebiega knieje, Ktoś nie śpi, aby spać mógł k
toś, To są zwyczajne dzieje.
Ja jutro odbiorę interfejs ELM. Zobaczymy co jest wart. Dziś zainstalowałem na komórce aplikację Torque i muszę przyznać że powala ilością wskazań. Od temp. powietrza w układzie dolotowym po obliczanie momentu i mocy. Nie znalazłem tylko wskaźnika kąta wtrysku, jest za to kąt zapłonu. Ciekawe czy dobrze wskaże. Jeśli kąt będzie kiepski to po świętach postaram się go przestawić.
[ Dodano: Sro Gru 19, 2012 18:40 ]
Witajcie ponownie.
Dziś odebrałem urządzenie. Sprawdziłem je w Fiacie Panda i w moim aucie. Obydwa auta testowane były tylko na postoju.
Wyświetla się wiele przydatnych informacji. Jednak nie mam czegoś takiego jak kąt wtrysku. Mam jedynie kąt zapłonu i w moim dieslu pokazuje -2 na wolnych obrotach i 0 czasami 1 przy 2000rpm lub powyżej. Pytanie czy te wartości mogę odnieść do kąta wtrysku? Możliwe bym miał tak źle ustawiony? Auto dobrze jeździ tylko odpala długawo no i od kiedy go kupiłem chodzi troszkę jak traktor (zawsze myślałem że ten typ tak ma i jest głośny). Mocy mu nie brakuje. Kolejna sprawa która się nie zgadza to wskaźnik doładowania. Nic nie wskazuje (sprawdzałem tylko na postoju podnosząc obroty do 2500rpm). W programie można ustawić parametr podpisany Boost na -14.7, 0, lub 14,7 (ciśnienie atmosferyczne na poziomie morza). Jaką wartość wybrać? Kolejny parametr który trzeba ustawić to Sprawność wolumentaryczna w % - domyślnie jest 85. Wartość ta jest prawidłowa? Ostatni to Metoda wyliczenia Boost i można tam wybrać: Stosuj MAP, Stosuj MAF, Stosuj ALT. Tutaj też nie wiem który parametr zastosować
Będę wdzięczny za pomoc. W weekend wybieram się w trasę to bym konkretnie przetestował urządzenie. Dodam że pokazuje mi między innymi:
ciśnienie w kolektorze dolotowym ( w okolicach 100 kpa na wolnych obrotach) po dodaniu gazu oczywiście rośnie,
oblicza zużycie paliwa w litrach na godzinę,
średnie na rozpoczętej trasie w l/100km,
średnie długoterminowe l/100km,
litry zużytego paliwa od odpalenia,
koszt zużytego paliwa od dopalenia - po wpisaniu ceny za l,
dystans jaki został do przejechania na paliwie w baku w km,
ilość paliwa w baku w %,
obciążenie silnika w %,
obroty w rpm,
otwarcie przepustnicy w %,
prędkość - dane z ECU ale można zmienić przelicznik np: gdy ktoś ma inny rozmiar opon,
Boost w Barach,
kąt zapłonu - w dieslu nie ogarniam,
napięcie w układzie elektrycznym w V,
temperatura płynu chłodzącego w stopniach C,
+ wiele innych parametrów których nie uznałem za interesujące dla mnie.
Kobi84, właśnie potwierdziłem swoje przypuszczenia- kąt zapłonu to moment (miejsce na wale) kiedy następuje wtrysk paliwa czy tez iskra w benzyniakach.
Zatem to jest kąt wtrysku .
Mam pytanie - czy mógłbyś podpowiedzieć jaki ELM kupiłeś i jak ściągnąłeś program i jaki masz tel?
Pozdrawiam - bawisz się jeszcze czy już rozwaliłes system?
_________________ Niech ryczy z bólu ranny łoś, zwierz zdrów przebiega knieje, Ktoś nie śpi, aby spać mógł k
toś, To są zwyczajne dzieje.
igla, Jutro przetestuję auto w trasie to zobaczę jaki ma kąt po rozgrzaniu. Dzięki za wyjaśnienie jak traktować to wskazanie.
Kupiłm dokładnie to urządzenie:
Kobi84, nie chciałem zaśmiecać swojego wątku podziękowaniami i ochami- czekałem na okazję by to zrobic po Twoim teście...ale Cie nie ma...
Mam nadzieję, że żyjesz po tym teście - a może podrasowałeś coś i teraz śmigasz z niemcami po autobanach:)
Anyway- dzięki za opis linki itd. ale prosze Cię już nie testuj mojej cierpliwości:))))
opisz coś tam przetestował:)
Pozdrawiam:)
Wesołych Świąt Bożego Narodzenia
_________________ Niech ryczy z bólu ranny łoś, zwierz zdrów przebiega knieje, Ktoś nie śpi, aby spać mógł k
toś, To są zwyczajne dzieje.
Przeżyłem Przepraszam że nie pisałem nic. Niestety w miejscu do którego przyjechałem na święta praktycznie nie mam dostępu do internetu więc nie mogłem pisać.
No to zaczynam.
W trasie wszystkie czujniki działały i pokazywały to co miały. Kąt wtrysku pokazywał -2 zarówno na zimnym silniku jak i na rozgrzanym. Trochę mnie zastanawia więc dlaczego trzeba go sprawdzać na rozgrzanym? Przecież liczy się jaki jest na zimnym bo to na takim odpala i wychodzą wtedy problemy. Gdy silnik ciepły to zawsze mi natychmiast. Ogólnie tak jak napisałem. Na wolnych -2, lekkie dodanie gazu i rośnie. Przy depnięciu pokazuje nawet blisko 10. Po świętach przestawię kąt i zobaczę czy będzie poprawa przy odpalaniu.
Wskaźniki paliwa też działały w czasie rzeczywistym i pokazywały ile średnio auto spala na 100km i przeliczał koszt zużytego paliwa. Ciężko mi powiedzieć na ile wiarygodne te wskazania są bo miałem mało paliwa gdy wybierałem się w trasę i nie ustawiłem dobrze parametrów. Za kilka dnie będę wracał to zatankuję pod korek i sprawdzę ponownie spalanie. Nie udało m się przetestować dodatku Knock Detector bo najzwyczajniej zapomniałem o nim. Nie wiem co jeszcze napisać. Najlepiej zadawajcie pytania. Jeszcze jedno. Nie wiem czy to wina złych ustawień a może tego że jechałem gdy było -10 stopni na zewnątrz (a czy to ma jakiś wpływ ?) ale Boost w całej trasie dochodził maksymalnie do 0.8 bara. Trochę mało:/
Wesołych Świąt
[ Dodano: Sro Gru 26, 2012 18:23 ]
Kurde. Dziś gdy temp na zewnątrz wynosiła +7 to autko odpaliło od strzała a kąt pokazywało +1. Teraz gdy wracałem i jest już zdecydowanie chłodniej to kąt wynosił -1.5. Zastanawia mnie dlaczego temp. otoczenia ma tak duży wpływ na ten parametr. Oczywiście pomiary na ciepłym silniku i wolnych obrotach.
Witaj,
za cholere nie mam pojcia dlaczego temp otoczenia wpływa na kąt wtrysku...i tak i tak wg. tego co słyszałem od magików to masz za mały- powinien byc około 4,5- dlatego przy mrozie od -8 zaczynają się problemy...
Dziś zamówię tę końcówkę i potem sobie zainstaluję- żadne pieniądze- może i ja cos wymyślę?
zastanawiam się tylko czy możesz kasowac błędy
no ale jak już to dostanę to będzie wiadomo:)
Pozdrawiam
_________________ Niech ryczy z bólu ranny łoś, zwierz zdrów przebiega knieje, Ktoś nie śpi, aby spać mógł k
toś, To są zwyczajne dzieje.
Co do błędów to żadnego nie mam więc nie wiem czy da się kasować. Czytałem tylko że udaje się to w IDT wyprodukowanych po 2004r. Mój jest z 2005 więc mam szansę że gdy się coś pojawi to się uda:) Trochę przerażają mnie wskazania średniego zużycia. Fakt że sprawdzałem na krótkich trasach i przy małych temp. ale pokazywało średnio 10-11l/100km:/ Lepiej się czułem nie widząc tego Kąt zmienię dopiero w pierwszy weekend przyszłego roku, więc jeszcze troszkę poczekam na efekt.
[ Dodano: Czw Gru 27, 2012 22:23 ]
Znów dziś testowałem program. Mimo temperatury otoczenia około 10 stopni, kąt pokazywało -2. Więc przestawię go o 6 stopni. Przetestowałem też Knock Detector. Test polega na tym że uruchamia się program i pokazuje komendę by wcisnąć gaz do końca. Usłyszymy wtedy dźwięk i rozpoczyna się test trwający jakieś 10 sekund więc lepiej mieć gdzie ten test wykonać bo mi się już droga kończyła:) Potem dźwięk kończący test i informacja. W moim przypadku poinformował mnie że nie wykrył eksplozji i jest Ok. Kolejna rzecz na którą zwróciłem uwagę to obciążenie silnika. Na postoju i wolnych obrotach pokazuje między 15-16.5% i jest tak czuły że podnosi się po włączeniu świateł, a znacząco po uruchomieniu klimy. Niestety muszę stwierdzić że wskazania zużycia paliwa są do dupy. Przejechałem 30km w trasie a ten mi pokazał zużycie ponad 2.5l. Kiedy auto na 100km normalnie pali 6. Działa za to poprawnie wskaźnik Boost po dobraniu innych parametrów. Pokazywał dziś 1.1 .
Witam klubowiczów, jestem nowy na forum lecz roverka 45 2.0iDT mam już dwa lata mam właśnie problem z kątem wtrysku, i pytanie do Was gdzie w okolicach Ostrzeszowa (25km od ostrowa wlkp) znajde mechaniora który mi to ustawi ? czytałem tu o interfejsie elm327 bt i że dzięki niemu można ustawić kąt wtrysku ale wolał bym sam nie majstrować z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum