Witam, pragnę aby moja zr'ka bardziej zbierała się od dołu, wiadomo że moment obrotowy nie poraża dlatego chciał bym to zmienić dodając kompresor czy macie może jakieś doświadczenia z tym? bądź wiecie jaki kompresor by podszedł ? jak go zamontować? czy jakieś dodatkowe mody? prosił bym abyście przelewali w tym wątku wszystko co jest związane z instalacja kompresora. A napewno krok po kroku dodamy do forumowej kolekcji mg zr 160 z kompresorkiem
Gdzieś było zdjęcie kompresora wstawionego zamiast kolektora ssącego.
Ogółem doświadczenia raczej nikt nie będzie miał, tym bardziej przy VVC, chyba był byś pierwszy.
[ Dodano: Nie Lut 24, 2013 09:58 ]
Tutaj jest jakas jednostka Lotusa doładowana kompresorem, ale w zamiast to niema klimy.
Chyba jedynie miejsce gdzie można wstawić kompresor to właśnie zamiast kolektora ssącego i dorobić runety.
Ewentualnie kompresor napędzany silnikiem elektrycznym, wtedy większe pole do popisu.
Są firmy wstawiajace kompresory do samochodow wolnossacych ale ostatnio szukalismy z kozikiem czy jest taka mozliwosc do vvc i cena jaka by wyniosla tylko chodzilo o podkrecenie do 190-200kucy niestety taniej wyszedlby swap na 2.0ti lub porownywalnie , niestety w regeneracje kompresorow nikt sie chyba nie bawi a koszt nowego jest spory a uzywki są mocno nie pewne
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Od 4-6 na nowym, szukajac uzywki mozna zrobic od 2-4 ale niewiadomo ile po chodzi zwlaszcza ze poza mercedesem to inni producenci wypuszczali takie kompresory ze mialy problem dobic 100tys a i mercedes zaliczyl kilka gorszych.
Co do kompresora elektrycznego to od niego zaczelismy poszukiwania bo na stronie glownej forum bylo ze ktos wstawil do poldorovera uzyskujac 0.4 bara i 30 kucy
Niestety okazalo sie to malo mozliwe gdyz takie elektryczne kompresory potrzebowaly sporo pradu na wytworzenie 0.1 bara a przy 0.4 trzeba by przystosowac instalacje pod 24v i altek jak od ciezarowki oraz akumulatory ok 100ah 2 szt w bagazniku zeby nadrobil to co sam zjada i cos dal od siebie
Wystarczy poszukac na necie pomysly z wstawieniem eturbo lub e charger znalazly sie nawet samochody ktore tak przerobili ze udawalo im sie dosc fajne moce uzyskac ale kosztem duzej wagi calego systemu. A szkoda bo zapowiadalo sie fajnie :-(
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Kozik, zgubiłeś ,,ciężkie" co mnie najbardziej przeraża .
[ Dodano: Nie Lut 24, 2013 10:31 ]
Szczerze ludzie to już sam nie wiem bo i tak źle i tak nie dobrze. Niby auto ma moc i tzw. ,,jebniecie" na interfejsie pomiar 0-100 uzyskałem 7.51s ale wiadomo że w miarę jedzenia apetyt rośnie dlatego chciał bym zrobić coś co by jeszcze dowaliło moc albo przynajmniej ten kruchy moment
jrdarus1, hehe no ja dumałem nad tematem "ciężkie" i wg mnie wystarczyłoby wsadzić zawias z przodu z diesla i dałoby radę
przy jeździe na wprost ciężkie z przodu nie oznaczałoby gorszych osiągów bo dociążona oś napędowa jest wskazana
przy jeździe w zakręcie cięższy przód teoretycznie nie jest to na plus a praktycznie nie sprawdziłem jak to się zachowuje, ale biorąc pod uwagę jak klei się drogi tunersa zr z silnikiem na gnojówkę to nie jest źle
Na wprost to wiadomo ale gorzej w zakręcie w porównaniu z moja zr na gwincie a jak ty to mówisz zr na ,,gnojówkę" odczułem kolosalna różnicę i z ciężkim silnikiem bał bym się wejść szybko w zakręt
Rozporki wsadzisz zeby buda sie nie poddawala i naprawde nie jeden benzyniak woli odpuscic, dadac szersze kapcie i jezdzi jak po sznurku
Jedyny lek jaki mialem na zakrecie jak sie sroba poluzowala od belki z tylu i kolo jezdzilo 2-3 cm z lewej strony , to wtedy musze przyznac ze byl strach jak nagle kolo spiepszalo w tyl xd
A ogolnie czy o tyle l seria ciezsza jest to niewiem bo u mnie w dowodzie wbite bylo 1130kg dla porownania pracownik u mnie w firmie ma leona fr 150kucy wykrecony na 194 ale wagowo 1500kg w rezultacie na zakretach niema czym poszalec a i tej mocy tak nie odczuwa sie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
tuners, Tyle że nie chce 2.0 ti bo to stare ciężkie zajechane silniki. Jeśli się orientowałeś to jaka cena mniej więcej ?
jrdarus1 napisał/a:
Kozik, zgubiłeś ,,ciężkie" co mnie najbardziej przeraża .
Kozik napisał/a:
jrdarus1, stare zajechane silniki i tak wytrzymają 8 razy więcej niż nówka k-seria na kompresorze
To raz.
A dwa to to że wagowo 2.0Ti jest lżejsze o 30kg od diesla (porównanie R600Ti i R600SDi). Lecąc dalej wagą. 1.8VVC jest lżejsze od IDT o 90kg. Zatem wagowo wychodzi ok. 60kg różnicy. Wrzucisz kompresor, rury, IC do 1.8 i robią Ci się następne kilogramy, różnica robi się jeszcze mniejsza. Także tutaj bym nie przesadzał że T-seria to jakiś mega ciężar.
Nie mówiąc o skrzyni biegów która w stosunku do k-serii jest zupełnie inna.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie mówiąc o skrzyni biegów która w stosunku do k-serii jest zupełnie inna.
co masz na myśli bo widziałem obydwie skrzynie wewnątrz i poza średnicą wałka głównego to różnic wagowych nie widziałem, przełożenia są inne, jeździłem na skrzyni z Ti przez około 3-4 miesiące w moim VVC
tuners, Tyle że nie chce 2.0 ti bo to stare ciężkie zajechane silniki. Jeśli się orientowałeś to jaka cena mniej więcej ?
jrdarus1 napisał/a:
Kozik, zgubiłeś ,,ciężkie" co mnie najbardziej przeraża .
Kozik napisał/a:
jrdarus1, stare zajechane silniki i tak wytrzymają 8 razy więcej niż nówka k-seria na kompresorze
To raz.
A dwa to to że wagowo 2.0Ti jest lżejsze o 30kg od diesla (porównanie R600Ti i R600SDi). Lecąc dalej wagą. 1.8VVC jest lżejsze od IDT o 90kg. Zatem wagowo wychodzi ok. 60kg różnicy. Wrzucisz kompresor, rury, IC do 1.8 i robią Ci się następne kilogramy, różnica robi się jeszcze mniejsza. Także tutaj bym nie przesadzał że T-seria to jakiś mega ciężar.
Nie mówiąc o skrzyni biegów która w stosunku do k-serii jest zupełnie inna.
poza tym turbo zawsze będzie lepsze od kompresora. a dostępność momentu i mocy zależna jest od rodzaju ślimaka. na kompresorze nigdy nie osiągniesz tego co turbiną..
Dobierz turbinę np TD04L-14T, (taką jak u mnie), albo TD04L-12T na twinscroll'u i pełny boost będziesz łapał praktycznie od 2500 obr/min.
Dajesz grubą uszczelkę i heja. IC i rury i tak musisz dorzucić do kompresora, al przynjamniej odpada Ci rzeźba z ssącym.
Greg nie patrz tak ślepo w rubryki z forum bo nie do konca sa prawdziwe ,
Wystarczy przegladnac kilka innych stron i wychodzi waga 620 sdi 1275kg waga ti 1350kg wiec sprawdzic by trzeba w dowodzie rejestracyjnym kto ma ile bo z tego wychodzi ze diesel jest lzejszy o 75kg od ti
Jakby ktos mogl podac ile w zrce vvc ma kg w dowodzie bo u mnie zr w dieslu 1130kg ciekawostka na jednym spocie sprawdzilismy zra polifta w dieslu i mial okolo 1350
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
co masz na myśli bo widziałem obydwie skrzynie wewnątrz i poza średnicą wałka głównego to różnic wagowych nie widziałem, przełożenia są inne, jeździłem na skrzyni z Ti przez około 3-4 miesiące w moim VVC
Nie chodzi w żadnym wypadku o wagę a o przełożenia, masywność, szperę.
tuners napisał/a:
Greg nie patrz tak ślepo w rubryki z forum bo nie do konca sa prawdziwe ,
Tak samo jak to co jest w dowodzie rejestracyjnym gdzie można sobie wpisać co się chce.
Sprawdzałem kilka parametrów trzech aut rovera z danymi rzeczywistymi i wszystko się zgadzało bądź było bardzo blisko tego co mamy na stronie klubowej.
Nie trzeba chyba wspominać że różne wersje wyposażeniowe mają różną wagę. Dlatego ja swoje auta ważę jak już mam wszystko zrobione.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum