Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 160] Kompresor ??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 160] Kompresor ??
Autor Wiadomość
jrdarus1 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 319
Skąd: Wałcz

MG ZR

Wysłany: Nie Lut 24, 2013 09:27   [MG ZR 160] Kompresor ??

Witam, pragnę aby moja zr'ka bardziej zbierała się od dołu, wiadomo że moment obrotowy nie poraża dlatego chciał bym to zmienić dodając kompresor czy macie może jakieś doświadczenia z tym? bądź wiecie jaki kompresor by podszedł ? jak go zamontować? czy jakieś dodatkowe mody? prosił bym abyście przelewali w tym wątku wszystko co jest związane z instalacja kompresora. A napewno krok po kroku dodamy do forumowej kolekcji mg zr 160 z kompresorkiem :)
_________________
https://www.youtube.com/w...be_gdata_player
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 24, 2013 09:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lut 24, 2013 09:58   

Gdzieś było zdjęcie kompresora wstawionego zamiast kolektora ssącego.

Ogółem doświadczenia raczej nikt nie będzie miał, tym bardziej przy VVC, chyba był byś pierwszy.

[ Dodano: Nie Lut 24, 2013 09:58 ]


Tutaj jest jakas jednostka Lotusa doładowana kompresorem, ale w zamiast to niema klimy.

Chyba jedynie miejsce gdzie można wstawić kompresor to właśnie zamiast kolektora ssącego i dorobić runety.
Ewentualnie kompresor napędzany silnikiem elektrycznym, wtedy większe pole do popisu.
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Nie Lut 24, 2013 10:03   

Są firmy wstawiajace kompresory do samochodow wolnossacych ale ostatnio szukalismy z kozikiem czy jest taka mozliwosc do vvc i cena jaka by wyniosla tylko chodzilo o podkrecenie do 190-200kucy niestety taniej wyszedlby swap na 2.0ti lub porownywalnie , niestety w regeneracje kompresorow nikt sie chyba nie bawi a koszt nowego jest spory a uzywki są mocno nie pewne
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
jrdarus1 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 319
Skąd: Wałcz

MG ZR

Wysłany: Nie Lut 24, 2013 10:16   

ADI-mistrzu, Zbyt duża rzeźba jak dla mnie.

tuners, Tyle że nie chce 2.0 ti bo to stare ciężkie zajechane silniki. Jeśli się orientowałeś to jaka cena mniej więcej ?
_________________
https://www.youtube.com/w...be_gdata_player
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lut 24, 2013 10:24   

jrdarus1, stare zajechane silniki i tak wytrzymają 8 razy więcej niż nówka k-seria na kompresorze ;)

jak chcesz to dłubaj ja będę z zainteresowaniem śledził temat, a może faktycznie k-seria wytrzyma na kompresorze więcej niż 40tys km
_________________
Pozdrawiam Kozik
Ostatnio zmieniony przez Kozik Nie Lut 24, 2013 10:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Nie Lut 24, 2013 10:26   

Od 4-6 na nowym, szukajac uzywki mozna zrobic od 2-4 ale niewiadomo ile po chodzi zwlaszcza ze poza mercedesem to inni producenci wypuszczali takie kompresory ze mialy problem dobic 100tys a i mercedes zaliczyl kilka gorszych.

Co do kompresora elektrycznego to od niego zaczelismy poszukiwania bo na stronie glownej forum bylo ze ktos wstawil do poldorovera uzyskujac 0.4 bara i 30 kucy
Niestety okazalo sie to malo mozliwe gdyz takie elektryczne kompresory potrzebowaly sporo pradu na wytworzenie 0.1 bara a przy 0.4 trzeba by przystosowac instalacje pod 24v i altek jak od ciezarowki oraz akumulatory ok 100ah 2 szt w bagazniku zeby nadrobil to co sam zjada i cos dal od siebie
Wystarczy poszukac na necie pomysly z wstawieniem eturbo lub e charger znalazly sie nawet samochody ktore tak przerobili ze udawalo im sie dosc fajne moce uzyskac ale kosztem duzej wagi calego systemu. A szkoda bo zapowiadalo sie fajnie :-(
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
jrdarus1 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 319
Skąd: Wałcz

MG ZR

Wysłany: Nie Lut 24, 2013 10:31   

Kozik, zgubiłeś ,,ciężkie" co mnie najbardziej przeraża .

[ Dodano: Nie Lut 24, 2013 10:31 ]
Szczerze ludzie to już sam nie wiem bo i tak źle i tak nie dobrze. Niby auto ma moc i tzw. ,,jebniecie" na interfejsie pomiar 0-100 uzyskałem 7.51s ale wiadomo że w miarę jedzenia apetyt rośnie dlatego chciał bym zrobić coś co by jeszcze dowaliło moc albo przynajmniej ten kruchy moment
_________________
https://www.youtube.com/w...be_gdata_player
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lut 24, 2013 10:33   

jrdarus1, hehe no ja dumałem nad tematem "ciężkie" i wg mnie wystarczyłoby wsadzić zawias z przodu z diesla i dałoby radę

przy jeździe na wprost ciężkie z przodu nie oznaczałoby gorszych osiągów bo dociążona oś napędowa jest wskazana
przy jeździe w zakręcie cięższy przód teoretycznie nie jest to na plus a praktycznie nie sprawdziłem jak to się zachowuje, ale biorąc pod uwagę jak klei się drogi tunersa zr z silnikiem na gnojówkę to nie jest źle
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
jrdarus1 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 319
Skąd: Wałcz

MG ZR

Wysłany: Nie Lut 24, 2013 10:38   

Na wprost to wiadomo ale gorzej w zakręcie w porównaniu z moja zr na gwincie a jak ty to mówisz zr na ,,gnojówkę" odczułem kolosalna różnicę i z ciężkim silnikiem bał bym się wejść szybko w zakręt
_________________
https://www.youtube.com/w...be_gdata_player
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Nie Lut 24, 2013 10:49   

Rozporki wsadzisz zeby buda sie nie poddawala i naprawde nie jeden benzyniak woli odpuscic, dadac szersze kapcie i jezdzi jak po sznurku
Jedyny lek jaki mialem na zakrecie jak sie sroba poluzowala od belki z tylu i kolo jezdzilo 2-3 cm z lewej strony , to wtedy musze przyznac ze byl strach jak nagle kolo spiepszalo w tyl xd
A ogolnie czy o tyle l seria ciezsza jest to niewiem bo u mnie w dowodzie wbite bylo 1130kg dla porownania pracownik u mnie w firmie ma leona fr 150kucy wykrecony na 194 ale wagowo 1500kg w rezultacie na zakretach niema czym poszalec a i tej mocy tak nie odczuwa sie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
jrdarus1 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 319
Skąd: Wałcz

MG ZR

Wysłany: Nie Lut 24, 2013 11:12   

A co do rozpórki to poszukuję niedrogo kupić najlepiej na tył i przód :) może ktoś wie coś :) ?
_________________
https://www.youtube.com/w...be_gdata_player
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Nie Lut 24, 2013 11:23   

Zrob sam :-) mnie wyszedl 150zl material 50zl laserowe wycinanie flansz i spawalem sam i mam rozporke z 3 mm nierdzewki
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 24, 2013 11:49   

jrdarus1 napisał/a:

tuners, Tyle że nie chce 2.0 ti bo to stare ciężkie zajechane silniki. Jeśli się orientowałeś to jaka cena mniej więcej ?


jrdarus1 napisał/a:
Kozik, zgubiłeś ,,ciężkie" co mnie najbardziej przeraża .


Kozik napisał/a:
jrdarus1, stare zajechane silniki i tak wytrzymają 8 razy więcej niż nówka k-seria na kompresorze ;)

To raz.
A dwa to to że wagowo 2.0Ti jest lżejsze o 30kg od diesla (porównanie R600Ti i R600SDi). Lecąc dalej wagą. 1.8VVC jest lżejsze od IDT o 90kg. Zatem wagowo wychodzi ok. 60kg różnicy. Wrzucisz kompresor, rury, IC do 1.8 i robią Ci się następne kilogramy, różnica robi się jeszcze mniejsza. Także tutaj bym nie przesadzał że T-seria to jakiś mega ciężar.
Nie mówiąc o skrzyni biegów która w stosunku do k-serii jest zupełnie inna.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lut 24, 2013 12:19   

greg-si napisał/a:
Nie mówiąc o skrzyni biegów która w stosunku do k-serii jest zupełnie inna.


co masz na myśli bo widziałem obydwie skrzynie wewnątrz i poza średnicą wałka głównego to różnic wagowych nie widziałem, przełożenia są inne, jeździłem na skrzyni z Ti przez około 3-4 miesiące w moim VVC
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
torek86 



Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 134
Skąd: Wawa/Piaseczno

Rover 25

Wysłany: Nie Lut 24, 2013 12:21   

greg-si napisał/a:
jrdarus1 napisał/a:

tuners, Tyle że nie chce 2.0 ti bo to stare ciężkie zajechane silniki. Jeśli się orientowałeś to jaka cena mniej więcej ?


jrdarus1 napisał/a:
Kozik, zgubiłeś ,,ciężkie" co mnie najbardziej przeraża .


Kozik napisał/a:
jrdarus1, stare zajechane silniki i tak wytrzymają 8 razy więcej niż nówka k-seria na kompresorze ;)

To raz.
A dwa to to że wagowo 2.0Ti jest lżejsze o 30kg od diesla (porównanie R600Ti i R600SDi). Lecąc dalej wagą. 1.8VVC jest lżejsze od IDT o 90kg. Zatem wagowo wychodzi ok. 60kg różnicy. Wrzucisz kompresor, rury, IC do 1.8 i robią Ci się następne kilogramy, różnica robi się jeszcze mniejsza. Także tutaj bym nie przesadzał że T-seria to jakiś mega ciężar.

Nie mówiąc o skrzyni biegów która w stosunku do k-serii jest zupełnie inna.



poza tym turbo zawsze będzie lepsze od kompresora. a dostępność momentu i mocy zależna jest od rodzaju ślimaka. na kompresorze nigdy nie osiągniesz tego co turbiną..
Dobierz turbinę np TD04L-14T, (taką jak u mnie), albo TD04L-12T na twinscroll'u i pełny boost będziesz łapał praktycznie od 2500 obr/min.
Dajesz grubą uszczelkę i heja. IC i rury i tak musisz dorzucić do kompresora, al przynjamniej odpada Ci rzeźba z ssącym. :mrgreen:
_________________
Rover 25 IDT+ -> Sprzedany
zapraszam -> http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=79043
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Nie Lut 24, 2013 12:49   

Greg nie patrz tak ślepo w rubryki z forum bo nie do konca sa prawdziwe ,
Wystarczy przegladnac kilka innych stron i wychodzi waga 620 sdi 1275kg waga ti 1350kg wiec sprawdzic by trzeba w dowodzie rejestracyjnym kto ma ile bo z tego wychodzi ze diesel jest lzejszy o 75kg od ti

Jakby ktos mogl podac ile w zrce vvc ma kg w dowodzie bo u mnie zr w dieslu 1130kg ciekawostka na jednym spocie sprawdzilismy zra polifta w dieslu i mial okolo 1350
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 24, 2013 13:03   

Kozik napisał/a:
co masz na myśli bo widziałem obydwie skrzynie wewnątrz i poza średnicą wałka głównego to różnic wagowych nie widziałem, przełożenia są inne, jeździłem na skrzyni z Ti przez około 3-4 miesiące w moim VVC


Nie chodzi w żadnym wypadku o wagę a o przełożenia, masywność, szperę.

tuners napisał/a:
Greg nie patrz tak ślepo w rubryki z forum bo nie do konca sa prawdziwe ,

Tak samo jak to co jest w dowodzie rejestracyjnym gdzie można sobie wpisać co się chce.
Sprawdzałem kilka parametrów trzech aut rovera z danymi rzeczywistymi i wszystko się zgadzało bądź było bardzo blisko tego co mamy na stronie klubowej.
Nie trzeba chyba wspominać że różne wersje wyposażeniowe mają różną wagę. Dlatego ja swoje auta ważę jak już mam wszystko zrobione.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Nie Lut 24, 2013 13:10   

Ale twierdzac ze ti jest lzejsze o 30kg robi sie 95kg roznicy wiec zeby to zweryfikowac potrzeba by zwazyc obydwa silniki z zapietym osprzetem

Druga sprawa zr vvc wychodzi okolo 1090kg a diesel 40-50kg wiecej a u ciebie wychodzi 90 kg wiecej
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
scorpion 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: kolbuszowa



Wysłany: Nie Lut 24, 2013 13:30   

he he chłopaki u mnie w MG ZR 160 w dowodzie masa własna 1200kg :)
_________________
ekipa.rzeszow.pl
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Nie Lut 24, 2013 13:32   

Jakis otyly xd najlepiej jakby ktos mial wage i silniki na wierzchu moze w art bizar beda wiedziec wysylaja w koncu wiec musza znac
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów MGF kompresor
misiekdziku Tuning mechaniczny 37 Wto Kwi 10, 2012 17:24
Kozik
Brak nowych postów R618 98' kompresor
co o tym sądzicie
sila Tuning mechaniczny 12 Pią Cze 06, 2008 14:30
maciej
Brak nowych postów MG ZR 160 + KOMPRESOR? CZY SILNIK WYTRZYMA?
Mgik160 Tuning mechaniczny 19 Pon Lis 03, 2014 11:41
Strzemo
Brak nowych postów [zr160] Turbo czy Kompresor
Adam160 Tuning mechaniczny 6 Pon Lip 25, 2011 08:34
Kozik
Brak nowych postów R216 GTi 94r D16A8 Kompresor.
PabloWROC Tuning mechaniczny 1 Nie Lip 05, 2009 22:06
michone



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink