Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS 180] Łożysko prawej - długiej półosi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZS 180] Łożysko prawej - długiej półosi
Autor Wiadomość
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 07, 2013 20:01   [MG ZS 180] Łożysko prawej - długiej półosi
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2005

Proste pytanie :)

Jak wiadomo prawa, długa półoś w ZS180 jest dzielona przez podporę łożyskowaną. Pewnie ze względu na znaczny moment jaki przy tej mocy musi ów półoś przenosić na koło.
Czy to łożysko da się zdemontować i wymienić na nowe czy jest integralną częścią półosi? Rozum mi podpowiada, że powinno być demontowalne, ale z rysunku wygląda, że nie. Nie mam kanału pod ręką, żeby się temu dokładnie przyjrzeć.

Geneza problemu to stuki w "zawieszeniu" podczas jazdy po drobnych nierównościach. Okazało się że mam wywaloną tylną łapę silnika - tą która idzie od miski olejowej do sanek. Prawdopodobnie przez defekt łapy poleciało łożysko półosi bo jak złapię ręką i ruszam góra - dół to czuje luz. Stąd pewnie te stuki (albo od łapy, albo od łożyska półosi).
Liczę na Was koledzy. Sprawdźcie czy wyczuwalny jest u Was ten luz i czy to łożysko da się wymienić bez wymiany całej prawej części półosi.

Łożysko znajduje się w obudowie zaznaczonej czerwoną strzałką.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 07, 2013 20:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 08, 2013 19:16   

Senn napisał/a:
Jak wiadomo prawa, długa półoś w ZS180 jest dzielona przez podporę łożyskowaną. Pewnie ze względu na znaczny moment jaki przy tej mocy musi ów półoś przenosić na koło.

Oj chyba nie.
U mnie, u Markzo jakoś półosie nie padają a siedzą silniki z większym momentem, szybciej dostępnym niż jest w kv6.
Najrozsądniej chyba będzie kupić półoś z diesla, bez podpory.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Paź 10, 2013 20:15   

Sądzisz, że by podeszła półoś od diesla? W takim układzie po co zastosowali zupełnie inne rozwiązanie dzieląc półoś na dwie części z podporą?
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Paź 10, 2013 22:25   

Nie chodzi o przenoszony moment, tylko o przesunięcie przegubu za silnik, żeby dało się puścić półoś bez ocierania ;)
w katalogu nie występuje to jako osobna część i w RAVE też nic nie ma o rozbieraniu, ale pewnie ludzie to montowali, pozostaje pytanie, czy da się złożyć tak, żeby działało :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 11, 2013 18:18   

Senn napisał/a:
Sądzisz, że by podeszła półoś od diesla? W takim układzie po co zastosowali zupełnie inne rozwiązanie dzieląc półoś na dwie części z podporą?

Tego nie wiem, być może kwestia wyważenia? Im dłuższa półoś tym gorzej z wyważeniem.
Skoro skrzynie to PG1 i są one montowane tak samo niezależnie od wersji silnikowej to powinna półoś z diesla pasować jeśli nie różni się na wieloklinie.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 12, 2013 08:44   

nie podpasują inne półosie, motor siedzi inaczej ze skrzynią. Sprawdzałem rózne warianty przy swapie. Jak chcesz to mam komplet półosi, oddam w dobrej kasie (sprawne, nie wywalone itp.).

Dokładnie jest tak, że z racji V6 skrzynia ma poduszkę odsuwającą ją bardziej od podłuznicy niż przy motorze R4. Może spasuje półoś z KV6 75, ale nie wiem tego na pewno.

Co do poduszki z tyłu, możesz się zdziwić... u mnie zardzewiała śrubą z tuleją metalową poduszki. Nie dało się jej wykręcić normalnie :/ Jak Ci sie uda nie kupuj nowej, zalej klejem do szyb ;) lepiej i taniej ;)
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 15, 2013 16:30   

Markzo skoro masz to na wierzchu to powiedz brachu czy da się to łożysko wymienić czy jest to mission impossible. Najlepiej jak byś jakieś foty porobił :)
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416 '96] Uszczelnianie prawej półosi.
Cieknie olej ze skrzyni.
yogi2006 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Lis 13, 2009 18:13
Raffaele
Brak nowych postów [Rover 400] Okrągła guma-dystans na prawej półosi
yogi2006 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sro Maj 04, 2011 11:27
Remigiusz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416] Gdzie kupię uszczelniacze półosi prawej i lewej?
Lou86 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 28, 2014 17:04
Lou86
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [420] Wyciek oleju po długiej trasie.
logan Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Sie 03, 2011 07:39
szoso
Brak nowych postów [R45] Łożysko oporowe czy łożysko w skrzyni
orzelgorskiego Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Cze 04, 2016 09:16
polofix



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink