Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600 SDi] Poprawienie osiągów podczas ciepłych dni
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600 SDi] Poprawienie osiągów podczas ciepłych dni
Autor Wiadomość
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Wto Lis 05, 2013 21:39   [R600 SDi] Poprawienie osiągów podczas ciepłych dni
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Czy istnieje możliwość, aby poprawić osiągi podczas ciepłych dni ?Powyżej temperatury ok 20 stopni auto gorzej się zbiera.
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 05, 2013 21:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Wto Lis 05, 2013 23:22   

Najprostsze opcje to zimny dolot (bezpośrednio do puszki (ale nie wymontowuj puszki aby filtr był odizolowany))
Dobry filtr powietrza z większą przepustowością powietrza (np. K&N lub Pipercross)

A tak tyćko więcej babraniny może większy IC .. Tylko wtedy już IC nie byłby w ori miejscu bo tam raczej nie ma miejsca a w zderzaku..
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
BlackD 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 311
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lis 06, 2013 09:50   

Podepnę się.Z czego IC najlepiej pasuje?
_________________
Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lis 06, 2013 10:56   

zrób se "tuning za 7 PLN" i w razie potrzeby korzystaj ;) albo generalnei popraw mapę kompa ... chyba taniej wyjdzie niż grzebanie przy IC.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Sro Lis 06, 2013 12:34   

Powiem Ci, że kumpel w CRX miał z renault Master i pasował do niego jak fabryczny. Proste mocowania i całkiem nie zła wydajność ale jak to w R600 siądzie to się przekonam dopiero za kilka miesięcy... Ewentualnie jak chcesz obniżyć temp w silniku może bandaż na kolektor coś pomoże ale nie wiem na ile to pomoże w cieplejsze dni silnikowi..



A tak swoją droga bo mnie to zastanawia.. Brt jest coś o Roverach czego Ty nie wiesz ? Jeszcze nie spotkałem się z tematem w którym byś się nie udzielił i odpowiedź nie była by poprawna :) (co widać po ilości Pomógł)..
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 06, 2013 13:41   

Kiedy się SDi w serii dobrze zbierał :P

Wgraj sobie mapki do Zabola do tego power button jak radzi Brt i ma to jechać :mrgreen:

Filtry i tego typu rzeczy mało dają bo i tak tobie Turbina znów zagrzeje powietrze IC schłodzi. Ważne tylko ze dbać o regularne wymianę filtrów powietrza oraz paliwa :wink:

Ogólnie co zauważyłem to w tych naszych Dieslach się powinno te filtry co min 8-10tys km wymienić bo mój po 10tys to wygląda jak by tarzał się w jakiejś kotłowni :mrgreen:

Podkręć sobie jeszcze Turbo jak tego nie zrobiłeś na 1.4bara :mrgreen:

A druga opcja to inny IC lub od razu inna Turbinę albo pompę wtrysku :D opcji jest sporo jak chce się dłubać ale nie jest to tanie juz :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lis 06, 2013 14:21   

eee bez przesady ;) ... dużo o Roverach to wie dr. Marian ;) ... ja tam to tak hobbystycznie
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Sro Lis 06, 2013 20:44   

Remigiusz a jesli w ciagu roku robie 5 tys km to czekać do tych 8 tyś czy po roku wymieniać ?
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 06, 2013 20:51   

Pawkaz, O kurcze to faktycznie mało :wink: Załóż sobie nowy filtr zobacz jak bardzo jest stary zabrudzony o pojeździj tak z 3 miesiące i zobacz jak bardzo się zabrudził :D Porównaj sobie ze starym rocznym filtrem na przykład co ma tylko te 5tys km :wink:

Możesz jeszcze przedmuchiwać np filtr co jakiś czas tez trochę syfu wytraci z niego :wink: Najgorzej są okresy gdzie jest sucho i dużo kurzu.

Popróbuj sobie zaglądnij i mniej więcej wyczujesz u siebie czas wymiany filtru :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Sro Lis 06, 2013 23:10   

W temacie filtrów powiem tak.. Ja mam jeden patent na czyste i bezproblemowe filtry..

Wymiana oleju, filtra oleju, filtrów od gazu i filtra powietrza... i przynajmniej wiem, że nie zapomniałem o czymś i wszystko bangla jak powinno .. :)
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 07, 2013 00:27   

tomii620si, Tak tez się robi tylko co innego jak ktoś ma mały przebieg roczny :wink:

Ja takie coś tylko znam z swojego Malucha :D Tam raz do roku filtr przedmucham kompresorem i suma summarum olej wymieniam co 3lata oraz filtr bo nie zdarzam nawet 2tys kilometrów przez ten okres nim zrobić :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Czw Lis 07, 2013 02:19   

Hahaha.. To przebiegi widzę miał spore :) Garażowe :)

Ja niestety robię tyle km, że czasami przesypiam poprawną wymiane olejów itd bo gdzieś mi te km uciekają.. (120km dziennie do pracy w 1 stronę i jeszcze do swojej 20km dziennie w strone także moje auta biją multum km)





A co do osiągów to powiem Ci, że miałem wolną chwile jak stałem w korku (i jakoś tak mi się przypomniał ten temat) i nic więcej sensownego mi nie przychodzi do głowy niż to co napisałem..
Dobry dolot --> większy IC .. Ewentualnie jak Ci mało mocy to jakiś chip (może większe wtryski ale przy delikatnym chipie myślę oryginalne wtryski bezproblemowo wydolą). IC np. z mastera 150zł (tyle, że wystaje ze zderzaka) + jakieś kolanka itd. aby to dobrze połączyć i jakiś chip i masz i moc i lepsze osiągi.. Do tego bandaż na kolektor (najlepiej przed chipowaniem) i wtedy masz już zupełnie inne auto.. Tylko inne pytanie. Czy masz na to $ i przede wszystkim czy Ci się chce ..
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lis 07, 2013 09:28   

tomii to gdzie Ty do pracy jeździsz ?? ... ja mam 70km w jedną stronę ;) ... własnie szukam jakiegoś LPG, bo mimo, że diesel tanio jeździ to LPG taniej ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 07, 2013 10:17   

Pawkaz, zagadaj z ziomalami z W-wy o chipie, wtedy już nie powiesz że ci się auto muli, z Raptilem lub Markiem :wink:
Co do filtra powietrza, ja nigdy nie patrze na przebieg, widzę że jest brudny to wymieniam, filtr kosztuje grosze bo już od 20zł.
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Czw Lis 07, 2013 10:41   

Rozmawiałem z MaReK jakis czas temu i Pelson91 przewiózł mnie 400tka po modyfikacjach.Muszę ponownie nad tym pomyśleć.
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Czw Lis 07, 2013 12:39   

Brt - z DPL do Wrocka :) (oddają za paliwo jak za bene a na gazie jeszcze ich 70zł dziennie obrabiam także dniówka jest piękna :) )

Powiem tak bo nawet miałem Ci pisać na PW.. Masz mega wiedzę o Roverach, jak sam napisałeś - zamiłowanie to czemu jeździsz alfą ? Wiem, że mają fajną linie ale chyba na tym się kończy (no 2.4JTD jeszcze daje rade)..
Bierz 620Ti z gazem albo jak chcesz coś młodszego to jakiegoś 75/ZT albo ZS na podtlenku propanu :) ..


szoso - nie wiem.. Ja tam tych najtańszych nie kupuje..
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 07, 2013 12:51   

tomii620si napisał/a:
szoso - nie wiem.. Ja tam tych najtańszych nie kupuje..

Nie powiesz mi chyba, że Knecht to badziew bo kosztuje 16zł http://www.tomateam.pl/sk...l=filtry&c=1679
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Lis 07, 2013 13:14   

ja mam "jakis" pierwszy lepszy filtr tam zawsze, nie przywiązuje uwagi do ceny, czy producenta, bo po co skoro i tak go co 10k wymieniam
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lis 07, 2013 13:40   

Alfa ... jest piękna i bardzo fajnie jeździ :) ... a jak już, to w kolejce 159 stoi ;) ZT niezły ale trochę starkawy się robi ;) tego 2.4 najchętniej bym przygarnął ale do 159. W 156 ten silnik 1.9 16V robi wystarczającą robotę ... 2.4 gorzej jedzie. MI niestety do paliwa nie dopłacają, więc oprócz belli będzie jakiś 1.1 LPG niedługo a nie Ti ;)

Gdyby nie K-seria to bym wrócił do R200 pewnie i do niej LPG wrzucił ... ;) ale nie chcę K-serii wiec będzie coś innego :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Czw Lis 07, 2013 13:50   

Ale OT hihi


Szoso - nie wiem. Ja ostatnio wpakowałem zwykły filtr za 90zł i teraz do Ti będę szukał jakiegoś K&N albo pipercrossa :)



Bociek - uwierz jest różnica .. Czasami filtr potrafi zmienić charakterystykę pracy silnik (kiedyś w BMW wrzuciłem K&N dedykowanego to niebo a ziemia)



Brt - no fakt .. 159 piękna fura <3. Jak ma się na to $ to czemu nie ..

Czyli jednak nie wrócisz do Roverków :( . To może kup 200 coupe i na jakimś zlocie zrobi się konkurs mechaników na Swap na Hondowską np. D serie :) jakaś D16z6 Ci się wciśnie i bedziesz miał hihi a tak na serio to szkoda bo dobrze by miał R u Ciebie..
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Regulacja pompy paliwa - zwiekszenie osiagow
Peter033 Rover serii 600, Honda Accord 1 Czw Gru 03, 2009 03:03
filo
Brak nowych postów [R600] Parowanie podczas deszczu?
hugier Rover serii 600, Honda Accord 35 Nie Paź 04, 2009 16:30
marcinZG
Brak nowych postów [R600] Hałas podczas jazdy
michal87 Rover serii 600, Honda Accord 5 Wto Mar 31, 2009 10:05
filo
Brak nowych postów [R600] Delikatne szarpanie podczas jazdy
lysy8484 Rover serii 600, Honda Accord 12 Pon Lut 07, 2011 22:05
lysy8484
Brak nowych postów [R600] Bicie w kole podczas hamowania
hubas20 Rover serii 600, Honda Accord 14 Sro Wrz 08, 2010 12:07
magill



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink