Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2003
Witam
Dziś podczas ruszania ze świateł zauważyłem że wskazówka temp. Silnika jest wychylona powyżej połowy, po przejechaniu ok. 2 km musiałem się zatrzymać bo temperatura podskoczyła do maks i zapaliła się czerwona kontrolka. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu ok. 10 min przejechałem ok. 3 km i ta sama sytuacja. Zanim dojechałem na miejsce zatrzymałem się jeszcze raz. Po zgaszeniu silnika zacząłem odkręcać korek zbiorniczka wyrównawczego bardzo powoli jednak i tak z pod korka siknęło sporo gorącego płynu. Po odczekaniu ok. 30 min odkręciłem korek całkowicie odpaliłem silnik i w raz z chwilą kiedy załączył się wentylator, płyn zaczął wyciekać ze zbiorniczka – czy to uszczelka pod głowicą ? Jestem 150km od domu. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 11, 2014 16:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Sro Cze 11, 2014 21:16
W przypadku uszczelki miałbyś albo bąbelki w zbiorniczku i być może olej, lub w oleju na bagnecie majonez. Może to tylko termostat. W sytuacji awaryjnej spróbuj włączyć na max ogrzewanie w samochodzie. (Wiem, że to koszmar przy obecnych temperaturach) ale może choć odrobinę schłodzi płyn. Chyba, że to pompa wodna...
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
Czy zawsze przy padniętej uszczelce olej miesza się z płynem, czy jest to zależne od miejsca w którym pojawi się przedmuch ?
oleju w zbiorniczku nie ma, na bagnecie majonezu też nie ma, co do bąbelków w zbiorniczku – nie wiem, ale czy będzie to zauważalne jeżeli płyn w zbiorniczku się przelewa ?
jeżeli to termostat to czy jest to możliwe że w chwile po załączeniu się wentylatora poziom płynu gwałtownie podskakuje i wylewa się ze zbiorniczka ? (gdzieś wyczytałem że wentylator załącza się w podobnym czasie co termostat otwiera)
Pompa wody była zmieniana ok. 10 tys. temu jest z SKF-u
Postaram się jutro poszukać takiego korka w okolicy
Jak auto jest rozgrzane to zeby sie płyn nie wylewał i nie gotował musi być pod ciśnieniem, na otwartym zawsze ci wyleje, dlatego korek jest tu chyba najlepszym tropem
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Cze 12, 2014 09:52
stazaj88 napisał/a:
Czy zawsze przy padniętej uszczelce olej miesza się z płynem, czy jest to zależne od miejsca w którym pojawi się przedmuch ?
stazaj88, na początku nie zawsze , w kV6 najczęściej powstaje nieszczelność uszczelek wokół otworów cylindrów ( wygląda to tak jak odgniecenie uszczelki , nie ma punktowego przedmuchu). Usterka pogłębia się z ilością przejechanych kilometrów (można przejechać tak np. 2-3 kkm albo i wiecej ) powodując stopniowy wzrost temperatury płynu (dogrzewanie spalinami) jego ciśnienia (od spalin ) i ubytek płynu. Głównie sprawdza się czy jest CO2 w płynie , twarde węże na gorącym silniku , czy jest słodkawy osad na korku wlewu oleju i czy jest maź olejowa na wewnętrznej części pokrywy zaworów (włożyć palec przez otwór wlewu).
[ Dodano: Czw Cze 12, 2014 10:52 ]
stazaj88 napisał/a:
gdzieś wyczytałem że wentylator załącza się w podobnym czasie co termostat otwiera
no nie , termostat całkowicie przy 95 st. C , wentylator przy 100 st.C.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Po 16-stej będzie korek, zamontuje, przejadę się i dam znać
ja dzisiaj też wymieniłem korek. założyłem wężyk gumowy na rurkę przelewową w celu sprawdzenia czy trzyma cisnienie i po przejechanie ok 8 km wężyk był zalany płynem i żadnego ciśnienia nie trzymał - diagnoza, nowy korek a jeszcze bardziej rozjechany niż mój.
Proszę Cie........ wrzuciłem link na potwierdzenie moich własnych testów
KV6
If the ECT sensor registers engine coolant temperatures of:
Between 96°C and 100°C, = Low fan speed
Between 102°C and 106°C, = Medium fan speed
Between 108°C and 112°C, = High fan speed
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Cze 12, 2014 14:45
sknerko napisał/a:
Proszę Cie........ wrzuciłem link na potwierdzenie moich własnych testów
KV6
If the ECT sensor registers engine coolant temperatures of:
Between 96°C and 100°C, = Low fan speed
no właśnie , trzeba rozumieć jeszcze mechanizm działania, on pracuje w tym zakresie temp. ale włącza sie przy 100 a wyłącza po schłodzeniu przy 95 .Wg. Ciebie wentylator włącza się przy 97 st.C i wyłącza przy 100 st.C na 1 b ?. Proszę Cię ....
[ Dodano: Czw Cze 12, 2014 15:45 ]
sknerko napisał/a:
to pierwszy bieg 97st drugi 102st trzeci nie pamietam. sprawdziłem w swoim i tak się właśnie włączał.
Włącza się przy 97 i jeżeli nie schłodzi do 102 to włączy drugi bieg wyłącza się poniżej 96 a poniżej 102 zmienia bieg na pierwszy, sprawdziłem to w swoim patrząc na termometr w zegarach w ukrytym menu, jak miałem kłopoty z wiatrakiem. Proszę cie nie udowadniaj mi że coś źle widzę, jak bym tego nie testował u siebie to bym się z tobą nie kłócił bo masz większa wiedzę jak ja. Aż żałuje że filmiku nie nagrałem. Wyobrażasz sobie, że jak wystartuje przy 97 to temperatura nagle nie będzie rosnąć? Idzie w górę i u mnie poszła aż do 104 a potem dopiero zaczęła spadać.
[ Dodano: Czw Cze 12, 2014 15:59 ]
Może mam jakiś pokręcony komp ale tak działał u mnie a pamiętam dokładnie bo pytałem na forum i odpowiedzieli mi że startuje przy 100
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Cze 12, 2014 15:26
stazaj88 pytał jak powinno być i ja tak pisałem, a nie jak jest u Ciebie ( zresztą miałeś "kłopoty z wiatrakiem").
sknerko napisał/a:
Wyobrażasz sobie, że jak wystartuje przy 97 to temperatura nagle nie będzie rosnąć? Idzie w górę i u mnie poszła aż do 104 a potem dopiero zaczęła spadać.
nie , bo wentylator jest od schładzania, a tak może być jak nie ma 1b, bo mechanizm w sprawnym aucie jest taki , że włącza się pierwszy raz przy 100 i schładza do 96/95 st., jak nie daje rady i temp rośnie to włącza 2 bieg przy 106 z próbą schłodzenia do 102 i do temperatury optymalnej, jak to nie pomorze to przy 112 - 3 bieg, przy 115 st.C świeci kontrolka.
Rano odpaliłem silnik i odkręciłem korek zbiorniczka to za nim temperatura doszła do pierwszej kreski na zegarach płyn już prawie się wylewał. Bąbelków w zbiorniczku nie widziałem
Korek zmieniłem , ale niestety dalej jest tak samo
Węże raczej były twarde, ale jak mocno naciskałem to się poddawały
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Cze 12, 2014 19:29
stazaj88, ustal na zimnym właściwy poziom płynu w zbiorniczku ( najlepiej ~2 cm nad napis MAX) , zakręć korek i jeździj obserwując temp. w pkt. 7.0 jak się zachowuje układ chłodzenia , czy zacznie się z czasem włączać 2 i 3 bieg , najlepiej byłoby sprawdzić czy jest CO2 w płynie .
a nie jak jest u Ciebie ( zresztą miałeś "kłopoty z wiatrakiem").
Tak zachowywał sie układ po naprawie wiatraka, auto stalo w garażu i było goraco na dworze po starcie przy 97 rozgrzał sie do 104 i schłodził do 96 potem już nie dochodził do drugiego biegu tylko przy mniej wiecej 101 st zaczynała temperatura spadać aż do wyłączenia wiatraka. Startował zawsze przy 97.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Poziom płynu w zbiorniczku jest prawidłowy
1 bieg (nie wiem przy jakiej temp. Się włącza)
2 bieg przy temp. 105-107
3 bieg przy temp. 113
Wąż idący z termostatu do chłodnicy w czasie jazdy był ciepły, a wąż powrotny z chłodnicy był chłodny koło odpowietrznika, a w okolicy łączenia się z plastikową rurką wchodzącą do bloku ciepły.
co2 w płynie będę mógł sprawdzić dopiero we wtorek
Gdzie w razie czego można kupić sensowne uszczelki pod głowice (w zt190 podobno metalowe) oraz popychacze zaworowe tzn. dobrej firmy i w dobrej cenie. Co sądzicie o firmie FAI ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum