Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam,
Potrzebuję pomocy/porad w temacie dołożenia kurtyn (air bag). Ponoć w 75 dobrze działa samodiagnostyka i dołożenie airbagów nie wymaga wizyty na T4. Niemniej jednak nie chciałbym aby mi wybuchły w trakcie montażu zatem wszelkie porady od czego zacząć, jak i gdzie je montować mile widziane. Mam małe pojęcie co i w jakiej kolejności należ zdemontować aby poprawnie dołożyć kurtyny.
Pozdrawiam
MK
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 20, 2014 20:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Na pewno dokładasz na odłączonym akumulatorze. Czeka Cię trochę zabawy z deską rozdzielczą, bo mocowania kurtyn pod deską są w takich miejscach i tak łatwe do odkręcenia/przykręcenia, że będziesz bluźnił jeszcze tydzień po całej operacji. Jak będzie z elektroniką niestety nie mam pojęcia. Musiałem odkręcić samo mocowanie kurtyny lewej w swoim MG i potem ponownie je zamontować. Cały dzień z głowy i pokaleczone całe dłonie, bo uparłem się, że zrobię to bez zdejmowania deski. Zrobiłem, ale drugi raz bym się nie zdecydował
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Pon Paź 20, 2014 22:16
Ricardus napisał/a:
uparłem się, że zrobię to bez zdejmowania deski
Jesteś wielki Po zdjęciu deski trzeba się mordować jeszcze z wymontowaniem tego, a co dopiero z deską
No niestety Punx dobrze jak byś deskę zdjął, bez tego nie wiele zdziałasz moim zdaniem.
Nie mam już kurde wiązki od auta z którego masz te kurtyny, bo bym Ci powiedział gdzie idą dokładnie przewody. Kurcze nie pamiętam niestety jak one szły, auta z kurtynami nie trafiaja mi się często. Ale mniej więcej za schowkiem pasażera i nad pedałami były te wtyczki.
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Wto Paź 21, 2014 19:15
Musisz wyjąć fotele 8 śrub, tunel 6 wkrętów i 2 śruby, kierownice 3 śruby, manetki 4 wkręty, licznik 3 wkręty, deska 4 śruby. Jeszcze osłony słupków i jakies drobne elementy które są na wcisk i nie ma z tym trudności.
Godzinowo... W niedziele wpadl kolega do mnie po deskę (jego była po wystrzale i troche się wypaczyła), od razu ją wymieniliśmy. Sama operacja montażu i demontażu to jakies 2-3 godziny. Czy w pojedynkę czy we dwóch to czas będzie podobny.
dokładnie w 2-3 h idzie sie ogarnąć demontaż i montaż.
przy odrobinie samozaparcia, i zręcznych raczkach można sie obejść bez wyciągania foteli, utrudniają tylko dostęp do 2 śrub trzymających tunel środkowy. Jest to wykonalne. Pytanie co pójdzie łatwiej czy śruby na tunelu czy 8 śrub od foteli
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Wto Paź 21, 2014 20:48
longer86 napisał/a:
przy odrobinie samozaparcia, i zręcznych raczkach można sie obejść bez wyciągania foteli, utrudniają tylko dostęp do 2 śrub trzymających tunel środkowy. Jest to wykonalne. Pytanie co pójdzie łatwiej czy śruby na tunelu czy 8 śrub od foteli
Nie wprawionej osobie może ciężko iść zdjęcie tunelu, bez wyjęcia foteli. Niestety dzwignia ręcznego troche przeszkadza, jesli foteli nie zdemontujemy.
duzo zabawy, mała korzyść, ściągnąć gałkę biegów i rączkę z ręcznego, manewrując tunelem odpowiednio przód tył można go wyciągnąć. Wyciągnie foteli to odkręcenie śrub, odpinanie kostek i linki od regulacji wysokości pasów.
Fotele i tunel już zdejmowałem wiec w tym nie widzę problemu, największy kwas to wyrwanie gałki od automata, ostatnim razem prawie wybiłem szyberdach U mnie tunel nie ma śrub (od początku ich nie miałem, za to żeby go wyjąć trzeba pozbyć się panelu klimy i radia). Z kierownicą też raczej bez problemu sobie poradzę, zegary też już demontowałem. Najbardziej obawiam się samej deski, aby czego drewnianego nie połamać.
Pisząc o demontażu deski, macie na myśli samą dechę czy całą konsolę aż do podszybia ?
Jak ja wymieniałem prawą kurtynę (po uderzeniu w krawężnik) to musiałem niestety targać dechę. Nie wiem jak ktoś jest w stanie odkręcić i dobrze przykręcić śrubę mocującą za słupkiem, bez jej zdejmowania Jak ktoś ma chęć, może poszukać tematu czym się skończyła operacja Tzn. skończyła się sukcesem, ale są fotki poglądowe z placu boju. Zajęło mi to 1 dzień
Elektronicznie dołożyć się da. Sterownik musi być odpowiedni, taki co obsłuży kurtyny. Nie wiem czy one różnią się symbolami od siebie czy też T4 może zaprogramować każdy moduł poduszek jeśli tylko konfiguracja auta (sławne kody ZCS, 10 pozycja kodów SA) będzie dotyczyła kurtyn.
Podmienianie sterownika na pałę może skutkować stałym świeceniem kontrolki poduszek. Można trafić np. na kombi w sedanie. Kombi nie posiada napinaczy z tyłu, a w instalacji będą. Takie tam konfiguracyjne mecyje Po podmianie sterownika na pewno VINy będą inne. Ale wydaje mi się, że można go zmienić przy pomocy INPY. Jeśli jednak jest się 100% pewnym, że sterownik jest od auta o takim samym typie nadwozia i obsługiwał wcześniej kurtyny - można zaryzykować. Oby tylko nie miał wpisanego CRASH DATA
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ja nie chce podmieniać sterownika, ba nawet liczę na to że wiązki od kurtyn są w każdym egzemplarzu i że samo-diagnostyka auta wykryje kurtyny i je będzie poprawnie obsługiwać. Pewnie jestem zbyt dużym optymistą w tym temacie, okaże się jak znajdę czas na sprawdzenie wiązek (nawet jeszcze nie wiem jak wyglądają).
@MAREK a co się stało z kurtyną po uderzeniu w krawężnik ? Wystrzeliła ? To aż takie czułe jest ?
Zastanawia mnie czy przy takiej akcji demontażu deski, da się wykonać:
1. dodatkowe wyciszenie grodzi (bitum) - czy jest tam tyle miejsca aby podkleić ściankę ?
2. usztywnienie/wyciszenie spodu deski aby zniwelować wszelkie wibracje trzeszczenie - może jakaś pianka ?
Mnie czeka jeszcze podmianka kolumny kierownicy to tez jak najbardziej wpasowuje się w ten etap rozbiórkowy ....
Jeśli uda mi się dołożenie kurtyn ale okaże się że są konfilkty/błędy w komputerze, to czy bez ponownego ściągania deski da się odłączyć same wtyczki ?
Punx, stało się, że chciałem być uprzejmy i w nocy po północy, zjechałem z lewego pasa na prawy, żeby zapiżdżający za mną pług śnieżny nie musiał hamować Niestety na prawym była dość duża koleina, która pociągnęła mnie aż do krawężnika od przystanku autobusowego. Prędkość była nieduża, ale czujnik odebrał to jako zderzenie boczne, co zaowocowało ściągnięciem wszystkich napinaczy (przód/tył), wywaleniem bocznej poduszki prawego siedzenia, kurtyny prawej. Poddał się też wahacz i łożysko
Jak podepniesz komputer, który oczekuje sygnału z krutyn i je potem odepniesz, to będziesz miał świecący SRS na blacie.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Uuuu wywalone poduchy z siedzeń to może boleć, to się chyba = wymianie pokrowca, u mnie są te pseudo skóry .... a tak z ciekawości te poduchy w fotelach są dla pasażerów siedzących z tyłu czy tylko dla ludków siedzących z przodu ?
Poduszki w siedzeniach są dla pasażerów, którzy na nich siedzą.
Najgorsze było rozbebeszenie siedzeń i zdjęcie obicia. A z resztą poradził sobie tapicer. Wygląda prawie jak fabryka
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
w sumie wcale to takie trudne nie jest rozebrać całe poszycie fotela ja rozbierałem i myślałem że trudno będzie ale bardzo fajnie wszystko schodziło, tyle że ja fotel rozbierałem w domu wymontowując go z samochodu
2003 sedan, to taki półlift, duże lustra, inna blenda na bagażniku, już plastiki zamiast drewna, wycięte przez księgowych np. tylni drążek stabilizacyjny, jeden klakson itd, za to w opcji z TC, webasto, halogenami, szyberdachem, dużą navi więc trochę na bogato łudzę się że będą te wiązki ...
A jak się ma taka dokładka do ewentualnego wybuchu kurtyn w momencie gdy nie ma kolizji, czyli np. podczas normalnej jazdy ? Mam się liczyć z taka ewentualnością w przypadku pozafabrycznego montażu airbaga ?
najgorszy problem to chyba będziesz mieć by nic nie połamać przy demontażu osłony słupka, dziwne mocowanie jest, chyba że mocowanie jest inne jak ktoś ma kurtyny już na wyposażeniu, a tak chyba może być akurat, bo wydaje mi się że mocowanie jest inne niż w r75 bez kurtyn ale niech ktoś mnie poprawi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum