Wysłany: Nie Sie 23, 2015 17:48 [R75] Problem skrzynia biegów.
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001
Witam, mam problem z manualem, mianowicie podczas powrotu z urlopu zatrzymaliśmy się na przysłowiową fajkę i gdy chcieliśmy ruszać okazało się, że 75 stracił biegi tj. 1, 2, 3, 4, piątka i wsteka został. Do domu daleko nie było, bo ok. 70km i tak na 5 bez innych przygód dotarliśmy do punktu. I teraz co dalej linki ok, sprzęgło też na moje to chyba skrzynia. Co proponujecie? Remont skrzyni, kupić używaną może jeszcze coś innego poszło, a to w 2.5 b/g.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 23, 2015 17:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wszystko rozumiem co masz na myśli tylko wytłumacz dlaczego jest 5 i wsteczny z którego normalnie ruszam czyli pompka i wysprzęglik jest ok chyba , że 75 pod tym względem działa inaczej . Nawet jak ręka wcisnę jakiś bieg to i tak nie chce ruszyć.
Są 2 linki jak one mają się do układu dżwigni zmiany biegów czy jedna jest odpowiedzialna do biegów 1-4 ,a druga 5 i R jeśli żle myślę to proszę o podpowiedż.
Linki są dwie
Jedna do wybierania tzw ścieżek tj. 1-2, 3-4, 5-R, czyli ta linka powoduje w skrzyni wybór jednej widełki, która obsługuje jeden synchronizator i dwa biegi. Ta linka działa wtedy kiedy przesuwasz dźwignię w lewo lub w prawo z połozenia neutralnego 3-4
Druga linka pozwala załaczyć bieg na konkretnej wybranej już ścieżce, np. 5 lub R
W twoim przypadku nie masz możliwości wyboru ścieżki. Dlatego działa tylko bieg 5-R
Przyczyna może być w mechaniźmie pod lewarkiem, linkach. lub mechaniźmie wyboru ścieżek w skrzyni
Posadź kogoś w kabinie, niech próbuje wybierać ścieżkę a ty pod akumulatorem zobacz czy ruszają się dźwigienki na skrzyni. W ten sposób zobaczysz czy wina skrzyni czy linek.
Jak popatrzysz na skrzynię to zobaczysz na zewnatrz dwie dźwignie do których podłączone są linki.
Dźwignia z dwoma masami, odpowiada za załączanie biegów. Druga mała poniżej odpowiada za wybór ścieżek.
W twoim przypadku na pewno odpada awaria sprzegła, pompki czy wysprzęglika.
Awaria mechanizmu w skrzyni bardzo mało prawdopodobna.
Witam ponownie mam pytanie czy skrzynia biegów od MG ZT również 2.5 podejdzie do roverka i o co chodzi z tymi oznaczeniami jedne mają 20/44 albo 25 /39 wszystkie od tego samego motoru.Czy to jest jakaś różnica?Nie wiem to pytam ,pomóżcie.Po rozmowie z mechanikiem stoję z wymianą bo powiedział mi że podejdzie ta z 2.0 v6.
To już zależy od Ciebie. O ile pamiętam (nie jestem tego pewien, bo mam diesla) skrzynia do 2.0V6 ma krótsze przełożenia, czyli na skrzyni 2.5V6 mając te same obroty na tym samym biegu na skrzyni z 2.5 będziesz miał wyższą prędkość.
sebol11 nie do końca rozumiem dlaczego zapewne minimalnie inne przełożenia skrzyni miałyby w jakiś drastyczny sposób wpłynąć na żywotność silnika. Jeśli myślimy o tej samej dyskusji Seniora pisał, że przełożenia są dobierane 'optymalnie' do obciążenia silnika ale ich delikatna zmiana też nie spowoduje, że po roku silnik zajedziesz.
Jeśli myślimy o tej samej dyskusji Seniora pisał, że przełożenia są dobierane 'optymalnie' do obciążenia silnika ale ich delikatna zmiana też nie spowoduje, że po roku silnik zajedziesz.
Tylko że tam pisali o automatach. Manual jest zamienny i tylko osiągi są inne
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Witajcie ponownie , nikt z Was nie miał racji niestety uwalona skrzynia biegów jak się nią pokręci to coś w środku chrobocze i na pewno jej nie będę rozbierał aby dowiedzieć się co ją boli.Poszukałem trochę w necie i zakupiłem inną ale od MG po założeniu i poskładaniu wszystkiego hula jak tralala i można dalej śmigać .Pozdro dla wszystkich!
Witam,mam pewien Problem dzis jak chcialem jechac Do pracy nie moglem ruszyc nie dziala skrzynia biegów zaden bieg nie dziala a dzwignia moge sobie ruszac w kazda strone bez wciskania sprzegla ,Co moglo sie stac,przypomne wczoraj wieczorem bylo wszystko normalnie
[ Dodano: Wto Paź 27, 2015 14:11 ]
Witam,mam pewien Problem dzis jak chcialem jechac Do pracy nie moglem ruszyc nie dziala skrzynia biegów zaden bieg nie dziala a dzwignia moge sobie ruszac w kazda strone bez wciskania sprzegla ,Co moglo sie stac,przypomne wczoraj wieczorem bylo wszystko normalnie..
huberto8, przyjacielu a zadałeś sobie trud by poszukać na forum odpowiedzi na problemy z biegami? To twój pierwszy post więc śmiem wątpić, chcesz iść na skróty.
Doceń pracę i wiedzę forumowiczów którą włożyli tutaj i racz poszukać wśród tysiąca podobnych tematów..
Mogę zasugerować: sprawdź poziom płynu w pompce sprzęgła, sprawdź mocowania kulkowe skrzyni z linkami zmiany biegów
tak szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi wiec pisze:) podam teraz dokładnie co się dzieje,zablokowała mi się skrzynia na 1 biegu nie mam pojęcia jak wyciągnąć na luz zęby go można było holować,a wczoraj normalnie podjechałem pod dom i było ok dziś próbuje jechać do pracy i niestety jaka może być przyczyna i co jeszcze zobaczyłem od sprzęgła w środku odchyliłem dywanik i cały mokry wydaje mi się ze to jakiś płyn lub olej ale nie mam pojęcia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum