Forum Klubu ROVERki.pl :: Porady na temat 214 Si
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Brt
Czw Wrz 27, 2007 16:10
Porady na temat 214 Si

Update 5.09.2007 Przebudowa dolotu
Autor Wiadomość
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Paź 11, 2007 06:13   

Nie mylisz sie, ale czy nie lepiej by bylo zeby ciagnal tylko zimne
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 11, 2007 06:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Paź 11, 2007 09:56   

Senn napisał/a:
Nie mylisz sie, ale czy nie lepiej by bylo zeby ciagnal tylko zimne


ale jak tylko zimne ? sądzisz ze z fabrycznego dolotu zaciąga ciepłe...?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Paź 11, 2007 10:33   

Skoro nie zaciaga cieplego tylko zimne to jaki jest cel stosowania dodatkowego zrodla powietrza?
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Paź 11, 2007 10:56   

Po to,żeby dostawał jeszcze więcej powietrza...a to z kolei na dobre wychodzi silnikowy bo dwa doloty zimnego powietrza to nie to co jeden dolot...

Kolega tak robił w Civicu+wkładka i samochód lepiej jeździ+wypluł pare KM więcej na Hamowni...

Dla sprostowania też mam zamiar sie wybrać na Hamownie i zmierzyć z dodatkowym dolotem i bez niego,zobaczymy co nam wyjdzie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Paź 11, 2007 11:14   

kolin, to ile saomchod dostanie powietrza to zalezy od przepustnicy i jej otwarcia a nie ilosci rurek. Po drugie akurat w Twoim przypadku wazne sa opory dolotu a wiec struktura filtra powietrza, porowatosc kanalow kolektora i glowicy , roznica w srednicach kanalow w kolektorze i glowicy.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Paź 11, 2007 12:11   

Senn napisał/a:
to ile saomchod dostanie powietrza to zalezy od przepustnicy i jej otwarcia a nie ilosci rurek.


Czyli wynika z tego ze w żadnym samochodzie nic nie da zamontowanie dodatkowego źródła zimnego powietrza...


Jak dojdzie wkładka K&N do jadę na Hamownie zobaczymy co wyjdzie i wtedy będzie można debatować na ten temat...ja jestem upartym człowiekiem i dopóki czegoś nie będę miał na papierku,albo udowodnionego to trzymam się swojej wersji.

Ja odczuwam delikatne polepszenia osiągów silnika...ale jak pisałem Shamujemy Hamice i zobaczymy czy też wyjdzie obraz rozpaczy i nędzy,czy też uśmiech na twarzy

P.S żeby było śmiesznie jeszcze na Dupo hamownia Hamownie zabiorę mój dolot ze stożkiem :mrgreen: zobaczymy ile na nim wyjdzie...mam nadzieje,że silnik chociaż serie wypluje
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kolin Czw Paź 11, 2007 12:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Paź 11, 2007 12:11   

Silnik nie dostaje więcej powietrza, dostaje tyle samo... ale zimniejszego. :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Paź 11, 2007 12:50   

piter34 napisał/a:
ale zimniejszego.


a zimniejsze powietrze poprawia osiągi silnika w jakims tam sposób...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Paź 11, 2007 12:54   

kolin napisał/a:
a zimniejsze powietrze poprawia osiągi silnika w jakims tam sposób...

Tak, dokładnie. :)
Im bardziej zimne powietrze, tym większa jego gęstość, czyli jednak jakby "więcej" go było (pokrętnie w takim razie napisałem poprzedniego posta). ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 12, 2007 21:27   

kolin, chetnie zobacze wyniki bo tez jestem ciekawy. W swoim poldoroverku doskonale widze roznice osiagow w zimie i w lecie. Podchodze sceptycznie bo na tym forum juz byly opisywane wyniki z hamowni roverka ze stozkiem i nie byly satysfakcjonujace.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sob Paź 13, 2007 07:50   

Senn napisał/a:
nie byly satysfakcjonujace


też jestem ciekaw,sądze ze wkładka powinna dojśc na początku tygodnia :wink:


A co do stożka to stwierdziłem,że jest to zło i dlatego postanowiłem zmodyfikować dolot standartowy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marianox5 



Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 3
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lis 20, 2007 19:11   

Jeżeli już chodzi o dolot powietrza to lepiej założyć długą i gładką rurę i wstawić intercoler od diesla. IM dłuższa rura tym szybsze przyspieszenie. A jeżeli filtr przypniemy zaraz przy przepustnicy to słabiej będzie się wkręcał na obroty ale będzie silniejszy mimo słabszego przyspieszenia. Można do dolotu podłączyć wentylator z dmuchawy który by się załanczał przy
2000 obr ale można wysadzić tłoki bokiem.Ale jak chcesz mieć mocniejszy silnik to lepiej go zmień na fabryczny większy i silniejszy niż pseudotuninguj bo to na dobre nie wychodzi. Tylko gwizd huk i kupe smrodu wiążące się z wymianą na nowy.
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Lis 20, 2007 21:42   

marianox5, robisz sobie jaja czy co? :shock: Sugerujesz ze zamontowanie rury od Zelmera Wodnika poprawi przyspieszenie, a zainstalowanie suszarki Farel na dolocie sprawi iz roverka rozsadzi? Kurde poprawiles mi humor na wieczor :)
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lis 20, 2007 21:49   

marianox5 napisał/a:
ale będzie silniejszy mimo słabszego przyspieszenia.


ja jakos tego ni w zab nie moge zrozumiec, skoro silnik jest silniejszy to ma tez silą rzeczy lepsze przyspieszenie

marianox5 napisał/a:
IM dłuższa rura tym szybsze przyspieszenie.


mozesz to wyjasnic ??
sportowe wersje silnikow serii K maja 4 oddzielne przepustnice , ssanie powietrze jest praktycznie odrazu za glowica
poldorover ma dlugi dolot nie sadze zeby mu to poprawialo przyspieszenie, natomiast bardzo ladny daje to dzwiek
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Lis 21, 2007 15:06   

Może chodzi o to, że jeśli będzie długa rura to więcej powietrza się w niej zmieści (już za filtrem) i wtedy przy wciśnięciu gazu od razu dostanie strzała powietrza :mrgreen:
A przy krótszej rurze cały czas powietrze musi cały czas być darte przez filter.
hmm
Ja mam inny pomysł można zamontowac beczkę z przefiltrowanym powietrzem i podłączyć do przepustnicy będzie jeszcze lepszy efekt :lol:

Ja się na tym nie znam ale kumając rozumowanie kolegi dobrze to wykminiłem co??? :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Sro Lis 21, 2007 20:00   

podlacze sie ;) co on ma na tym foto ;P ? http://gallery.mg-rover.o...php/photo/10638

aa tu co to za alu ruleczka ;P http://gallery.mg-rover.o....php/photo/9722 ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
orzech 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 73
Skąd: wołomin



Wysłany: Sro Lis 21, 2007 20:14   

bula21 napisał/a:
podlacze sie ;) co on ma na tym foto ;P ? http://gallery.mg-rover.o...php/photo/10638

nawet w tytule strony jest napisane
bula21 napisał/a:
aa tu co to za alu ruleczka ;P http://gallery.mg-rover.o....php/photo/9722 ??

doprowadzajaca powietrze do filtra
_________________
www.wwlclub.pl
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Lis 21, 2007 20:15   

bula21 napisał/a:
podlacze sie co on ma na tym foto ? http://gallery.mg-rover.o...php/photo/10638


Stożek w obudowie Carbonowe

bula21 napisał/a:
aa tu co to za alu ruleczka http://gallery.mg-rover.o....php/photo/9722


Doprowadzenie zimnego powietrza Np z pod zderzaka zawsze sie to robi jak zakładasz stożek :mrgreen:

Jak dla mnie te doloty zabieraja KM i NM niż im dodawają,zrobione kiepsko według mnie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Owsik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 164



Wysłany: Czw Lis 22, 2007 13:28   

kolin napisał/a:
Jak dla mnie te doloty zabieraja KM i NM niż im dodawają,zrobione kiepsko według mnie


Dokładnie- straszne druciarstwo, zwłaszcza w tym drugim.
_________________
BYŁ Rover 200 '99 1.4 16v - Midnight Blue
 
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Czw Lis 22, 2007 16:36   

[quote="orzech"]
bula21 napisał/a:
podlacze sie ;) co on ma na tym foto ;P ? http://gallery.mg-rover.o...php/photo/10638

nawet w tytule strony jest napisane

nie umie angielskiego ;P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214 Si 96r] Porady!
m4riusz Tuning mechaniczny 9 Pon Sie 04, 2008 14:58
kolin
Brak nowych postów R200 + VVC Prośba o porady
czapaja Tuning mechaniczny 18 Czw Mar 04, 2010 16:36
Roj
Brak nowych postów [ 620 Si ] pytanie i porady ! tuning Rover
grubywp Tuning mechaniczny 21 Wto Sty 31, 2012 13:22
grubywp
Brak nowych postów Troche na temat 1.8VVC
kamil_luczak Tuning mechaniczny 87 Czw Lis 27, 2008 18:22
kamil_luczak
Brak nowych postów [Rover 600, All ] Opinie na temat firmy Japan Line
Balas87 Tuning mechaniczny 23 Sro Maj 11, 2011 21:49
Balas87



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink