kolin, to ile saomchod dostanie powietrza to zalezy od przepustnicy i jej otwarcia a nie ilosci rurek. Po drugie akurat w Twoim przypadku wazne sa opory dolotu a wiec struktura filtra powietrza, porowatosc kanalow kolektora i glowicy , roznica w srednicach kanalow w kolektorze i glowicy.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Czw Paź 11, 2007 12:11
Senn napisał/a:
to ile saomchod dostanie powietrza to zalezy od przepustnicy i jej otwarcia a nie ilosci rurek.
Czyli wynika z tego ze w żadnym samochodzie nic nie da zamontowanie dodatkowego źródła zimnego powietrza...
Jak dojdzie wkładka K&N do jadę na Hamownie zobaczymy co wyjdzie i wtedy będzie można debatować na ten temat...ja jestem upartym człowiekiem i dopóki czegoś nie będę miał na papierku,albo udowodnionego to trzymam się swojej wersji.
Ja odczuwam delikatne polepszenia osiągów silnika...ale jak pisałem Shamujemy Hamice i zobaczymy czy też wyjdzie obraz rozpaczy i nędzy,czy też uśmiech na twarzy
P.S żeby było śmiesznie jeszcze na Dupo hamownia Hamownie zabiorę mój dolot ze stożkiem zobaczymy ile na nim wyjdzie...mam nadzieje,że silnik chociaż serie wypluje
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kolin Czw Paź 11, 2007 12:14, w całości zmieniany 1 raz
a zimniejsze powietrze poprawia osiągi silnika w jakims tam sposób...
Tak, dokładnie.
Im bardziej zimne powietrze, tym większa jego gęstość, czyli jednak jakby "więcej" go było (pokrętnie w takim razie napisałem poprzedniego posta).
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
kolin, chetnie zobacze wyniki bo tez jestem ciekawy. W swoim poldoroverku doskonale widze roznice osiagow w zimie i w lecie. Podchodze sceptycznie bo na tym forum juz byly opisywane wyniki z hamowni roverka ze stozkiem i nie byly satysfakcjonujace.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Jeżeli już chodzi o dolot powietrza to lepiej założyć długą i gładką rurę i wstawić intercoler od diesla. IM dłuższa rura tym szybsze przyspieszenie. A jeżeli filtr przypniemy zaraz przy przepustnicy to słabiej będzie się wkręcał na obroty ale będzie silniejszy mimo słabszego przyspieszenia. Można do dolotu podłączyć wentylator z dmuchawy który by się załanczał przy
2000 obr ale można wysadzić tłoki bokiem.Ale jak chcesz mieć mocniejszy silnik to lepiej go zmień na fabryczny większy i silniejszy niż pseudotuninguj bo to na dobre nie wychodzi. Tylko gwizd huk i kupe smrodu wiążące się z wymianą na nowy.
marianox5, robisz sobie jaja czy co? Sugerujesz ze zamontowanie rury od Zelmera Wodnika poprawi przyspieszenie, a zainstalowanie suszarki Farel na dolocie sprawi iz roverka rozsadzi? Kurde poprawiles mi humor na wieczor
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
ale będzie silniejszy mimo słabszego przyspieszenia.
ja jakos tego ni w zab nie moge zrozumiec, skoro silnik jest silniejszy to ma tez silą rzeczy lepsze przyspieszenie
marianox5 napisał/a:
IM dłuższa rura tym szybsze przyspieszenie.
mozesz to wyjasnic
sportowe wersje silnikow serii K maja 4 oddzielne przepustnice , ssanie powietrze jest praktycznie odrazu za glowica
poldorover ma dlugi dolot nie sadze zeby mu to poprawialo przyspieszenie, natomiast bardzo ladny daje to dzwiek
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Może chodzi o to, że jeśli będzie długa rura to więcej powietrza się w niej zmieści (już za filtrem) i wtedy przy wciśnięciu gazu od razu dostanie strzała powietrza
A przy krótszej rurze cały czas powietrze musi cały czas być darte przez filter.
hmm
Ja mam inny pomysł można zamontowac beczkę z przefiltrowanym powietrzem i podłączyć do przepustnicy będzie jeszcze lepszy efekt
Ja się na tym nie znam ale kumając rozumowanie kolegi dobrze to wykminiłem co???
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum