Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414 ] Przerywa, skacze, dusi się
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pon Sty 03, 2011 20:06
[R414 ] Przerywa, skacze, dusi się

na benyznie i na gazie
Autor Wiadomość
Pavlus 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 25
Skąd: Lubin



  Wysłany: Pią Lut 01, 2008 17:23   [R414 ] Przerywa, skacze, dusi się
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: < 1993

Witam, prawie rok temu kupilem roverka 1.4 16v z 1992 roku monowtrysk. Przez dlugi czas nie bylo z nim problemow, ale od jakiegos czasu - 3 miesiecy strasznie dusi sie na niskich obrotach. Ruszanie nim to katorga - na polsprzegle z duza iloscia gazu pojdize, ale na spokojnie ma problemy, nie mowiac o jakims dynamicznym starcie ;]

Silnik wogole nie wkreca sie w obroty szczegolnie od 1000 - 2500 obrotow jest problem.

Wymienione zostaly kable swiece, filrty gazu i powietrza, instalacja gazowa jest jak najbardizej w porzadku.

Jesli np raptownie wcisne gaz do konca - skacza obroty, czuc ze sie dusi i zazwyczaj gasnie, ostatnio jednak jak np sotje w korku i nacisne lekko pedla gazu, prawie dotkne - potrafi sie zadusic, zgasnac a pozniej rozrusznik dlugo kreci zanim znow sie odpali.

Bylem u wielu mechanikow, nikt nie potrafil stwierdzic dokladnie co to ejst, jeden nawet mowil ze to tlumik jest przytkany...w co totalnie nie wierze ;] Po wizytach u tych wszystkich pseudo-mechanikow postanowilem odwiedzic kilku elektrykow.

Jeden z nich stwierdzil ze czujnik polozenia przepustnicy nie pracuje jak nalezy, a wlasciwie umarl...

Wiec myslalem ze sprawa bedize zalatwiona, problem w tym ze ten czujnik dostac gdziekolwiek to prawdziwy cud, bylem na wielu szrotach, przeszukuje co chwile ogloszenia w auto gieldzie, pytalem w sklepach z czesciami - nikt nie ma...

Wiec pytanie do Was forumowicze - czy to mozliwe ze to ten czujnik wywoluje takie problemy? W koncu to jest zwykly potencjometr i z tego co czytalem jest to jeedna z najbardziej niezawodnych czesci.

Drugie pytanie:

Znacie jakies miejsca w Polsce gdzie czesci do roverkow z tego roku mozna dostac? Szroty, sklepy, cokolwiek.

Na prawde zzalezy mi na Waszej pomocy, bo jestem bezsilny. Wszystkei silniki K16 jakie znalazlem sa na multiwtrysku...zadnego na mono.

Bede wdzieczny za kazda odpowiedz.

Pozdrawiam i dziekuje za posty :)

edit:
czujnik walu podobno jest w dosc dobrej formie
na benzynie jest to praktycznie nie odczuwalne, ale problem jest
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 03, 2011 20:05, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 01, 2008 17:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Lut 01, 2008 17:28   

Spróbuj skontaktować się telefonicznie z użytkownikami przemo285, Tomi (www.tomateam.pl) lub PHJOWI.
 
 
Pavlus 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 25
Skąd: Lubin



Wysłany: Sob Lut 02, 2008 14:27   

Dzieki, skontaktuje sie.

Ale chcialbym sie dowiedziec czy moze ktorys z uzytkownikow wie, gdzie mozna dostac tak unikalna czesc jak cpp :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lut 06, 2008 11:05   

Pavlus napisał/a:
Ale chcialbym sie dowiedziec czy moze ktorys z uzytkownikow wie, gdzie mozna dostac tak unikalna czesc jak cpp :)

Właśnie u wymienionych wyżej forumowiczów ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Lut 06, 2008 16:18   

u Ciebie jest pewnie czujnik biegu jalowego silnika, powinien byc przy pedale gazu, byc moze to jego wina, kiedys opisywalem tu na forum, jak sie go sprawdza
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Pavlus 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 25
Skąd: Lubin



Wysłany: Sob Lut 16, 2008 20:14   

Nie zauwazylem zadnego czujnika przy pedale gazu :)

W kazdym razie dzisiaj sprawdzalem polaczenia czujnik polozenia przepustnicy - komputer i sie okazalo ze jednen ze stykow uciekl od strony kabla i nie byl polaczony odpowiednio z czujnikiem.

Czujnik ma opornosc od 7Ω do 1.8kΩ, wiec raczej w dobrym zakresie, napiecia jeszcze sprawdze, po jezdzie probnej po naprawie stwierdzilem ze praktycznie nic sie nie zmienilo.
W poniedzialek jade zamowic kopulke i palec, mimo ze ostatnio te czesci czyscilem to jednak wole miec pewnosc ze to nei to zanim wybiore sie na granice niemiecka w poszukiwaniu cpp.

Slyszalem rowniez o czyms takim jak "zielony kabelek" od komputera jodchodzi kabel zaznacozny na zielono wiec jesli ktos moglby podac fachowa nazwe tego kabla? Podejrzewam ze jest to kabel absolutnego cisnienia, ale nie mam pewnosci a z tego co slyszalem w polonezach jest to tez jedna z czesci ktora czesto dosc zawodzi.

Z gory dzieki za odpowiedz.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Lut 17, 2008 23:49   

zielony kablek w poldkach owszem, ale przy fabrycznych silnikach OHV
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Pavlus 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 25
Skąd: Lubin



Wysłany: Pon Lut 18, 2008 17:47   

Kopulka i paluch rozwiazal sprawe w 98% :) Smiga jak torpeda, od razu moglem mu zmniejszyc dawke gazu prawie o polowe.

Dlaczego w 98%? Bo lekkie przerwy czuc przy duzym obciazeniu, np pod gorke na dwojce na niskich obrotach z otwarta przepustnica na maksa, nieznaczne szarpniecia ale jednak odczuwalne.

Ale skoro kopulka i paluch zalatwila to moze jeszcze cewka? Lub regulacja gazu? Bo na benzynie problem nie wystepuje.

Pozdrawiam.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 19, 2008 10:40   

Pavlus napisał/a:
Lub regulacja gazu? Bo na benzynie problem nie wystepuje.

Sam sobie odpowiedziałeś. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214 1.4Si] Temperatura skacze, wentylator późno się włącza
Venoth Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Wto Lip 07, 2015 15:58
Venoth
Brak nowych postów [ R 216 SLI 95, 1.6] silnik przerywa jak sie rozgrzeje.
krzysias Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
22 Sob Wrz 20, 2008 16:51
krzysias
Brak nowych postów [R214 `93 1,4 GSI] Przerywa silnik.
Silnik przerywa w zakresie 1,5 - 3 tys rpm.
koles225 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
7 Pią Lis 30, 2007 17:08
piter34
Brak nowych postów [R414 16v `92]
półoś problem z zakupem
Pavlus Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
11 Sro Maj 27, 2009 13:48
Pavlus
Brak nowych postów [R414 Sli 16V 94r]
Problem z prądem
dziki881 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Sro Mar 25, 2009 15:29
oprawca_1978



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink