Piter z całym szacunkiem ale pitolisz jak zmęczony...
Auto z tablicą z paskiem czerwonym musi mieć ważny TUV. To auto przecież rejestrujesz i ubezpieczasz na wyjazd za granicę.
2 tyg. temu pani urzędnik nawet wyszła z biura zobaczyć samochód bo jak mówiła miała przypadki że auta zniszczone chcieli rejestrować. To, że Polacy kombinatorzy jadą na żółtych bez TUV to osobna sprawa...
Piter nie chodzi mi o to czy to jest legalne czy nie. Moim zdaniem powinni tego zabronić bo auta o niepewnym stanie technicznym jeżdżą po naszych drogach... Tylko dlatego powinni tego ZABRONIĆ!!
Tu jest artykuł z 2004 roku.
Tu też stary artykuł razem ze uzupełnieniem z 2007 roku.
Ciufcia napisał/a:
powiedz mi gdzie na tym zdjęciu widzisz zeby tablica zaczynała sie od "04"
A czy Ty widzisz o czym ja piszę? O żółtych przecież. Kiedyś wszystkie z czerwonym paskiem zaczynały się od "04" Poniżej 2 fotki z alledrogo. Autorów przepraszam za skopiowanie.
Ostatnio zmieniony przez TomC Wto Cze 03, 2008 22:00, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 03, 2008 21:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Maj 2008 Posty: 387 Skąd: Wrocław / Lubrza
Wysłany: Wto Cze 03, 2008 21:54
no zrozumiałem to co było napisane,
ale to co jest zacytowane w poście nad moim chyba oznacza co innego niż konieczność posiadania ubezpiecz przed kupnem, skoro może służyć do wyjazdu na drogi, np po kupno ubezpieczenia, więc pojawiają sie rozmijające jak dla mnie informacje i nie wiem której wierzyć.
a czy jesli pojazd zostanie z terenu Niemiec wyrejestrowany to czy jeśli było aktualne ubezpieczenie niemieckie to traci ono ważność wraz z wyrejestrowaniem?
a czy jesli pojazd zostanie z terenu Niemiec wyrejestrowany to czy jeśli było aktualne ubezpieczenie niemieckie to traci ono ważność wraz z wyrejestrowaniem?
tak.
Jak chcesz mieć ubezpieczenie to musisz zapłacić za tablice. Ubezpieczenie jest do tablic.
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
Auto z tablicą z paskiem czerwonym musi mieć ważny TUV. To auto przecież rejestrujesz i ubezpieczasz na wyjazd za granicę.
Ja tego nie neguję, jedynie twierdzę, że w Polsce TUV można sobie za przeproszeniem w d^&*$ wsadzić, bo nawet jeśli masz ważny TUV, a minęła daty na czerwonej tablicy, to nie możesz jeździć.
Żółte tablice może dostać auto bez TUV, co jednak nie oznacza, że wszystkie auta na czerwonych tablicach są bardziej sprawne od tych na żółtych, czy też że nie posiadają TUV.
Teść mój tydzień temu kupił A6 rocznik 2005 na żółtych tablicach. Auto oczywiście miało ważny TUV.
pietro napisał/a:
a czy jesli pojazd zostanie z terenu Niemiec wyrejestrowany to czy jeśli było aktualne ubezpieczenie niemieckie to traci ono ważność wraz z wyrejestrowaniem?
Tak.
pietro napisał/a:
ale to co jest zacytowane w poście nad moim chyba oznacza co innego niż konieczność posiadania ubezpiecz przed kupnem, skoro może służyć do wyjazdu na drogi, np po kupno ubezpieczenia, więc pojawiają sie rozmijające jak dla mnie informacje i nie wiem której wierzyć.
Gdzie jest napisane, że żółte tablice są po to aby pojechać po ubezpieczenie?
Ubezpieczenie i czerwone/żółte tablice są nieodłączne. Jedno i drugie załatwiasz w tym samym miejscu. Nie da się mieć tablic i nie mieć ubezpieczenia.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
a minęła daty na czerwonej tablicy, to nie możesz jeździć.
W tym przypadku bywa różnie. Osobiście znam osobę, która jeździła na czerwonym pasku ale z krótkim, bo tygodniowym terminem i się nie wyrobiła czasowo. Zapytany w tej sprawie policjant nie zanegował możliwości użytkowania samochodu, byle by przegląd był i ubezpieczenie. Dodam tylko że samochód był już po Polskim przeglądzie ale jeszcze bez rejestracji.
Zapytany w tej sprawie policjant nie zanegował możliwości użytkowania samochodu, byle by przegląd był i ubezpieczenie.
Ten Policjant najwidoczniej nie za bardzo zna prawo obowiązujące w RP.
Nie można się poruszać pojazdem niezarejestrowanym (nawet jeśli ma przegląd i ubezpieczenie)
Ciekawe komu fotoradar wystawi mandat jak auto na takich tablicach zostanie sfotografowane...
TomC napisał/a:
W tym przypadku bywa różnie.
...ponieważ wielu policjantów tak naprawdę nie zna wykładni prawa i nie zatrzymuje takich pojazdów lub nie kłóci się, aby nie wyjść na idiotów.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Maj 2008 Posty: 387 Skąd: Wrocław / Lubrza
Wysłany: Wto Cze 03, 2008 22:37
Cytat:
Gdzie jest napisane, że żółte tablice są po to aby pojechać po ubezpieczenie?
mi sie wydaje, że tuatj ale może sie tylko wydaje
TomC napisał/a:
Niekoniecznie.
" Kto chce wyjechać niezarejestrowanym samochodem na drogi publiczne np. w celu jego ubezpieczenia, musi kupić powyższe tablice. W takim wypadku podwyższone zostaną koszty ubezpieczenia. Te tablice są ważne nie dłużej niż 5 dni. Dokładny termin jest podany na żółtym polu tj. dzień, miesiąc, rok. Numery zaczynają się – tak jak w dotychczasowych „czerwonych tablicach jednorazowego użytku“ od „04“ " wycinek artykułu Pana Adama Jasińskiego - specjalisty w Zarządzie Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
W Niemczech możesz na takiej tablicy jeździć bez TUV-u więc spora część tych aut w Polsce jest pewnie bez przeglądu.
pietro, zadawaj tylko takie pytania, które potrzebne są Tobie do pomyślnej rejestracji ROVERka.
Kupujesz auto albo na żółtych albo na czerwonych tablicach i wtedy masz "n" dni na jazdę autem. Jeżeli auto jest z lawety (bez tablic), to nie możesz jeździć. Reszta jest opowiedziana w tym wątku.
Nie możesz zarejestrować w Polsce auta, które nie zostało wyrejestrowane w kraju pochodzenia.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Maj 2008 Posty: 387 Skąd: Wrocław / Lubrza
Wysłany: Wto Cze 03, 2008 22:50
sprawa wygląda tak, że pojazd jest dziś wyrejestrowany z Niemiec, a ja chce nim jutro wrócić do domu z pod granicy i cały czas mi chodzi o to czy wykupując żółte tablice mogę bez problemów i kolizji z prawem nim przyjechać do domu , czy należy cos jeszcze zrobić? sprawy rejestracyjne pomijam. Chodzi mi o samo przyjechanie nim na kolach z miejscowości polskiej przy granicy do mojego miasta?? cały czas pytam o to samo, nawiązując do treści postów
cały czas mi chodzi o to czy wykupując żółte tablice mogę bez problemów i kolizji z prawem nim przyjechać do domu , czy należy cos jeszcze zrobić?
Wielokrotnie w tym wątku napisano, że jeśli w Niemczech (w miejscu właściwym dla "zamieszkania" pojazu) wykupisz (albo handlarz wykupi) żółte/czerwone tablice (automatycznie wraz z ubezpieczeniem), to możesz się takim autem poruszać po polskich drogach do daty widniejącej na tablicy (jeżeli ubezpieczenie jest na pojazd, a nie imienne; jeżeli jest imienne, to musisz wykupić ubezpieczenie po Polskiej stronie).
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
W celu przejazdu z miejsca zakupu lub odbioru pojazdu na terytorium RP:
* wypełniony wniosek o czasową rejestrację pojazdu,
* dowód własności pojazdu (m.in. umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, umowa dożywocia, faktura VAT lub rachunek, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności, prawomocne orzeczenie sądu stwierdzające nabycie spadku),
* karta pojazdu, jeżeli była wydana,
* wyciąg ze świadectwa homologacji albo odpis decyzji zwalniającej pojazd z homologacji;
Z tym ostatnim będzie problem, bo musisz zrobić przegląd rozszerzony w SKP.
[ Dodano: Sro Cze 04, 2008 08:22 ]
P.S. Polski tablice tymczasowe są białe z czerwonymi literami.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum