Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Kontrolka ciśnienia oleju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Kontrolka ciśnienia oleju
Autor Wiadomość
rafal2008rafal 



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: królewo



Wysłany: Czw Paź 02, 2008 08:15   [R416] Kontrolka ciśnienia oleju
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

witam mam dwa zasadnicze pytania,pierwsze to co się dzieje z kontrolkąoleju świecila podczas gwaltownego skrętu w prawo po wyprostowaniu kół gaśnie?Niedawno kupilem to auto także jestem ciemny ale powymienialem jużoleje filtry myśląc że to pomoże a tu zong dzieje się to samo sprawdzilem stan oleju w normie a wlałem 4L.Druga sprawa która bardzo mnie niepokoi to ubytek płynu chłodzącego dolewalem już trzy razy w ciągu tygodnia,sprawdziłem wszystko co możliwe niewidać żadnych śladów wycieku zdurnialem co jest grane czy posiadacze tego modelu mają podobne problemy???????????????? Głowa mi pęka i proszę o jakieś porady.Pozdrawiam wszystkich klubowiczów SZACUN
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 20, 2011 21:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 02, 2008 08:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Paź 02, 2008 08:34   

Co do kontrolki ciśnienia oleju to nie mam pojęcia, ale za to z ubytkiem płynu powiem ci tak:
Wczoraj byłem ze swoim R400 u mechanika bo też mam ubytki płynu, podnieśli samochód, sprawdzali czy są jakieś wycieki ale żadnych nie ma. Nie kopci nic się złego nie dzieje tylko ubywa płynu. Diagnoza - uszczelka pod głowicą. Także u Ciebie prawdopodobnie będzie to samo. Dużo ludzi opisuje tutaj problemy z uszczelką i wnioskuje, że te silniki prędzej czy później dopada problem wymiany uszczelki pod głowicą. Smutne to ale na szczęście to jedyny problem który mam do rozwiązania.
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Paź 02, 2008 08:46   

Jak się skręca samochodem, to zapala się kontrolka ciśnienia oleju, hehehe?

Ja stawiam pół litra, że jest za niski poziom oleju (poniżej minimum na pewno) i od tego, podczas skręcania, gdy bezwładność wywala olej na boki miski olejowej, odsłania się smok pompy oleju, od czego ta się zapowietrza i lampa syngalizuje.

Odnośnie ubytku płyny chłodniczego - też stawiam na HGF.

A jeszcez więcej - podejrzewam, że i oleju i cieczy ubywa podczas pracy silnika, i nie dzieje się to przez zużyte pierścienie tłokowe,czy uszczelniacze zaworów.

Silnik dostał HGF-a.

Jak się z tym zmagać, pisałem wielokrotnie i treściwie. Nawet dziś.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Paź 02, 2008 08:58   

oprawca_1978 napisał/a:
Ja stawiam pół litra, że jest za niski poziom oleju (poniżej minimum na pewno)
przeciez kolega wyraźnie napisał
rafal2008rafal napisał/a:
... sprawdzilem stan oleju w normie a wlałem 4L

ponadto napisał
rafal2008rafal napisał/a:
świecila podczas gwaltownego skrętu w prawo

moim zdaniem zarówno przechyły auta tak w lewo jak i w prawo przy zbyt niskim stanie oleju dawały by o sobie znać ...

rafal2008rafal, jeżeli w Twoim przypadku poziom oleju rzeczywiście jest odpowiedni to sugerowałbym sprawdzenie czujnika ciśnienia oleju
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Paź 02, 2008 09:34   

a zaglądałeś do miski?? może po prostu smok się rozleciał (tam jest taka plastikowa końcówka, którą można zdjąć, ale też mogła się połamać jeśli ktoś przyszorował miską o jakiś kamyk :/ ) i mimo odpowiedniej ilości oleju nie sięga na zakrętach...
co do drugiej przypadłości to też stawiam na HGF... przy okazji remontu możesz zerknąć do miski :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Paź 02, 2008 15:23   

Ha, może być i urwany czy nieszczelny smok. Zupełnie nie wiem, jak to wygląda w silniku Rovera. Ja pamiętam pompę oleju i smok z mojego śp. FSO 1500 rocznik 1987. Dolna część pompy i smok to był monolit, nijak się to nie mogło rozszczelnić.
Generalnie efekt zapowetrzania się pompy, ewidentny.
Może już dożywa swich dni i ma za małe ssanie i tłoczność?
Sa to pompy o zazębieniu wewnętrznym, żywotność ich jest - względem tych starodawnych, o zębach zewnętrznych - wręcz granitowa.
Jak się nie sprawdzi - wiedzieć się nie będzie, gdybać można i do sądnego dnia.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
rafal2008rafal 



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: królewo



Wysłany: Czw Paź 02, 2008 16:07   

Dzięki za porady ale dzisiaj zlokalizowalem wyciek płynu także wątpliwa sprawa czy to słynne HGF,mianowicie kapie tak jagby z kola pasowego tylko co to za kolo to niemam pojęcia splywa sobie delikatnie po przewodzie do czujnika ciśnienia caly był zalany plynem byćmoże przez to czujnik platal figle.Co wy na to Panowie.Pozdro
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Paź 02, 2008 16:59   

najwyraźniej cieknie Ci pompa wody... mam nadzieję, że nie wymieniałeś jeszcze rozrządu po zakupie...
czy czujnik mógł od tego głupieć... :hm: trudno powiedzieć osusz to dokładnie to sie dowiesz :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rafal2008rafal 



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: królewo



Wysłany: Czw Paź 02, 2008 17:06   

jak narazie jestem przed wymianą rozrządu a co do tej pompy to trzeba ją calą wymieniać czy jak?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Paź 02, 2008 17:15   

pompę wymienia się całą (koszt ok 120 plnów) i dobrze to zrobić razem z rzozrządem, gdyż jest ona napędzana właśnie paskiem rozrządu :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rafal2008rafal 



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: królewo



Wysłany: Czw Paź 02, 2008 17:19   

dzięki zawsze to lepsze rozwiazanie.Na szczęście to nie HGF no ale kto wie może kiedyś twu twu na psa urok.POZDRO
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 416] kontrolka ciśnienia oleju
florek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Mar 23, 2012 15:27
bizon
Brak nowych postów [R420] Kontrolka ciśnienia oleju
radko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Wto Lut 19, 2008 17:12
sTERYD
Brak nowych postów [R416] Dziwne zachowanie lampki kontrolnej ciśnienia oleju
owczarek60 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Czw Gru 30, 2010 19:42
merlin11228
Brak nowych postów [R416 Si 97'] cieknący czujnik ciśnienia oleju drobny gwint
Bodziek85 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Cze 17, 2011 08:32
Bodziek85
Brak nowych postów [R416] Kontrolka oleju się żarzy...
anecia-77 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Sro Gru 31, 2008 07:53
PTE



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink