Mam teraz zaiweszenie od ZR i na felach standardowych 15 z profilem chyba mam 50...tłucze mi strasznie.. no ale nie chwieje sie co jest ogomnym plusem
Na zime kupiłem fegi 14 cali + laczki 175/65 - jak założe to zapewne poczuje dopiero komfort:))
Koniecznie na kolejny sezon..zmiana felg i opon..mam na oku jedne ale tak jak pisałem wyżej cena komplet 16cali + laczki 16cali to wyszlo mi 3800pln a auto polroku temu kupilem za 10tys z hakiem wiec mi sie nie opłaca pchac tle kasy..nie wspominajac o 17
Co do opon 15cali chyba wybiore kolejne opony o profilu 55..czy komfort sie zmieni na plus? czy nie jestem wstanie odczuć?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 27, 2008 21:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Co do opon 15cali chyba wybiore kolejne opony o profilu 55..czy komfort sie zmieni na plus? czy nie jestem wstanie odczuć?
Tak i to całkiem sporą, przez wzgląd na twarde zawieszenie. 195/50 to ciut mniej niż zalecane 185/55. Ja bym założył 195/55, ale to niestety dużo droższa opona niż 195/50.
I powiem więcej Ty masz ZRa ? tak jak Ci się jeżdzi? też tak tłucze?
wybieram 15..przy 16 musiał bym kupować opony szerokości 205..to da mojej taczki bylo by zabójstwo
mówicie chłopaki że wam tłucze hmm zapraszam na przejażdżkę Tomcatem na 215/40/17 plus zawieszenie Koni Sport i progresywne obniżone sprężynki vogtland wtedy docenicie luksus i wygodę własnego zawieszenia
a to wierze z tym zawieszeniem
mam pytanie co do zawieszenia poniewaz w sumie nie mam rozpórki pod maska...
czy ona jest wymagana ?
co do kół...to u mnie szerokość 205 odpada.. auto teraz nie jest zrywne..przy 75 koniach to naprawde każdy detal zaczyna się liczyc..prawda?:)..no i to spalanie..10L w miescie bez niczego mnie zabija...600-700pln na benzyne miesiac w miesiac zaczyna mnie niepokoić
mówicie chłopaki że wam tłucze hmm zapraszam na przejażdżkę Tomcatem na 215/40/17 plus zawieszenie Koni Sport i progresywne obniżone sprężynki vogtland wtedy docenicie luksus i wygodę własnego zawieszenia
Hehe całe kilkaset kilometrów zrobiłem po Polsce na gwincie KW na najniższym ustawieniu... Założyłem standardowe ZR z dwóch powodów:
1) Szkoda mi auta (aż mnie w środku bolało jak słyszałem dźwięki na dziurach)
2) Problemy z kręgosłupem
3) Standardowe ZR dalej jest taczkowate, a auto trzyma się niewiele gorzej niż na gwincie (zanim się zdąży porządnie wychylić już nie dają rady opony )
naprawde na gwint to chyba bym sie w ogole nie zdecydował..po miescie sie jezdz ciezko w sensie hałas .. czasami wzgledy praktyczne po czasie biorą góre..
Odgrzebuje temat, bo dopiero dziś dostałem oficjalne pismo z odmową reklamacji:
W odpowiedzi na Państwa reklamację, dotyczącą wadliwości czterech felg aluminiowych firmy DEZENT (...) informuję, że po sprawdzeniu w/w felg stwierdzono, iż felgi są uszkodzona mechanicznie prawdopodobnie podczas eksploatacji i nie posiadają wad fabrycznych.
ALCAR POLSKA SP> Z O. O. nie uznaje reklamacji w zakresie wadliwości felg TVY&, ponieważ wszelkie uszkodzenia mechaniczne nie podlegają warunkom gwarancji. Sprzedawca nie ponosi winy za szkody, powstałe podczas eksploatacji towaru.
Pisownia oryginalna. Jest ktoś z Was zorientowany czy jest jeszcze jakaś szansa na wygraną z nieuczciwym sprzedawcą tych plastelinowych felg?
Jedyna szansa to sprawdzenie czy felgi maja odpowiednie certyfikaty jakości pamiętam ze jak kupowałem swoje BSA widziałem ze maja certyfikat TUV... jeśli nie maja to raczej kaplica jeśli maja to możesz jeśli masz kasę i trochę czasu dać do ekspertyzy zewnętrznej czy felgi go spełniają...
PS niestety jeśli w Polsce chcesz jeździć na felgach powyżej 16 cali to tylko oryginalne zwykle dużo cięższe ale naprawdę solidne lub firmy z tradycjami lub wyczynowe OZ, BBS, Speedline, Rota, Kosei itd..
PS
10. Testy TUEV
Każda wyprodukowana felga przechodzi testy TUEV, gwarantujące wysoki poziom bezpieczeństwa na lata użytkowania. Najważniejszymi testami TUEV są:
• Test wytrzymałościowy
• Test rolowania
• Test uderzeniowy
• Test jezdny
Test wytrzymałościowy
Test wytrzymałościowy symuluje siły boczne, które działają na felgę, kiedy jedzie ona po okręgu, zakręca.
Test rolowania
W tym teście felga poddawana jest naprężeniom powstającym podczas jady prosto jak również po okręgu.
Test uderzeniowy
Symuluje zderzenie z krawężnikiem. Specjalny młotek uderza raz w rant felgi i raz w jej ramię.
Test jezdny
Ten test przeprowadzany jest do każdego samochodu na rynku. Jego wyniki określają Offset, oponę oraz niezbędne modyfikacje.
_________________ Tomcata na części info na PW
Ostatnio zmieniony przez dobryziom Pon Lut 02, 2009 14:54, w całości zmieniany 1 raz
na chłopski rozum, bez wnikania w prawo, to jeśli jest jakaś wytrzymałość graniczna (polska norma może lub jakieś przepisy homologacyjne) to oddać felgę do badania czy aby napewno felga spełnia te przepisy i jeśli nie, to walka dalsza ... niestety badanie na własny koszt i pewnei tanie nie jest .... zaznaczam, że to jest taka droga na rozsądek i nie wiem czy jest poparta przepisami opcja druga to moze jakieś pismo do rzecznika praw konsumenta czy temu podobnej instytucji ....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum