Wysłany: Pon Maj 18, 2009 15:16 Wymiana Silnika ( Swap ) a Przepisy
Witam
Pytanie do Ludzi którzy wymieniali silnik na inny tzw. Swap jak to wygląda prawnie muszę takie coś zgłosić w urzędzie ? czy bez zgłaszania w razie nie daj Boże wypadku z ubezpieczeniem nie będzie problemu >... ? jeśli zgłaszać taką wymianę czy jest konieczny przegląd ?
dzięki i pozdrawiam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez bula21 Pon Maj 18, 2009 19:17, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 18, 2009 15:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
swap to swap Nie da rady ci ktos udowodnic ze nie masz takiej pojemności silnika jaką masz wpisaną w dowodzie ... Pozatym stalym elemnetem pojazdu jest tylko karoseria i daltego masz w dowodzie wbite tylko numery nadwozia...
wap to swap Nie da rady ci ktos udowodnic ze nie masz takiej pojemności silnika jaką masz wpisaną w dowodzie ... Pozatym stalym elemnetem pojazdu jest tylko karoseria i daltego masz w dowodzie wbite tylko numery nadwozia...
Ale masz też wpisaną moc co?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
moc jest wpisan ... tylko z drugiej strony jak modyfikujesz silnik to moc ci sie zmienia i raczej nie idziesz z tym do wydziału komunikacji żeby zmienic wpis w dowodzie...
Pojemnośc jest wpisana ale na przegladach nie badaja pojemności
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 03 Lip 2008 Posty: 755 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Maj 18, 2009 19:20
ja nie rozumiem co to jest za problem. robicie jakas zmiane, zglaszacie i jest spokoj. ale nie, lepiej kombinowac, zastanawiac sie i wogole.. dziwne to dla mnie jest.
moc jest wpisan ... tylko z drugiej strony jak modyfikujesz silnik to moc ci sie zmienia i raczej nie idziesz z tym do wydziału komunikacji żeby zmienic wpis w dowodzie...
Pojemnośc jest wpisana ale na przegladach nie badaja pojemności
Nie ma znaczenia czy kontrolują czy nie jeżeli zmieniasz moc bądź pojemność zgodnie z prawem powinieneś zgłosić i tyle, a ludki robią jak robią i to jest inna bajka.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Poza tym krzywdy nikomu sie tym nie robi. A tak przeglad 100zl i w urzedzie miasty 70zl dowod + x zlotych na znaczki... Teoretycznie to za kazdym razem kiedy wkladamy cos nie seryjnego powinnismy odwiedzic stacje diagnostyczna.... tak jest w niemczech felgi, lampy itp wszystko wpisane w dowodzie...
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 03 Lip 2008 Posty: 755 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Maj 18, 2009 22:11
no jestem Polka, jak najbardziej.
ale "polska mentalnosc" to dla mnie bardziej powiedzenie okreslajace pewien typ zachwania (odnosnie tego co "wiekszosc" robi- jak wynika z wczesniejszych postow)- znaczy jesli nikt nie stoi nad glowa, to lepiej po cichu. ja wole miec wszystko tak jak powinno byc.
(...)A tak przeglad 100zl i w urzedzie miasty 70zl dowod + x zlotych na znaczki... Teoretycznie to za kazdym razem kiedy wkladamy cos nie seryjnego powinnismy odwiedzic stacje diagnostyczna.... tak jest w niemczech felgi, lampy itp wszystko wpisane w dowodzie...
Po za tym wypadało by jeszcze chyba ubezpieczyciela powiadomić ponieważ składka może ulec zmianie...
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon Maj 18, 2009 23:07
Wg mojej wiedzy od czasu kiedy jesteśmy w UE silnik traktowany jest jak część wymienna. Nie trzeba tego nigdzie zgłaszać. No może ubezpieczycielowi trzeba dać znać ale musiał bym się dowiedzieć.
Zrobil przeglad, w urzedzie zmienil, a ubezpieczyciel powiedzial, ze nie potrzeba nic zmieniac, bo skladka bedzie ta sama.
Poza tym w ubezpieczalni nie zawsze jest na ubezpieczeniu podana prawidlowa pojemnosc.
Na przyklad Link4 nie ma w katalogu czegos takiego jak Subaru Libero 1.0, wiec mojemu kumplowi napisali w ubezpieczeniu Subaru Libero 1.2 turbo
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum