Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416si] Problemy po jeździe na uszkodzonej chłodnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416si] Problemy po jeździe na uszkodzonej chłodnicy
Autor Wiadomość
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 11:02   

LU napisał/a:
do tego odkręciłem trochę, nie całkiem, korek od zbiornika wyrównawczego, żeby ciśnienie miało ujście..


Teoratycznie nie powinno się tego robić, bo nasze silniki mają ciścieniowy układ chłodzenia, wieć w ten sposób obniżyłeś temperature wrzenia płynu.
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 11:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 11:07   

sobrus napisał/a:
w CC700 wentylator właczął sie co raz i działał jeszcze po zgaszeniu silnika.

miałem to padło też,wentylator chodził prawie cały czas i nawet jak go zgasiłem to się włączał po minucie taki już urok CC 700 :wink:
ja w swoim DI miałem urwany przewód od czujnika w chłodnicy który załącza wentylator,nie wiem ja długo z tym jeździłem ale temperatura nigdy nie przekroczyła połowy skali by zauważyć że mam coś nie tak
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 11:11   

Roverki mają dobre układy chłodzenia :grin:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 11:13   

żeby nie to że Rover ma słabe blachy to bym wyniósł swojego na ołtarze :smile:
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 11:21   

uff no to dobrze :D
w innych większych samochodach tez wentylator sie włącza, nie tak często jak w CC ale się włącza. W Roverku to prawdziwa rzadkość.
Co do blach to nie wiem czy są takie słabe, mój jest 97 a wygląda jak nowy. Fakt pewnie był konserowany, co nie zmienia faktu że specjalnie nie gnije.

Są małe zaczątki na krawędzi błotnika z jednej ze strony, ale to przed zimą zrobie.
Potem jeszcze dołoże nadkola na tył, zabezpieczenie podwozia i gotowy do jazdy :D
A przecież ma prawie 12 lat.

Kto twierdzi że rover ma słabe blachy ten nie widział starszych opli i seatów albo legendarnego Poloneza.
W Poldku w przeciągu roku z małej kropki potrafiła się zrobić dziura że można było ręke wsadzić.
To była blacha...
Nawet nie warto było z tym walczyć ten samochód znikał w oczach.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 11:27   

chodziło mi o to że mogłyby być w ocynku tak jak miałem w Audi :ok:
konserwacje,szpachle,malowanie i auto może wyglądać jak nowe :wink:
u mnie też nie gnije ale w niektórych miejscach próbuje wyjść ruda
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 16:55   

LU napisał/a:
3 razy robiłem przerwę, czekałem chwilkę aż silnik trochę ostygnie i dolewałem wody..



"Chwilkę" powiadasz.... Żeby silnik trochę ostygł ta chwilka musi wynieść grubo ponad godzinę.... To tak na przyszłość :lol: . Jeżeli masz ślady HGF-u - olej w zbiorniczku, czasami ubywa ci trochę płynu - tutaj już nie ma czego obserwować, trzeba działać. Jedź do mechanika, niech ci to zrobi i będziesz miał spokój. Jeżeli w tym momencie nie masz pieniędzy na naprawę HGF-u to nie jeździj autem dopóki nie podreperujesz finansów.

Niestety dałeś ciała z jazdą autem który ma niesprawny układ chłodzenia - osobiście wolałbym je zostawić na parkingu niż targać nim do domu. Jeżeli nie wymienisz teraz uszczelki pod głowicą to koszty naprawy znowu ci wzrosną.
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 17:06   

Artu napisał/a:
Jeżeli nie wymienisz teraz uszczelki pod głowicą to koszty naprawy znowu ci wzrosną.


Aż tak strasznie to znowu nie będzie :roll: Poprostu będzie trzeba zrobić HGF jeśli wyskoczy i tyle :wink:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 17:39   

truten23 napisał/a:


Aż tak strasznie to znowu nie będzie :roll: Poprostu będzie trzeba zrobić HGF jeśli wyskoczy i tyle :wink:


Z tego co pisze kolega to już mu wyskoczył...
 
 
LU 



Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 99
Skąd: Bielsko-Biała/Kraków



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 17:42   

najlepsze jest to, że nie ubywa ani oleju ani płynu chłodniczego.. ani jedno z drugim się nie miesza.
 
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 18:25   

Ehh Przepraszam, o oleju w zbiorniczku i ubywającym płynie pisał sobrus a nie ty :grin:
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Wrz 04, 2009 09:27   

Tak. Na razie objawy są takie, że nie wiadomo czy to nie pozostałości po HGF.
Tylko osad na ścianach zbiorniczka, czasem czarna nitka. Czasem i osad i nitka sama z siebie znika. Sam płyn jest czysty, nic nie dymi, autko jeździ dobrze, pali na dotyk, olej jest OK, więc nic nie ruszam.
Pieniądze mam, ale nie lubie sie z nimi rozstawać ;) Do zrobienia pozostał mi ABS, SRS (miga kontrolka) i moze jeszcze jakieś duperele (filtr kabinowy etc).

Płyn może wyciekać gdzieś, jak kupowąłam auto wyraźnie coś z niego kapało (samochód był podniesiony). A że nic poza chłodniczym nie znika to pewnie mam wyciek.

Jak zacznie dymić z rury lub pod korkiem oleju zbierze sie majonez - to nie bede czekać i zrobie HGF,bo nie chce silnika psuć. Być moze było HGF i nie zostało zrobione jak należy. 180tys przebiegu to raczej bez HGF sie nie obyło.
Ostatnio zmieniony przez sobrus Pią Wrz 04, 2009 09:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 04, 2009 09:34   

sobrus napisał/a:
SRS (miga kontrolka)

koszt zakupu drugiej taśmy to około 30zł i usterki nie ma :wink:
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Wrz 04, 2009 09:40   

a jest gdzieś dokładny opis gdzie jej szukać i co dokładnie kupić? Rezystory już sam naprawiłem ;)

edit:
szukać w aucie oczywiście, bo ze na Tomateam lub Allegro to wiem ;)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 04, 2009 11:40   

sobrus napisał/a:
a jest gdzieś dokładny opis gdzie jej szukać i co dokładnie kupić?

taśma rzecz jasna jest w kierownicy a konkretnie dostęp do niej jest po odkręceniu poduszki i zdjęciu kiery
przed odkręceniem poduszki trzeba najpierw odłączyć akumulator na jakieś 15 minut
jak ją odkręcałem to ktoś dał mi radę żebym się trochę pochylił na bok i nie siedział bezpośrednio przed poduszką to w razie wystrzału :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416si] problemy z odpaleniem
fifi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Mar 01, 2011 10:10
fifi
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416Si] skrzynia i inne problemy :)
dawid257 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 23 Pon Cze 03, 2013 21:28
sTERYD
Brak nowych postów [R416si 1997] problemy z odpaleniem
pablo3011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Wto Gru 29, 2009 09:48
truten23
Brak nowych postów [R416Si] Problemy z odpalaniem, szarpanie oraz dławienie.
Lukasyno Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Nie Lip 20, 2014 13:24
Lukasyno
Brak nowych postów [R416Si] Problem z odpaleniem silnika R416Si..
egon23 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Pią Lis 04, 2011 00:30
egon23



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink