Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Wyciszenie silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Wyciszenie silnika
Autor Wiadomość
slav 




Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 52
Skąd: Wrocław

MG ZT

Wysłany: Pon Gru 01, 2008 02:09   [R600] Wyciszenie silnika
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam,

wiem, że do 600 benzyniaka można zamontować matę wyciszającą z 600 diesla.
Wczoraj znalazłem na Allegro polietylenową piankę samoprzylepną - 1cm grubości.
Niby z przeznaczeniem właśnie na wyciszenie maski:
http://www.allegro.pl/ite...ki_silnika.html
Jak sądzicie, co będzie lepsze:
- orginalna mata z diesla, czy
- pianka?

Za pianką przemawia teoretycznie pokrycie większej powierzchni i zdaje się większa grubość, ale nie wiem, jak to się zachowuje w wyższych temperaturach. Macie jakieś doświadczenie z takimi piankami?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 05, 2011 23:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 01, 2008 02:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Gru 01, 2008 11:38   

Ja bym pianki nie stosował bo dla mnie to jest łatwo palne a bardziej topiące się...

W 623 również są maty wyciszająca
 
 
 
SviRu 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 102
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 13:52   

Czy w 600sdi sa firmowo jakieś maty naklejone pod maską?
 
 
Tomasz620 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 163
Skąd: Z KOBRY



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 14:01   

kolego slav moze to ? http://www.allegro.pl/ite...war_okazja.html

pozdrawiam. :mrgreen:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 14:09   

slav napisał/a:
orginalna mata z diesla

szukaj właśnie tego
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 746
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 14:21   

ja proponuję za to maty aluminiowe
powiedzmy
http://www.allegro.pl/ite...25x50_boll.html

kupujesz parę mat i wygłuszasz.
Poszperaj na allgro były maty 50x50 co się lepiej opłacało.
http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=4212551
ten pan chyba sprzedaje takie 18 zł za sztukę na privie mi pisał.
Pozdrawiam,

KUba
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SviRu 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 102
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 17:27   

Zastanawiam sie tylko czy ma to sens bez wygłuszania grodzi i drzwi.

Jeszcze raz zapytam bo w sumie odp nie padła - czy w SDI zawsze były ty maty wygłuszające pod maską?
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 17:46   

SviRu napisał/a:
Jeszcze raz zapytam bo w sumie odp nie padła - czy w SDI zawsze były ty maty wygłuszające pod maską?


Raczej nie były one opcją więc każdy klekot powinien je mieć.
Montowana na kołki jest.
Jeśli jej nie masz to albo maska malowana albo mata zaczęła się "drzeć" i ktoś usunął zapewne, albo zrobił jej krzywdę traktując ją z "karchera"...
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 18:31   

U siebie pod fabryczną otuliną dodatkowo maskę wykleiłem matami bitumicznymi, troszkę jest przez to cięższa ale lepiej wygłusza.


 
 
SviRu 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 102
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 08:00   

Warto bawic sie w ta mate na masce? Tak serio? Bez ruszania grodzi? Jesli jest zanczaca roznica to jestem gotow sie tego podjąć :D
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 08:14   

SviRu jeśli diesle mają takie wygłuszenie fabrycznie pod maską to raczej nie od parady więc musi coś to dawać tak czy nie :wink:
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 09:42   

Ja kupuje tylko taka http://www.allegro.pl/ite...a_z_klejem.html
I polecam.
Stosuję ją do poprawek po nieudanych przekładkach.
Wycisza bardzo dobrze.
Efekt tez bardzo ładny, zreszta sami oceńcie.
Jeżeli chodzi o wygłuszenie maski, to masy bitumiczne, nie bardzo się nadają z racji temperatury.
Najlepsze są maty aluminiowe z wkładem pomiędzy 2 warstwami aluminium.
Ja pod maskę stosuje takie maty http://www.allegro.pl/ite...aluminiowa.html
 
 
SviRu 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 102
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 11:35   

blue827 czyli reasumując - do komory silnika tylko te z aluminium - wewnątrz auta ten polietylenowe?

Wygląda to profesjonalnie. Robisz to przed zalożeniem wszystkiego jak mam rozumieć (na grodzi)?


Chyba tez sprawdze to w działaniu.
Ostatnio zmieniony przez SviRu Sro Wrz 23, 2009 12:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 11:53   

Ja użyłem takiej maty która ma tylko jedną warstwę aluminium, niby ma ona odbijać gorące powietrze od silnika, czyli chroni warstwę bitumiczną.

Syntax napisał o dwóch warstwach aluminium, ale wydaje mi się że nie ma takiej potrzeby bo wystarczy tylko z jednej strony.

Ciekawie wygląda ta mata za 23.5zł z pierwszego linku. Matę oczywiście naklejałem na rozgrzaną blachę i dodatkowo podgrzałem ją trochę opalarką. Już prawie rok minął i absolutnie nic nie odchodzi.

A do środka to nie stosowałem, ale fabryczne mam z gąbki i tworzywa.

Syntax, ta czarna mata na grodzi czołowej (firewall) to sam zrobiłeś czy fabryczna? nawet fajnie wygląda. W mojej 800setce takiej nie ma, ale wiem że w późniejszych modelach KV6 też dawali takie wygłuszenie.
 
 
SviRu 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 102
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 12:23   

Ta mata to jak wnioskuje ta z pierwszego linku właśnie. Wygląda to naprawdę dobrze. Może warto w 600tce coś takiego zrobić.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 22:05   

Wszystko robiłem sam, to nie jest oryginalna mata :)
Poprostu jak coś już robię to dokładnie.
Ja się zajmuję poprawianiem Frelanderów po źle wykonanych przekładkach.
Ten na zdjęciach to jest akurat moje auto.
Sam sobie przekładałem.
Najlepiej zdjąć wszystko z grodzi .
Wtedy jak sami widzicie efekt jest najlepszy.
Jeśli Freelander jest zrobiony mechanicznie ok to ziana wygłuszenia zajmuje mi 2-3 dni.
Cała przekładka jakieś 2-3 tyg.
Ostatnio zmieniony przez SyntaX Pon Lis 02, 2009 10:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SviRu 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 102
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 13:23   

Ja dzis zbadałęm u siebie. Jednak mam wygłuszenie maski i grodziteż. Jednak w środku jest głośno - chyba trzeba będzie pobawić się tą matą na grodzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Wygłuszenie/wyciszenie klapy bagażnika
elwis80 Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Sty 02, 2010 23:38
elwis80
Brak nowych postów [R600] Poduszki silnika
potegus Rover serii 600, Honda Accord 3 Nie Gru 16, 2007 15:54
potegus
Brak nowych postów [R600] SWAP silnika 1.8 z 600 97r. do 623 z 95r...
Czy wejdzie bez problemów oraz czy instalacja będzie ok?
NEOSSS Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Mar 26, 2008 10:42
maciej
Brak nowych postów [R600] Poduszka silnika
Ziemian Rover serii 600, Honda Accord 6 Sob Lip 04, 2009 10:52
Ziemian
Brak nowych postów [R600] Wyjęcie silnika
wojtekkk Rover serii 600, Honda Accord 7 Nie Kwi 25, 2010 11:09
MpR



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink