Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 216 Coupe] Dolot, kolektor, pytania..
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 216 Coupe] Dolot, kolektor, pytania..
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 08:33   

taki mam zamiar :) na fotach wygląda to konkretnie...

a właśnie :) widziałem w coupe założony dolot od nich (od hondy civic) i sednio pasuje....dlatego pytanko, czy moge nsa swoją ori gumę dolotową w miejscu puszki filtra wpakować stożek? odgrodze go ładnie i doprowadze mu tlenu zimnego, będzie oki czy musi byc ta rura polerowana?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 08:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 08:52   

wiesz to jest NA i gotowe kity dolotowe są jak twierdza producenci wyliczane... to nie jest turbo gdzie założysz kawałek kibel rury i stożek i tez będzie działało... więc ciężko powiedzieć czy założenie stożka w sposób który proponujesz poprawi czy pogorszy... spróbuj poszukać kitów najlepiej rożnych producentów pod twój silnik i sprawdz czy parametry ich sa podobne...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 11:22   

tak też zrobie :)
kupiłem kolektor :) kilka fotek ;) wygląda chyba ok, spawy chyba dokładke, jest duuużo lżejszy od seryjnego żeliwniaka, ale sprawia wrażenie solidnego, czekam aż mi motor ostygnie i montuje... mam nadzieje, że będzie pasować... jakieś porady, żeby czegos nie rozwalić? pytanie lamerski ale ja naprawde "mam talent" i dziwne rzeczy się mi przytarfiają...a i średnica na wyjściu kolektora to 2 cale :)








_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 11:36   

Ja bym przed modyfikacjami na hamownie się przejechał u mnie koszt ok 50-60zł, a zawsze będziesz wiedział, że wydana kasa to nie efekt placebo ;)
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Ostatnio zmieniony przez Pływak Czw Wrz 24, 2009 11:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 11:36   

z porad to zaleca się wymianę uszczelki pod kolektorem, dokładne oczyszczenie powierzchni żeby nie było przygwizdów oraz nie wiem czy producent nie zaleca przykręcania przy pomocy klucza dynamometrycznego z odpowiednia silą...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 11:38   

u mnie to 160zł więc jak coś to po.... w komplecie mam śrubki i 3 uszczelki: przy głowicy, na łączeniu góra-dół i przy łączeniu z katem :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Roj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 242
Skąd: warszawa



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 11:39   

Pływak napisał/a:
Wykresy i zdjęcia komory mógł byś wrzucić bo co można z nich skopiować?

bo tam są dwa magnetyzery i o tym nikt nie może wiedzieć.. ćśśśś...
desperado67 napisał/a:
OJ sorry teraz zobaczyłem w-wa,wszystko mówi za siebie.
mmm, no ta, nie to co bradford, światowa stolica kultury i tuningu..
desperado67 napisał/a:
Zazdrość to cecha narodowa polaków a już napewno warszawiaków
kultury to Ci zazdroszczę.. trochję :mrgreen:
desperado67 napisał/a:
Co do rasowania diesli, to co niektórym pomyliły się pojęcia "ECONOMIC CAR" z "RACING CAR".

tak tak, i diesel w audi i peżocie wygrywający le mans rok w rok też jest ekonomik, leony, które wygrywały w WTCC też economic, podobno teraz używają w wyścigach opon eco contact dlatego już nie wygrywają ale zeszli ze spalaniem jeszcze 8%
i "cywilne" R8 z v10 diesla to podobno dlatego jest tez w białym kolorze bo handlowcy kupują na potęgę zamiast fiata panda :lol:
desperado67 napisał/a:
Macie coś z głową. Tunning to zmiana wizualna i mechaniczna samochodu.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
desperado67 napisał/a:
Po to się robi tunning żeby samochód był nie oryginalny.
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
Ostatnio zmieniony przez Roj Czw Wrz 24, 2009 11:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 11:40   

no to wyśmienicie to tylko oczyść dokładnie powierzchnie i sprawdź te siły dokręcania szkoda by było powyrywać szpilki z bloku :/
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 11:42   

dzięki, napewno sprawdze :) i jak on po fotkach wygląda? co myślicie? no i zgadujcie cene :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 12:00   

Markzo napisał/a:
dzięki, napewno sprawdze :) i jak on po fotkach wygląda? co myślicie? no i zgadujcie cene :D


ja wole nie oceniać bo fotki potrafią być bardzo mylne :p przykładem jest Tomcat desperado67 wygląda nieciekawie a pod maska potwór za 13tys. F stworzony w tajnym laboratorium NASA ( zdjęcia zostały utajnione) :rotfl:
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Roj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 242
Skąd: warszawa



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 12:22   

dobryziom napisał/a:
( zdjęcia zostały utajnione)
..przez FIA bo podobno tym tomcatem jechał Alonso w singapurze i dlatego po kolizji Pique mógł wygrać wyścig
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 15:08   

kolektor on board.... powiem tak, nawet jeśli nic nie dał (a chyba dał) no warto dać te $$ za niego chociaż za dźwięk i wygląd.... ja pierdziele jak to teraz warrrrrczy! metaliczny warkot a raczej ryk... dupohamownia stwierdza, że:
1) lepiej jedzie z dołu
2) zniknął efekt dławienia przy ok 4tyś obr
3) ogólnie zrobił się mniej mulasty, zdecydowanie szybciej wkręca się na oborty
4) czuć delikatną różnicę ;)

Oczywiście nie obyło się bez przygód... śruby od głowicy puściły łatwo, ale nie dało się rozpołowić starego żeliwniaka, chłopaki z SKP pomogli i się udało, kolektor jest ok 3-4cm krutszy od oryginalnego, więc rura zastępująca katalizator została przedłużona, pozatym żadnych problemów :)



_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 18:07   

A czy w silnikach NA jest sens "bandażować" kolektor wydechowy? bo jeśli tak to być może kol. Markzo miałeś wyśmienitą okazję to zrobić gdy cały kolektor maiłeś w łóżku :mrgreen:
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 23:51   

Czy da radę zamontować coś takiego do diesla/ ew. jakiś odpowiednik. Mający podobny wpływ jak powyżej?
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 07:42   

Pewnie :) taki jak do każdej turbodoładowanej benzyny :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 07:49   

Ale da to coś tak szczerze :) ?
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 07:54   

kolektor pod turbo, męski wydech np 2,5 cala na 2 przelotowych/półprzelotowych tłumikach i będzie konkretny wzrost mocy :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 07:57   

A konkretnie to ja bardzo konkretny :) ? Jakie koszta orientacyjne, gdzie tego szukać i gdzie o tym poczytać więcej :) ?
_________________
reservasjonerb
est deals
Ostatnio zmieniony przez Botanix Pią Wrz 25, 2009 07:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 26, 2009 23:28   

dzięki uprzejmości TIGER'a trafił do mnie całkiem pokaźny stożek :) wszystko pomierzone, jutro montaż :) założyłem na próbe i faaaajny dźwięk jest :D wykożystam ori dolot powietrza do puszki z filtrem, zobaczymy co to da :)

EDIT 2:
filtr na autku ;)



udało mi się zachować oryginalną długość dolotu, filtr bierze powietrze z oryginalnego przewodu doprowadzającego do puszki filtra :) nie dałem power rury ze zderzaka, bo przecież cały syf i woda dostanie się do filtra... a tak jest cacy :) jest to rozwiązanie prowizoryczne :) jeśli się sprawdzi, wjedzie dedykowany dolot do hondy :)

Chcę jeszcze go odgrodzić od komory silnika, choć nawet teraz po jeździ filtr jest zimny, nie grzeje się ;)

Co to daje :) w moim przypadku, dało chyba dość sporo. Auto wyraźnie nie dławi się przy 4 tyś obr/min i do tego ładniej ciągnie z dołu. Myślałem, że to tylko moje odczucia, ale osoba, która jeździ ze mna roverkiem codziennie potwierdza to w 100%, co mnie cieszy niezmiernie :) do tego delikatnie zmienił się dźwięk silnika ;)

Co najlepsze :D każdy mi mówił, że do gazu stożek jest fuuuuj.... bałem się tego no ale, co mi szkodzi spróbować...i tu mega zonk! na stożku autko lepiej śmiga na LPG :D ciekawi mnie kwestia spalania, bo nic nie było regulowane, ale to niedługo sprawdze i opisze :)

Pozdrawiam!
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Nie Wrz 27, 2009 22:55   

Markzo, ładnie to nawet wygląda, stożek widzę Jacky Auto Sport w carbonowej obudowie, sam się na niego czaiłem, ale jak zobaczyłem że ma taką samą wkładkę co odmiana tańsza ziołem tą tańszą, a samą wkładkę stożka można wymieniać na świeże co jakiś czas. Co do łączenia to też opcja z kolanka pcv do kanalizacji pomalowanej sprayem na kolor, jak na etap przejściowy wszystko OK :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] Dolot w td
tuners Tuning mechaniczny 15 Sob Maj 21, 2011 20:15
tuners
Brak nowych postów [R200]Dolot
mateuszm94 Tuning mechaniczny 10 Wto Maj 19, 2015 11:08
Harry
Brak nowych postów SWAP 1.8T. DOLOT MG ZR 1.8
spider Tuning mechaniczny 47 Nie Sty 07, 2018 21:47
herobot
Brak nowych postów [iDT] Dolot powietrza.
Krzysi3k Tuning mechaniczny 2 Pią Kwi 01, 2011 20:06
Krzysi3k
Brak nowych postów [R620Si] Dolot stozek
rav020 Tuning mechaniczny 1 Sro Wrz 19, 2012 20:05
KRYS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink