nic się nie stało fura smiga aż miło tylko taką opinie usłyszałem, że przy stożku lecą pierścienie..wg mnie to nic do siebie nie ma, ale wole spytać... aaa i takie małe info sprawdze jeszcze na jednym baku paliwa ale spalanie cos mi chyba spadło
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ja slyszalem, ze jak sie jezdzi na stozku to sie silnik moze przegrzewac, jak rowniez slyszalem, ze duzo syfu leci do silniora.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Markzo, to wlasnie bylo ironiczne. Slyszalem, zdecydowanie slyszalem.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Dobrze wiedziec, bo ja tez chcialem wkladac wkladke K&N
[ Dodano: Sro Wrz 30, 2009 12:15 ]
A przeciez nie kosztuje malo
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
nie wiem jak się zachowa inny silnik, ja wyraźnie odczułem, że silnik tak jakby się przytyka.... na stożku się łatwiej wkręcał na obroty i lepiej jechał
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Maj 2008 Posty: 387 Skąd: Wrocław / Lubrza
Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 12:23
jak się nie dba o filtr to może pył, piasek itd może się dostać do komory spalania i może chodzi o to, że mogą rysować cylinder jak i pierścienie. Taki skrót myślowy.
Ale czy to prawda??
pewno, że prawda ale ja mam banalne pytanie.... gdzie do cięzkiej cholery trzeba wpakować filtr, żeby zasysał największy syf?? często jest tak, że ludzie montując sportowe wkładki, stozki itp doprowadzają powietrze ze zderzaka czy nadkola, bo tak robia profesjonaliści. Oki, tylko, że auto przeznaczone tylko do ścigania, czy na tor nie jeździ codziennie i nie jeździ w różnych warunkach pogodowych dlatego ja zrobie tak: kupie cały dolot do kolektora ssącego ze stożkiem, zostawie oryginalne doprowadzenie powietrza do filtra (które wg mnie zapewnia wystarczającą ilość chłodnego powietrza przy minimalnej ilości syfu) a skupie się nad odgrodzeniem filtra od silnika. Myśle, że efekt będzie podobny do doporwadzania powietrza spod auta ale sam silnik będzie bezpieczniejszy
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
dziś zamiast stożka założyłem sportową wkładkę iii.... kupa zdecydowanie czuć rożnice na minus
Wpakowałeś tą swoją w takim stanie w jakim znalazłeś w garażu? Sorry Markzo ale jeśli nie zobaczę wykresu z hamowni na stożku i wkładce JR czy też K&N zamontowanej w tym samym miejscu nie uwierzę że są jakieś odczuwalne różnice w mocy bez jakichkolwiek innych modyfikacji przy tych mocach silników. Jak się wybiorę kiedyś na hamownie to postaram się sprawdzić czy jest też jakakolwiek różnica między filtrami JR, a zwykłym papierowym.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
oszalałeś? wyczyszczona jest! a różnice widać "gołym okiem". wystarczy dmuchnać przez filtr papierowy i np: wkładkę
Różnica jest, swego czasu, w którymś Motorze był pomiar na hamowni : seria/wkładka/stożek i różnice były;) przy seryjnym silniku oczywiście na poziomie 1,5-2KM chyba ja mam kolektor wydechowy 4-2-1 i w zasadzie wydech na 2 tlumikach, różnica jest w przedziale 3-5tyś obr, przytyka go poprostu, dopiero od 5tyś się ładnie zbiera, bardziej czuć to na LPG. Na stożku efekt ten był zdecydowanie mniejszy na LPG a na benzynce nie było go prawie wcale
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
ja to mogę opisać moje doświadczenia na przykładzie 2.0T
oryginalny filtr w puszcze - porażka filtr bardzo gruby mocno sprasowany wygląda jak kawał styropianu... jedno jest pewne żadnego brudu nie przepości nie wiem jak z powietrzem
wkładka K&N - czuć wyraźną różnice samochód ma wreszcie ciąg widać ze wkładka w żaden sposób go nie ogranicza. Pojawia się jednak problem zasysania gumowej rury biegnącej od sprezarki do puszki przy max Nm... niestety bez przebudowy dolotu sie nie obejdzie wkładka mimo zadowolenia idzie w kąt.
stożek Fujita suchy - dolot przebudowany maksymalny minimalizm sylikonowa złączna na sprężarkę-> kawał kwasa długości 30cm -> stożek. Ciąg powietrza słychać jadąc już w okolicach 2tys. obrotów nieograniczona powierzchnia czerpania powietrza, filtr spełnia swoja role dobra filtracja plus maksymalna wydajność.
gdyby nie zasysająca rura wkładka by prawdopodobnie została na miejscu gdyż jej wydajność była na dobra sprawę wystarczająca plus zapewniała cicha i kulturalna prace... stożek niestety daje ostro czadu syczy sapie co prawdopodobnie daje tez efekt placebo większego powera...
U kolegi w Peugeocie na stozku wlasnie bylo tak samo, ze trzeba bylo sie stopniowo rozpedzac, bo jak sie od razu probowalo dac czadu to sie zamulal. Pug byl na LPG
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
oszalałeś? wyczyszczona jest! a różnice widać "gołym okiem". wystarczy dmuchnać przez filtr papierowy i np: wkładkę
Bynajmniej... Sam Widzisz coś tu jest jednak nie halo z tą wkładką, nie wiem czym i jak ją czyściłeś ale skoro stawia duży opór to nadaje się do wyrzucenia. Wkładki JR są równie dobre jak K&N i post dobregozioma utwierdza mnie w przekonaniu, że przy takiej mocy sam stożek daje niewiele. Tak jak pisałem wyżej będę miał okazje być w przyszłości na hamowni to sprawdzę jaka różnica jest w klekocie między zwykłym filtrem, a wkładką sportową...
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Wodzu, w porównaniu do flitra papierowego, opór wkładki jest prawie żaden Z wkładka jeździ lepiej niż na papierzaku, ale jednak na stożku było lepiej. Potestowałem go dzis troche i wydaje mi się, że nie jest tak fajnie jak było
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
jesli dolot jest szczelny i drozny i rury sie nie zasysaja to wkładka powinna dawac identyczne efekty jak stozek w tym przypadku... te ciutke lepiej ktore odczuwasz to efekty dzwiekowe ktore daje stozek sprawaja ze faktycznie czuje sie wiecej.
albo coś czego nikt nie bierze pod uwage.... paliwo bardzo możliwe, że jakiś kiepawy gaz jest zalany.... jutro potestuje dokładnie na benzynce i zdam relacje...
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum