Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 216 Coupe] Dolot, kolektor, pytania..
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 216 Coupe] Dolot, kolektor, pytania..
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 14:23   

lekki strach mnie obleciał...pytanie do fachowców...czy przez stożek mogą popękać pierścienie? :roll:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 14:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 14:25   

pierścienie ?? a niby czemu ... ... a co się stało ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 14:27   

nic się nie stało :) fura smiga aż miło :) tylko taką opinie usłyszałem, że przy stożku lecą pierścienie..wg mnie to nic do siebie nie ma, ale wole spytać... :) aaa i takie małe info :D sprawdze jeszcze na jednym baku paliwa ale spalanie cos mi chyba spadło :rotfl:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 15:28   

Ja slyszalem, ze jak sie jezdzi na stozku to sie silnik moze przegrzewac, jak rowniez slyszalem, ze duzo syfu leci do silniora.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 16:26   

słyszałeś, czy wiesz z autopsji?? :>
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 17:32   

Markzo napisał/a:
lekki strach mnie obleciał...pytanie do fachowców...czy przez stożek mogą popękać pierścienie? :roll:


predzej uszy :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 18:25   

Markzo, to wlasnie bylo ironiczne. Slyszalem, zdecydowanie slyszalem.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 11:03   

dziś zamiast stożka założyłem sportową wkładkę iii.... kupa :/ zdecydowanie czuć rożnice na minus :/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 11:15   

Dobrze wiedziec, bo ja tez chcialem wkladac wkladke K&N

[ Dodano: Sro Wrz 30, 2009 12:15 ]
A przeciez nie kosztuje malo
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 11:54   

nie wiem jak się zachowa inny silnik, ja wyraźnie odczułem, że silnik tak jakby się przytyka.... na stożku się łatwiej wkręcał na obroty i lepiej jechał :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
pietro 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 387
Skąd: Wrocław / Lubrza



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 12:23   

jak się nie dba o filtr to może pył, piasek itd może się dostać do komory spalania i może chodzi o to, że mogą rysować cylinder jak i pierścienie. Taki skrót myślowy.
Ale czy to prawda??
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 13:09   

pewno, że prawda ale ja mam banalne pytanie.... gdzie do cięzkiej cholery trzeba wpakować filtr, żeby zasysał największy syf?? często jest tak, że ludzie montując sportowe wkładki, stozki itp doprowadzają powietrze ze zderzaka czy nadkola, bo tak robia profesjonaliści. Oki, tylko, że auto przeznaczone tylko do ścigania, czy na tor nie jeździ codziennie i nie jeździ w różnych warunkach pogodowych :/ dlatego ja zrobie tak: kupie cały dolot do kolektora ssącego ze stożkiem, zostawie oryginalne doprowadzenie powietrza do filtra (które wg mnie zapewnia wystarczającą ilość chłodnego powietrza przy minimalnej ilości syfu) a skupie się nad odgrodzeniem filtra od silnika. Myśle, że efekt będzie podobny do doporwadzania powietrza spod auta ale sam silnik będzie bezpieczniejszy :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 15:01   

Markzo napisał/a:
dziś zamiast stożka założyłem sportową wkładkę iii.... kupa :/ zdecydowanie czuć rożnice na minus :/


Wpakowałeś tą swoją w takim stanie w jakim znalazłeś w garażu? Sorry Markzo ale jeśli nie zobaczę wykresu z hamowni na stożku i wkładce JR czy też K&N zamontowanej w tym samym miejscu nie uwierzę że są jakieś odczuwalne różnice w mocy bez jakichkolwiek innych modyfikacji przy tych mocach silników. Jak się wybiorę kiedyś na hamownie to postaram się sprawdzić czy jest też jakakolwiek różnica między filtrami JR, a zwykłym papierowym. :D
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 15:18   

oszalałeś? :shock: wyczyszczona jest! a różnice widać "gołym okiem". wystarczy dmuchnać przez filtr papierowy i np: wkładkę ;)
Różnica jest, swego czasu, w którymś Motorze był pomiar na hamowni : seria/wkładka/stożek i różnice były;) przy seryjnym silniku oczywiście :) na poziomie 1,5-2KM chyba :) ja mam kolektor wydechowy 4-2-1 i w zasadzie wydech na 2 tlumikach, różnica jest w przedziale 3-5tyś obr, przytyka go poprostu, dopiero od 5tyś się ładnie zbiera, bardziej czuć to na LPG. Na stożku efekt ten był zdecydowanie mniejszy na LPG a na benzynce nie było go prawie wcale :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 15:29   

ja to mogę opisać moje doświadczenia na przykładzie 2.0T

oryginalny filtr w puszcze - porażka filtr bardzo gruby mocno sprasowany wygląda jak kawał styropianu... jedno jest pewne żadnego brudu nie przepości nie wiem jak z powietrzem :)

wkładka K&N - czuć wyraźną różnice samochód ma wreszcie ciąg widać ze wkładka w żaden sposób go nie ogranicza. Pojawia się jednak problem zasysania gumowej rury biegnącej od sprezarki do puszki przy max Nm... niestety bez przebudowy dolotu sie nie obejdzie wkładka mimo zadowolenia idzie w kąt.

stożek Fujita suchy - dolot przebudowany maksymalny minimalizm sylikonowa złączna na sprężarkę-> kawał kwasa długości 30cm -> stożek. Ciąg powietrza słychać jadąc już w okolicach 2tys. obrotów nieograniczona powierzchnia czerpania powietrza, filtr spełnia swoja role dobra filtracja plus maksymalna wydajność.

gdyby nie zasysająca rura wkładka by prawdopodobnie została na miejscu gdyż jej wydajność była na dobra sprawę wystarczająca plus zapewniała cicha i kulturalna prace... stożek niestety daje ostro czadu syczy sapie co prawdopodobnie daje tez efekt placebo większego powera...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 17:21   

U kolegi w Peugeocie na stozku wlasnie bylo tak samo, ze trzeba bylo sie stopniowo rozpedzac, bo jak sie od razu probowalo dac czadu to sie zamulal. Pug byl na LPG
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 19:00   

Markzo napisał/a:
oszalałeś? :shock: wyczyszczona jest! a różnice widać "gołym okiem". wystarczy dmuchnać przez filtr papierowy i np: wkładkę ;)


Bynajmniej... Sam Widzisz coś tu jest jednak nie halo z tą wkładką, nie wiem czym i jak ją czyściłeś ale skoro stawia duży opór to nadaje się do wyrzucenia. Wkładki JR są równie dobre jak K&N i post dobregozioma utwierdza mnie w przekonaniu, że przy takiej mocy sam stożek daje niewiele. Tak jak pisałem wyżej będę miał okazje być w przyszłości na hamowni to sprawdzę jaka różnica jest w klekocie między zwykłym filtrem, a wkładką sportową...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 19:14   

Wodzu, w porównaniu do flitra papierowego, opór wkładki jest prawie żaden :) Z wkładka jeździ lepiej niż na papierzaku, ale jednak na stożku było lepiej. Potestowałem go dzis troche i wydaje mi się, że nie jest tak fajnie jak było :/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 21:16   

jesli dolot jest szczelny i drozny i rury sie nie zasysaja to wkładka powinna dawac identyczne efekty jak stozek w tym przypadku... te ciutke lepiej ktore odczuwasz to efekty dzwiekowe ktore daje stozek sprawaja ze faktycznie czuje sie wiecej.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 21:47   

albo coś czego nikt nie bierze pod uwage.... paliwo :) bardzo możliwe, że jakiś kiepawy gaz jest zalany.... jutro potestuje dokładnie na benzynce i zdam relacje...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] Dolot w td
tuners Tuning mechaniczny 15 Sob Maj 21, 2011 20:15
tuners
Brak nowych postów [iDT] Dolot powietrza.
Krzysi3k Tuning mechaniczny 2 Pią Kwi 01, 2011 20:06
Krzysi3k
Brak nowych postów [R200]Dolot
mateuszm94 Tuning mechaniczny 10 Wto Maj 19, 2015 11:08
Harry
Brak nowych postów SWAP 1.8T. DOLOT MG ZR 1.8
spider Tuning mechaniczny 47 Nie Sty 07, 2018 21:47
herobot
Brak nowych postów [R200] dolot i wydech
ile można zyskać?
Patrick Tuning mechaniczny 13 Sob Mar 13, 2010 07:32
DANTE79R



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink