Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400,1.4 16v, 98] Problem z alarmem i z nawiewem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400,1.4 16v, 98] Problem z alarmem i z nawiewem
Autor Wiadomość
bolec0000 



Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 119
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lis 09, 2009 21:34   [R400,1.4 16v, 98] Problem z alarmem i z nawiewem

1) Od pewnego czasu jak zamykam auto, zamek centralny zamyka wszystkie drzwi ale kierunki nie mrugają i natychmiast zaczyna auto wyc,jak pare razy załącze i wyłączę alarm z pilota to wreszcie kierunki zaskocza mrugną to wtedu jest spoko ,przy otwieraniu zawsze mrugają .Poradzcie gdzie szukac przyczyny??

2)Z nawiewem mam taki problem ,jak jade juz dobre pare kilometrów to leci miłe ciepłe powietrze ale jak stane na swiatłach albo gdzies w korku to z kratek zaczyna leciec chłodne powietrze,jak dodam gazu na wolnych obrotach to na chwile pojawia sie ciepłe powietrze ale zaraz potem znów leci prawie zimne dodam ze płyn jest i go nie ubywa??? :?:
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Sro Lis 11, 2009 14:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 09, 2009 21:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Lis 09, 2009 22:17   

ad 1 - posprawdzaj wyłączniki (krańcówki) w drzwiach
ad 2 - ciężko jednoznacznie określić - podobne objawy są zarówno przy zapowietrzonym układzie, uszkodzonym termostacie jak i zakamienionej nagrzewnicy i niepełnym otwieraniu się jej zaworu - trzeba dokładniej posprawdzać, szczególnie temperaturę poszczególnych węży jak auto jest odpalone i zagrzane
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lis 10, 2009 00:40   

raczej zapowietrzony układ...- przy puszczającym termostacie byłoby odwrotnie- podczas jazdy by było chlodniej... a przy zakamienionej nagrzewnicy nie byłoby większych zmian.. po prostu byłoby zimno :/ (mowa o zakamienionej tak, że da się to odczuć ;) )
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
bolec0000 



Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 119
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lis 10, 2009 19:09   

postanowiłem wymienic płyn bo moze faktycznie układ zapowietrzony,płyn stary zlany a gdzie znajde odpowietrznik do ukladu ewentualnie sposób postepowania przy wlewaniu płynu jezeli takowy jest??
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Lis 10, 2009 21:14   

jaki masz silnik ?
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
bolec0000 



Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 119
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 14:14   

Witam,wymieniłem płyn zgodnie z wskazówkami odpaliłem autko i niestety nadal z nawiewów leci zimne powietrze,sprawdzałem wszystkie węze i są ciepłe jedyne co mnie zaniepokoiło to to ze zaraz jak jest przednia grodz silnika jest taki zawór na węzu prawdopodobnie jest to zawór od zimnego i ciepłego powietrza iprzed zaworem wąz jest gorący a za zaworem jedynie letni,robi sie cieplejszy jezeli przegazuję silnik więc skłaniałbym sie ze to ten zawór daje takie jajo,dodam ze wąz który wychodzi z nagrzewnicy tez jest letnni,(no chyba ze to nie ten zaworek tylko jest jakis inny?).niewiem czy taki zaworek da sie jakos sprawdzic lub naprawic ewentualnie kupic nowy??

silnik 1.4 16v serii K
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 15:03   

To jest zaworek dopływu płynu do nagrzewnicy... jeśli nie był otwarty podczas zalewania układu, lub jest niedrożny, to w nagrzewnicy pewnie jest bańka powietrza...

przede wszystkim to sprawdź, czy jak przestawiasz pokrętło ciepło-zimno to ten zaworek się rusza...
jeśli nie, to gdzieś sie zsunęła linka, lub odczepił pancerzyk... tam są dwie linki i dźwigienka pośrednia po drodze od pokrętła.. być moze linka się zsunęła z dźwigienki pośredniej, lib z samego zaworka.

jeśli zaworek się rusza, to być może jest zasyfiony w środku i mimo, że się otwiera to nie puszcza płynu. wystarczy go wyjąć i wyczyścić :cool: nie musisz go zaraz wymieniać ;)

moze jeszcze być taka sytuacja, że pancerzyk od linki pzy pokrętle się nie trzyma na miejscu, i wtedy zaworek sie będzie otwierał tylko trochę, nie całkiem... :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
bolec0000 



Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 119
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 18:06   

jak ruszam pokretłem to zaworek działa i wewnątrz auta zaczyna leciec lettnie powietrze ewentualnie jak przegazuje auto to na chwilke mozna poczuc ciepłe powietrze wiec chyba postawie na zaworek?? a czy mogę wiedziec jak taki zaworek sie rozbiera
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 19:02   

tam nie ma co rozbierać... po prostu musisz go wyciągnąć i wyczyścić...
niestety wymaga to spuszczenia płynu... przy okazji możesz sobie zrobić płukanie nagrzewnicy ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
bolec0000 



Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 119
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 20:08   

Mozesz mi powiedziec jak i czym taką nagrzewnice wyczyscic??
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 20:18   

bolec0000 napisał/a:
Mozesz mi powiedziec jak i czym taką nagrzewnice wyczyscic??

przeważnie wystarcza przepłukanie strumieniem wody z węża (nie za mocnym żeby nie rozszczelnić nagrzewnicy), jeśli nie pomoże to są specyfiki do płukania układu chłodzenia ale to wymaga juz spuszczenia płynu w całym obiegu i najlepiej jego wymiany, koledzy forumowicze próbowali też z powodzeniem wlewania octu z wodą i płukania w ten sposób
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400]Problem z nawiewem
JEFF Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sob Kwi 07, 2012 14:08
JEFF
Brak nowych postów [R400] Problem z ciepłym nawiewem...
danielp Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Nie Lis 23, 2008 09:48
danielp
Brak nowych postów [R400 2.0 SDi 99r] - Problem z maglownicą; ABS; Nawiewem...
Wyciek z maglownicy;dzwonienie w okolicach mieszka; nie ma 1 i 2 prędkości nawiewu; ABS źle działa.
Misza Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Wto Lis 10, 2009 22:25
darek_wp
Brak nowych postów [R400] Problem z ciepłym nawiewem...
zimny nawiew :((
danielp Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 68 Pią Sty 06, 2017 20:57
hademar
Brak nowych postów [R400] Wymiana sondy i problem z nawiewem
inox Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Pon Kwi 14, 2008 11:18
inox



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink