Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4 16v] za mocny jak na 1.4Si - odkrywanie prawdy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4 16v] za mocny jak na 1.4Si - odkrywanie prawdy
Autor Wiadomość
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 16, 2009 10:03   

Tempest napisał/a:

tu się nie zgodzę
mam u siebie właśnie 140KM i 320Nm, ale seteczkę robi w 9,5s (dane fabryczne) - pewnie, waga robi swoje, ale o ile musiałbym mieć mniej KG, żeby zdjąć przynajmniej te 1,5s?


Ale z czym się nie zgadzasz? Skoro Twój ma 140KM i nie robi setki w 8 sekund czyli mam racje R musiał by mieć ponad 140KM...

Firq napisał/a:
Cytat:
aby robić faktycznie setkę w 8s musiał by mieć ponad 140km i 300nm

BAJKI :twisted:


Nie zobaczę nie uwierzę pokaż mi pomiar z g-techa z wynikiem 8s przy sporo poniżej 140KM, a uwierzę :D
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 16, 2009 10:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 10:16   

Pływak, jak chcesz przewioze cię ibizą 1.9 afn 130 ale o niutkach nie wspomnę i obaczysz w ile robi 100 to zmienisz zdanie :) Wiem ze seat to nie Rover a Rover to nie Seat ale chodzi mi o to ze aby przekonać co nie których ze zeby pokonać barierę 8s nie trzeba rakiety ani nawet 140 km :) Rover 220 sdi jest sam w sobie mocny jest tez lekki może Botanix jeszczego troche odchudził ? Pozatym oglądałeś ten filmik ? To było przed modami bez żadnego coolera :) Dodam tylko ze auto jest w trakcie dalszych modów i dlatego tez kupiłem r 620 zebym mial czy jeździć ale i tak żadnego nie mam zamiaru sprzedać prędzej czy później :) :twisted:
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 16, 2009 10:21   

Firq napisał/a:
Pływak, jak chcesz przewioze cię ibizą 1.9 afn 130 ale o niutkach nie wspomnę i obaczysz w ile robi 100 to zmienisz zdanie :) Wiem ze seat to nie Rover a Rover to nie Seat ale chodzi mi o to ze aby przekonać co nie których ze zeby pokonać barierę 8s nie trzeba rakiety ani nawet 140 km :)

Śmigałem A3 z ASZ i robiła setkę w jakieś 9s

Cytat:
Rover 220 sdi jest sam w sobie mocny jest tez lekki może Botanix jeszczego troche odchudził ?

Porządne car audio i odchudzenie?

Cytat:
Pozatym oglądałeś ten filmik ? To było przed modami bez żadnego coolera :) Dodam tylko ze auto jest w trakcie dalszych modów i dlatego tez kupiłem r 620 zebym mial czy jeździć ale i tak żadnego nie mam zamiaru sprzedać prędzej czy później :) :twisted:

Nie oglądałem nie ma już na serwerze :/ Ale i tak uważam taki pomiar za mało miarodajny... Wierze, że R 220sdi jest w stanie setkę zrobić w 8s ale nie z osiągami zbliżonymi do serii...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 10:32   

aaa Sory nie wiedziałem ze to jeżdżący PROTECTOR :) :muzyka: To ja nie wiem ja po prostu mówie z własnego doświadczenia ze po coolerze od sprajta 2.9td, ciśnieniu 1.7 - 1.8 bara na turbo, kat out i przyśpieszeniu mierzonym na nawigacji taki programem fajnym :) czas do 100 wychodził mi w granicach od 8.3 do 8.8 Powtarzalność 6 razy te same wyniki w tych granicach. 60-100 na IV biegu przecietnie 6 s pare razy trosze mniej ale troszke :) Wiec wyniki jak na takie mody są dość dobre :) Ale mówie to są moje doświadczenia i pod tym sie moege podpisać :) Nie wiem co siedzi u Botanixa moze on się wypowie jak to przeczyta :)
Pozdrawiam Koledzy
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Roj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 242
Skąd: warszawa



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 11:42   

Firq napisał/a:
Po dobrym Chipie podejrzewam 7 by zakręcił


ja tam nie wiem ale zerknąłem w dane producentów i np.

audi a3 / golf VI TDI z 6 biegowym DSG (170 KM, 350 nm) - 8.2 sec / 8.1 sec
bmw 120d (163 KM, 340 nm) - 7,9 sec
civic 2,2 CTDi (140 KM, 340 nm) - 8,6 sec
impreza diesel RA/RE (150 KM, 350 nm) - 8.6 sec / 9.0 sec

wnioski sobie kazdy wyciągnie jakie chce..
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Lis 16, 2009 11:46   

Ale ile one ważą? A R200,25, ZR waży koło 1100 kg...
Poza tym automat zjada trochę.
 
 
Roj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 242
Skąd: warszawa



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 11:52   

z tego co wiem to ponad 1100 waży mój 1.8 benzyna. nie wiem czy 2 l diesiel jest lżejszy?

wiem, że te samochody ważą trochę więcej ale mocy też mają trochę, chodziło mi o to że są to różne konstrukcje (żeby nie podawać przykładu 7 samochodów z tym samym silnikiem).

[ Dodano: Pon Lis 16, 2009 11:52 ]
Krzysi3k5 napisał/a:
Poza tym automat zjada trochę.

jaki automat - tu chyba wersje 6-biegowe manuale i DSG 6 stopniowa
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 13:09   

Roj, Dlaczego porównujesz generalnie auta ale wymieniasz tutaj skrzynie DSG Która jest stworzona do jeszcze lepszego przyśpieszania jak najmniejszych strat i w ogóle jest duzo nowocześniejszym urządzeniem niż nasze podcziwe manuale co ? Myslisz ze ma sens takie porównanie ?? Bo moim zdaniem nie Bo to jak byś porównywał 1.9 d do np 1.9 ARL :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Roj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 242
Skąd: warszawa



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 14:39   

ale przecież NAWET POMIMO tej LEPSZEJ niż nasze manuale skrzyni golf i audi z MOCNIEJSZYMI i NOWSZYMI silnikami mają powyżej 8 sec (różnica wagi jest oczywiście na korzyść Rovera ale nie jest aż tak duża)

Jeśli takie samochody przy moc/moment 170/350 i skrzyni DSG mają ponad 8 sec to chyba jest to argument żeby nie zgodzić się z Twoim "BAJKI" w odniesieniu do

Cytat:
aby robić faktycznie setkę w 8s musiał by mieć ponad 140km i 300nm
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 22:04   

Ty chyba jeszcze nie wiesz jaką role odgrywa waga auta w przyśpieszeniu :) Według Danych tech Rover 200 sdi 105 hp robi 100 w 9.8 s seryjnie a audi Q5 2.0 tdi 170 hp według danych robi setkę w około 9.5 s ZObacz 65 hp i połowe prawie niutków wiecej i tylko pare setnych sekundy szybciej ?
Audi A4 2.0 tdi Quattro 140 hp 320 niutkóe od 0-100 km/h seryjnie 11.2 s uuuu Dlaczego tak dużo przecież Rover 220 sdi ma tylko 105 hm i robi setke w 9.8 s
o co kaman ??
Nadal nie rozumiesz Roj, ? Jakieś inne przykłady ??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 16, 2009 22:53   

Firq napisał/a:
Jakieś inne przykłady ??


Pierwszy z brzegu przy podobnych gabarytach Punto 1.9 130KM 280nm czas do setki 9.5, aut o większej mocy niż R i podobnych rozmiarach które setki w 8s nie zrobią jest masa, A3 TDI, Leon TDI, C4 HDI, 207 HDI i długo by jeszcze wymieniać lepiej zobaczyć jakie auta przy podobnych gabarytach robią 0-100 w 8s wszystkie 140km i w górę. Chciałbym zobaczyć Auto które przy mocy koło 130KM i masie ~1200kg zrobi setkę w 8s. Nie mam zamiaru się z nikim sprzeczać ani nic udowadniać ale po prostu ciężko takie auto znaleźć przeszukuje różne bazy z danymi technicznymi i nic mi na razie w oko nie wpadło jak ktoś coś znajdzie to niech wrzuci...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 23:00   

Jak chcesz zobaczyć na własne oczy to moze cię przewieźć w którąś sobote ibizką 135 hp Radzia :twisted: Wezme navi z programem i zobaczymy co wystuka :) Ale musze któryś weekend wyhaczyć wolny :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Foczes 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Kalisz

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 16, 2009 23:42   

oj widzę zaciętą walke :P nie wiem czy to coś wniesie do tematu...ale moge powiedzieć że objechałem kumpla(Honda Civic 1,5 po paru modach 120KM i 144Nm) o ~ długość samochodu który wg G-tech'a ma średnio 8,8s do 100km/h a mam silniczek 1,6 16V po minimalnych przeróbkach (KM ani NM nie znam bo nie byłem na hamowni) więc moge powiedzieć że wcale nie trzeba mieć 140Km żeby robić setke w 8,...s. :wink:
_________________
...::: Streetracing Team Kalisz :::...
http://www.e-xtreme.info/index.php
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 17, 2009 08:11   

Firq napisał/a:
Jak chcesz zobaczyć na własne oczy to moze cię przewieźć w którąś sobote ibizką 135 hp Radzia :twisted: Wezme navi z programem i zobaczymy co wystuka :) Ale musze któryś weekend wyhaczyć wolny :)


Napisał byś w piątek i już byśmy testowali bo to był mój ostatni (nie licząc świąt) wolny weekend w tym roku :/ Ale sądzę że wykręci 8 z hakiem czyli moje zdanie, że aby wykręcić 8s musiał by mieć 140km się potwierdzi.... Tak z ciekawości jakie masz oprogramowanie na navi? Bo właśnie szukam jakiegoś programu do pomiaru przyspieszenia i na razie znalazłem tylko jeden VisualGPS na ale z tego co czytam to jego wyników nie należy traktować poważnie, a chętnie bym potestował jakieś dobre oprogramowanie...

Foczes napisał/a:
oj widzę zaciętą walke :P nie wiem czy to coś wniesie do tematu...ale moge powiedzieć że objechałem kumpla(Honda Civic 1,5 po paru modach 120KM i 144Nm) o ~ długość samochodu który wg G-tech'a ma średnio 8,8s do 100km/h a mam silniczek 1,6 16V po minimalnych przeróbkach (KM ani NM nie znam bo nie byłem na hamowni) więc moge powiedzieć że wcale nie trzeba mieć 140Km żeby robić setke w 8,...s. :wink:


Nadal nie widzę nigdzie 8s. Długość samochodu przy ok 140km/h to 0,1s więc nawet jeśli przyjmiemy, ze tym razem również civic wykręcił 8,8s to Twój miał ~8,7s nadal bliżej do 9s niż 8. Jeśli mierzył g-techem to pewnie ktoś od Was z e-xtreme ma do niego dostęp może dało by rade załatwić na jakiś dzień wtedy wynik będzie miarodajny...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Wto Lis 17, 2009 08:48   

Przyjedzcie do Bialegostoku w dniach 28-30 to wam zmierze przyspieszenie :wink:
Ja swoim na 15" najlepszy czas jaki zrobilem na Gtech-u to 8,9s
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Roj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 242
Skąd: warszawa



Wysłany: Wto Lis 17, 2009 11:30   

Firq napisał/a:
Nadal nie rozumiesz Roj, ? Jakieś inne przykłady

no nie wiem kto nie rozumie, Ty podajesz przykład audi a5 a ja a3, to kto tu nie rozumie, stary?
wiem, że masa jest bardzo ważna, ale Ty chyba myślisz że jak łatwo jest urwać z 9,8 do 9,2 to tak samo można sobie urywać z 8,5 do 7,8 :mrgreen:
wiem, że masz profesjonalne navi, które pokazuje że robisz seteczkę w 7 sekund ale np. skoro operujemy danymi producentów to znajdź dyszla, który robi poniżej 8 sec 0-100. chyba, że Twój rover waży poniżej 700 kg to ok.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Foczes 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Kalisz

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 17, 2009 11:56   

hehe moge podać parę przykładów dyszli które robią setkę poniżej 8s :wink: Chociaż by Golf 4 ARL + chips , lub ASZ + chips, ewentualnie jakiś 115hp z turbawką od arl'a i sprajtowym coolerem +chips, nawet kiedyś Ibiza na blachach PPL znajomego 160KM robiła setke poniżej 8s :wink: :razz:
_________________
...::: Streetracing Team Kalisz :::...
http://www.e-xtreme.info/index.php
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 17, 2009 12:15   

Foczes napisał/a:
hehe moge podać parę przykładów dyszli które robią setkę poniżej 8s :wink: Chociaż by Golf 4 ARL + chips , lub ASZ + chips, ewentualnie jakiś 115hp z turbawką od arl'a i sprajtowym coolerem +chips, nawet kiedyś Ibiza na blachach PPL znajomego 160KM robiła setke poniżej 8s :wink: :razz:


Czyli kolejne potwierdzenie mojej teorii ASZ + chip od 150km 340nm i w góre, ARL + chip 170km niektórzy robią i po 200KM i te auta zdecydowanie są w stanie zejść <8s. Znajomego A3 ASZ tak jak pisałem bez chipa robiło setkę w granicach 9s. R 220SDI w ~140KM jeszcze nie widziałem ale tu liczę na Friq'a bo coś pisał o dalszych modyfikacjach :D
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Roj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 242
Skąd: warszawa



Wysłany: Wto Lis 17, 2009 13:07   

Cytat:
skoro operujemy danymi producentów to znajdź dyszla, który robi poniżej 8 sec 0-100.

Foczes napisał/a:
hehe moge podać parę przykładów dyszli które robią setkę poniżej 8s Chociaż by Golf 4 ARL + chips , lub ASZ + chips, ewentualnie jakiś 115hp z turbawką od arl'a i sprajtowym coolerem +chips

(rozumiem, że na stronie VW znajdę dane producenta dot. przyspieszenia w takich konfiguracjach?)

a wszystko to piszesz nie zgadzając się z tezą:
Cytat:
aby robić faktycznie setkę w 8s musiał by mieć ponad 140km i 300nm

argumentując
Foczes napisał/a:
nawet kiedyś Ibiza na blachach PPL znajomego 160KM robiła setke poniżej 8s

a ja ciemny dalej nie kumam a przeciez tu takie logiczne wszystko..
 
 
Foczes 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Kalisz

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 17, 2009 15:05   

Roj ja tylko podawałem przykłady :wink: Jestem bezstronny, aczkolwiek wiem...że w benzynie da się osiągnąć 8s mając mniej niż 140KM(Bierze ktoś wogóle pod uwage Moment obrotowy?).Z tego co pamiętam kolega Kolin który miał Rovera 214Si + Dolot+wydech,wałki,i strojenie, uzyskał wynik 131KM 163 Nm i setke w 8.25s.(http://www.polskajazda.pl/Samochody/Rover/200/14354)

Co do dyszli nie wypowiadam się bo nie wiem :wink:
_________________
...::: Streetracing Team Kalisz :::...
http://www.e-xtreme.info/index.php
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] 1,4 16V
m35sie2 Tuning mechaniczny 1 Nie Gru 15, 2013 10:36
greg-si
Brak nowych postów [R200] Swap do 1.8 16v
Gość Tuning mechaniczny 40 Czw Cze 12, 2008 10:20
michone
Brak nowych postów [R200/25/Mg Zr]Poliuretany
tuners Tuning mechaniczny 57 Pią Paź 21, 2022 11:57
Markzo
Brak nowych postów MG ZR a R200 SDI map sensor
Naki17 Tuning mechaniczny 9 Czw Lis 21, 2013 23:09
Firq
Brak nowych postów [R200 1.4 8v 97r] -more power:)
DIL Tuning mechaniczny 29 Pią Gru 28, 2007 21:54
michone



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink