Konix ma 100% racji. 1.8T od zwykłego 1.8T różni się dość znacznie bebechami, najprościej cały motor 1.8T z osprzętem zapakować KV6 sie mieści, widziałem foty R200 z 2.5 pod maską
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 15, 2010 09:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
KV6 to chyba jeden z mniejszych silników V6.
Poza nim są jeszcze VR6 ze stajni VW (który ma wielkość zwykłego silnika 4-cylindrowego) oraz silnik K Mazdy (z mazdy 323F oraz MX-3).
Na Allegro jest Fiat Cinquecento z silnikiem Opla 2.0 150KM, więc do R200 na pewno coś fajnego wejdzie
Tylko jedna uwaga ciekawe jak się będzie później prowadziła taki samochód jednak różnica w wadze 4 cylindrowca a 6 z osprzetem jest znaczna... widziałem ostatnio swap silnika 3,5L z Legenda od civa tzw. jajka... samochód jeździł wyłącznie na wprost.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Pią Sty 15, 2010 14:51
Ja bym jednak przyjrzał się mozliwości mixu 1,8 K z 2,0T Turbo. Powinno się dać to zrobić względnie tanio i szybko.
Jedyne dwa większe problemy do rozwiązania jakie widzę to :
- odprężenie silnika bo N/A ma b. wysoką kompresję
- wytrzymałość seryjnych podespołów przy uturbieniu. Ale obstawiam że małe turbo pompujące z dołu dałoby dużo frajdy bez większego uszczerbku na zdrowiu silnika...
Reszta to swapowanie i dorabianie niezbędnych części
"If you want a V6 buy a ZS, it will handle better than any bubble and you can pick them up for under a grand now. If you want a bubble put a T series turbo in there, same weight as the KV6 but more power than you will ever tune out of the V6 lump. "
http://forums.mg-rover.or...T-series+weight
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
hvil [Usunięty]
Wysłany: Pią Sty 15, 2010 18:31
Mx3 na 4 tłokach wazy 1035kg bodajrze, wkładająć KL-ZE (v6 obieg mellera 200koni) wozik z zawiasem niema problemow jednak jest problem z trakcja, jak sie katuje na 1 to idą papa polosie<za wysoki moment je ukreca, ew. satelity w skrzyni, ale jest patencik na cos w stylu ograniczonego mechanizmu przednionapedowego robi sie dwie podladki na satelity hartuje i montuje> swap wyjdzie najtaniej:-)
[ Dodano: Pią Sty 15, 2010 18:31 ]
a co do zabawy... ja tam uwazam ze wiecej frajdy samemu montowac intercooler, i inne bajerki bo taka prawda ze jak ktos nie startuje w rajdach to tuning silnika robi dla prxzyjemnosci i hobby wiec co za problem ze wiecej roboty:-) jednak patrząc za kasą no finansowo swap tanszy.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Pią Sty 15, 2010 19:25
Bocian_s napisał/a:
Ja bym jednak przyjrzał się mozliwości mixu 1,8 K z 2,0T Turbo
Nie da się, te silniki są całkowicie inne. Możesz dorabiać kolektor, który będzie pasował do turbiny z serii T, ale lepiej użyć fabrycznego kolektora z 1.8t razem z turbiną.
Jeżeli chodzi o swapowanie KV6 czy T, zdecydowanie wybrałbym T. W chwili stwierdzenia jednach chcę więcej mocy nie ma żadnego problemu.
mysle, że tu już zalezy co kto lubi dostac Tseries w rozsądnym stanie to jak trafić 6 w totka.... KV6 są bardziej dostepne i młodsze, można kupić np: ZS180 w Angli z rocznika 2003 np, i przeswapować cały układ napędowy przy inwestycji w 2.0T na dziendobry trzeba zajać się skrzynią jeśli motać 1.8 to albo zapodać mu VVC albo zeswapować na 1.8T, podobno da rade wytrzymac 190KM ale to tylko podobno, nie doszukałem się wykresu na taka moc
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Pią Sty 15, 2010 20:07
Bocian_s napisał/a:
Są bardziej podobne niż ci się wydaje
Mają te same uszczelnienia na wale i wałkach, nakrętki i śrubki też są takie same. Blok silnika inny, głowica inna tłoki inne, wał korbowy inny, kolektory też się niedopasują, może koło zamachowe by pasowało. Z osprzętu serii T mogłbyś użyć czujników i komputera, ale lepszym rozwiązaniem będzie założenie programowalnego ECU. Kilka starych węży które i tak niedługo będziesz musiał zmienić na nowe, turbiny zależnie w jakim stanie kupisz tyle pojeździsz. Chłodnice i IC z 220T wsadziłbyś bez problemu.
Silniki T są mieszalne częściowo z silnikami M i O. Z K są niemieszalne.
gdzieś czytałem u Angoli, że KV6 waży +/- tyle ile 2.0T z racji aluminiowego bloku jest to dość lekki silnik
I tak czytałem opinie że po włożeniu 2.0T ZRka bardzo dużo traci...Wielu ludzi się rozczarowało prowadzeniem auta po swapie. Moim zdaniem jedyne sensowne to 1.8T kompletny SWAP - kiedyś szukałem nawet, ale się zniechęciłem dość szybko - trudno utrafić w dobrym stanie nawet w Anglii.
hvil [Usunięty]
Wysłany: Pią Sty 15, 2010 20:29
przerobka z rzedowki na v jest dosyc mocno w roboczogodzinach ciezka bo jest mnostwo przerabiania elektryki, ja bym wstawil 1.8T albo sam sie bawil w uturbienie to jest sama przyjemnosc:-)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Pią Sty 15, 2010 21:06
Konix napisał/a:
może koło zamachowe by pasowało.
Akurat nie bo chciałem zastosować u siebie ale nie wyszło...
mechanicznie wiadomo silniki się różnią ale elektrycznie to prawie bliźniacy. N/A różnią się całym jednym czujnikiem (spalanie stukowe). Koszt elektryki z turbo jest mniejszy od programowlanego układu. Może nie wyciśnie max osiągów ale powinno się dać to założyć i odpalić bez problemu nawet w domowym garażu. Jakbym miał 2-2,5 tysia na zbyciu to już bym zaturbił to swoje autko.
_________________ 129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Pią Sty 15, 2010 21:27
MEMS z turbo różni się bardziej. Jest jeszcze sterowanie zaworem turbiny. Dodatkowo mapy są całkowicie inne i inaczej jest ustawiona odcinka. Dlatego założenie innego ECU jest dużo bardziej sensowne. Dostrajanie Roverovego komputera będzie problematyczne a efekt też pewnie daleki od ideału. Ostatecznie nowy komputer + ustawianie może wyjść takim samym kosztem jak ustawienie fabrycznego. Nie ma szans żebyś zaturbił za 2,5k zł. Tłoki do turbo + remont wyjdzie więcej. Gdyby się dało prawie nikt nie pakowałby 3k w dolot i wydech. Jak zmieścisz się w 8k, to i tak uda się bardzo tanio.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Pią Sty 15, 2010 22:12
Bocian_s napisał/a:
różnią się całym jednym czujnikiem
Muszę się poprawić. Zapomniałem o czujniku temperatury paliwa w listwie wtryskowej ale ztcp jest on brany pod uwagę tylko przy odpalaniu.
Konix napisał/a:
MEMS z turbo różni się bardziej.
Od wersji N/A napewno ale czy od wersji K Turbo też nie byłbym przekonany. Obstawiam że jedyna różnica to nieco "uboższe" w paliwo mapy wtrysków dla 1,8.
Konix napisał/a:
Nie ma szans żebyś zaturbił za 2,5k
Projekt minimum w wersji soft turbo. Bez zmiany dołu a ew. z odprężeniem podwójną uszczelką z przekładką miedzianą. Było takie coś zrobione w 1,4Turbo w polonezie miało ponad 140KM i dużo momentu. Nawet widziałem na własne oczy. Niestety jak auto zaczęło w końcu jeździć to właściciel sprzedał i słuch o nim zaginął... Nie zdziwiłbym się jak któregoś pięknego dnia wypłynie 1,8 Turbo w wersji garażowej (niestety raczej nie moje).
A tak lekko odbiegając od tematu to w przypadku rovera sprawa i tak jest łatwiejsza bo przeniesienie napędu macie gotowe. w FSO seryjna skrzynia ledwo znosi zabawę z 1,4 N/A a co dopiero z zaturbionym 1,8. Niby mam alternatywę w formie skrzyni forda zainstalowaną ale sprzęgło ma ledwo 190mm i jestem w silnym szoku że radzi sobie z przenoszeniem momentu u mnie (lekko ponad 170Nm na gazie i więcej jak 190 na wolnym dolocie - zmierzone hamownią żeby nie było...) Dlatego u mnie dochodzi jeszcze koszt spieka...
_________________ 129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
Niestety jak auto zaczęło w końcu jeździć to właściciel sprzedał i słuch o nim zaginął...
Ponoć w Poznaniu jest w jednej firmie tunerskiej i ma 147KM, kumpel mi kiedyś opowiadał że testy robili w Niemczech na autobanie ale szczegółów nie znam.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum