Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZR 1.8 120 Km
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
MG ZR 1.8 120 Km
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 15, 2010 09:54   

Konix ma 100% racji. 1.8T od zwykłego 1.8T różni się dość znacznie bebechami, najprościej cały motor 1.8T z osprzętem zapakować ;) KV6 sie mieści, widziałem foty R200 z 2.5 pod maską ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 15, 2010 09:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 10:00   

Markzo napisał/a:
KV6 sie mieści, widziałem foty R200 z 2.5 pod maską ;)

oj chyba będę modzić :D
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 13:07   

KV6 to chyba jeden z mniejszych silników V6.
Poza nim są jeszcze VR6 ze stajni VW (który ma wielkość zwykłego silnika 4-cylindrowego) oraz silnik K Mazdy (z mazdy 323F oraz MX-3).

Na Allegro jest Fiat Cinquecento z silnikiem Opla 2.0 150KM, więc do R200 na pewno coś fajnego wejdzie :)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Sty 15, 2010 14:07   

Tylko jedna uwaga ciekawe jak się będzie później prowadziła taki samochód jednak różnica w wadze 4 cylindrowca a 6 z osprzetem jest znaczna... widziałem ostatnio swap silnika 3,5L z Legenda od civa tzw. jajka... samochód jeździł wyłącznie na wprost.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 15, 2010 14:26   

gdzieś czytałem u Angoli, że KV6 waży +/- tyle ile 2.0T ;) z racji aluminiowego bloku jest to dość lekki silnik ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 14:51   

Ja bym jednak przyjrzał się mozliwości mixu 1,8 K z 2,0T Turbo. Powinno się dać to zrobić względnie tanio i szybko.

Jedyne dwa większe problemy do rozwiązania jakie widzę to :
- odprężenie silnika bo N/A ma b. wysoką kompresję
- wytrzymałość seryjnych podespołów przy uturbieniu. Ale obstawiam że małe turbo pompujące z dołu dałoby dużo frajdy bez większego uszczerbku na zdrowiu silnika...

Reszta to swapowanie i dorabianie niezbędnych części
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Sty 15, 2010 15:46   

Markzo napisał/a:
gdzieś czytałem u Angoli, że KV6 waży +/- tyle ile 2.0T ;) z racji aluminiowego bloku jest to dość lekki silnik ;)


trzeba by poszukać ile waza poszczególne silniki...

na początek 2.5 KV6 154kg

http://www.myfreelander.co.uk/Engine/kv6.htm
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 16:22   

dobryziom napisał/a:
jednak różnica w wadze 4 cylindrowca a 6 z osprzetem jest znaczna

zmienie maske na karbonową i sie wyrówna :)
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 15, 2010 16:42   

"If you want a V6 buy a ZS, it will handle better than any bubble and you can pick them up for under a grand now. If you want a bubble put a T series turbo in there, same weight as the KV6 but more power than you will ever tune out of the V6 lump. "
http://forums.mg-rover.or...T-series+weight
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pią Sty 15, 2010 18:31   

Mx3 na 4 tłokach wazy 1035kg bodajrze, wkładająć KL-ZE (v6 obieg mellera 200koni) wozik z zawiasem niema problemow jednak jest problem z trakcja, jak sie katuje na 1 to idą papa polosie<za wysoki moment je ukreca, ew. satelity w skrzyni, ale jest patencik na cos w stylu ograniczonego mechanizmu przednionapedowego robi sie dwie podladki na satelity hartuje i montuje> swap wyjdzie najtaniej:-)

[ Dodano: Pią Sty 15, 2010 18:31 ]
a co do zabawy... ja tam uwazam ze wiecej frajdy samemu montowac intercooler, i inne bajerki bo taka prawda ze jak ktos nie startuje w rajdach to tuning silnika robi dla prxzyjemnosci i hobby wiec co za problem ze wiecej roboty:-) jednak patrząc za kasą no finansowo swap tanszy.
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 19:25   

Bocian_s napisał/a:
Ja bym jednak przyjrzał się mozliwości mixu 1,8 K z 2,0T Turbo

Nie da się, te silniki są całkowicie inne. Możesz dorabiać kolektor, który będzie pasował do turbiny z serii T, ale lepiej użyć fabrycznego kolektora z 1.8t razem z turbiną.

Jeżeli chodzi o swapowanie KV6 czy T, zdecydowanie wybrałbym T. W chwili stwierdzenia jednach chcę więcej mocy nie ma żadnego problemu.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 15, 2010 19:31   

mysle, że tu już zalezy co kto lubi ;) dostac Tseries w rozsądnym stanie to jak trafić 6 w totka.... KV6 są bardziej dostepne i młodsze, można kupić np: ZS180 w Angli z rocznika 2003 np, i przeswapować cały układ napędowy ;) przy inwestycji w 2.0T na dziendobry trzeba zajać się skrzynią :/ jeśli motać 1.8 to albo zapodać mu VVC albo zeswapować na 1.8T, podobno da rade wytrzymac 190KM ale to tylko podobno, nie doszukałem się wykresu na taka moc :/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 19:40   

Konix napisał/a:
Nie da się, te silniki są całkowicie inne.

Są bardziej podobne niż ci się wydaje :P

Konix napisał/a:
Możesz dorabiać kolektor, który będzie pasował do turbiny z serii T, ale lepiej użyć fabrycznego kolektora z 1.8t razem z turbiną.
Obstawiam że koszt całego osprzętu z 2,0T Turbo (max 2 tysie) będzie bliski kolektorowi z 1,8T.

U siebie i tak musiałbym dumać nowy kolektor bo fabryczny nie wejdzie. Z ledwością upchałem rurowca 4w1 z rovera...
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 20:07   

Bocian_s napisał/a:
Są bardziej podobne niż ci się wydaje


Mają te same uszczelnienia na wale i wałkach, nakrętki i śrubki też są takie same. Blok silnika inny, głowica inna tłoki inne, wał korbowy inny, kolektory też się niedopasują, może koło zamachowe by pasowało. Z osprzętu serii T mogłbyś użyć czujników i komputera, ale lepszym rozwiązaniem będzie założenie programowalnego ECU. Kilka starych węży które i tak niedługo będziesz musiał zmienić na nowe, turbiny zależnie w jakim stanie kupisz tyle pojeździsz. Chłodnice i IC z 220T wsadziłbyś bez problemu.
Silniki T są mieszalne częściowo z silnikami M i O. Z K są niemieszalne.
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 20:20   

Markzo napisał/a:
gdzieś czytałem u Angoli, że KV6 waży +/- tyle ile 2.0T ;) z racji aluminiowego bloku jest to dość lekki silnik ;)
I tak czytałem opinie że po włożeniu 2.0T ZRka bardzo dużo traci...Wielu ludzi się rozczarowało prowadzeniem auta po swapie. Moim zdaniem jedyne sensowne to 1.8T kompletny SWAP - kiedyś szukałem nawet, ale się zniechęciłem dość szybko - trudno utrafić w dobrym stanie nawet w Anglii.
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pią Sty 15, 2010 20:29   

przerobka z rzedowki na v jest dosyc mocno w roboczogodzinach ciezka bo jest mnostwo przerabiania elektryki, ja bym wstawil 1.8T albo sam sie bawil w uturbienie to jest sama przyjemnosc:-)
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 21:06   

Konix napisał/a:
może koło zamachowe by pasowało.
Akurat nie bo chciałem zastosować u siebie ale nie wyszło...

mechanicznie wiadomo silniki się różnią ale elektrycznie to prawie bliźniacy. N/A różnią się całym jednym czujnikiem (spalanie stukowe). Koszt elektryki z turbo jest mniejszy od programowlanego układu. Może nie wyciśnie max osiągów ale powinno się dać to założyć i odpalić bez problemu nawet w domowym garażu. Jakbym miał 2-2,5 tysia na zbyciu to już bym zaturbił to swoje autko.
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 21:27   

MEMS z turbo różni się bardziej. Jest jeszcze sterowanie zaworem turbiny. Dodatkowo mapy są całkowicie inne i inaczej jest ustawiona odcinka. Dlatego założenie innego ECU jest dużo bardziej sensowne. Dostrajanie Roverovego komputera będzie problematyczne a efekt też pewnie daleki od ideału. Ostatecznie nowy komputer + ustawianie może wyjść takim samym kosztem jak ustawienie fabrycznego. Nie ma szans żebyś zaturbił za 2,5k zł. Tłoki do turbo + remont wyjdzie więcej. Gdyby się dało prawie nikt nie pakowałby 3k w dolot i wydech. Jak zmieścisz się w 8k, to i tak uda się bardzo tanio.
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 22:12   

Bocian_s napisał/a:
różnią się całym jednym czujnikiem
Muszę się poprawić. Zapomniałem o czujniku temperatury paliwa w listwie wtryskowej ale ztcp jest on brany pod uwagę tylko przy odpalaniu.

Konix napisał/a:
MEMS z turbo różni się bardziej.
Od wersji N/A napewno ale czy od wersji K Turbo też :???: nie byłbym przekonany. Obstawiam że jedyna różnica to nieco "uboższe" w paliwo mapy wtrysków dla 1,8.

Konix napisał/a:
Nie ma szans żebyś zaturbił za 2,5k
Projekt minimum w wersji soft turbo. Bez zmiany dołu a ew. z odprężeniem podwójną uszczelką z przekładką miedzianą. Było takie coś zrobione w 1,4Turbo w polonezie miało ponad 140KM i dużo momentu. Nawet widziałem na własne oczy. Niestety jak auto zaczęło w końcu jeździć to właściciel sprzedał i słuch o nim zaginął... Nie zdziwiłbym się jak któregoś pięknego dnia wypłynie 1,8 Turbo w wersji garażowej (niestety raczej nie moje).

A tak lekko odbiegając od tematu to w przypadku rovera sprawa i tak jest łatwiejsza bo przeniesienie napędu macie gotowe. w FSO seryjna skrzynia ledwo znosi zabawę z 1,4 N/A a co dopiero z zaturbionym 1,8. Niby mam alternatywę w formie skrzyni forda zainstalowaną ale sprzęgło ma ledwo 190mm i jestem w silnym szoku że radzi sobie z przenoszeniem momentu u mnie (lekko ponad 170Nm na gazie i więcej jak 190 na wolnym dolocie :mrgreen: - zmierzone hamownią żeby nie było...) Dlatego u mnie dochodzi jeszcze koszt spieka...
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 23:43   

Bocian_s napisał/a:
Niestety jak auto zaczęło w końcu jeździć to właściciel sprzedał i słuch o nim zaginął...

Ponoć w Poznaniu jest w jednej firmie tunerskiej i ma 147KM, kumpel mi kiedyś opowiadał że testy robili w Niemczech na autobanie ale szczegółów nie znam.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink