Forum Klubu ROVERki.pl :: Pompa wstępna i manualna kontrola świec
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Pompa wstępna i manualna kontrola świec
Autor Wiadomość
win32
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 20, 2010 13:04   Pompa wstępna i manualna kontrola świec

Zrodziła się w mej głowie ostatnio luźna myśl na małą modyfikację. Otóż podczas ostatnich mrozów sprawdzałem sobie rano płyny w landrynce, i przed zamknięciem maski pod pompowałem gruszką z ciekawości czy będzie lepiej . No i efektem tego był fakt że zagadał praktycznie od razu :) ( bez gruszkowania parę razy kręci i odpala)...

I tak się zacząłem zastanawiać , czy nie dało by się tego jakoś usprawnić - a mianowicie założyć przed filtrem małą pompkę elektryczną uruchamianą pstryszkiem chwilowym z kabiny, co by ulżyć silnikowi i pompie wtryskowej w zimne poranki :> .

Tylko teraz pytanie , czy np jak za długo przytrzymam włącznik , to w wypadku za dużego ciśnienia nie rozsadzę sobię węża przy filtrze ect ? , czy to dobry pomysł ? widziałem taki patent w jakimś hamerykańskm pickupie i wydawało się dość ciekawie :D

Jaką pompkę należy wybrać aby nie działała jak zawór podczas gdy nie pracuje ?

Drugim usprawnieniem nad którym myślę, to manualna kontrola grzania świec - przełącznik chwilowy w kabinie, który umożliwi dłuższe niż zadane przez komputer podgrzanie. Krótko mówiąc, na co dzień pozostawiamy komputerowi - ale w wypadku nastania mrozu siarczystego trzymamy sobie przez chwilę włącznik i grzejemy.

czujniki u mnie w aucie są sprawne , i komputer grzeje świece - ale myślę że czasem dobrze być od niego niezależnym (no i nie trzeba wachlować kluczykiem żeby zagrzać dłużej świece)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 20, 2010 13:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 20, 2010 13:45   

win32, Ciekawy pomysł i tez o tym myślałem kiedyś :wink:

Co do dłuższego grzania świeć to wystarczy tylko podpiąć sie pod kabelek (+) który podawany jest przez komp żeby przekaźnik załączył świece. W kabinie podciągnąć sobie (+) po przekreceniu klucyka i zakonotować guzik taki co trzeba trzymać jak reset w kompie :wink: I dogrzać sobie jeszcze kilka sekund dłużej :mrgreen:

Tak to ja sobie wyobrażałem :wink:

Co do pompy zęby pompowała do gruchy to by chyba wystarczylo zrobic bypass czyli:

2 trójniki metalowe lub jakies plastikowe odporne na paliwa
troche weza do paliwa
pompe a lá od spryskiwaczy ale odporna na paliwo (a takie sa drogie :/ )

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 13:45 ]
aha ta dodatkowa pompkę by można było podłączyć pod przekaźnik od grzania świec (+), ale ten gruby kabel plus co idzie do świec i zrobić sobie tylko wyłącznik w kabinie jak np nie trzeba w lecie czy po porannym odpaleniu :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 20, 2010 17:13   

Co do pompki to myślałem żeby ją dać przed/ za gruszką, ale przed filtrem. Gruszka ma zawór przeciw zwrotny (akurat u mnie kapput po zablokowaniu filtra). Sterować nią za pomocą przekaźnika i przełącznika w kabinie - taką można wziąć od Discovery. Tylko niepokoi mnie fakt nabicia zbyt dużego ciśnienia pompką - żeby nie rozsadzić węży ect. Tutaj musiało by być jakieś zabezpieczenie chyba.

Co do świec, to patrząc po schemacie trzeba się podpiąć pod przekaźnik (ten sam pin do którego jest wpięty sygnał od komputera - tylko chyba trzeba było by dać diodę żeby prąd nie poleciał do sterownika :?:

Może ADI coś podpowie :) ?

Zastanawiam się też jak zorganizować grzanie filtra - ale ten patent chyba zostawię na sam koniec - w końcu u nas nie syberia
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 20, 2010 17:52   

win32, Grzania filtra to ja myślałem na dwóch świecach żarowych :mrgreen: Bo mam tez dwie sztuki z nówki bo zle kupiłem :mrgreen:


Nie diody raczej nie trzeba dawać, komp nic innego jak przekaźnik jest i daje sygnał wiec jak się tam pojawi prąd się nic nie stanie. Ale jak cos to dla spokoju diodę 1W można dać i dobrze będzie :wink: Zaszkodzić nie zaszkodzi :wink:

co do pompki to trzeba taka co daje niskie ciśnienie i sie nic dziać nie powinno. :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 20, 2010 18:37   

Pompkę można by wziąć np od freelka TD4 albo discovery
KLIK

Myk polega na tym że pompa nie może działać jak zawór gdy nie jest uruchomiona. Musi pozwalać na swobodny przepływ paliwa i w razie potrzeby go poprawić. Z tym że nie wiem jak powinna się nazywać/jak ją rozpoznać.

mam nawet ciekawy pomysł na panelik do schowka pod kierownicą :
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 20, 2010 19:10   

win32, ehh pompki fajne ale za duze z gabarytu i raczej za duze ciśnienie dają :neutral:

No ja na taki panelik raczej miejsca nie mam :neutral: Ale jak kto chce :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 20, 2010 19:31   

no właśnie , jakie to ciśnienie mniej więcej powinno być ?

W twoim roverku nie masz schowka po kierownicą ?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 20, 2010 19:35   

Nie mam, raczej jest taki schowek mini co tylko 5zl sie miesci. schowek na pieniadze to jest :neutral:

Jakie cieśninie powinno byc to nie wiem :sad: :bezradny:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Sob Sty 23, 2010 23:19   

Byłem dzisiaj odpalić autko po nocy z -20 i stwierdzam że patent z manualnym grzaniem w takich wypadkach był by bardzo na rękę i dla zdrowia silnika.

Grzałem 4 razy - kontrolka świeciła ok 7-8 sekund , podpompowałem gruszką paliwka , sprzęgło , troszkę gazu ( tak z 1/4) , ale trzeba było pokręcić chwilę zanim się odezwał - ze 2 cykle po 5 sekund kręcenia , zagrzanie , i jak pokręciłem z 10 sekund to już się odezwał.

Myślę że jak by świece grzały dłużej + pompka wstępna to było by lepiej.

Może ktoś coś podpowiedzieć w sprawie pompki ? , zaraz dołożę schemat podpięcia świec i może uda się to rozpracować :)

Edit.
Schemat:

Na oko wydaje mi się że trzeba się dopiąć do przekaźnika przy niebieskim przewodzie. C215-4 On idzie do ECU. brązowy schodzi się z innymi na dalszej części schematu.

Edit II

znalazłem sposób na grzanie paliwa:

Szwabskiej produkcji - stanadyne -, firmowo w renault , volvo itp. 12 V ogrzewa do 35 stopni więc ewentualną parafinę w filtrze też rozpuści (grzejąc chwilkę przed rozruchem) 150 W , 18 Amp. więc akumulatora nie zabije. Ponoć przy -15 wystarczają 2 minuty przed rozruchem i kilka km po rozruchu. (ogrzane paliwo wraca do baku i rozpuszcza ewentualny syf w nim) - potem wyłączamy (albo samo się wyłącza po ogrzaniu paliwa do 40*) i paliwko się grzeje samo od silnika. Oczywiście IMO powinno być z oddzielnym wyłącznikiem w przy małych mrozach i na wiosnę będzie zbędne.

Myślę że na zimę jak znalazł , w połączeniu z możliwością ręcznego zagrzania świec dłużej powinno dać dobre efekty
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 26, 2010 23:40   

win32,
Ja patrzyłem u siebie w Rave i przekaźnik działa na masę, wiec komputer podaje tylko masę i ten niebieski kabelek to masa jest która idzie z kompa. Wiec diod itd nie trzeba :wink: Jak zrobi sie cieplej ja będę to montował u siebie :wink:

Ja znam tylko takie coś ale to podgrzewa paliwo dopiero jak autko chodzi: lub i tez przed:
ma 200 W
http://www.diesel-therm.de/diesel-therm.htm
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 27, 2010 15:48   

Doszedłem do wniosku że założe poprostu drugi przekaźnik żeby nie ruszać fabrycznej instalacji :

a oto moje inne odkrycia :

Ursus dalej działa mimo zimna. Poczyniłem ostatnio pewnie poszukiwania celem zbudowania "pogodoodpornego auta" . i znalazłem parę ciekawych patentów (głownie stosowanych w VOLVO)

Dla zainteresowanych
-> 12 Voltowe podgrzewane przewody paliwowe (bardzo drogie jeżeli chciało by się zmienić cały system zasilania paliwem). Raczej stosuje się go punktowo.:



Moce od 150 do nawet 600 Watt, amperaże od 10 do 45 A. równie dobrze można zastosować wcześniej wspomniany ogrzewacz przepływowy.

->12 Voltowe podgrzewane maty zakładane na zbiorniki/filtry. To mi się bardzo spodobało , gdyż taką matę można założyć np na filtr paliwa , co w połączeniu z przepływowym ogrzewaczem powinno dać bardzo dobre efekty w naszym klimacie.



Można to założyć właściwie na każdy zbiornik/filtr. małą wersję 8x4,5 cm można przykleić np do filtra paliwa. daje 80 Watt ciepła przy 6.7 Ampera. Są też oczywiście większe wersje montowane na spód miski olejowej - ale te z racji dużej mocy są zasilane z 220 V.

Szansa na zamarznięcie paliwa bezpośrednio w baku (w naszym klimacie) jest mała. Silniki unieruchamia parafina w filtrze paliwa, myślę że skupienie się na tym elemencie + sprawny akumulator/ świece powinny pożegnać problemy z rozruchem /spadki mocy w duże mrozy.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 16:03   

win32, Gdzie można kupić te maty Arctic Foxa bo pomysł est dobry i lepszy niż świece dodatkowe :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 27, 2010 16:09   

Jak na razie znalazłem tylko w stanach ~70$ . Mają przedstawiciela w NL , ale tam się nie kontaktowałem , bo z doświadczenia wiem że ściąganie rzeczy z U.S bardziej się opłaca niż kupowanie w europie.

http://www.arctic-fox.com/
 
 
Haidi 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Gniezno



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 21:30   

Panowie co do swiec zaowych to jest tak ze jesli pogrzewasz swiece i kontrolka tobie gasnie na desce to i tak jeszcze jakis czas swiece grzeja, u mnie jeszcze 7-8 sek po zgasnieciu jescze grzeja mozna powiedziec ze "dogrzewaja"... sam dzisiaj bylem tego swiadkiem, mechanik mi pokazal na wlasne oczy, dzis moj roverek dostal nowe swiece bo tylko jedna grzala i to byl problem z odpalaniem rano....

To byl cud ze wogole ospalal na tej jednej, mechanik powiedzial mi ze jesli nawet jedna nie bedzie grzala to beda juz problemy...
 
 
 
kaczmar 




Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Witkowo



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 22:35   

Przekaźnik w roverkach od grzania świec jest ustawiony no ok. 15-20 sekund. Można to sprawdzić za pomocą żaróweczki podłączając na kabelku do masy a plus dotykając na świece (owijamy wokół śrubokręta i dotykamy jednej za świec bez konieczności zdejmowania pokrywy). Przekaźnik czasowy grzeje tak długo do momentu gdy nie usłyszymy "pstyknięcia". Ja ostatnio wymieniałem w moim 220 SD świece bo jak się okazało żadna nie grzała, a auto jak miałem akumulator w domu i dołączałem jeszcze kable od ojca astry to zapalił za 6 razem przy -20 stopni C :shock:

Co do maty to uwierzcie mi, że nawet nowa bateria przy - 15 stopniach zostawiona na całą noc nie zakręci takim momentem, żeby diesel odpalił. Tym bardziej, jeżeli będziemy jeszcze podgrzewać paliwo a dopiero po tym odpalać
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 28, 2010 17:37   

Tak my o tym wiemy ze jak zgaśnie na dece lampka od grzania świeć to one jeszcze grzeją ale i tak jak dla mnie za krotko :wink:

Min to jakieś 30sek żeby grzało to pali o wiele lepiej. Ja pamietam na jednej ciężarowce Steyr do grzało coś prawie z 2min i trzeba było tyle czekać bo silnik nie zapalił by. :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Czw Sty 28, 2010 17:59   

Co do akumulatora to akurat jestem spokojny . Są akumulatory które są w stanie wytrzymać i większe mrozy bez uszczerbku znacznego dla prądu - nie może być jednak z promocji z tesco ;)

2-3 minuty poboru 6 A dużej krzywdy nie zrobi. Zwłaszcza że kręcąc rozrusznikiem jestem w stanie wytworzyć 2 bary ciśnienia oleju , bo się zegar podniósł. Więc raczej siłę do kręcenia ma :P
 
 
GRZYBEK82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: KOS



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 13:52   

Co do grzania filtra to dobrym patentem byłoby założenie od VW tam powracające ciepłe paliwo przepływa z powrotem przez filtr i ogrzewa go.
Ewentualnie jak w Oplu Astrze1 jest elektryczna grzałka w podstawie filtra ale tutaj trzeba więcej rzeźby bo trzeba by zmieniać podstawe filtra z Astry
_________________
Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 200] 1.4 16V Pompa paliwa
m35sie2 Tuning mechaniczny 1 Sro Lut 26, 2014 05:39
Markzo
Brak nowych postów Wtryski SDi do iDT vs pompa paliwowa
RAKU_44 Tuning mechaniczny 7 Czw Lut 13, 2014 08:50
bociannielot
Brak nowych postów [R25 2.0 IDT] Pompa hamulcowa 1" jaka?
Julek Tuning mechaniczny 10 Wto Kwi 22, 2014 22:02
m35sie2
Brak nowych postów [R600 silniki Hondy] Wtryski i pompa
Perez Tuning mechaniczny 1 Pią Wrz 17, 2010 20:32
Tomek1212



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink