Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 2.0iDT] Problemy z uruchomieniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 2.0iDT] Problemy z uruchomieniem
Autor Wiadomość
Tomhet 




Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 58
Skąd: Falubazowo

Rover 25

Wysłany: Pon Lut 22, 2010 14:36   [R25 2.0iDT] Problemy z uruchomieniem

Witam.

Problem:
Codziennie mam problem z 'pierwszym' uruchomieniem auta. Scenariusz jest zawsze ten sam, rozrusznik kręci kręci kręci i po kilku minutach walki wreszcie udaje się odpalić diesla. Przejadę 3km wyłącze silnik, włącze ponownie i bez najmniejszych problemów odpala.

Co już zrobiłem:
Wymieniłem akumulator, na większy o silniejszym prądzie rozruchowym. Nie pomogło.
Wymieniłem świece żarowe, na nowe. Nie pomogło.

Z początku sądziłem, że to wina niskich temperatur, że to świece zagrzać się nie mogą. Ale dzisiaj, gdy jest kilka stopni powyżej zera problem jest nadal a mnie juz brakuje cierpliwości i funduszy, żeby pakować w ten worek bez dna.

Może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem? Ktoś kiedyś wspominał mi, że to może być problem z regulatorem napięć, że to już siadają wtryski.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 22, 2010 14:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 14:49   

Może nie trzyma ci zawór zwrotny z układu paliwowego? Dlatego po dłuższym postoju jak paliwo zejdzie to musisz kręcić by je zassać a potem już jest ok.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Marcinus 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 147
Skąd: Kielce



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 14:56   

Ja sprawdziłbym filtr paliwa. Kiedy był wymieniany? Odpalasz od razu, gdy tylko zgaśnie kontrolka, czy czekasz jeszcze chwilę? Po zgaśnięciu kontrolki świece jeszcze się grzeją, jak są nagrzane słychać stuknięcie z prawej strony komory silnika. Spróbuj kilka razy podgrzewać świece z rana, bo świeczka grzeje się szybko, a w cylindrze cały czas temperatura jest niska.
Pozdrawiam Marcinus
 
 
 
Tomhet 




Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 58
Skąd: Falubazowo

Rover 25

Wysłany: Pon Lut 22, 2010 16:55   

oczywiście czekam, aż kontrolka zgaśnie, często 3 razy grzeję świece, bez pozytywnego rezultatu.

Prawda, filtru nie zmienilem. Paliwo tankuje tylko na Shellu, uznałem, że jest wystarczające dobre i sprawdzone. Przyznam szczerze, że nie wiązałem ze sobą tych problemów z filtrem paliwa...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1065
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 17:28   

Steff napisał/a:
Może nie trzyma ci zawór zwrotny z układu paliwowego


W zupełności się zgadzam z tym wyjaśnieniem. Spróbuj, zanim zapalisz auto po dłuższym postoju, kilka razy nacisnąć gruszkę przed filtrem, aż stanie się twarda. Potem spróbuj odpalić. Jeśli to zawór, auto odpali prawie od razu.
 
 
Tomhet 




Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 58
Skąd: Falubazowo

Rover 25

Wysłany: Pon Lut 22, 2010 18:00   

to miałoby nawet rację bytu. Czy temperatura na zewnątrz ma wpływ na 'łatwość' zasysania paliwa? tj. jeżeli na dworze jest -15*C to jest duzo trudniej zassac to paliwo z powodu zwiększonej gęstości paliwa, czy w przypadku diesli to nie ma sensu? bo muszę przyznać, że jest różnica między odpalaniem w mroźny dzień a odpalaniem w dzień jedynie chłodny.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 19:24   

Tomhet napisał/a:
to miałoby nawet rację bytu. Czy temperatura na zewnątrz ma wpływ na 'łatwość' zasysania paliwa? tj. jeżeli na dworze jest -15*C to jest duzo trudniej zassac to paliwo z powodu zwiększonej gęstości paliwa, czy w przypadku diesli to nie ma sensu? bo muszę przyznać, że jest różnica między odpalaniem w mroźny dzień a odpalaniem w dzień jedynie chłodny.

...sam sobie odpowiedziałeś, jeżeli jest -naście stopni, ON staje się gęsty i co za tym idzie trudniej jest go zassać , ale jeżeli Ci nie trzyma zawór zwrotny paliwa, to czy latem, czy zimą będziesz musiał trochę pokręcić zanim załapie. Więc jak ktoś wyżej napisał, zrób próbę, przed odpaleniem podpompuj gruchą, aż stwardnieje, podgrzej świece, ale nie kręć zaraz po zgaśnięciu kontrolki- świece grzeją się ok 12 sek- jak jest cicho wkoło usłyszysz kiedy przekaźnik rozłącza świece- wtedy zakręć- odpali od strzała :ok:
 
 
Marcinus 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 147
Skąd: Kielce



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 20:21   

Tomhet napisał/a:
Prawda, filtru nie zmienilem. Paliwo tankuje tylko na Shellu, uznałem, że jest wystarczające dobre i sprawdzone. Przyznam szczerze, że nie wiązałem ze sobą tych problemów z filtrem paliwa...

Też tankuję na Shellu, ale w filtrze mogła wytrącić się parafina w czasie mrozów, lub po prostu na dnie zebrać się woda (jeśli często jeździsz "na oparach" w zbiorniku zbiera się wilgoć i mogła przedostać się do filtra, tam zebrać się na dnie i teraz zamarza Ci zmniejszając przepustowość filtra.
marcin316 napisał/a:
Spróbuj, zanim zapalisz auto po dłuższym postoju, kilka razy nacisnąć gruszkę przed filtrem, aż stanie się twarda. Potem spróbuj odpalić. Jeśli to zawór, auto odpali prawie od razu.

też o tym myślałem, ale na komórce nie chciało mi się stukać, poza tym siedziałem, że ktoś za chwile to napisze :mrgreen:
 
 
 
Tomhet 




Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 58
Skąd: Falubazowo

Rover 25

Wysłany: Nie Mar 07, 2010 15:35   

pierwsza iskierka nadzieji już jest. auto po 3 dniach bez odpalenia (wyladowany akumulator) zakręciło odrazu. wypróbowałem ten patent z pompką i zadziałał. prawdziwy sprawdzian czeka R25 jutro rano, jak po nocy będę chciał ruszyć do pracy. Jak zabangla (oby!) rozdam 'pomógł' na prawo i lewo ;)

[ Dodano: Nie Mar 07, 2010 15:35 ]
2 tyg. testowania paliw i dodatków i nadal hgw :/

ani wymiana filtru, ani wymiana zaworku zwrotnego nic nie dalo

dzisiaj np. po dniu stania na zimnie auto krecilem dobre 10-15 sek po czym z rury wyszla piekna biala chmura a auto laskawie zapalilo wchodzac na 1000 obr/s lekko rwąc, po chwili uspokoil sie :roll:

mnie sie juz pomysly i cierpliwosc skonczyly :/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Nie Mar 07, 2010 16:05   

Ktoś ma pomysł jak pomóc koledze?
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 18:46   

Ja mogę co najwyżej pocieszyć kolegę, bo od dawna borykam się z identycznym problemem :wink: Wymienione:
-aku
-świece
-gruszka z zaworkiem zwrotnym
-przestawiany 2 razy kąt wtrysku

...i nadal to samo :/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
piterek1812 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 113
Skąd: Kielce



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 19:25   

U mnie jest to samo, z tym ze mam do ustawienia kąt wtrysku i do wymiany wtrysk sterujący. Jak zrobię wszystko to napisze co i jak. Na razie muszę "cierpieć".
 
 
Tomhet 




Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 58
Skąd: Falubazowo

Rover 25

Wysłany: Nie Mar 07, 2010 19:49   

kąt wtrysku i wtrysk sterujący... brzmi drogo? :/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
HuMaX 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 202
Skąd: Polska



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 20:18   

Wydaje mi sie, ze to moze byc przez kat wtrysku, jesli wydobywa sie po kreceniu bialy dym.. przyznam szczerze, ze mialem pare razy taki sam przypadek, musialem zakrecic go jakies 3-4 sekundy i dopiero zapalil - z tylu byla widoczna biala chmura dymu.. ale to tylko jakis kaprys raz na jakis czas, ogolnie bardzo rzadko.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 20:43   

HuMaX napisał/a:
Wydaje mi sie, ze to moze byc przez kat wtrysku, jesli wydobywa sie po kreceniu bialy dym.. przyznam szczerze, ze mialem pare razy taki sam przypadek, musialem zakrecic go jakies 3-4 sekundy i dopiero zapalil - z tylu byla widoczna biala chmura dymu.. ale to tylko jakis kaprys raz na jakis czas, ogolnie bardzo rzadko.


...zgadzam się z powyższym, kąt wtrysku do ustawienia
 
 
Tomhet 




Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 58
Skąd: Falubazowo

Rover 25

Wysłany: Nie Mar 07, 2010 21:00   

jakiee to moga byc koszta? ustawwienia kata wtrysku?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 21:11   

A sprawdzałeś sobie kompresje w cylindrach?
Ktoś tu na forum miał problem z porannym odpalaniem, wypróbował wszystkie "sztuczki" a się okazało, że kompresja słaba i silnik zajeżdżony...
 
 
rafal_13 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 110
Skąd: RZE

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 07, 2010 21:57   Re: [R25 2.0iDT] Problemy z uruchomieniem

Tomhet napisał/a:
Witam.

Problem:
Codziennie mam problem z 'pierwszym' uruchomieniem auta. Scenariusz jest zawsze ten sam, rozrusznik kręci kręci kręci i po kilku minutach walki wreszcie udaje się odpalić diesla. Przejadę 3km wyłącze silnik, włącze ponownie i bez najmniejszych problemów odpala.

Co już zrobiłem:
Wymieniłem akumulator, na większy o silniejszym prądzie rozruchowym. Nie pomogło.
Wymieniłem świece żarowe, na nowe. Nie pomogło.

Z początku sądziłem, że to wina niskich temperatur, że to świece zagrzać się nie mogą. Ale dzisiaj, gdy jest kilka stopni powyżej zera problem jest nadal a mnie juz brakuje cierpliwości i funduszy, żeby pakować w ten worek bez dna.

Może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem? Ktoś kiedyś wspominał mi, że to może być problem z regulatorem napięć, że to już siadają wtryski.


kolego jak bliski jest mi twój problem, mam dokładnie to samo, z tym że ja już wiem co boli mojego roverka (chyba wolałbym tego nie wiedzieć), a mianowicie brak kompresji na 3 cylindrach. Jak jest ciepły pali na dotyk, jak zimny to kręci, kręci, kręci i albo zapali albo jak jest kilka stopni mrozu, to akuś klęka i niestety .... MPK
 
 
Prezes89 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 41
Skąd: Z gór



Wysłany: Pon Mar 08, 2010 07:48   

Też to przerabiałem :) Na 90% jest to kąt wtrysku. Ja podjechałem do serwisu Bosha, ustawili mi to za 200zł i pali na rys nawet przy -22 :)
 
 
marcinZG 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 320
Skąd: Zielona Góra

Rover 45

Wysłany: Pon Mar 08, 2010 10:33   

Tomhet napisał/a:
jakiee to moga byc koszta? ustawwienia kata wtrysku?

100-200zl afaik i wybiore sie z tym pewnie do PHJOWI.
W ZG obdzwonilem wszystkie Bosche i nikt nie chcial sie tego podjac w Roverku, jedynie Bosch w Swiebodzinie, ale facet zaczal od razu gadac o koniecznosci wyciagania pompy na stol i 300zl, to mu podziekowalem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R216] Problemy z uruchomieniem auta (pilot)
Mateo1993 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Czw Sty 30, 2014 16:21
Mateo1993
Brak nowych postów R200 - Silnik gaśnie podczas jazdy, problemy z uruchomieniem
nie słychać charakterystycznego szumu przy obrocie klucza stacyjki
AnD Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Sie 16, 2007 11:01
Kysior
Brak nowych postów [Rover 216]Problem z uruchomieniem
kuman Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Maj 03, 2007 12:08
piter34
Brak nowych postów [r220 SDi 98r] Problem z uruchomieniem.
mossberg Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Sty 21, 2013 12:00
Julek
Brak nowych postów [R200 1.4 16V] Problem z uruchomieniem silnika
gollukas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Czw Gru 18, 2008 15:26
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink