Na zdjęciu pokazany jest skręt na rondzie w lewo. Z tego co sie orientuje jak sie zjezdza z ronda to zawsze z pasa zewnetrzego. Czyli odbija sie lekko w prawo i sie zjezdza.
Ale po co tak robic jak mozna zjechac z lewego pasa (sa przeciez dwa pasy lewy i prawy)
Prosze o opinie czy to jest prawidłowo zrobiony skret i opuszczonie rondo.
Niby sprawa banalna ale ...........
Ostatnio zmieniony przez maciej Czw Cze 24, 2010 10:05, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 23, 2010 16:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wedlug mnie skret z lewego pasa obowiazuje tylko na rondach z liniami jednostronnie przekraczalnymi (czyli linia ciagla i przerywana), gdzie mozna zmieniac pas tylko ku zewnetrznej stronie ronda. wtedy zaczynasz z lewego pasa i na ostatnim zakrecie "wyciagasz" na pas do jazdy prosto. Takie ronda zazwyczaj sa w duzych miastach i sa to duze ronda. na rondach z takimi liniami wjechac na rondo mozna z obojetnie ktorego pasa lecz przy wyjezdzie musisz sie liczyc ze z prawego pasa rowniez mozna jechac w lewo
lecz przy wyjezdzie musisz sie liczyc ze z prawego pasa rowniez mozna jechac w lewo
Nie można. Prawym pasem czyli zewnętrznym możemy jechać prosto albo w prawo natomiast wewnętrzny służy do jazdy w lewo choć wiadomo że w praktyce wygląda to inaczej
_________________ Na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść.
Chyba dlatego ten świat jest taki pokręcony.
lecz przy wyjezdzie musisz sie liczyc ze z prawego pasa rowniez mozna jechac w lewo
Nie można. Prawym pasem czyli zewnętrznym możemy jechać prosto albo w prawo natomiast wewnętrzny służy do jazdy w lewo choć wiadomo że w praktyce wygląda to inaczej
Zgadzam się z tym, absolutnie.
_________________ www.w-mp3.pl Nie trąb, robię co mogę
[ Dodano: Sro Cze 23, 2010 18:10 ]
Oczywiscie przed wjazdem na rondo wrzucamy kierun w lewo i potem przed zjazdem wrzucamy w prawo, czego prawie nikt nie robi.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
lecz przy wyjezdzie musisz sie liczyc ze z prawego pasa rowniez mozna jechac w lewo
Nie można. Prawym pasem czyli zewnętrznym możemy jechać prosto albo w prawo natomiast wewnętrzny służy do jazdy w lewo choć wiadomo że w praktyce wygląda to inaczej
Zgadzam się z tym, absolutnie.
Bo nie da się udowodnić skąd jechał delikwent - jak on powie, że jechał z kolejnego wjazdu, to już mógł, bo jechałby prosto.
A opisany manewr jest prawidłowy, a właściwie jest to złożenie dwóch manewrów - zmiany pasa z lewego na prawy i skrętu w prawo z jezdni jednokierunkowej (czyli ronda ).
A jako, że jest to najpierw zmiana pasa, to przybyła na miejsce Policja nie sprawdza skąd delikwent jechał, tylko uznaje skręcającego z wewnętrznego pasa za winnego niezachowania ostrożności i nieustąpienia pierwszeństwa przy zmianie pasa.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
A jako, że jest to najpierw zmiana pasa, to przybyła na miejsce Policja nie sprawdza skąd delikwent jechał, tylko uznaje skręcającego z wewnętrznego pasa za winnego niezachowania ostrożności i nieustąpienia pierwszeństwa przy zmianie pasa.
W mysl zasady, ze po prawej maja pierwszenstwo.
staf, ja zapraszam na to rondo
[ Dodano: Sro Cze 23, 2010 18:21 ]
Szczegolnie jak szukas kogos na stluczke
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Czy oby na pewno? Mi się zawsze wydawało że wjeżdżając na rondo i jadąc po nim nie mamy włączonego kierunkowskazu. Jazda na wprost tyle że po rondzie.
Ta dyskusja już była.
Jak to się mówi w Wawie - "są dwie szkoły falenicka i otwocka".
Ja jestem z tej, że skręcając w lewo przed skrzyżowaniem (a rondo jest skrzyżowaniem) włączam lewy kierunkowskaz (oczywiście jadę wtedy lewym pasem, bo skręcam w lewo) - nie zaszkodzi (jestem na lewym pasie, więc "bardziej w lewo" nie pojadę), a pomoże np. tym z przeciwnej strony ronda w podjęciu decyzji, żeby NIE wjeżdżać, bo nie mogą liczyć na to, że ja pojadę prosto, a oni wcisną się jakby "na moje miejsce".
PS. Temat przenoszę, bo pasuje do kącika porad - PoRD (może go nawet scalę z tamtym, jak go znajdę).
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Czy oby na pewno? Mi się zawsze wydawało że wjeżdżając na rondo i jadąc po nim nie mamy włączonego kierunkowskazu. Jazda na wprost tyle że po rondzie.
Napewno. Jadąc w lewo jedziemy z włączonym lewym kierunkiem i przed zjazdem wrzucamy prawy.
Jadąc prosto przy wjeździe na rondo nie włączamy kierunku. Robimy to tylko przed zjazdem włączając prawy
A w prawo to chyba wiadomo
_________________ Na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść.
Chyba dlatego ten świat jest taki pokręcony.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Mnie też uczono, że wjeżdzając na rondo nie włącza sie kierunkowskazu, w przypadku dwóch pasów (jak w tym wątku) kierunkowskaz w lewo może być użuyty z racji zmiany pasa ruchu (z zewnętrznego na wewnętrzny) ale nie jako wskazanie kierunku ruchu.
Mnie też uczono, że wjeżdzając na rondo nie włącza sie kierunkowskazu, w przypadku dwóch pasów (jak w tym wątku) kierunkowskaz w lewo może być użuyty z racji zmiany pasa ruchu (z zewnętrznego na wewnętrzny) ale nie jako wskazanie kierunku ruchu.
Ale jeśli prawidłowo skręcasz w lewo, to nie masz prawa być na zewnętrznym pasie, bo zgodnie z PoRD już przed skrzyżowaniem powinieneś znaleźć się jak najbliżej lewej krawędzi jedni, więc nikogo "nie oszukasz", bo nie masz gdzie zmienić pasa na "bardziej lewy" bo wjedziesz na wyspę.
A uzasadnienie "prawne" jest dziurawe, bo nie ma tu żadnego związku, czy skrzyżowanie ma wyspy, czy nie itp.
Przepisy PoRD są jasne i są ponad interpretacjami i znakami, a nie można rozważać każdego działania na drodze, jako odosobnionego, jak tu próbują to zrobić.
W skrócie - jeśli prawidłowo wjedziemy na rondo, to włączenie lewego kierunkowskazu nic nie pogorszy, a pomoże tym z przeciwka się z nami nie spotkać, jeśli jeżdżą (tak jak ja), czyli ładują się "na styk" widząc, że ktoś zjeżdża z ronda.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Mnie uczono wg szkoly lubelskiej
a) wjezdzajac, skrecajac w lewo /zawracajac - lewy kierunek moze byc ale nie musi,
b) zjazdowy prawy obowiazkowo, za wyjatkiem gdy jade na wprost przez rondo (gdy jezdnia nie ma zadnego łuku) ale nie pamietam juz czy uzycie go w takim wypadku bylo bledem.
Jeśli nie ma wyszczególnionych pasów do skrętu, to można przecież wjechać na rondo z prawego pasa, objechać je po zewnętrznym pasie i zjechać na 3 czy 4 zjeździe i to będzie zgodne z PoRD i wcale nie jest napisane, ze musisz być na lewym pasie przed rondem. Rozpatrz to pod kątem ronda jako połączenia kilku skrzyżowań ułożonych w kółko a nie jako jednej całości (tak mnie uczono na kursie).
Moim zdaniem w zupełności na większości rond wystarczy sygnalizacja prawym kierunkiem chęci zjazdu z ronda + lewy kierunek do zmiany pasa ruchu na samym rondzie (jeśli mają conajmniej 2 pasy ruchu)
według przepisów nie ma czegoś takiego jak rondo, jest to zwykłe skrzyżowanie, jak skręcasz na skrzyżowaniu zwykłym to skręcasz z prawego pasa w lewo ? manewr na obrazku jest prawidłowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum