Forum Klubu ROVERki.pl :: [PoRD] Rondo prawidłowy zjazd w lewo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: maciej
Czw Cze 24, 2010 10:05
[PoRD] Rondo prawidłowy zjazd w lewo
Autor Wiadomość
diabliz 



Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: Białystok



  Wysłany: Sro Cze 23, 2010 16:43   [PoRD] Rondo prawidłowy zjazd w lewo

Witam

Na zdjęciu pokazany jest skręt na rondzie w lewo. Z tego co sie orientuje jak sie zjezdza z ronda to zawsze z pasa zewnetrzego. Czyli odbija sie lekko w prawo i sie zjezdza.

Ale po co tak robic jak mozna zjechac z lewego pasa (sa przeciez dwa pasy lewy i prawy)

Prosze o opinie czy to jest prawidłowo zrobiony skret i opuszczonie rondo.

Niby sprawa banalna ale ...........
Ostatnio zmieniony przez maciej Czw Cze 24, 2010 10:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 23, 2010 16:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Cze 23, 2010 16:49   

Jest to jak najbardziej prawidłowy manewr.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 23, 2010 16:55   

Wedlug mnie skret z lewego pasa obowiazuje tylko na rondach z liniami jednostronnie przekraczalnymi (czyli linia ciagla i przerywana), gdzie mozna zmieniac pas tylko ku zewnetrznej stronie ronda. wtedy zaczynasz z lewego pasa i na ostatnim zakrecie "wyciagasz" na pas do jazdy prosto. Takie ronda zazwyczaj sa w duzych miastach i sa to duze ronda. na rondach z takimi liniami wjechac na rondo mozna z obojetnie ktorego pasa lecz przy wyjezdzie musisz sie liczyc ze z prawego pasa rowniez mozna jechac w lewo
 
 
 
Deamian 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 477
Skąd: Józefów k/Łukowa

Rover 600

Wysłany: Sro Cze 23, 2010 17:01   

bizon napisał/a:
lecz przy wyjezdzie musisz sie liczyc ze z prawego pasa rowniez mozna jechac w lewo


Nie można. Prawym pasem czyli zewnętrznym możemy jechać prosto albo w prawo natomiast wewnętrzny służy do jazdy w lewo choć wiadomo że w praktyce wygląda to inaczej :wink:
_________________
Na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść.
Chyba dlatego ten świat jest taki pokręcony. ;)
 
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1758
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 23, 2010 17:03   

Deamian napisał/a:
bizon napisał/a:
lecz przy wyjezdzie musisz sie liczyc ze z prawego pasa rowniez mozna jechac w lewo


Nie można. Prawym pasem czyli zewnętrznym możemy jechać prosto albo w prawo natomiast wewnętrzny służy do jazdy w lewo choć wiadomo że w praktyce wygląda to inaczej :wink:

Zgadzam się z tym, absolutnie.
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sro Cze 23, 2010 17:07   

Jest to prawidłowy manewr. Trzeba tylko pamiętać aby przepuścić pojazdy jadące po zewnętrznej części ronda.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sro Cze 23, 2010 17:10   

Popieram darek_wp,

[ Dodano: Sro Cze 23, 2010 18:10 ]
Oczywiscie przed wjazdem na rondo wrzucamy kierun w lewo i potem przed zjazdem wrzucamy w prawo, czego prawie nikt nie robi.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 23, 2010 17:14   

staf napisał/a:
Deamian napisał/a:
bizon napisał/a:
lecz przy wyjezdzie musisz sie liczyc ze z prawego pasa rowniez mozna jechac w lewo


Nie można. Prawym pasem czyli zewnętrznym możemy jechać prosto albo w prawo natomiast wewnętrzny służy do jazdy w lewo choć wiadomo że w praktyce wygląda to inaczej :wink:

Zgadzam się z tym, absolutnie.

Bo nie da się udowodnić skąd jechał delikwent - jak on powie, że jechał z kolejnego wjazdu, to już mógł, bo jechałby prosto. :(

A opisany manewr jest prawidłowy, a właściwie jest to złożenie dwóch manewrów - zmiany pasa z lewego na prawy i skrętu w prawo z jezdni jednokierunkowej (czyli ronda ;) ).

A jako, że jest to najpierw zmiana pasa, to przybyła na miejsce Policja nie sprawdza skąd delikwent jechał, tylko uznaje skręcającego z wewnętrznego pasa za winnego niezachowania ostrożności i nieustąpienia pierwszeństwa przy zmianie pasa. :(
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sro Cze 23, 2010 17:21   

Cytat:
A jako, że jest to najpierw zmiana pasa, to przybyła na miejsce Policja nie sprawdza skąd delikwent jechał, tylko uznaje skręcającego z wewnętrznego pasa za winnego niezachowania ostrożności i nieustąpienia pierwszeństwa przy zmianie pasa. :(
W mysl zasady, ze po prawej maja pierwszenstwo.
staf, ja zapraszam na to rondo ;)

[ Dodano: Sro Cze 23, 2010 18:21 ]
Szczegolnie jak szukas kogos na stluczke ;)
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1758
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 23, 2010 17:45   

Perez napisał/a:
staf, ja zapraszam na to rondo


Skoro mnie zapraszasz, nie mogę odmówić :wink:
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Cze 24, 2010 09:18   

Perez napisał/a:
Oczywiscie przed wjazdem na rondo wrzucamy kierun w lewo
Czy oby na pewno? Mi się zawsze wydawało że wjeżdżając na rondo i jadąc po nim nie mamy włączonego kierunkowskazu. Jazda na wprost tyle że po rondzie.
Perez napisał/a:
potem przed zjazdem wrzucamy w prawo
To się zgadza i tak zawsze robię. :smile:
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 24, 2010 09:48   

apples napisał/a:
Czy oby na pewno? Mi się zawsze wydawało że wjeżdżając na rondo i jadąc po nim nie mamy włączonego kierunkowskazu. Jazda na wprost tyle że po rondzie.

Ta dyskusja już była. :)

Jak to się mówi w Wawie - "są dwie szkoły falenicka i otwocka". ;)

Ja jestem z tej, że skręcając w lewo przed skrzyżowaniem (a rondo jest skrzyżowaniem) włączam lewy kierunkowskaz (oczywiście jadę wtedy lewym pasem, bo skręcam w lewo) - nie zaszkodzi (jestem na lewym pasie, więc "bardziej w lewo" nie pojadę), a pomoże np. tym z przeciwnej strony ronda w podjęciu decyzji, żeby NIE wjeżdżać, bo nie mogą liczyć na to, że ja pojadę prosto, a oni wcisną się jakby "na moje miejsce". :)

PS. Temat przenoszę, bo pasuje do kącika porad - PoRD (może go nawet scalę z tamtym, jak go znajdę). ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Deamian 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 477
Skąd: Józefów k/Łukowa

Rover 600

Wysłany: Czw Cze 24, 2010 09:49   

Cytat:
Czy oby na pewno? Mi się zawsze wydawało że wjeżdżając na rondo i jadąc po nim nie mamy włączonego kierunkowskazu. Jazda na wprost tyle że po rondzie.


Napewno. Jadąc w lewo jedziemy z włączonym lewym kierunkiem i przed zjazdem wrzucamy prawy.
Jadąc prosto przy wjeździe na rondo nie włączamy kierunku. Robimy to tylko przed zjazdem włączając prawy
A w prawo to chyba wiadomo :wink:
_________________
Na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść.
Chyba dlatego ten świat jest taki pokręcony. ;)
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 24, 2010 10:04   

Tu jest ten poprzedni wątek:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=35243
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Cze 24, 2010 10:16   

Mnie też uczono, że wjeżdzając na rondo nie włącza sie kierunkowskazu, w przypadku dwóch pasów (jak w tym wątku) kierunkowskaz w lewo może być użuyty z racji zmiany pasa ruchu (z zewnętrznego na wewnętrzny) ale nie jako wskazanie kierunku ruchu.

http://www.gazetalubuska....WNICA/367905407
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 24, 2010 10:35   

Brt napisał/a:
Mnie też uczono, że wjeżdzając na rondo nie włącza sie kierunkowskazu, w przypadku dwóch pasów (jak w tym wątku) kierunkowskaz w lewo może być użuyty z racji zmiany pasa ruchu (z zewnętrznego na wewnętrzny) ale nie jako wskazanie kierunku ruchu.

Ale jeśli prawidłowo skręcasz w lewo, to nie masz prawa być na zewnętrznym pasie, bo zgodnie z PoRD już przed skrzyżowaniem powinieneś znaleźć się jak najbliżej lewej krawędzi jedni, więc nikogo "nie oszukasz", bo nie masz gdzie zmienić pasa na "bardziej lewy" bo wjedziesz na wyspę. ;]

A uzasadnienie "prawne" jest dziurawe, bo nie ma tu żadnego związku, czy skrzyżowanie ma wyspy, czy nie itp.
Przepisy PoRD są jasne i są ponad interpretacjami i znakami, a nie można rozważać każdego działania na drodze, jako odosobnionego, jak tu próbują to zrobić.

W skrócie - jeśli prawidłowo wjedziemy na rondo, to włączenie lewego kierunkowskazu nic nie pogorszy, a pomoże tym z przeciwka się z nami nie spotkać, jeśli jeżdżą (tak jak ja), czyli ładują się "na styk" widząc, że ktoś zjeżdża z ronda. :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
martens 




Pomogła: 13 razy
Dołączyła: 02 Lut 2009
Posty: 692
Skąd: Lublin

Rover 25

Wysłany: Czw Cze 24, 2010 10:50   

Mnie uczono wg szkoly lubelskiej ;)
a) wjezdzajac, skrecajac w lewo /zawracajac - lewy kierunek moze byc ale nie musi,
b) zjazdowy prawy obowiazkowo, za wyjatkiem gdy jade na wprost przez rondo (gdy jezdnia nie ma zadnego łuku) ale nie pamietam juz czy uzycie go w takim wypadku bylo bledem.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Cze 24, 2010 11:15   

Jeśli nie ma wyszczególnionych pasów do skrętu, to można przecież wjechać na rondo z prawego pasa, objechać je po zewnętrznym pasie i zjechać na 3 czy 4 zjeździe i to będzie zgodne z PoRD i wcale nie jest napisane, ze musisz być na lewym pasie przed rondem. Rozpatrz to pod kątem ronda jako połączenia kilku skrzyżowań ułożonych w kółko a nie jako jednej całości (tak mnie uczono na kursie).

Moim zdaniem w zupełności na większości rond wystarczy sygnalizacja prawym kierunkiem chęci zjazdu z ronda + lewy kierunek do zmiany pasa ruchu na samym rondzie (jeśli mają conajmniej 2 pasy ruchu)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 24, 2010 11:29   

według przepisów nie ma czegoś takiego jak rondo, jest to zwykłe skrzyżowanie, jak skręcasz na skrzyżowaniu zwykłym to skręcasz z prawego pasa w lewo ? manewr na obrazku jest prawidłowy.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Cze 24, 2010 11:46   

to nie mogę tak pojechać jak pokazuje czerwona kreska ?? :) ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [PoRD] Kilka przydatnych informacji.
Alexi Prawo i ubezpieczenia 0 Pią Lis 04, 2011 10:57
Alexi
Brak nowych postów Prawo - zjazd kierowcy a pieszy
diabliz Prawo i ubezpieczenia 1 Sob Lip 10, 2010 18:42
Paul
Brak nowych postów [PoRD] Kolizja
magneto Prawo i ubezpieczenia 26 Sob Lis 21, 2009 23:52
dyla_m
Brak nowych postów [PoRD] Pas awaryjny
MaReK Prawo i ubezpieczenia 72 Czw Lis 27, 2008 13:50
maciej
Brak nowych postów [PoRD] Jak to jest na parkingu?
Perez Prawo i ubezpieczenia 8 Wto Mar 16, 2010 23:36
Perez



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink