Robert_, jesteś prawnikiem i wiesz, że tak jest? sprawa nie jest taka prosta jak się wydaje, w Polskim prawie owszem może coś być napisane, ale jeszcze obowiązuje nas prawo UE i umowy międzynarodowe także jeśli nie jesteś ekspertem to nie pisz, że przepis mówi sam za siebie
w PL prawie niezwykle rzadko coś jest jednoznaczne i oczywiste, często o najprostsze rzeczy występują spory w doktrynie i sprzeczne orzecznictwo
dodam jeszcze, że osobiście nie sądzę, żeby występował obowiązek posiadania zagłówków, jednakże nie mogę potwierdzić tego, zresztą tak samo jak nie da się praktycznie potwierdzić obowiązku ich posiadania
A jak samochód ma kierownice po prawej stronie? też został dopuszczony do ruchu na terenie UE, a w Polsce przeglądu nie przejdzie.
Jeśli ktoś podbił Ci przegląd bez zagłówków to tym samym postąpił niezgodnie z panującymi w Polsce przepisami.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
sTERYD, zgodnie z przepisami unijnymi powinna istnieć możliwość rejestracji anglika w Polsce, to że nasz kraj nie stosuje się do nich to jest zupełnie inna sprawa
Kwestia kierownicy jest moim zdaniem nieco bardziej skomplikowana ze względu na prawostronny ruch w naszym kraju. Dodam że już są głosy że auta z kierownicą z prawej strony powinny być legalnie rejestrowane ze wzdlędu na przepisy mówiące o swobodnym przepływie towarów na terenia całej UE.
Qzyn, głosy są od zawsze, Komisja Europejska już kilkukrotnie żądała wyjaśnień od Polski w sprawie anglików i nalegała na zmianę przepisów w Polsce
cytuje stanowisko KE w tej sprawie:
Komisja Europejska uważa, że Rzeczpospolita Polska uchybiła zobowiązaniom ciążącym na niej na mocy dyrektywy 70/311/EWG dotyczącej homologacji typu układów kierowniczych, dyrektywy ramowej 2007/46/WE dotyczącej homologacji typu WE pojazdów silnikowych oraz art. 28 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską, wymagając przełożenia koła kierownicy na lewą stronę pojazdu przed udzieleniem zezwolenia na rejestrację nowych pojazdów z układem kierowniczym umieszczonym po prawej stronie oraz pojazdów wcześniej zarejestrowanych w innych państwach członkowskich
także to, że w Polsce wymyśla się jakieś trudności związane jest z faktem niedostosowania przepisów prawa polskiego do przepisów unijnych
z tego co wiem to w Belgii zagłówki były obowiązkowe po 2001, ten kto ma to była to opcja, ja mam R200 z 99 nie mam zagłówków, w kwietniu sprowadziłem auto i diagnosta nic nie powiedział, ale czytając inne fora w necie sporo ludzi ma problem, bo auta z 99/2000 Belgii ( chyba z Francji też) mają czasami problem z badaniem technicznym. Z tego co pamiętam, to Maluchy od 98 były wyposażane w zagłówki z tyłu, bo by nie miały homologacji.
ale moim zdaniem jest to martwy przepis,bo w Polsce chyba od 2004 jest obowiązkowy abs, to co auta,które nie mają abs'u nie mają ważnego badania?- głupota auto dostało homologacje bez zagłówków i tyle
Kwestia legalnej rejestracji aut z UK jest jasna.
W innych krajach UE jest to możliwe.
Dlaczego u nas nie?
Nasi rządzący z checią zgadzają sie na te pomysły które pomagają drążyć nasze kieszenie.
Podatek ekologiczny na zakup starszych aut itd.
Żadnych ulg dla posiadaczy LPG. Co prawda ekologia to wazna rzecz, ale nie jeżeli państwo na tym moze stracić albo chociaż nie zyskać.
Fakt że Polak moze jeździć fajnym i tanim samochodem jest dla nich nie do przyjecia.
Dealerzy zaraz podnoszą krzyk o spadku sprzedaży, a posiadacze większych ilości pieniędzy z dumą i satysfakcją mieszają posiadaczy starszych pojazdów z błotem (w najlepszym wypadku nazywając ich przegranymi nieudacznikami) i proponują alternatywe - skuter albo coś takiego.
Nasze Rovery to dla nich złom, jeżdżące trumy itd.
Wszystkie używane auta do jednego wora i na złom.
Szkoda tylko że sytuacja finansowa polaków jeszcze ma daleko do tego, aby przeciętny Kowalski mógł tak myśleć.
I szkoda że zjezdzają również fajne zadbane pojazdy często lepsze od nowych, nawet nie zgłębiając tematu.
A anglik to już zło wcielone. Za 5 tysięcy mieć wypaśną furę?
zgadzam sie z tym że angliki powinny być dopuszczone.. ale jest kilka problemów z tym związanych.. jechał kiedyś za Wami w nocy anglik? wali po oczach że porażka.
Poza tym wyobraź sobie że masz wąską drogę, przed tobą się wlecze żuk, chcesz go wyprzedzić ale nie masz pojęcia czy z przeciwka nic nie jedzie.. wychylasz się i BUM - gotowe.. aby się skonczyło tylko na sytuacji typu "ale urwał"
_________________ ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
damiansz, mi nie chodzi o to, że to niebezpiecznie itp itd - zgadzam się z tym
po prostu jesteśmy w UE i to jest podstawowa zasada tej organizacji międzynarodowej - w żadnym innym kraju nie ma z tym problemu, ale oczywiście u nas musi być
założenia naszych polityków są bardzo wzniosłe! chronić swoich podatników, bo z czego by żyli? jakby wszyscy zaczęli anglikami jeździć i się rozbijać jeden o drugiego.. hehe
_________________ ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
jechał kiedyś za Wami w nocy anglik? wali po oczach że porażka.
A ciekawe czemu mialby w takiej sytuacji Cie oslepiac? Rozumiem, ze jezeli jedzie z naprzeciwka, ale jak jedzie za Toba?
damiansz napisał/a:
Poza tym wyobraź sobie że masz wąską drogę, przed tobą się wlecze żuk, chcesz go wyprzedzić ale nie masz pojęcia czy z przeciwka nic nie jedzie.. wychylasz się i BUM - gotowe.. aby się skonczyło tylko na sytuacji typu "ale urwał"
W Irlandii jezdza auta z kierownica po "naszej stronie" i jakos nie ma co chwila BUM.
sobrus napisał/a:
Choć z drugiej strony ... w innych krajach są prawdziwe drogi i ulice, a nie ich marne imitacje. To zaczyna mieć sens...
Mysle, ze w innych krajach jest troche inna mentalnosc kierowcow i nie musza za wszelka cene wyprzedzac
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Poza tym wyobraź sobie że masz wąską drogę, przed tobą się wlecze żuk, chcesz go wyprzedzić ale nie masz pojęcia czy z przeciwka nic nie jedzie.. wychylasz się i BUM - gotowe.. aby się skonczyło tylko na sytuacji typu "ale urwał"
nie widzę problemu
na lewym lusterku montuje się kamere a w środku wyświetlacz
Poza tym wyobraź sobie że masz wąską drogę, przed tobą się wlecze żuk, chcesz go wyprzedzić ale nie masz pojęcia czy z przeciwka nic nie jedzie.. wychylasz się i BUM - gotowe.. aby się skonczyło tylko na sytuacji typu "ale urwał"
nie widzę problemu
na lewym lusterku montuje się kamere a w środku wyświetlacz
był już o tym wątek na forum
to jest myśl
a co do oślepiania - nawet jeżeli jedzie za mną to jest efekt podobny do takiego jakby na długich jechał.. Perez, może kiedyś tego doświadczysz to zobaczysz o co chodzi..
_________________ ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
Perez, może kiedyś tego doświadczysz to zobaczysz o co chodzi..
Ale przeciez swiatla angielskie swieca na tej samej zasadzie, tylko na odwrot. Czyli jezeli angielska lampa oslepiala Cie w lewym lusterku, to europejska powinna oslepiac w prawym skoro tak. A ja uwazam, ze nie oslepiaja jezeli ktos jedzie za Toba, co innego z przeciwka, bo nie doswietlaja pobocza, tylko Twoj pas.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum