Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 Si 98r.] Zagłówki tylnej kanapy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Wto Cze 29, 2010 08:25
[R416 Si 98r.] Zagłówki tylnej kanapy
Autor Wiadomość
Robert_ 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 181
Skąd: Wieliszew k.Warszawy

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 28, 2010 22:32   

Qzyn napisał/a:
przepis stosuje się do pojazdów wyprodukowanych po dniu 31 grudnia 1995 r.;",

Mówi samo za siebie.
A tak poza tym, same zagłówki nie są tak strasznie drogie http://moto.allegro.pl/it...k_zaglowki.html .
_________________
Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 28, 2010 22:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
komarek 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 785
Skąd: Koszalin

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 28, 2010 23:01   

Robert_, jesteś prawnikiem i wiesz, że tak jest? sprawa nie jest taka prosta jak się wydaje, w Polskim prawie owszem może coś być napisane, ale jeszcze obowiązuje nas prawo UE i umowy międzynarodowe także jeśli nie jesteś ekspertem to nie pisz, że przepis mówi sam za siebie

w PL prawie niezwykle rzadko coś jest jednoznaczne i oczywiste, często o najprostsze rzeczy występują spory w doktrynie i sprzeczne orzecznictwo

dodam jeszcze, że osobiście nie sądzę, żeby występował obowiązek posiadania zagłówków, jednakże nie mogę potwierdzić tego, zresztą tak samo jak nie da się praktycznie potwierdzić obowiązku ich posiadania
_________________
R400 -> R75
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10921
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 29, 2010 07:21   

A jak samochód ma kierownice po prawej stronie? też został dopuszczony do ruchu na terenie UE, a w Polsce przeglądu nie przejdzie.
Jeśli ktoś podbił Ci przegląd bez zagłówków to tym samym postąpił niezgodnie z panującymi w Polsce przepisami.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
komarek 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 785
Skąd: Koszalin

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 29, 2010 08:22   

sTERYD, zgodnie z przepisami unijnymi powinna istnieć możliwość rejestracji anglika w Polsce, to że nasz kraj nie stosuje się do nich to jest zupełnie inna sprawa
_________________
R400 -> R75
 
 
Qzyn 



Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 5
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Cze 29, 2010 08:23   

Kwestia kierownicy jest moim zdaniem nieco bardziej skomplikowana ze względu na prawostronny ruch w naszym kraju. Dodam że już są głosy że auta z kierownicą z prawej strony powinny być legalnie rejestrowane ze wzdlędu na przepisy mówiące o swobodnym przepływie towarów na terenia całej UE.
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Wto Cze 29, 2010 08:25   

Qzyn, temat zrobił się bardziej prawniczy, niż techniczny, więc przenoszę go do porad prawnych :wink: .
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
komarek 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 785
Skąd: Koszalin

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 29, 2010 08:37   

Qzyn, głosy są od zawsze, Komisja Europejska już kilkukrotnie żądała wyjaśnień od Polski w sprawie anglików i nalegała na zmianę przepisów w Polsce

cytuje stanowisko KE w tej sprawie:

Komisja Europejska uważa, że Rzeczpospolita Polska uchybiła zobowiązaniom ciążącym na niej na mocy dyrektywy 70/311/EWG dotyczącej homologacji typu układów kierowniczych, dyrektywy ramowej 2007/46/WE dotyczącej homologacji typu WE pojazdów silnikowych oraz art. 28 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską, wymagając przełożenia koła kierownicy na lewą stronę pojazdu przed udzieleniem zezwolenia na rejestrację nowych pojazdów z układem kierowniczym umieszczonym po prawej stronie oraz pojazdów wcześniej zarejestrowanych w innych państwach członkowskich

także to, że w Polsce wymyśla się jakieś trudności związane jest z faktem niedostosowania przepisów prawa polskiego do przepisów unijnych

w moim przekonaniu podobnie jest z zagłówkami
_________________
R400 -> R75
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 29, 2010 09:50   

z tego co wiem to w Belgii zagłówki były obowiązkowe po 2001, ten kto ma to była to opcja, ja mam R200 z 99 nie mam zagłówków, w kwietniu sprowadziłem auto i diagnosta nic nie powiedział, ale czytając inne fora w necie sporo ludzi ma problem, bo auta z 99/2000 Belgii ( chyba z Francji też) mają czasami problem z badaniem technicznym. Z tego co pamiętam, to Maluchy od 98 były wyposażane w zagłówki z tyłu, bo by nie miały homologacji.
ale moim zdaniem jest to martwy przepis,bo w Polsce chyba od 2004 jest obowiązkowy abs, to co auta,które nie mają abs'u nie mają ważnego badania?- głupota auto dostało homologacje bez zagłówków i tyle :wink:
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Cze 30, 2010 13:49   

Kwestia legalnej rejestracji aut z UK jest jasna.
W innych krajach UE jest to możliwe.
Dlaczego u nas nie?

Nasi rządzący z checią zgadzają sie na te pomysły które pomagają drążyć nasze kieszenie.
Podatek ekologiczny na zakup starszych aut itd.
Żadnych ulg dla posiadaczy LPG. Co prawda ekologia to wazna rzecz, ale nie jeżeli państwo na tym moze stracić albo chociaż nie zyskać.

Fakt że Polak moze jeździć fajnym i tanim samochodem jest dla nich nie do przyjecia.
Dealerzy zaraz podnoszą krzyk o spadku sprzedaży, a posiadacze większych ilości pieniędzy z dumą i satysfakcją mieszają posiadaczy starszych pojazdów z błotem (w najlepszym wypadku nazywając ich przegranymi nieudacznikami) i proponują alternatywe - skuter albo coś takiego.

Nasze Rovery to dla nich złom, jeżdżące trumy itd.
Wszystkie używane auta do jednego wora i na złom.

Szkoda tylko że sytuacja finansowa polaków jeszcze ma daleko do tego, aby przeciętny Kowalski mógł tak myśleć.
I szkoda że zjezdzają również fajne zadbane pojazdy często lepsze od nowych, nawet nie zgłębiając tematu.

A anglik to już zło wcielone. Za 5 tysięcy mieć wypaśną furę?
 
 
komarek 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 785
Skąd: Koszalin

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 30, 2010 15:14   

sobrus, popieram w 100%
_________________
R400 -> R75
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Sro Cze 30, 2010 19:43   

zgadzam sie z tym że angliki powinny być dopuszczone.. ale jest kilka problemów z tym związanych.. jechał kiedyś za Wami w nocy anglik? wali po oczach że porażka.
Poza tym wyobraź sobie że masz wąską drogę, przed tobą się wlecze żuk, chcesz go wyprzedzić ale nie masz pojęcia czy z przeciwka nic nie jedzie.. wychylasz się i BUM - gotowe.. aby się skonczyło tylko na sytuacji typu "ale urwał" ;-)
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
komarek 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 785
Skąd: Koszalin

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 30, 2010 20:08   

damiansz, mi nie chodzi o to, że to niebezpiecznie itp itd - zgadzam się z tym

po prostu jesteśmy w UE i to jest podstawowa zasada tej organizacji międzynarodowej - w żadnym innym kraju nie ma z tym problemu, ale oczywiście u nas musi być :/
_________________
R400 -> R75
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Sro Cze 30, 2010 20:13   

założenia naszych polityków są bardzo wzniosłe! ;-) chronić swoich podatników, bo z czego by żyli? jakby wszyscy zaczęli anglikami jeździć i się rozbijać jeden o drugiego.. hehe
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 11:53   

Ale właśnie w innych krajach ludzie jeźdża anglikami i jakoś sie nie zabijają.
Tylko u nas na wszelki wypadek nie wolno.

Choć z drugiej strony ... w innych krajach są prawdziwe drogi i ulice, a nie ich marne imitacje. To zaczyna mieć sens...
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Czw Lip 01, 2010 13:35   

damiansz napisał/a:
jechał kiedyś za Wami w nocy anglik? wali po oczach że porażka.
A ciekawe czemu mialby w takiej sytuacji Cie oslepiac? Rozumiem, ze jezeli jedzie z naprzeciwka, ale jak jedzie za Toba?

damiansz napisał/a:
Poza tym wyobraź sobie że masz wąską drogę, przed tobą się wlecze żuk, chcesz go wyprzedzić ale nie masz pojęcia czy z przeciwka nic nie jedzie.. wychylasz się i BUM - gotowe.. aby się skonczyło tylko na sytuacji typu "ale urwał" ;-)

W Irlandii jezdza auta z kierownica po "naszej stronie" i jakos nie ma co chwila BUM.
sobrus napisał/a:
Choć z drugiej strony ... w innych krajach są prawdziwe drogi i ulice, a nie ich marne imitacje. To zaczyna mieć sens...

Mysle, ze w innych krajach jest troche inna mentalnosc kierowcow i nie musza za wszelka cene wyprzedzac ;)
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 14:52   

damiansz napisał/a:
Poza tym wyobraź sobie że masz wąską drogę, przed tobą się wlecze żuk, chcesz go wyprzedzić ale nie masz pojęcia czy z przeciwka nic nie jedzie.. wychylasz się i BUM - gotowe.. aby się skonczyło tylko na sytuacji typu "ale urwał" ;-)

nie widzę problemu
na lewym lusterku montuje się kamere a w środku wyświetlacz :]

był już o tym wątek na forum
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 21:08   

Ciufcia napisał/a:
damiansz napisał/a:
Poza tym wyobraź sobie że masz wąską drogę, przed tobą się wlecze żuk, chcesz go wyprzedzić ale nie masz pojęcia czy z przeciwka nic nie jedzie.. wychylasz się i BUM - gotowe.. aby się skonczyło tylko na sytuacji typu "ale urwał" ;-)

nie widzę problemu
na lewym lusterku montuje się kamere a w środku wyświetlacz :]

był już o tym wątek na forum


to jest myśl ;-)

a co do oślepiania - nawet jeżeli jedzie za mną to jest efekt podobny do takiego jakby na długich jechał.. Perez, może kiedyś tego doświadczysz to zobaczysz o co chodzi..
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Czw Lip 01, 2010 22:01   

damiansz napisał/a:
Perez, może kiedyś tego doświadczysz to zobaczysz o co chodzi..

Ale przeciez swiatla angielskie swieca na tej samej zasadzie, tylko na odwrot. Czyli jezeli angielska lampa oslepiala Cie w lewym lusterku, to europejska powinna oslepiac w prawym skoro tak. A ja uwazam, ze nie oslepiaja jezeli ktos jedzie za Toba, co innego z przeciwka, bo nie doswietlaja pobocza, tylko Twoj pas.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] Brak przeglądu - zagłówki kanapy tylnej
NoPE Prawo i ubezpieczenia 26 Sob Mar 14, 2015 23:28
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink