Forum Klubu ROVERki.pl :: Reklamacja butów I brak odzewu po upływie 14dni
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Reklamacja butów I brak odzewu po upływie 14dni
Autor Wiadomość
lelek11 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 115
Skąd: Ożarów Mazowiecki

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 14, 2010 20:08   Reklamacja butów I brak odzewu po upływie 14dni

Witam,

mam taki problem:




Oddałem buty na gwarancję do pewnego sklepu. Dnia 13.08.2010

Po 10.09.2010 zgłosiłem się do tego sklepu (ponieważ przejeżdżałem niedaleko), aby dowiedzieć się, co z moimi butami.

Reklamacja została odrzucona.

Napisałem odwołanie tego samego dnia. (10.09.2010)

Czekałem na jakikolwiek odzew ze strony sklepu ponad 14 dni (oczywiście się nie doczekałem, więc myślałem, że reklamacja jest rozpatrzona pozytywnie)

Przyjeżdżając do sklepu, sprzedawca informuje mnie, że reklamacja została odrzucona po raz kolejny.


Zwracam się do Was z pytaniem:

Czy mam prawo żądać od sklepu rozpatrzenia reklamacji po mojej myśli z tego faktu, iż nie poinformowali mnie o odrzuceniu reklamacji w ciągu 14 dni?



Bardzo proszę o odpowiedź.

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Paweł


PS. Możecie wkleić jakieś art. prawne jeśli macie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 14, 2010 20:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 14, 2010 22:34   

może być trudne do udowodnienia, że nie zadzwonili do Ciebie.

Sklep powie, że wykonali telefon w piątek o 13 a ty po prostu nie odebrałeś. Ciężka sprawa, aby udowodnić im, że nie zadzwonili

ja tak miałem z nike - ogólnie nigdy mi nie uznają reklamacji nike... ; p 2x się odwoływałem, raz Pani w ogóle nie zadzowniła później już dzwoniła i na nic się wszystko zdało. Powiedziała, że mogę sobie pisać odwołania ją to nie rusza, bo ona od tego jest aby to przyjąć i odesłać do rzeczoznawcy. Po 1 odmowie i 2 odwołaniach odpuściłem i kupiłem niestety znów nike :P
 
 
maciekmpl 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 85
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 08:38   

Spróbuj skontaktowac się bezpośrednio z producentem butów (chociaż to sklep jest strona w sprawie). Miałem kiedyś taką sytuację nie z butami, ale z baterią kuchenną - zgubiłem dowód zakupu, więc sklep w ogóle nie chciał ze mną rozmawiać. Wysłałem więc te krany do producenta, a ten odpisał, że pieniędzy zwrócić nie może, ale przysłał nową baterię i przeprosił. Zawsze jest jakaś szansa.

M
 
 
lelek11 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 115
Skąd: Ożarów Mazowiecki

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 12:07   

Dzięki,

napisałem do Rzecznika Praw Konsumenta i ciekawe co odpisze :)

W ciągu 14dni powinni do mnie wysłać smsa lub listownie mnie o tym poinformować.
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 12:16   

jeżeli IC nie pasuje reklamacja idziesz z durkiem reklamacyjnym do rzecznika praw konsumenta, jezeli rzecznik powie,ze maja np. wymienic buty to musza Ci je wymienic, jezeli powie,ze to twoja wina to nara nic nie msz do powiedzenia. Co do tych 14 dni,az tak ciezko jest samemu zadzwonic i sie zapytac? pracownicy w sklepie nie zawsze maja czas,zeby do kazdego dzwonic....
 
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 735
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 12:33   

miałem podobna przygode- mało tego skleili mi buty jakas kropelka i wmawiali ze to specjalny klej itp.
Po kolejnej reklamacji dostałem zwrot z opinia rzeczoznawcy ( ktorego pewnie maja w kieszeni) - buty nie uzywane zgodnie z przeznaczeniem ....
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
lelek11 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 115
Skąd: Ożarów Mazowiecki

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 12:42   

Ale mi tu chodzi tylko i wyłącznie o te 14 dni
 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 13:22   

lelek11, tu wszystko znajdziesz http://prawa-konsumenta.wieszjak.pl/reklamacje
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
maciekmpl 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 85
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 14:26   

Harry napisał/a:
Co do tych 14 dni,az tak ciezko jest samemu zadzwonic i sie zapytac? pracownicy w sklepie nie zawsze maja czas,zeby do kazdego dzwonic....


Nie żartuj. A od czego oni niby są i kto tu jest dla kogo? Lepiej, żeby ten czas znaleźli, bo po pierwsze to ich obowiązek, a po drugie, to można im bardzo "uprzyjemnić" życie - np. kontrolą Państwowej Inspekcji Handlowej, albo Urzędu Skarbowego.

M
 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 16:49   

To ja może powiem jak to wygląda od wewnątrz...... sprzedawca na Twoje pismo, ma OBOWIĄZEK odpowiedzieć Ci na piśmie w terminie czternastu dni roboczych (data stempla pocztowego), chyba że na druku reklamacji zgodziłeś się na poinformowanie drogą telefoniczną bądź mailową. Niemniej jednak nie wiem czy w świetle prawa musi być ta czynność "wykonana ze skutkiem" czyli nie ważne że się nie dodzwonili, prawdopodobnie wtedy ich obowiązkiem było poinformować Cię na piśmie. Niestety nie mam pewności co do tego ostatniego.

Jeśli złożyłeś swoje pismo reklamacyjne to sprawa prosta bo jeżeli nie odpowiedzieli Ci w ciągu 14 dni to sprawa musi być rozwiązana na Twoją korzyść, naprawa (o ile możliwa i technologia produkcji dopuszcza naprawę), wymiana albo w ostateczności zwrot.

Mojej Pani jakiś czas temu w sklepie odzieżowym z powodu braku paragonu odmówiono przyjęcia do reklamacji skórzanej torebki w której zerwało się ucho. Niestety jest to działanie niezgodne z prawem, jeśli płatność jest dokonana przy użyciu karty to wystarczy wydruk z konta bankowego z tą płatnością. W ostateczności wystarczy oświadczenie kiedy, co i w jakiej cenie kupiono i oni mają obowiązek odszukać kopię paragonu na rolkach (które mają obowiązek przetrzymywać w miejscu sprzedaży bodajże 5 lat) i dowieźć ewentualnie że mówisz nieprawdę.
Kiedy ja udałem się rozwiązać sprawę do tego sklepu, przyjęto reklamację, podczas wizyty po 14 dniach dostałem informację, że reklamacja została uznana ale z racji tego, że tej torby już nie ma, mogę wybrać co innego ze sklepu i ewentualnie dopłacić, rzekomo tym bardziej że to była płatność kartą i nie ma innej możliwości.

Owszem jest inne wyjście, mają wtedy obowiązek dokonać zwrotu na kartę za tą transakcję.


Co do pinii rzeczoznawców to niestety w większości standardowych spraw, są one "na pałę" opiniowane przez działy reklamacji, powołując się na inne, wcześniejsze pasujące opinie rzeczoznawcy. Dopiero gdy klient nie odpuszcza, dawane są do rzeczoznawcy, wtedy też warto wydać 40zł i mieć własną opinię przeciwstawną. Warto też umieścić w odwołaniu informację iż kopia zgłoszenia wraz z opisem została przesłana również do UOKiK'u, wtedy sprawa nabiera tempa.

Wytrwałości, wytrwałości... :D
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 13:52   

z tymi 14 dniami to jest tak:
jeżeli zaznaczyłeś w druku reklamacyjnym,że chcesz mieć np. zwrot gotówki i jeżeli sklep nie zadzwoni/ nie poinformuje Cię, że nie dostanies kasy tzn. że zgodzili sie na zwrot gotówki
 
 
 
Michal 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 155
Skąd: Rossosz/Warszawa



Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 16:00   

lelek11 to jest link do ustawy która mówi o tym jak ma się zachować sprzedawca jak i kupujący względem gwarancji. Warto przeczytać: http://www.mg.gov.pl/NR/r...nc_tekst_je.pdf

A dodatkowo zrobiłbym sobie na własna rękę, ktoś już wcześniej o tym pisał, opinię niezależnego rzeczoznawcy przy Państwowej Inspekcji Handlowej, koszt jakieś 40zł.
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 16:32   

z tego co wiem to opinia jest za darmo
 
 
 
Michal 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 155
Skąd: Rossosz/Warszawa



Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 18:32   

Ja jak W-wie robiłem zapłaciłem 36,60zł.
 
 
lelek11 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 115
Skąd: Ożarów Mazowiecki

Rover 200

Wysłany: Sob Wrz 18, 2010 19:02   

Dzięki Wam za wszystko pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Reklamacja butów Reebok.
Dominoz Prawo i ubezpieczenia 18 Sob Sie 27, 2016 02:23
rafalmis1
Brak nowych postów [r75] 2001r. Reklamacja
kamil_620_si Prawo i ubezpieczenia 16 Wto Lis 29, 2011 17:28
polofix
Brak nowych postów [R75] Reklamacja w warsztacie
pineska Prawo i ubezpieczenia 9 Nie Mar 30, 2014 14:13
pineska
Brak nowych postów [Inne] Problem z reklamacja
Remigiusz Prawo i ubezpieczenia 15 Sro Mar 04, 2009 12:09
piter34
Brak nowych postów [Prawo cywilne] Problem z Reklamacją
bula21 Prawo i ubezpieczenia 15 Wto Lis 02, 2010 14:27
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink