byłem dzisiaj po taśmę w ART BIZAR w Ciechanowie
podłączyłem i lampka przestała migać
za taśmę zapłaciłem 30zł z rabatem Klubowicza
taśma różni się numerem bo jest YRC 100300 i podłączeniem kostek bo ma na odwrót a stara ma numer YRC 100170
gość ją chyba wyrabował z R25 jeśli dobrze zrozumiałem
jednak zmiana taśmy na pałę się opłacała bo zaoszczędziłem kasę za podłączenie auta pod T4
jeszcze raz dzięki za pomoc
Paul napisał/a:
Pod warunkiem, że nr części będzie ten sam
okazuję się że nie musi być cały ten sam numer,może być inny
ps.czemu nikt nie wspomniał o tym że trzeba wyznaczyć środek obracania się taśmy
gdyby nie laskarm to bym tego nie wiedział
jest 5 obrotów w lewo i 5 obrotów w prawo więc ustawiamy na środku czyli 2,5 obrotu i wtedy zakładamy taśmę
jeśli tego nie ustawimy tylko założymy może się to zakończyć przekręceniem taśmy i jej uszkodzeniem
Tu trochę namieszałeś Jest pięć obr., po 2,5 na stronę
faktycznie ale chodziło mi o to samo
Paul napisał/a:
Bo to takie oczywiste, że nikt nie pamiętał
dla mnie nie było to oczywiste bo nigdy się z tym nie zetknąłem to i wiedzieć nie miałem skąd
Paul napisał/a:
Sam piszesz, że kostki na odwrót BEZPROBLEMOWO jest z tym samym numerem
tak najlepiej z tym samym numerem tylko gorzej jak takiej taśmy nie ma
a kostki to pryszcz bo są w tym samym miejscu tylko zamienione kolejnością ale to w niczym nie przeszkadza
zobacz czym się tylko różniła ta druga taśma
w starej żółta wtyczka jest po prawej stronie a w tej jest po lewej(zaznaczone na zdjęciu nr 1)
Na pewno, to będzie wiadomo po wymianie na sprawną. Działanie klaksonu to "wskaźnik pomocniczy" a nie wyrocznia.
Skoro wszystko inne sprawdziłeś, to ja widzę tylko taśmę.
Znajdź kogoś z takim samym autem, jak Twoje (sprawnym ) i podmień taśmę na próbę - diagnoza będzie 100% - owa. Taśma powinna mieć taki sam nr części, dla świętego spokoju .
jeśli masz silnik z elektronicznie sterowaną pompą to da radę wybłyskać kod, jeśli pompa jest sterowana linką to niestety nie... ( w Di CHYBA (podkreślam chyba) nie masz tej opcji )
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
ps.czemu nikt nie wspomniał o tym że trzeba wyznaczyć środek obracania się taśmy
gdyby nie laskarm to bym tego nie wiedział
jest 5 obrotów w lewo i 5 obrotów w prawo więc ustawiamy na środku czyli 2,5 obrotu i wtedy zakładamy taśmę
jeśli tego nie ustawimy tylko założymy może się to zakończyć przekręceniem taśmy i jej uszkodzeniem
Środek taśmy wyznaczany jest przez specjalny bolec pomalowany na biało, więc wcale nie trzeba liczyć żadnych obrotów w lewo i w prawo, kiedy kręcimy taśmą on się obraca, gdy taśma ustawiona jest na środku bolec wyskakuje na gorę i wtedy wiemy że taśma jest dobrze obrócona.
Generalnie taśmę srs powinno sie wyjmować gdy koła ustawione sa na wprost.
Co do sprawdzenia taśmy można to zrobić jeszcze w inny sposób. Koszt nie powinien przekroczyć 5gr.
Musimy zaopatrzyć się w rezystor 2,2ohm (do kupienia w każdym sklepie elektronicznym) i następnie zamontować go zamiast taśmy srs. Nie trzeba nawet ściągać kierownicy, wystarczy zdemontować osłonę kolumny kierowniczej a następnie odpiąć taśmę od instalacji srs. Rezystor wpinamy od strony instalacji (nie do taśmy) i sprawdzamy czy kontrolka zgasła. Trzeba jeszcze pamiętać, ze większość wtyczek od układu srs jest tak skonstruowana, ze gdy je rozpinamy to specjalne pozłacane blaszki zwierają jeden przewód z drugim (celowe zwarcie obu przewodów po to aby wyeliminowac przypadkowy wybuch poduszki na skutek jakiegoś impulsu elektrycznego). Rozwarcie tej blaszki nie powinno stanowić większego problemu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum