Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 '96]Zmiana taśmy SRS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 17:49
[R420 '96]Zmiana taśmy SRS

można wybłyskać usterkę?
Autor Wiadomość
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Pią Mar 20, 2009 15:11   

Yassu napisał/a:
I czy od R25 będzie pasowała do R200 ?
Pod warunkiem, że nr części będzie ten sam :P (zaczyna się na YR... coś tam, coś tam) :D
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 20, 2009 15:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 20, 2009 21:29   

byłem dzisiaj po taśmę w ART BIZAR w Ciechanowie :smile:
podłączyłem i lampka przestała migać :grin:
za taśmę zapłaciłem 30zł z rabatem Klubowicza :razz:
taśma różni się numerem bo jest YRC 100300 i podłączeniem kostek bo ma na odwrót a stara ma numer YRC 100170 :wink:
gość ją chyba wyrabował z R25 jeśli dobrze zrozumiałem :wink:
jednak zmiana taśmy na pałę się opłacała bo zaoszczędziłem kasę za podłączenie auta pod T4 :smile:
jeszcze raz dzięki za pomoc :piwko:
Paul napisał/a:
Pod warunkiem, że nr części będzie ten sam :P

okazuję się że nie musi być cały ten sam numer,może być inny :wink:

ps.czemu nikt nie wspomniał o tym że trzeba wyznaczyć środek obracania się taśmy :wink:
gdyby nie laskarm to bym tego nie wiedział :smile:
jest 5 obrotów w lewo i 5 obrotów w prawo więc ustawiamy na środku czyli 2,5 obrotu i wtedy zakładamy taśmę :smile:
jeśli tego nie ustawimy tylko założymy może się to zakończyć przekręceniem taśmy i jej uszkodzeniem
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Pią Mar 20, 2009 22:26   

szosownik napisał/a:
jest 5 obrotów w lewo i 5 obrotów w prawo więc ustawiamy na środku czyli 2,5 obrotu
Tu trochę namieszałeś ;p Jest pięć obr., po 2,5 na stronę :D
szosownik napisał/a:
czemu nikt nie wspomniał o tym że trzeba wyznaczyć środek obracania się taśmy
Bo to takie oczywiste, że nikt nie pamiętał ;)
szosownik napisał/a:
okazuję się że nie musi być cały ten sam numer,może być inny
Sam piszesz, że kostki na odwrót ;P BEZPROBLEMOWO jest z tym samym numerem :D
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 21, 2009 09:54   

Cytat:
Tu trochę namieszałeś ;p Jest pięć obr., po 2,5 na stronę :D

faktycznie ale chodziło mi o to samo :smile:
Paul napisał/a:
Bo to takie oczywiste, że nikt nie pamiętał ;)

dla mnie nie było to oczywiste bo nigdy się z tym nie zetknąłem to i wiedzieć nie miałem skąd :wink:
Paul napisał/a:
Sam piszesz, że kostki na odwrót ;P BEZPROBLEMOWO jest z tym samym numerem :D

tak najlepiej z tym samym numerem tylko gorzej jak takiej taśmy nie ma
a kostki to pryszcz bo są w tym samym miejscu tylko zamienione kolejnością ale to w niczym nie przeszkadza :smile:
zobacz czym się tylko różniła ta druga taśma :wink:
w starej żółta wtyczka jest po prawej stronie a w tej jest po lewej(zaznaczone na zdjęciu nr 1) :wink:
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Sob Mar 21, 2009 19:53   

Najważniejsze, że kontrolka już gaśnie :D :ok:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 25, 2009 21:11   

czy w 400 można wybłyskać usterkę SRS?
bo przecież jest osobna kostka :wink:
 
 
Yassu
[Usunięty]






Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 12:31   

Cytat:
Na 99,99% taśma ;P
Spróbuj przy różnych położeniach kierownicy jeszcze :D


Hej Paul,
Niestety kontrolka dalej świeci, a klakson w różnych położeniach kierownicy działa bez problemu, więc czy to na pewno może być taśma ?
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 12:57   

Yassu napisał/a:
czy to na pewno może być taśma ?
Na pewno, to będzie wiadomo po wymianie na sprawną. Działanie klaksonu to "wskaźnik pomocniczy" a nie wyrocznia. ;)
Skoro wszystko inne sprawdziłeś, to ja widzę tylko taśmę.
Znajdź kogoś z takim samym autem, jak Twoje (sprawnym ;p ) i podmień taśmę na próbę - diagnoza będzie 100% - owa. Taśma powinna mieć taki sam nr części, dla świętego spokoju :) .
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 15:41   

Paul a na moje pytanie zadane wyżej nie odpowiesz? :wink:
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 20:19   

szosownik napisał/a:
Paul a na moje pytanie zadane wyżej nie odpowiesz?
:oops:
Sorry, na 4setkach średnio się znam :( ZTCW to chyba z błyskaniem nie da rady.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10947
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 23:36   

jeśli masz silnik z elektronicznie sterowaną pompą to da radę wybłyskać kod, jeśli pompa jest sterowana linką to niestety nie... ( w Di CHYBA (podkreślam chyba) nie masz tej opcji :/ )
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 08:30   

sTERYD napisał/a:
jeśli pompa jest sterowana linką to niestety nie...

no właśnie przy pompie nie widać żadnej linki :wink:
więc jak ewentualnie wygląda procedura wybłyskania błędów?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10947
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 10:19   

procedura wyglada tak:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=420
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 12:14   

sTERYD napisał/a:
procedura wyglada tak:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=420

poproszę o procedurę do tej małej kostki od poduszek bo ta jest do diagnozy silnika :cool:
ja mam 2 kostki i do poduch jest osobna :wink:
 
 
roverihno 



Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 18
Skąd: lublin



Wysłany: Wto Wrz 21, 2010 14:58   

szoso420 napisał/a:

ps.czemu nikt nie wspomniał o tym że trzeba wyznaczyć środek obracania się taśmy :wink:
gdyby nie laskarm to bym tego nie wiedział :smile:
jest 5 obrotów w lewo i 5 obrotów w prawo więc ustawiamy na środku czyli 2,5 obrotu i wtedy zakładamy taśmę :smile:
jeśli tego nie ustawimy tylko założymy może się to zakończyć przekręceniem taśmy i jej uszkodzeniem

Środek taśmy wyznaczany jest przez specjalny bolec pomalowany na biało, więc wcale nie trzeba liczyć żadnych obrotów w lewo i w prawo, kiedy kręcimy taśmą on się obraca, gdy taśma ustawiona jest na środku bolec wyskakuje na gorę i wtedy wiemy że taśma jest dobrze obrócona.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 00:07   

Generalnie taśmę srs powinno sie wyjmować gdy koła ustawione sa na wprost.

Co do sprawdzenia taśmy można to zrobić jeszcze w inny sposób. Koszt nie powinien przekroczyć 5gr.
Musimy zaopatrzyć się w rezystor 2,2ohm (do kupienia w każdym sklepie elektronicznym) i następnie zamontować go zamiast taśmy srs. Nie trzeba nawet ściągać kierownicy, wystarczy zdemontować osłonę kolumny kierowniczej a następnie odpiąć taśmę od instalacji srs. Rezystor wpinamy od strony instalacji (nie do taśmy) i sprawdzamy czy kontrolka zgasła. Trzeba jeszcze pamiętać, ze większość wtyczek od układu srs jest tak skonstruowana, ze gdy je rozpinamy to specjalne pozłacane blaszki zwierają jeden przewód z drugim (celowe zwarcie obu przewodów po to aby wyeliminowac przypadkowy wybuch poduszki na skutek jakiegoś impulsu elektrycznego). Rozwarcie tej blaszki nie powinno stanowić większego problemu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Zmiana alternatora
BetJar Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Czw Sty 08, 2009 22:57
BetJar
Brak nowych postów [R420] Problem ze sprzęgłem i zmianą biegów
radek37 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Sty 13, 2011 18:06
radek37
Brak nowych postów [R420] Zmiana baterii w pilocie lucas 3TXB
niemas28 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Czw Kwi 24, 2008 12:18
tomcy
Brak nowych postów [R420] Zmiana żarówki świateł mijania i postojowych
Piankos Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Lip 22, 2007 11:46
Pyzdra
Brak nowych postów [R420 LPG] Szukam dobrego serwisu do R420 pod Warszawą
orzechvip Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Maj 05, 2009 14:36
Raptile



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink