ale mam silnik 2.0 Roverowski a nie tak jak ty silnik od HONDY, od hondy może i można zczytać przez ZWORKE! w przypadku silników seri T4 jest możliwe zczytanie tylko kompem bosh kts bądź kompem Roverowskim
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Paź 25, 2010 19:22
Mieszacie panowie - mieszacie. Przymknąć się bo i jeden i drugi g... wiecie
Faktycznie w R600 przy lewej kostce jest taka niebieska złączka i faktycznie służy ona do diagnostyki. W autach z silnikiem rovera służy ona do wymrugania błędów układu SRS i nic więcej!! żadnego kasowania, żadnej diagnostyki silnika... nic tylko wyświetlenie błędów SRS.
Do diagnostyki tego silnika, a w zasadzie jednostki sterującej silnikiem MEMS służy gniazdo pod kolumną kierownicy - szare gniazdo wyglądające jak standardowe OBD. Ty masz już nowszy model i znajdziesz je tam gdzie napisałem, w autach z przed 1996 złącze ponoć znajdowało się w komorze silnika gdzieś przy samym kompie (na 100% pewien nie jestem bo nie widziałem).
Do domowej diagnostyki można użyć interfejsu EUROSCAN ale tylko tego pracującego pod kontrolą programu VISA. Łatwo go można poznać bo potrzebuje on dwóch pełnoprawnych porów RS232 a nie tak jak inne na ELM korzystające z USB i dowolnego oprogramowania.
Tu masz aukcję z przykładowym (najtańszym jaki znalazłem):
http://allegro.pl/eurosca...1272635897.html
Na elektrodzie jest opis jak go wykonać samodzielnie ale jak się nie znasz na elektronice to lepiej się za to nie brać.
Interface pozwala odczytać i skasować kody błędów - potwierdzone przez użytkownika naszego forum. I ja se kiedyś kupię tak dal zabawy
To tyle do Ad 8
Ad4 Bo masz nowszą wersję z zapłonem bezrozdzielaczowym. Musisz uważać na to podczas zakupu przewodów zapłonowych by nie kupić tych do wersji z kopułką, która znajdowała się w miejscu zaznaczonym na niebiesko (auta z kopułką produkowane były do FL w '96).
Ad3 masz jakąś sztukowaną rurę i dziwnie poskładaną.Powinna ona wyglądać tak:
Koszt tej rury to ponad 400pln i w dodatku wewnątrz niej siedzi termostat. W twojej konstrukcji może nie być miejsca na termostat (brak drugiej opaski zaciskowej trzymającej termostat)
Ad2 nie tylko świece ale i przewody, sprawdzić filtr powietrza
Co do autka to napisz jakie elementy instalacji masz bo widzę np reduktor kme silver - za słaby, wiem bo mam również taki i przymierzam się do wymiany na coś lepszego. Listwa to jakiś matrix? Z wtryskiwaczami lpg trzeba uważać, ten silnik potrzebuje bardzo szybkich wtryskiwaczy i niewiele jest takich które dają radę.
Ahhh jeszcze jedno - adaptacja przepustnicy na na włączonym zapłonie ale bez odpalania silnika, 5x do oporu przepustnicą i popatrzyć jak se pracuje aż się ustawi. Opisana procedura z odczekaniem aż silnik się nagrzeje i wentylatory pójdą dotyczy sterowania PGM-FI stosowanym w silniach hondy w silniach rovera nic nie daje - lepeij się przejechać
[ Dodano: Pon Paź 25, 2010 20:22 ]
jasiek181vip napisał/a:
Na benzynie mam tylko niewielkie poszarpywania i falowanie na niskich obrotach. Na gazie strasznie szarpanie na niskich obrotach przy przyspieszaniu, ale może to być wina mapsensora ponieważ gaz się często przełącza.
Wszystkiemu winne dotryski - LPG sobie z nimi nie radzi. A diego chyba nie ma nawet opcji wycięcia dotrysków
Opisana procedura z odczekaniem aż silnik się nagrzeje i wentylatory pójdą dotyczy sterowania PGM-FI stosowanym w silniach hondy w silniach rovera nic nie daje - lepeij się przejechać
no nie wydaje mi się, ja po wciśnięciu 5x odczekaniu i odpaleniu to obroty wzrastał malały itp itd, dopiero po przejechaniu ewidentnie nastąpiła faza końcowa adaptacji. Tak samo opisywało ją 100% użytkowników która ją przeprowadzała, teraz jest to jakies 99,9% no bo jesteś Ty
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Paź 25, 2010 21:50
kasjopea napisał/a:
Marrkus napisał/a:
Mieszacie panowie - mieszacie. Przymknąć się bo i jeden i drugi g... wiecie
Ale na końcu był uśmieszek by nie traktować tego poważnie
Cytat:
no nie wydaje mi się, ja po wciśnięciu 5x odczekaniu i odpaleniu to obroty wzrastał malały itp itd, dopiero po przejechaniu ewidentnie nastąpiła faza końcowa adaptacji. Tak samo opisywało ją 100% użytkowników która ją przeprowadzała, teraz jest to jakies 99,9% no bo jesteś Ty
Chodziło mi o ten teks by odpalić i zaczekać aż wentylatory zaczną pracować - zgadza się w R600 z silnikami hondy wyciąga się bezpiecznik opisany jako "backup" by zrobić reset. Później komp musi sobie dobrać ustawienia, odczekujemy aż silnik osiągnie tak wysoką temp że włączą się wentyle i procedura zostaje zakończona.
W silnikach sterowanych przez MEMS można przeprowadzić jedynie reset silnika krokowego, pozostałych parametrów adaptacyjnych nie skasujesz - ponoć podłączenie pod T4 mogło by to usunąć ale z drugiej strony nie wiem czy jest sens. Komp sam sobie na bieżąco wprowadza korekty dzięki temu z dnia na dzień samochód odpala i jeździ ok pomimo zmian zachodzących w przyrodzie, zmian w temperamencie kierowcy. Dla tego właśnie napisałem na sam koniec że lepiej się przejechać
RAVE nic nie mówi o proponowanych przez Ciebie procedurach a ty sam mówisz o użytkownikach - wiele osób miesza pojęcia i wychodzą takie kwiatki - mniej więcej to samo zrobił mayson proponując diagnostykę przez niebieską złączkę - tzn powiedział dobrze ale nie do końca odnośnie danego modelu.
Ale na końcu był uśmieszek by nie traktować tego poważnie
No ale miałeś w tym sporo racji
Marrkus napisał/a:
mniej więcej to samo zrobił mayson proponując diagnostykę przez niebieską złączkę - tzn powiedział dobrze ale nie do końca odnośnie danego modelu.
Dokładnie... teraz sprawdziłem w suplemencie do wersji "ti" i nawet do ABSu self-diagnostic jest innny niż ta zworka... Poleciałem z pamięci - mój błąd
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Paź 26, 2010 16:25
pdasiek napisał/a:
czyli wychodzi że mówiłem dobrze od początku
To zależy co masz na myśli, cytując twoją wypowiedź:
pdasiek napisał/a:
nastpęnie odpalasz na benzynie, niech autko pochodzi z 5-10 minut, i potem zrób z 10-15 km
ponoć powinien chodzić aż do załączenia wentylatora jednak to długo i mi się nie chciało czekać.
A zwłaszcza ten wytłuszczony fragment to piszesz właśnie na temat adaptacji w silnikach Hondy. W silniku Rovera nic to nie da, co najwyżej stracisz kasę na paliwo i zatrujesz troche środowisko
ArekL napisał/a:
Czy do 420 Si wspomniany interfejs też pasuje?
Tak - pasuje do wszystkich aut z silnikami sterowanymi przez MEMS (czyli również polonez 1.4l) - protokół komunikacji zmienił się dopiero po 2000 (lub 2001) roku a tam można już stosować nawet te najtańsze interface bo są zgodne z OBD
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum