Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Sporo usterek, potrzebuję porad znawców auta.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 09:28
[R620] Sporo usterek, potrzebuję porad znawców auta.
Autor Wiadomość
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 11:27   

Cytat:
Nie zrozumiałem twojej wypowiedzi (mój błąd) bo odpaliłem na benzynie i wtedy dałem gaz 5x do oporu.


mam nadzieje ze to nie bylo na zimnym silniku i do odcinki :)

tak jak Yog napisal unormują się. a że jeszcze falują no to możliwe że jeszcze trzeba przeczyścić bądź jak nie pomoże to szukać sprawnej uzywki
_________________
http://polskajazda.pl/Profil,Rover,400/73715
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 24, 2010 11:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 14:32   

pdasiek napisał/a:
Żadne zworki żadne jakieś łączenie na własną rękę.

Mnóstwo ludzi już to robiło - wystarczy poczytać na Forum. Standardowy i najszybszy patent na uzyskanie info o błędach ECU.
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 18:46   

Cytat:
Mnóstwo ludzi już to robiło - wystarczy poczytać na Forum. Standardowy i najszybszy patent na uzyskanie info o błędach ECU.

chyba w silnikach seri K albo Diesel
 
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 19:31   

Niestety nie masz pojęcia o czym piszesz. Nie masz R600 i to zapewne jest przyczyną niewiedzy. W R600 nigdy nie było silników serii K.
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 20:29   

ale mam silnik 2.0 Roverowski a nie tak jak ty silnik od HONDY, od hondy może i można zczytać przez ZWORKE! w przypadku silników seri T4 jest możliwe zczytanie tylko kompem bosh kts bądź kompem Roverowskim

Może to Ty się zastanów co piszesz.
_________________
http://polskajazda.pl/Profil,Rover,400/73715
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 19:22   

Mieszacie panowie - mieszacie. Przymknąć się bo i jeden i drugi g... wiecie :D

Faktycznie w R600 przy lewej kostce jest taka niebieska złączka i faktycznie służy ona do diagnostyki. W autach z silnikiem rovera służy ona do wymrugania błędów układu SRS i nic więcej!! żadnego kasowania, żadnej diagnostyki silnika... nic tylko wyświetlenie błędów SRS.

Do diagnostyki tego silnika, a w zasadzie jednostki sterującej silnikiem MEMS służy gniazdo pod kolumną kierownicy - szare gniazdo wyglądające jak standardowe OBD. Ty masz już nowszy model i znajdziesz je tam gdzie napisałem, w autach z przed 1996 złącze ponoć znajdowało się w komorze silnika gdzieś przy samym kompie (na 100% pewien nie jestem bo nie widziałem).

Do domowej diagnostyki można użyć interfejsu EUROSCAN ale tylko tego pracującego pod kontrolą programu VISA. Łatwo go można poznać bo potrzebuje on dwóch pełnoprawnych porów RS232 a nie tak jak inne na ELM korzystające z USB i dowolnego oprogramowania.
Tu masz aukcję z przykładowym (najtańszym jaki znalazłem):
http://allegro.pl/eurosca...1272635897.html

Na elektrodzie jest opis jak go wykonać samodzielnie ale jak się nie znasz na elektronice to lepiej się za to nie brać.

Interface pozwala odczytać i skasować kody błędów - potwierdzone przez użytkownika naszego forum. I ja se kiedyś kupię tak dal zabawy :D
To tyle do Ad 8 :D


Ad4 Bo masz nowszą wersję z zapłonem bezrozdzielaczowym. Musisz uważać na to podczas zakupu przewodów zapłonowych by nie kupić tych do wersji z kopułką, która znajdowała się w miejscu zaznaczonym na niebiesko (auta z kopułką produkowane były do FL w '96).

Ad3 masz jakąś sztukowaną rurę i dziwnie poskładaną.Powinna ona wyglądać tak:



Koszt tej rury to ponad 400pln i w dodatku wewnątrz niej siedzi termostat. W twojej konstrukcji może nie być miejsca na termostat (brak drugiej opaski zaciskowej trzymającej termostat)

Ad2 nie tylko świece ale i przewody, sprawdzić filtr powietrza

Co do autka to napisz jakie elementy instalacji masz bo widzę np reduktor kme silver - za słaby, wiem bo mam również taki i przymierzam się do wymiany na coś lepszego. Listwa to jakiś matrix? Z wtryskiwaczami lpg trzeba uważać, ten silnik potrzebuje bardzo szybkich wtryskiwaczy i niewiele jest takich które dają radę.

Ahhh jeszcze jedno - adaptacja przepustnicy na na włączonym zapłonie ale bez odpalania silnika, 5x do oporu przepustnicą i popatrzyć jak se pracuje aż się ustawi. Opisana procedura z odczekaniem aż silnik się nagrzeje i wentylatory pójdą dotyczy sterowania PGM-FI stosowanym w silniach hondy w silniach rovera nic nie daje - lepeij się przejechać :D

[ Dodano: Pon Paź 25, 2010 20:22 ]
jasiek181vip napisał/a:
Na benzynie mam tylko niewielkie poszarpywania i falowanie na niskich obrotach. Na gazie strasznie szarpanie na niskich obrotach przy przyspieszaniu, ale może to być wina mapsensora ponieważ gaz się często przełącza.


Wszystkiemu winne dotryski - LPG sobie z nimi nie radzi. A diego chyba nie ma nawet opcji wycięcia dotrysków
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Paź 25, 2010 19:57   

Marrkus napisał/a:
Mieszacie panowie - mieszacie. Przymknąć się bo i jeden i drugi g... wiecie :D
:shock: :nonono:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 25, 2010 20:46   

Cytat:
Opisana procedura z odczekaniem aż silnik się nagrzeje i wentylatory pójdą dotyczy sterowania PGM-FI stosowanym w silniach hondy w silniach rovera nic nie daje - lepeij się przejechać :D


no nie wydaje mi się, ja po wciśnięciu 5x odczekaniu i odpaleniu to obroty wzrastał malały itp itd, dopiero po przejechaniu ewidentnie nastąpiła faza końcowa adaptacji. Tak samo opisywało ją 100% użytkowników która ją przeprowadzała, teraz jest to jakies 99,9% no bo jesteś Ty
_________________
http://polskajazda.pl/Profil,Rover,400/73715
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 21:50   

kasjopea napisał/a:
Marrkus napisał/a:
Mieszacie panowie - mieszacie. Przymknąć się bo i jeden i drugi g... wiecie :D
:shock: :nonono:



Ale na końcu był uśmieszek by nie traktować tego poważnie :grin:

Cytat:
no nie wydaje mi się, ja po wciśnięciu 5x odczekaniu i odpaleniu to obroty wzrastał malały itp itd, dopiero po przejechaniu ewidentnie nastąpiła faza końcowa adaptacji. Tak samo opisywało ją 100% użytkowników która ją przeprowadzała, teraz jest to jakies 99,9% no bo jesteś Ty


Chodziło mi o ten teks by odpalić i zaczekać aż wentylatory zaczną pracować - zgadza się w R600 z silnikami hondy wyciąga się bezpiecznik opisany jako "backup" by zrobić reset. Później komp musi sobie dobrać ustawienia, odczekujemy aż silnik osiągnie tak wysoką temp że włączą się wentyle i procedura zostaje zakończona.

W silnikach sterowanych przez MEMS można przeprowadzić jedynie reset silnika krokowego, pozostałych parametrów adaptacyjnych nie skasujesz - ponoć podłączenie pod T4 mogło by to usunąć ale z drugiej strony nie wiem czy jest sens. Komp sam sobie na bieżąco wprowadza korekty dzięki temu z dnia na dzień samochód odpala i jeździ ok pomimo zmian zachodzących w przyrodzie, zmian w temperamencie kierowcy. Dla tego właśnie napisałem na sam koniec że lepiej się przejechać :D
RAVE nic nie mówi o proponowanych przez Ciebie procedurach a ty sam mówisz o użytkownikach - wiele osób miesza pojęcia i wychodzą takie kwiatki - mniej więcej to samo zrobił mayson proponując diagnostykę przez niebieską złączkę - tzn powiedział dobrze ale nie do końca odnośnie danego modelu.
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Pon Paź 25, 2010 22:11   

Marrkus napisał/a:
Ale na końcu był uśmieszek by nie traktować tego poważnie

No ale miałeś w tym sporo racji :]
Marrkus napisał/a:
mniej więcej to samo zrobił mayson proponując diagnostykę przez niebieską złączkę - tzn powiedział dobrze ale nie do końca odnośnie danego modelu.

Dokładnie... teraz sprawdziłem w suplemencie do wersji "ti" i nawet do ABSu self-diagnostic jest innny niż ta zworka... Poleciałem z pamięci - mój błąd :oops:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

  Wysłany: Wto Paź 26, 2010 08:47   

czyli wychodzi że mówiłem dobrze od początku :cool:
 
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Wto Paź 26, 2010 09:18   

pdasiek napisał/a:
czyli wychodzi że mówiłem dobrze od początku

Szczególnie, jeśli chodzi o tę serię "K" :cool:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 12:10   

Czy do 420 Si wspomniany interfejs też pasuje?
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 26, 2010 13:21   

Cytat:
Szczególnie, jeśli chodzi o tę serię "K" :cool:

ja mówiłem od początku o silniku jaki posiada autor wątku czyli Serii T
_________________
http://polskajazda.pl/Profil,Rover,400/73715
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 16:25   

pdasiek napisał/a:
czyli wychodzi że mówiłem dobrze od początku :cool:


To zależy co masz na myśli, cytując twoją wypowiedź:

pdasiek napisał/a:
nastpęnie odpalasz na benzynie, niech autko pochodzi z 5-10 minut, i potem zrób z 10-15 km

ponoć powinien chodzić aż do załączenia wentylatora jednak to długo i mi się nie chciało czekać.


A zwłaszcza ten wytłuszczony fragment to piszesz właśnie na temat adaptacji w silnikach Hondy. W silniku Rovera nic to nie da, co najwyżej stracisz kasę na paliwo i zatrujesz troche środowisko :grin:

ArekL napisał/a:
Czy do 420 Si wspomniany interfejs też pasuje?


Tak - pasuje do wszystkich aut z silnikami sterowanymi przez MEMS (czyli również polonez 1.4l) - protokół komunikacji zmienił się dopiero po 2000 (lub 2001) roku a tam można już stosować nawet te najtańsze interface bo są zgodne z OBD
 
 
jasiek181vip 




Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 13
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Paź 27, 2010 18:23   

Z opisu tego interfejsu wynika, że auta z VW grupy też mogą być na nim podpinane. W związku z tym czy interfejs od VW będzie pasował do mojego autka?

[ Dodano: Sro Paź 27, 2010 19:23 ]
Pytam, ponieważ po wraku mojego Passata został mi jeszcze OBD2 Polski Vag
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Paź 28, 2010 19:18   

nie ma szans :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Montaż Silnika...Potrzebuje rady..
dawidek721 Rover serii 600, Honda Accord 3 Pią Gru 07, 2012 09:01
davidlive
Brak nowych postów [R620] Potrzebuję informacji o tylnej klapie
wojtasbb Rover serii 600, Honda Accord 5 Pią Maj 04, 2007 20:43
piter34
Brak nowych postów [R620] Potrzebuje dokladnych nazw części od sprzęgła
i oczywiscie potrzebuje części
klemens.box Rover serii 600, Honda Accord 8 Sro Kwi 30, 2008 09:09
NEOSSS
Brak nowych postów [R620] Potrzebuje nastawnik pompy wtryskowej do tego modelu
rmusz Rover serii 600, Honda Accord 6 Sro Cze 24, 2009 21:35
rmusz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R620 SDI] problem z uruchomieniem auta
Arek Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Lip 11, 2012 07:13
tronsek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink