Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Silniczek krokowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 09:14
[R416] Silniczek krokowy
Autor Wiadomość
Bodziek85 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 159
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Czw Paź 21, 2010 08:40   [R416] Silniczek krokowy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: wszystkie

Witam

Ostatnio wpadł mi taki pomysł do głowy, żeby coś pokombinować z elementem wykonawczym odpowiedzialnym za wolne obroty.

Znalazłem podobne do Naszego krokowce ze złączem 4 pinowym. Chciałbym zaadoptowac taki własnie do rovera. Czy ktoś by mi mógł podpowiedzieć jakie to sygnały idą do standardowego krokowca w roverku 416 Si z silnikiem serii K ?

ewentualnie jak oceniacie możliwość wykonania takiej modyfikacji np na krokowiec z fiata cc/ seicento/ lub innego z grzybkiem i 4 pinową kostką ?

Pozdrawiam i licze na wyrozumiałość
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Lis 18, 2010 18:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 21, 2010 08:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 21:13   

Ja się na tym bardzo nie znam, a co Cię w ogóle skłoniło do tego?
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 22, 2010 21:20   

ECU podaje sygnał na krokwca i steruje nim. To znaczy że ECU podaje ile kroków i w którą strone ma wykonać silniczek. Każdy krokowiec posiada inne parametry i podany sygnał z ECU dla jednego silniczka może oznaczać jeden krok w przód a drugi krokowiec wykona 2 bądź 1,5. Tak to wygląda przynajmniej w CNC ale wydaje mi się że w samochodach jest tak samo skoro sa silniki krokowe. Jeśli tak jest to przed silnikiem potrzebny byłby dodatkowy układ który przesteruje odpowiednio silnik.

Ogólnie to nie jest trudne tylko po co tyle roboty???
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Bodziek85 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 159
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Nie Paź 24, 2010 13:01   

do takich przeróbek skłonił mnie nawalający krokowiec w moim roverku. Ogólnie to juz sobie poradziłem nieco z nim ale to jeszcze nie to. Te krokowce za 40-50 zł (nówki) są o wiele tańsze od oryginałów, stąd mój pomysł adaptacji tegoż silniczka. Gdyby się to udało napewno byłby to niezły mod, który pomógł by w rozwiązaniu typowego problemu zawieszania obrotów, poza zacinającą linką gazu i przepustnicą.

Przed chwilą wróciłem z weekendowego wypadu, toteż nie miałem kiedy pomierzyć sygnałów ecu do krokowca ale na pewno to zrobie w najbliższym czasie. Wstępnie tylko otworzyłem temat bo być może już ktoś coś podobnego próbował.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 14:03   

a myślałeś o zmianie przepustnicy na aluminiową os poloneza bądz jakigoś roverka z silnikiem 2.0 Ti, tam silnik krokowy jest zaadaptowany w cały zespół przepustnicy. skoro te przepustnice działały w polonezach z silnikiem 1.4 seriiK, i z cała reszta osprzętu. Może się okaże , że trzba tylk przerobic wtyczke dotego krokowca. Ja bym poszedłtym tropem.

pozdrawiam
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 14:08   

slax napisał/a:
a myślałeś o zmianie przepustnicy na aluminiową os poloneza bądz jakigoś roverka z silnikiem 2.0 Ti, tam silnik krokowy jest zaadaptowany w cały zespół przepustnicy. skoro te przepustnice działały w polonezach z silnikiem 1.4 seriiK, i z cała reszta osprzętu. Może się okaże , że trzba tylk przerobic wtyczke dotego krokowca. Ja bym poszedłtym tropem.

pozdrawiam

Racja też mi się wydaje że to dobry trop, ale nie wiem jak w R400 jest, bo u mnie w R200 mam założona taką przepustnicę i musiałem odciąć krokowca, bo inaczej bym maski nie zamknął.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 14:34   

ja tez mam przepustnice od Ti, co prawda krokowca obciołem,ale wydaje misie ze miejsca jest dosyc
 
 
Bodziek85 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 159
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Nie Paź 24, 2010 14:54   

tak koledzy - mam juz aluminiową przepustnice od poldka i sprawuje sie świetnie, natomiast problem robi mi krokowiec. Stary sie wieszał, kupiłem używke z allegro ale tez podejzewam że nie kręci prawidłowo (na zimnym, przed odpaleniem nie otwiera wlotu na maksa, tzn. w tym sensie że kreci ale nie ma siły otworzyć, a zaledwie drgnie).

Krokowiec w poldku z tego co czytałem adaptował wychylenie przepustnicy do warunków ciepły/zimny silnik (to najważniejsze), ecu jest podobne jak nie to samo więc tym tropem idąc dało by się zainstalowac 4 pinowca z seja w zamian za 5 pinowy orginał roverowski. Jako że lubie wszystko rozkręcać do ostatniej śrubki, to mam już na dzień dzisiejszy rozciętego kątówką krokowca z którego wyciągłem wnętrzności. Teraz pora na pomiary, i oblookanie zasady działania ;)

Miejsca na krokowca od poldka jest za mało - wystaje do góry niestety ...
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Nie Paź 24, 2010 14:59   

Ale w Polonezach te przepustnice też się zawieszają i w 2.0 też (bo to ta sama z tego co wiem).
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
Bodziek85 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 159
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 21:22   

przewertowałem temat i jest problem - silniczek krokowy w roverku jest unipolarny a każde inne krokowce typu "grzybki" montowane w "normalnych autach" bipolarne.

To ogranicza niemal całkowicie możliwość montażu takiegoż silniczka gdyż zasada działania - sterowania, jest inna dla uni i bipolarnych.

Myślałem nad konwerterem sterowania bo da sie to zrobić jednak nie znam metodyki impulsowej w r416. Chodzi tu o sterowanie cało lub półkrokowe. Jeśli jest półkrokowe to lipa bo konwerter spalił by każdy silniczek bipolarny w którym niestety występują stany zabronione (mostki H) ;/

To takie moje przemyślenia tylko podparte wiedzą zdobytą przez kilka ostatnich tygodni. Nie koniecznie jest to mądry tekst bo nie jestem fachowcem w tej dziedzinie.

To tyle w kwestii kombinacji z silniczkiem. Podejrzewam jeszcze że muszę jakoś tę odme doprowadzić do polonezowskiej przepustnicy i może się poprawi działanie mojego silniczka. innej rady nie ma ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Silniczek krokowy
klapek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Lut 06, 2012 13:47
leszczu
Brak nowych postów [R416] Silniczek krokowy
Czy sposób czyszczenia krokowca i przepustnicy w K 1,6 jest taki sam jak w K 1,4?
telis7 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Sie 13, 2008 22:25
Marjo
Brak nowych postów [R416]SILNICZEK KROKOWY
krk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Paź 15, 2011 12:47
kasjopea
Brak nowych postów [R416] Padnięty silniczek krokowy ?
Squid Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Pią Mar 29, 2013 10:45
leszczu
Brak nowych postów [R416] Silniczek krokowy - odkręcanie !!!
Dzonys Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Gru 03, 2007 14:11
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink