Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Silniczek krokowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Silniczek krokowy

Czy sposób czyszczenia krokowca i przepustnicy w K 1,6 jest taki sam jak w K 1,4?
Autor Wiadomość
telis7 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Wto Paź 09, 2007 10:48   [R416] Silniczek krokowy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Czy ktoś z Was czyscił przepustnice i silnik krokowy w silniku K 1,6?
Bo przedstawione materiały na str klubowych dotyczą silnika K 1,4.
Sposób mocowania krokowca jest inny,nie wiem czy wykręcac 4 sruby wkręcone do kolektora,czy te dwie zaraz pod wtyczką? A jesli juz je wykrece to co dalej?

AndrewS: dodalem nawiasy kwadratowe
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 18, 2011 23:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 09, 2007 10:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Paź 09, 2007 12:07   

te dwie zaraz pod wtyczką, (ale to kolanko przy kolektorze też nie zaszkodzi wyczyścić :cool: )
Poszukaj na forum było już o czyszczeniu.
Musisz wyjąć krokowca i przy podłączonej wtyczce włączyć zapłon a następnie go wyłączyć (najlepiej jeśli to zrobi ktoś drugi, bo będziesz musiał łapać końcówkę i sprężynkę ;))
Wyczyść dokładnie wszystko dookoła i w środku i wysusz ładnie, a potem złożyć i włączyć zapłon, żeby się skręciło :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
telis7 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Wto Paź 09, 2007 15:15   

Dzieki Steryd...
Poczytałem na forum,ale chyba słabo ten temat kumam,zresztą mi sie wydaje ze tam opisują demontaż w silniku 1,4K...
A mozesz mi powiedzieć czy po rozkręceniu tych srubek trzeba moze cos odchaczyc? czy ciągnąć na siłe? a po wyczyszczeniu trza moze czyms nasmarowac? np WD40?
Jeszcze tego nie robiłem i troszke sie boje,ale wiem ze musze sam... bo na tych mechanikow co roverka w rekach nie mieli to nie mam co liczyc...
Wydaje mi sie ze działa bo nie wieszaja mi sie obroty jak niektórzy tutaj opisują,ale ciągle mam nierowną prace silnika i tak szukam i nie wiem gdzie jeszcze grzebnąć...
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 09, 2007 15:36   

telis7 napisał/a:
Bo przedstawione materiały na str klubowych dotyczą silnika K 1,4.

To co jest na stronie dotyczy silnika zamontowanego w Polonezie.
W przypadku 1,6 sprawa wygląda identycznie, tyle że w R przepustnica wygląda nieco inaczej.
Idea jest jednak taka sama.

Skoro już zabierasz się za czyszczenie, to może zrobisz fotki i napiszesz artykuł?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Paź 09, 2007 15:44   

nie ma sie czego bać ;)
nic nie trzeba odhaczać, tylko trzeba trzymać żeby nie wystrzeliło ;)
smaru też tam lepiej nie wciskaj bo za tydzień Ci się wszystko pozakleja i silniczek znowu nie będzie działał jak trzeba wyczyść to dokładnie (acetonem, nitro, czy jakimś innym szybkoparującym rozpuszczalnikiem) wysusz dokładnie i tyle :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Marjo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 2
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Sie 13, 2008 22:25   

Witam serdecznie wszystkich na forum.

Wiem, że to pierwszy post, ale wasze forum pozwoliło mi przyswoić trochę wiedzy, niestety za późno...

Ale do rzeczy.
Rozebrałem krokowca według waszych podanych tutaj "przepisów", przeczyściłem i złożyłem ponownie, ale po złożeniu silnik nie włączał ssania, po prostu zakręcił puścił trochę paliwa i zgasł. Jak trzymałem pedał gazu to silnik pracował, ale jak puściłem to dętka.

Więc znowu rozebrałem krokowca i podłączyłem go pod zapłon, niestety wystrzelił i tyle widzieli części. :oops:
Ale na szczęście wszystko wpadło do komory silnika i znalazłem wszystko. Przy składaniu niestety wypadł mi metalowy trzpień i sprężynka, której nie znalazłem.

Jakieś pomysły na zastąpienie tej sprężynki?

No i ewentualnie co mogło być przyczyną nie działania krokowca, skoro potem po rozebraniu zadziałał??

Z góry dzięki za pomoc!

edit:
Aha mój Rover to 416Si 95 r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Silniczek krokowy
klapek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Lut 06, 2012 13:47
leszczu
Brak nowych postów [R416] Silniczek krokowy
Bodziek85 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Czw Lis 11, 2010 21:22
Bodziek85
Brak nowych postów [R416]SILNICZEK KROKOWY
krk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Paź 15, 2011 12:47
kasjopea
Brak nowych postów [R416] Silniczek krokowy - odkręcanie !!!
Dzonys Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Gru 03, 2007 14:11
piter34
Brak nowych postów [R416] Silniczek krokowy, pytanie
wpietruszewski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Gru 09, 2010 23:11
wpietruszewski



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink