greg-si w układzie MG ZR z tymi tarczami nie ma korektora, sprawę załatwia ABS. Swap tarcz to niestety zawsze ryzyko niedogrania ustawień ABS/korektora (jak jest). Fajnie rozwiązana jest sprawa w VAGach - w pompie ABS/ESP można zmienić rodzaj hamulców (oczywiście jest się ograniczonym fabrycznymi zestawami, ale i tak na plus).
[ Dodano: Wto Mar 22, 2011 21:20 ]
Aha i jeszcze jedno - tarcze z tyłu to dużo słabsza skuteczność ręcznego...
marcinmarcin, ja mam tarcze z tyłu i w porównaniu z innymi autami z bębnami którymi jeździłem to wydaje mi się że tarcze to jednak dużo lepsza sprawa. I nie wiem czemu mniejsza skuteczność ręcznego? Klocki wymieniałem przez 3 lata dopiero raz z tyłu linke mam zawsze dobrze naciągniętą a ręczny łapie na suchym asfalcie przy 60km/h blokując koła. Nie poczułem mniejszej skuteczności nigdy
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
greg-si w układzie MG ZR z tymi tarczami nie ma korektora, sprawę załatwia ABS. Swap tarcz to niestety zawsze ryzyko niedogrania ustawień ABS/korektora (jak jest). Fajnie rozwiązana jest sprawa w VAGach - w pompie ABS/ESP można zmienić rodzaj hamulców (oczywiście jest się ograniczonym fabrycznymi zestawami, ale i tak na plus).
Chyba raczej EBD anie ABS odpowiada za rozdział siły hamowania w nowszych autach...
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
greg-si w układzie MG ZR z tymi tarczami nie ma korektora, sprawę załatwia ABS.
No właśnie takie info znalazłem jeśli chodzi o Hondę a to jednak bliźniak 400`ki więc skoro w ZR`ce też tak jest to możliwe że tam gdzie jest ABS tam za rozdzielenie siły hamowania odpowiada pompa ABS. W każdym razie będę chciał zobaczyć co znajduje się w tym badziewiu które jest na ścianie grodziowej.
Domyślam się że to może być zwężka która powoduje że mniejsze ciśnienie idzie na tył. Albo tylko połączenie przewodów. No ale to takie gdybanie. Póki tego nie rozdłubię to się nie dowiem.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
marcinmarcin, ja mam tarcze z tyłu i w porównaniu z innymi autami z bębnami którymi jeździłem to wydaje mi się że tarcze to jednak dużo lepsza sprawa.
Hmmm, nie mówie że jest źle, ale najmocniejszy ręczny (poza hydraulicznym - to już inna bajka) miałem przy dobrze wyregulowanych bębnach...
greg-si napisał/a:
Domyślam się że to może być zwężka która powoduje że mniejsze ciśnienie idzie na tył. Albo tylko połączenie przewodów. No ale to takie gdybanie. Póki tego nie rozdłubię to się nie dowiem.
W ZR tez jest takie połączenie przewodów idących na tył w kształcie beczki (po jednej na kazdym przewodzie), w mojej opini to zaworek zwrotny odcinający prznynajmniej teoretycznie wypływ płynu z układu w przypadku dziury w układzie, ale nie znalazłem nigdzie potwierdzenia tej teorii (nie zgłębiałem specjalnie tematu )
Pływak napisał/a:
Chyba raczej EBD anie ABS odpowiada za rozdział siły hamowania w nowszych autach...
Jak zwał tak zwał - na wyłączniku pisze mi ESP, w kazdym razie wiem na pewno że można ustawić rozmiar tarcz w sterowniku...
Jezdze na 282 z ZS180 i ZR160 + standardzie tyl w klekocie ZR2.0 i powiem, ze nie widze potrzeby wkladania do tylu wiekszych tarcz. Smigalem jednym 2 lata. Drugim bedzie niedlugo rok -w maju ma teraz u mnie 30 k km - i IMHO wiecej korzysci przyjdzie z zalozenia kabli w oplocie. Sam jestem mocno zdziwony jak reaguje pedal na naciskanie w oplocie w porownaniu do serii. Po zalozeniu przodu wiekszego i kabli uwazam ze jest SUPER, dlubanie z tylem odpuscilem i... nie bede tego robil wcale !
Jezdzilem na torach i autko potrzebowalo czesto gesto zwalniac NIGDY nie mialem problemu z seria, nieco slably rozgrzane heble, ale nie bylo zle. Po swapie przodu, nie udalo mi sie jeszcze ich zagotowac
Biorac pod uwage rozklad sil hamowania, powtarzam, jak dlubac to tylko przod, wymiany belek itp sa IMHO abstrakcja i przerostem formy nad trescia tyle moich 5 groszy w tym temacie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum