Maxiking, ja mam do zabawy mx-3 ale ziomek mx-5 z 95 roku prawie do 300 koni uturbiając:-) MX-5 ma bardzo wytrzymałe silniki 1.6 i 1.8. Skrzynki nie do padniecia i po sobie smiem powiedziec naprawde odporne na uszkodzenia silniki. moje b6 krecilo sie do 9 tysi i nie padlo do konca:)
A co do ITB to po prostu montujesz 4 gaźniki (ja wole gaźnikowe ITB bo mam uczulenie na elektronike) ale co mądrzejsi mogą i wtryskowe robić. tak jak mówilem robisz flansze by gazniki jak najblizej glowicy byly, wazne ze jesli nie sa to sportowe samochodowe tylko motocyklowe to musza byc pod takim katem jak w moto by dobrze pracowal.:-)
Masz już wymieszane paliwo z powietrzem potrzeba Ci jeszcze jakos to zdetonowac w cylindrze. Silniki z palcem i rozdzielaczem maja latwiej bo wystarczy sygnal z walka rozrządu, z kola zamachowego i mapa zaplonu i dziala. Ja tak mam że sygnal z kola i z rozrzadu podpiete do megajolta razem z TPS'em (motocyklowe dzialaja plug and play tez sa na 3 kable).
i megajolt steruje zaplonem na rozdzielacz EDIS III z forda:)
I tyle.
A i jeszcze kwestia pompy, trzeba zamontowac regulator cisnienia z dużym przelewem, ale zostawic pompe wtryskową bo gaźnikowa moze nie wydolac na 4 gazniki, wtryskowa za mocne ale z duzym przelewem mozna sobie idealnie wyregulowac.
Koszty:"
Gaźniki cbr 900 ok 200-300zl
Megajolt ok 100F na jebaju
flansza home made alu jak sie ma tiga 0zł , na zamówienie ok 150
EDIS - 30zł.
W tysiaku sie miescisz, a mocy tyle ile paliwa przelejesz:D i ten dźwięk gaźnikowych rajdówek lat 70'tych:):)
Jak cos to na PW.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 31, 2011 14:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No nie do końca. Jak nie napełnisz cylindrów powietrzem to dodatkowe paliwo niewiele pomoże. Jak by nie było, to mieszanka przynajmniej przypominać musi stechiometryczną...
hvil [Usunięty]
Wysłany: Pon Sie 01, 2011 08:03
marcin316, masz racje ale nie pamietam czy na PW cvzy tu wcześniej pisalem że dzięki zastosowaniu bardzo krótkiego dolotu, wypelnianie cylindra jest o wiele pewniejsze i chłodniejsze dlatego też perspektywa "prze;ania" go odsuwa się dużo wyżej niż zwykle przy wzbogacaniu mieszanki:)
P.s. nie wolno schrzanić gardzieli wlotowej, mój po wieśniackim przerobieniu przezemnie trąbek wlotowych bieg jalowy mial dopiero gdzies przy 3 tys. obrotów a czaserm wogole nie palil:) Po zamontowaniu starych trąbek wszystko sie naprawilo, choc nie liczcie że na ITB jałowy będzie jak na wtrysku 500-800:-) ale w okolicach 1000-1200 jest miodzio:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum