Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200]wymiana pierscieni
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 16:10
[r200]wymiana pierscieni
Autor Wiadomość
koalaup 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 106
Skąd: Rybnik



Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 22:43   [r200]wymiana pierscieni
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam
Mam pytanie do bardziej obeznanych ode mnie (wszyscy na tym forum) Musze wymienic pierscienie bo bierze mi olej i to masakrycznie (3mm na bagnecie na 100km) kopci i na zimnym i na cieplym silniku Czy mozecie mi podac co jeszce musze wymienic zeby nie babrac w silniku wielokrotnie i mniej wiecej jakie koszty naprawy mnie czekaja?
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Pon Lis 29, 2010 11:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 22:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10944
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Kwi 21, 2007 00:46   

jak chcesz się brać za wymianę pierścieni to odpuść sobie i kup "nowy" używany silnik
z tego samego rocznika będziesz miał prawie jak nowy
a jak już się uprzesz to masz do zrobienia:
pierścienie (nie wiem dokładnie ale ok 100 złych albo i więcej)
honowanie cylindrów albo najlepiej całe tuleje (nie wiem czy w 1,4 K występują niech się ktoś mądrzejszy wypowie)
jak już cylindry to i tłoki dobrze nowe wstawić żeby nie bylo problemów
bez wątpienia panewki bo będziesz rozkręcał (przynaimniej stopy korbowodów) a starych się wtedy nie zakłada
niewątpliwie uszczelka pod glowicę (glowicę musisz podnieść :sad: ) no to od razu warto ją splanować...
rozrząd i okolice (to się rozumie samo przez się)
sprawdziłbym pompę oleju, albo od razu wymienił (nie powinna byc kosmicznie droga)
dodałbym szlifowanie wału bo jak Ci zjada olej to pewnie nie jest on zbyt szczęśliwy :sad: (niestety wiąże się to z droższymi panewkami) jak chciałbyś zrobić i szybko pchnąć to nie szlifuj ale ja bym od ciebie takiego nie kupił :razz:

reasumując do wykonania praktycznie kapitalka silnika, czyli lepiej się rozejrzeć i zrobić podmiankę... taniej wyjdzie
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Sob Kwi 21, 2007 15:51   

sTERYD napisał/a:
reasumując do wykonania praktycznie kapitalka silnika, czyli lepiej się rozejrzeć i zrobić podmiankę... taniej wyjdzie


Popieram w 100%
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Sob Kwi 21, 2007 16:05   

ADAM1 napisał/a:
Popieram w 100%

Powiem więcej - w 200% (ale nie licytujmy się ;) )
Kupienie innego silnika w dobrym stanie z niewielkim przebiegiem załatwi Ci sprawę szybko i definitywnie, chociaż może odrobinę drożej wyjdzie. Przy remocie silnika, solidnym a nie "na plastelinę', musisz się liczyć z odstawieniem fury na minimum tydzień+szukanie części+niepewność co do efektu końcowego (zależne od mechanesa).
Krótko - nie warto.
 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Sob Kwi 21, 2007 16:34   

Popieram kolegów...

Do wymiany silnika przyda sie dobry mechanik... Do planowania głowicy itp, trzeba juz bardzo dobrego magika, a tacy siedzą w GB :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 07:53   

fabryka nie przewiduje takich zabaw jak szlifowanie walu itp.
fabryka zaleca wymiane wszystkiego na nominal, teoretycznie nie ma wymiarow naprawczych
sama wymiana pierscieni moze dac efekt krotkotrwaly, wiec tak jak chlopaki pisza nie warto sie w to bawic
chyba ze zrobisz to wszystko sam i lubisz takie zabawy
trzeba dodac ze z nowym uzywanym silnikiem tez mozna miec sporo problemow ktore moga wyjsc dopiero po jakims czasie
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 08:17   Re: [r200 1,4 16v '99]

koalaup napisał/a:
Witam
Mam pytanie do bardziej obeznanych ode mnie (wszyscy na tym forum) Musze wymienic pierscienie bo bierze mi olej i to masakrycznie (3mm na bagnecie na 100km) kopci i na zimnym i na cieplym silniku Czy mozecie mi podac co jeszce musze wymienic zeby nie babrac w silniku wielokrotnie i mniej wiecej jakie koszty naprawy mnie czekaja?

Przy jakim przebiegu padł Ci silnik?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
koalaup 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 106
Skąd: Rybnik



Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 06:05   

Dopiero co kupilem autko jednakze sprzedajacy wystrychnol mnie jak widac na dudka Autko ma przejechane 148 000 km a przy kupnie nie zauwazylem nadmiernego kopcenia niestety:( Musze dodac jednakowoz, iz poza nadmiernym kopceniem nie zauwazylem zadnych innych objawow
 
 
 
Valander_wwa 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 283
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 07:16   

koalaup napisał/a:
Autko ma przejechane 148 000 km


Możliwe że przekręcany, a handlarz powymieniał kierownice, pedały i wnętrze - resztę na polerkę walnął to wtedy bez wnikliwej mechaniki nie odróżnisz:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 09:48   

Byż może wystarczy sama wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów - koszt relatywnie niewysoki (zwłaszcza jeśli uda się znaleźć mechanika który zrobi to bez ściągania głowicy).
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 11:55   

ale jemu kopci caly czas u mnie jak mam padniete uszczelniacze to puszcza dyma tylko zaraz po odpaleniu, chyba ze przy padnietych totalnie uszczelniaczach bedzie kopcil caly czas
autor artykulow miedzy innymi na naszej stronie kolega Bocian_s z forum fso wymienil sobie uszczelniacze bez sciagania glowicy :shock:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 17:53   

AndrewS napisał/a:
ale jemu kopci caly czas u mnie jak mam padniete uszczelniacze to puszcza dyma tylko zaraz po odpaleniu, chyba ze przy padnietych totalnie uszczelniaczach bedzie kopcil caly czas


W corollci kopcił mi silnik cały czas a konsumpcja oleju dochodziła do 2l/1000km. Robiłem tylko głowicę.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Czw Kwi 21, 2011 13:29   

No to odgrzeję temat. Otóż rozkręciłem wał z K serii i okazuje się że czopy korbowodów są do roboty (są rysy i to znaczne), na jednej panewce głównej jest jedna pojedyncza ryska, tak mała, że ledwie ją czuć jadąc paznokciem. No i zastanawiam się nad szlifem wału, pytanie do Was, czy te czopy są fabrycznie jakoś termicznie obrabiane? Czy wystarczy że je szlifnę i załatwię panewki na nadwymiar ?

tylko nie doradzajcie mi kupna nowego bloku bo po pierwsze nie wiem na co trafię i czy po 1000km nie zacznie napie*** a po za tym w garażu stoją już 3 takie silniki i powoli zaczyna mnie to delikatnie mówiąc irytować :razz:
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Kwi 21, 2011 13:59   

Pozwolę sobie zacytować w tym miejscu kolegę oprawca_1978:

Wału szlifować nie można, gdyż wykonany jest poprzez odlewanie z żeliwa i posiada zabielone czopy (tak hartuje się żeliwo), warstwa utwardzona jest bardzo cienka i zdjęcie materiału na pierwszy podpadający podwymiar już praktycznie likwiduje warstwę utwardzoną.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Czw Kwi 21, 2011 15:13   

dziękuję za odpowiedź, czyli tak jak gdzieś kiedyś od kogoś zasłyszałem, no nic podjadę do warsztatu i pierwsze pytanie będzie czy robią też utwardzanie, jak nie to szukamy dalej wał :neutral:

jeszcze raz dziękuję
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10944
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Kwi 21, 2011 23:51   

niestety, ale możesz o tym zapomnieć. Nawet jak Ci przeszlifują wał, to będziesz miał problem z panewkami- nie istnieją podnominalne :/ chyba, że i panewki dorobisz, ale pamiętaj, że tu są długie korby i wysoki stopień sprężania, także zmniejszanie średnicy walu może się skończyć jego urwaniem :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Seba_OBR 



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 23
Skąd: Świętochłowice



Wysłany: Wto Sie 23, 2011 12:10   

Mam pytanie. Mianowicie robię kapitalkę silnika 1.8 16V i jestem na etapie wkładania tłoków do tulei. Tutaj pojawił się problem. Czy zamki z panewek na korbowodach mają być po przeciwnej stronie w stosunku do zamków na panewkach głównych? Jeśli tak, to tłoki z korbowodami są dobrze poskładane. Jeśli nie, znowu muszę jechać na warsztat by obrócili tłoki.
Drugie pytanie. Jak na tłokach z 1.8 mają być ułożone pierścienie? Mam książkę do 1.4, ale tam pierścien olejowy (wg ksiązki) ma tylko jeden oring, a w 1.8 są dwa.

Nie powiem, że przydałaby mi się książka do k serii o pojemności 1.8
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10944
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 23, 2011 13:34   

tłoki możesz obrócić bez wyjmowania, wystarczy przekręcić wałem korbowym tak, zeby czop odszedł od tłoka na tyle, żeby stopa się obróciła.

wszystkie informacje na pewno znajdziesz w RAVE.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Seba_OBR 



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 23
Skąd: Świętochłowice



Wysłany: Wto Sie 23, 2011 14:01   

sTERYD, ja wiem, że da się przekręcić tłok, ale raczej nie bez celowo zaznaczone jest na nim strzałką, w którym kierunku ma być wsadzony
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10944
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 23, 2011 22:22   

bo ma wycięcia na zawory, a dolotowe są większe ;)

co do zamków panewek to nie powiem, ale na bank powinno być w tym samym kierunku co w 1,4 i 1,6 i w RAVE na pewno jest napisane w którą stronę to być powinno.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] Ile kosztuje wymiana pierścieni?
Krystian1986 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Paź 31, 2011 19:58
szoso
Brak nowych postów [R25] 2.0 IDT Wymiana pierścieni ABS
sojusznik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sro Lis 06, 2013 08:40
Gość
Brak nowych postów [MG] WYMIANA PIERŚCIENI TŁOKOWYCH 1.8 VVC
spider Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Czw Mar 06, 2014 16:23
spider
Brak nowych postów [r200] Kopci po wymianie pierścieni
violinerpl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Pon Maj 06, 2013 20:17
violinerpl



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink