Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200] Kopci po wymianie pierścieni
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r200] Kopci po wymianie pierścieni
Autor Wiadomość
violinerpl 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 140



  Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 10:36   [r200] Kopci po wymianie pierścieni
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam. Ostatnio wymieniłem pierścienie na tłokach w moim R 214 Si, gdyż spalał olej silnikowy. Wymieniłem również WSZYSTKIE USZCZELKI, w tymuszczelkę pod miską olejową. Niestety z wydechu nadal wydostaje się biały dym, który zaczyna się wydostawać po około 2 minutach po odpaleniu ( wcześniej buchał białą chmurą już przy odpalaniu). Co może być tego przyczyną?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 10:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 10:47   

Biały dym to para wodna, ewentualnie parujący płyn chłodniczy. Przy spalaniu oleju dymek będzie niebieski.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
rudealis 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 186



Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 11:05   

Pojezdzij chwile pierscienie musza sie ulozyc.U mnie tez byl taki dymek chwile po odpalenia,a mialem wymieniany jeden tlok ustalo po 2-3 tysiacach tak samo olej minimalnie bral potem przestal
 
 
violinerpl 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 140



Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 14:41   

rudealis napisał/a:
mialem wymieniany jeden tlok


Czy miałeś wymieniane pierścienie?
 
 
rudealis 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 186



Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 15:30   

Nie tylko tlok i pierscien
 
 
violinerpl 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 140



Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 10:11   

Myślisz, że u mnie będzie analogiczna sytuacja?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 10:14   

violinerpl, ubywa teraz oleju ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
violinerpl 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 140



Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 07:56   

Ciężko powiedzieć na razie przejechałem tak mało, że nie mam skali porównawczej

[ Dodano: Pią Kwi 05, 2013 08:56 ]
A jak powinienem teraz docierać silnik po wymianie pierścieni? Bo na chwilę obecną na każdym biegu staram się mieć jak najniższe obroty, nawet na 5. Nie wiem czy to dobra metoda. Staram się nieprzekraczać 3 tys obrotów.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10944
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 08:53   

Jeździć normalnie bez szaleństw. To wszystko. Trzymanie go cały czas na niskich obrotach też nie jest za zdrowe dla silnika także bez przesady i w tę stronę :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
violinerpl 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 140



Wysłany: Pią Maj 03, 2013 09:26   

Wymieniłem pierścienie, i mniej, ale jednak nadal kopci, moim zdaniem na biało. Po wymianie przejechałem z 2 tys kilometrów. Do momentu instalacji katalizatora parę dni temu, w rury wydechowej z tyłu auta było widać jakieś drobne krople na osmolonej/skorodowanej rurze. Czy tym czymś mogłem zapchać nowy katalizator, który chodzi dziwnie? Od jego wymiany przejechałem na razie z 70 kilometrów. Proszę o odpowiedź
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Maj 03, 2013 11:11   

dolej do maxa na bagnecie i smigaj ,pilnujac olewke. :)
w sumie biały dym bardziej kwalifikuje sie pod płyn niż olej :razz:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Pią Maj 03, 2013 19:36   

violinerpl napisał/a:
rury wydechowej z tyłu auta było widać jakieś drobne krople na osmolonej/skorodowanej rurze

A to zależy z czego te krople są ? Bo jeśli to woda to nic strasznego :wink: A czujesz różnicę po dołożeniu Kata, czy już wcześniej miałeś i to tylko wymiana ? :razz:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
violinerpl 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 140



Wysłany: Sob Maj 04, 2013 13:38   

Różnicy w tych kroplach nie czuję. Kata dotychczas nie było bo miałem zamiast niego wspawaną rurę
 
 
zabijaka 




Dołączył: 04 Maj 2013
Posty: 12
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Maj 04, 2013 22:38   

Pojeździj jakiś czas, redukuj i przyspieszaj często, nie jeździj na jednych obrotach, trzymaj raczej go na wyższych tj tak poniżej 2.5/3 tys nie schodź a to wszystko po to by pierścienie się ułożyły i dotarły prawidłowo. Chcesz to wpisz w google jak docierać nowe pierścienie... Możliwe że masz zabrudzony olejem wydech jeszcze z przed wymiany pierścieni ale to w miarę szybko powinno się wypalić tj. po kilku dniach normalnego użytkowania. Sam wymieniałeś pierścienie czy mechanior jakiś to robił ? pewien jesteś że pierścienie na tłoku nie zostały osadzone w jednej linii ? ( kojażysz o co mi chodzi ? ) bo jeśli tak to klasyczny błąd i będzie kopcił nadal...

[ Dodano: Sob Maj 04, 2013 23:38 ]
violinerpl napisał/a:
Wymieniłem pierścienie, i mniej, ale jednak nadal kopci, moim zdaniem na biało. Po wymianie przejechałem z 2 tys kilometrów. Do momentu instalacji katalizatora parę dni temu, w rury wydechowej z tyłu auta było widać jakieś drobne krople na osmolonej/skorodowanej rurze. Czy tym czymś mogłem zapchać nowy katalizator, który chodzi dziwnie? Od jego wymiany przejechałem na razie z 70 kilometrów. Proszę o odpowiedź


Kata nie zapchałeś nie martw się bo kat jest pierwszy po drodze od kolektora, poźniej środkowy tłumik, kat i tłumik koncowy... tj. nie jestem pewien czy w naszych samochodach są środkowe tłumiki ale raczej powinny być, nabyłem swój MG dopiero kilka dni temu jeszcze niue zaglądałem pod niego ;)
 
 
violinerpl 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 140



Wysłany: Pon Maj 06, 2013 20:17   

Właśnie podczas cotygodniowej kontroli auta zauważyłem, że poziom płyny chłodniczego jest pod minimum. Czy to jego spalanie może powodować dymienie? Co może być przyczyną jego spalania?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [r200]wymiana pierscieni
koalaup Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Wto Sie 23, 2011 22:22
sTERYD
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] Ile kosztuje wymiana pierścieni?
Krystian1986 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Paź 31, 2011 19:58
szoso
Brak nowych postów [R200] Kopci jak wściekły.
Przemek8V Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Lis 15, 2016 22:07
AndrewS
Brak nowych postów [R200] Śmierdzi i kopci na zimnym silniku
Areq Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lis 24, 2010 09:27
tomo63



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink