cena na prawdę przystępna 380pln (oczywiście oddajesz stare które sprawdzają czy się nadaje do modyfikacji u mnie akurat seryjny National miał przelatane niecałe 10k więc świeżyzna
gdybyś pomyślał o wtryskach wodnych(woda z metanolem) zeszedł byś na zużyciu paliwa, zyskał na mocy i przedewszystkim poprawił chłodzenie tłoków(troche zabawy z ECU). Przydała by się także większa chłodnica bo standartowa nie bardzo będzie wyrabiać co spowoduje że wentylatory będą się nonstop włączały.
No ale to Ty jesteś specjalista.
gdybyś pomyślał o wtryskach wodnych(woda z metanolem) zeszedł byś na zużyciu paliwa, zyskał na mocy i przedewszystkim poprawił chłodzenie tłoków(troche zabawy z ECU).
rozwiązanie jest na pewno ciekawe i przynosi fajne efekty ale w silnikach bardzo wysilonych w których jest już zamknięta droga do dalszych modyfikacji... w moim przypadku nie ma to jednak sensu... Jak pisałem wcześniej będę zaczynał od niskiego doładowania i raczej nie sądzę żebym sięgnął poziomu 1,5bara lub wyżej a najczęściej przy takich wartościach ma to zastosowanie gdzie pojawiają się już bardzo wysokie temp. występuje spalanie stukowe itd.. może jak kiedyś zdecyduje się na Stage III to będę myślał chociaż musiałbym zgłębić temat i sprawdzić dlaczego w żadnym mocnym projekcie które widziałem nie był stosowany … wady?
desperado67 napisał/a:
Przydała by się także większa chłodnica bo standartowa nie bardzo będzie wyrabiać co spowoduje że wentylatory będą się nonstop włączały.
No ale to Ty jesteś specjalista.
jeśli układ jest w pełni sprawny to nie widzę możliwości zagotowania poza tym jest wiele fajnych specyfików chłodniczych które dużo lepiej schładzają niż standardowe borygo Seryjna chłodnica ma wystarczająca wydajność i na ostatnim setupie nigdy nie udało mi się nawet zbliżyć do czerwonego Co do wentylatorów one maja się właśnie często włączać przy ostrej jeździe bo odpowiadają jednocześnie za chłodzenie IC o który bardziej powinienem się martwić ale jest już pewna koncepcja.
rozwiązanie jest na pewno ciekawe i przynosi fajne efekty ale w silnikach bardzo wysilonych w których jest już zamknięta droga do dalszych modyfikacji... w moim przypadku nie ma to jednak sensu... Jak pisałem wcześniej będę zaczynał od niskiego doładowania i raczej nie sądzę żebym sięgnął poziomu 1,5bara lub wyżej a najczęściej przy takich wartościach ma to zastosowanie gdzie pojawiają się już bardzo wysokie temp. występuje spalanie stukowe itd.. może jak kiedyś zdecyduje się na Stage III to będę myślał chociaż musiałbym zgłębić temat i sprawdzić dlaczego w żadnym mocnym projekcie które widziałem nie był stosowany … wady?
Nie daje Ci linków do stron anglojęzycznych bo nie wiem jak z twoją znajomością języka,
Ale tu masz gościa który to bardzo ładnie ujął.
http://www.lotus7.pl/foru...e9475ca32c53a1d
bardzo ciekawy z przyjemnością przeczytałem ale tak jak pisałem wcześniej nie do mojego projektu nie do stage II autor na początku wyraźnie pisze dokładnie to co pisałem wcześniej:
"Należy pamiętać że wtrysk wody nie powoduje bezposrednio wzrostu mocy silnika, pozwala natomiast zmodyfikować (wysilić) silnik turbo bez negatywnych skutków nieprawidłowego spalania detonacyjnego przez co uzyskujemy wyższą moc i moment obrotowy.W skrócie: prowadzi do przesunięcia granicy występowania spalania stukowego."
u mnie silnik nie będzie miał dużego doładowania, ba będzie nawet mniejsze niż teraz jest więc nie musze walczyć z temp. a tym bardziej ze spalaniem stukowym od tego jest ECU master i strojenie.
desperado67 napisał/a:
A intercooler dobrze się chłodzi N2O
wiem ale taki zestaw tak samo jak aquamist lub cooler wodny to koszt min. 1500pln w górę oczywiście każdy z nich super spełni zadanie ale mi wystarczy że wrzucę większy IC w miejsce dolnej kratki i osiągnę ten sam efekt za 1/3 ceny. Należy też pamiętać że trzeba gdzieś taki kit upchać a dokładnie butle lub zbiornik które też nie są małe a u nas z miejscem słabo...
tu również potw. "Systemy wtrysku wody (Waterinjection) praktycznie sa wymagane tylko w silnikach turbodoladowanych i w tych bardzo obciazonych."
desperado67 napisał/a:
Ps. Dziwi mnie że o tym nie wiedziałeś, będąc znawcą silników turbodoładowanych
jak widać wiedziałem tylko jak widzisz rozwiązania bardzo fajne ale dość drogie i dedykowane do samochodów bardzo wysilonych lub z zamknięta droga dalszego tuningu o mocach 500+ ... dlaczego u Ciebie nie ma takiego rozwiązania?
_________________ Tomcata na części info na PW
hvil [Usunięty]
Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 13:54
desperado67, propo forum lotus 7 to tam sobie działam i polecam lekturę lotka z silnikiem kossy co poszedł sprzedany do południowych sąsiadów:)
nowości kawiorowe zegary Apexi Boost oraz EGT peak i warning z centralką
[ Dodano: Sro Paź 26, 2011 21:28 ]
niestety prace stanęły z powodu dostępności części do silnika... wiec w czasie oczekiwania ogarniam wszystkie problemy mogące wyjść w międzyczasie a które warto zrobić jak już wszystko mam na wierzchu a wiec nowy spływ oleju inne króćce do sprężarki nowe śruby, nowe szpilki, zapas olejów i płynów plus te na docieranie itd..
dzisiaj przyszła paczka z poduchami pod silnikiem z poliuretanu
stara dobra chłodnica po dokładnym obejrzeniu poszła do przeróbki na coś bardziej wydajnego a wiec nowy większy rdzeń niby ma się poprawić wydajność o 30% zobaczymy ma być na piątek:)
http://www.poliuretan.olkusz.pl/ za te co na fotce 310pln więc koszt jednej gównianej w oryginalne... zatem tanioszka zobaczymy jak będą się sprawować w aucie chodzi głownie o amortyzacje drgań czy nie będą przenosić na budę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum