Forum Klubu ROVERki.pl :: Tomcat Stage II
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Tomcat Stage II
Autor Wiadomość
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 15:57   

dobryziom napisał/a:
Matexx napisał/a:
mhm.. szkoda ze tarcze ze spiekami trzeba często wymieniać...
hehe ...tak jak kiedyś pisałeś atak na 300km.. raczej bezproblemowy//;)

a sprzęgło u Kogo?.. Radzikowskiego? chyba juz nie?


wiesz ten samochód nie jeździ więcej niż 10k rocznie więc wymiana co dwa lata nie jest problemem :)

http://www.sprzegla-regeneracja.pl/

Ja tu regenerowałem sprzęgło i super zrobili :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 15:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 20:35   

dobryziom napisał/a:
korby i tłoki do Tomcia są na prawde solidne nie wygladaja jak słone paluszki w zwykłym NA


I najciekawsze jest to że w zasadzie silnik T16 w wersji NA i turbo jest wewnątrz praktycznie identyczny - inne tłoki i pierścienie - thats all...

Masz o tyle lepiej, ze na 99% siedzą u ciebie tłoki mahle a nie ae jak w późniejszych modelach a co mahle to mahle
 
 
Matexx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 800

Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 21:18   

Marrkus napisał/a:



Masz o tyle lepiej, ze na 99% siedzą u ciebie tłoki mahle a nie ae jak w późniejszych modelach a co mahle to mahle



a do którego roku wsadzali tłoki mahle? i w jakich modelach? TI?
_________________
www.matexx.pl
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 17:08   

spiek zrobiony wygląda dostojnie :p

teraz tylko czekam na panewki od sympatycznego kolegi Tomiego i można oddać układ do wyważenia dynamicznego i zacząć składać silnik :)

_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 17:29   

lubie to! :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 17:51   

Jak sobie pomyślę o Stage III to :olaboga:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 18:43   

Wygląda jak urządzenie teleportacyjne ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 19:13   

dobryziom, pochwal sie jaki koszt takiego spieku i gdzie??
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1751
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 19:55   

kilka postow wczesniej rzucil linke :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 20:06   

borek88 napisał/a:
dobryziom, pochwal sie jaki koszt takiego spieku i gdzie??


http://www.sprzegla-regeneracja.pl/

cena na prawdę przystępna 380pln (oczywiście oddajesz stare które sprawdzają czy się nadaje do modyfikacji u mnie akurat seryjny National miał przelatane niecałe 10k więc świeżyzna :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
desperado67 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Bradford



Wysłany: Sro Wrz 21, 2011 03:49   

gdybyś pomyślał o wtryskach wodnych(woda z metanolem) zeszedł byś na zużyciu paliwa, zyskał na mocy i przedewszystkim poprawił chłodzenie tłoków(troche zabawy z ECU). Przydała by się także większa chłodnica bo standartowa nie bardzo będzie wyrabiać co spowoduje że wentylatory będą się nonstop włączały.
No ale to Ty jesteś specjalista.
_________________
desperado67
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Wrz 21, 2011 11:10   

desperado67 napisał/a:
gdybyś pomyślał o wtryskach wodnych(woda z metanolem) zeszedł byś na zużyciu paliwa, zyskał na mocy i przedewszystkim poprawił chłodzenie tłoków(troche zabawy z ECU).


rozwiązanie jest na pewno ciekawe i przynosi fajne efekty ale w silnikach bardzo wysilonych w których jest już zamknięta droga do dalszych modyfikacji... w moim przypadku nie ma to jednak sensu... Jak pisałem wcześniej będę zaczynał od niskiego doładowania i raczej nie sądzę żebym sięgnął poziomu 1,5bara lub wyżej a najczęściej przy takich wartościach ma to zastosowanie gdzie pojawiają się już bardzo wysokie temp. występuje spalanie stukowe itd.. może jak kiedyś zdecyduje się na Stage III to będę myślał chociaż musiałbym zgłębić temat i sprawdzić dlaczego w żadnym mocnym projekcie które widziałem nie był stosowany … wady?

desperado67 napisał/a:
Przydała by się także większa chłodnica bo standartowa nie bardzo będzie wyrabiać co spowoduje że wentylatory będą się nonstop włączały.
No ale to Ty jesteś specjalista.


jeśli układ jest w pełni sprawny to nie widzę możliwości zagotowania poza tym jest wiele fajnych specyfików chłodniczych które dużo lepiej schładzają niż standardowe borygo :) Seryjna chłodnica ma wystarczająca wydajność i na ostatnim setupie nigdy nie udało mi się nawet zbliżyć do czerwonego :) Co do wentylatorów one maja się właśnie często włączać przy ostrej jeździe bo odpowiadają jednocześnie za chłodzenie IC o który bardziej powinienem się martwić :) ale jest już pewna koncepcja.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
desperado67 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Bradford



Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 01:20   

dobryziom napisał/a:
rozwiązanie jest na pewno ciekawe i przynosi fajne efekty ale w silnikach bardzo wysilonych w których jest już zamknięta droga do dalszych modyfikacji... w moim przypadku nie ma to jednak sensu... Jak pisałem wcześniej będę zaczynał od niskiego doładowania i raczej nie sądzę żebym sięgnął poziomu 1,5bara lub wyżej a najczęściej przy takich wartościach ma to zastosowanie gdzie pojawiają się już bardzo wysokie temp. występuje spalanie stukowe itd.. może jak kiedyś zdecyduje się na Stage III to będę myślał chociaż musiałbym zgłębić temat i sprawdzić dlaczego w żadnym mocnym projekcie które widziałem nie był stosowany … wady?


Nie daje Ci linków do stron anglojęzycznych bo nie wiem jak z twoją znajomością języka,
Ale tu masz gościa który to bardzo ładnie ujął.
http://www.lotus7.pl/foru...e9475ca32c53a1d

A intercooler dobrze się chłodzi N2O

Tu jeszcze jeden link do powyższego tematu.
http://samplerwrc.republika.pl/water.htm
http://www.aquamist.co.uk...ry/gallery.html

Ps. Dziwi mnie że o tym nie wiedziałeś, będąc znawcą silników turbodoładowanych
_________________
desperado67
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 12:12   

desperado67 napisał/a:

Ale tu masz gościa który to bardzo ładnie ujął.
http://www.lotus7.pl/foru...e9475ca32c53a1d


bardzo ciekawy z przyjemnością przeczytałem ale tak jak pisałem wcześniej nie do mojego projektu nie do stage II :) autor na początku wyraźnie pisze dokładnie to co pisałem wcześniej:

"Należy pamiętać że wtrysk wody nie powoduje bezposrednio wzrostu mocy silnika, pozwala natomiast zmodyfikować (wysilić) silnik turbo bez negatywnych skutków nieprawidłowego spalania detonacyjnego przez co uzyskujemy wyższą moc i moment obrotowy.W skrócie: prowadzi do przesunięcia granicy występowania spalania stukowego."

u mnie silnik nie będzie miał dużego doładowania, ba będzie nawet mniejsze niż teraz jest więc nie musze walczyć z temp. a tym bardziej ze spalaniem stukowym od tego jest ECU master i strojenie.

desperado67 napisał/a:

A intercooler dobrze się chłodzi N2O


wiem ale taki zestaw tak samo jak aquamist lub cooler wodny to koszt min. 1500pln w górę oczywiście każdy z nich super spełni zadanie ale mi wystarczy że wrzucę większy IC w miejsce dolnej kratki i osiągnę ten sam efekt za 1/3 ceny. Należy też pamiętać że trzeba gdzieś taki kit upchać a dokładnie butle lub zbiornik które też nie są małe a u nas z miejscem słabo...

desperado67 napisał/a:


Tu jeszcze jeden link do powyższego tematu.
http://samplerwrc.republika.pl/water.htm
http://www.aquamist.co.uk...ry/gallery.html
[/quote]

tu również potw. "Systemy wtrysku wody (Waterinjection) praktycznie sa wymagane tylko w silnikach turbodoladowanych i w tych bardzo obciazonych."

desperado67 napisał/a:

Ps. Dziwi mnie że o tym nie wiedziałeś, będąc znawcą silników turbodoładowanych


jak widać wiedziałem tylko jak widzisz rozwiązania bardzo fajne ale dość drogie i dedykowane do samochodów bardzo wysilonych lub z zamknięta droga dalszego tuningu o mocach 500+ ... dlaczego u Ciebie nie ma takiego rozwiązania? :p
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 13:54   

desperado67, propo forum lotus 7 to tam sobie działam i polecam lekturę lotka z silnikiem kossy co poszedł sprzedany do południowych sąsiadów:)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Paź 26, 2011 20:28   

nowości kawiorowe zegary Apexi Boost oraz EGT peak i warning z centralką



[ Dodano: Sro Paź 26, 2011 21:28 ]
niestety prace stanęły z powodu dostępności części do silnika... wiec w czasie oczekiwania ogarniam wszystkie problemy mogące wyjść w międzyczasie a które warto zrobić jak już wszystko mam na wierzchu a wiec nowy spływ oleju inne króćce do sprężarki nowe śruby, nowe szpilki, zapas olejów i płynów plus te na docieranie itd..

dzisiaj przyszła paczka z poduchami pod silnikiem z poliuretanu



stara dobra chłodnica po dokładnym obejrzeniu poszła do przeróbki na coś bardziej wydajnego a wiec nowy większy rdzeń :) niby ma się poprawić wydajność o 30% zobaczymy :) ma być na piątek:)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1751
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Paź 27, 2011 21:49   

gdzie poduszki lane?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 27, 2011 23:12   

i jaki ich koszt? ;>
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1751
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Paź 28, 2011 07:31   

koszt to pewnie z 500 :( ale takie zycie
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 28, 2011 08:28   

http://www.poliuretan.olkusz.pl/ za te co na fotce 310pln więc koszt jednej gównianej w oryginalne... zatem tanioszka :) zobaczymy jak będą się sprawować w aucie chodzi głownie o amortyzacje drgań czy nie będą przenosić na budę.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Tomcat Stage I zakonczony
Gość Tuning mechaniczny 20 Czw Cze 18, 2009 12:26
dobryziom



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink