Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] czy to hgf ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] czy to hgf ?
Autor Wiadomość
isio 



Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 24
Skąd: grabownica



Wysłany: Sob Lis 26, 2011 00:10   [R200] czy to hgf ?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

Witam kupiłem roverka jakies 1,5 roku temu po 3 miesiacach od kupna pekla mi glowica i poszledl plyn w olej. Kupilem glowice po regeneracji i nowe uszczelki mechanik pozakladal i bylo ok. Pare dni temu sprawdzalem stan plynu i gdzies uciekl. Zauwazylem ze cos podcieka spod glowicy kolo paska rozrzadu, zawiozlem auto do mechanika, sprawdzil i powiedzial ze cieklo spod wezyka od zbiorniczka i kolektora ssacego podokrecal i kazal auto zabrac i obserwowac co sie bedzie dzialo. Przez dwa dni bylo ok nigdzie nie cieklo az do dzis znowu zaczelo cieknac. Pojechalem dalej do mechanika poogladal i kazal wlac plyn uszczelniajacy do chlodnic, wlalem jezdzilem zrobilem jakies 15 km i narazie jest ok plyn w normie nie cieknie. Dodam ze nie ma plynu w oleju. kupilem niwy typ uszczelki wielowarstwowy Erling i nie wiem co robic. Jak mozecie to poradzcie cos. Napisze jeszce ze od wymiany uszczelki zrobilem 12000km.[i]
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 26, 2011 00:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Lis 26, 2011 09:26   

isio napisał/a:
kazal wlac plyn uszczelniajacy do chlodnic

To sobie narobiłeś...

Niech ten Twój mechanior sprawdzi czy nie cieknie spod pompy wody (osłonę rozrządu trzeba zdjąć).
 
 
 
isio 



Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 24
Skąd: grabownica



Wysłany: Sob Lis 26, 2011 10:08   

co ten plyn moze narobic ?
 
 
Lewis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 310
Skąd: Wola

Rover 200

Wysłany: Sob Lis 26, 2011 10:15   

moze najwyzej zatkac ci nagrzewnice i nie bedzie grzało auto ja wlalem i mi sie nic nie działo i plyn przestał uciekac ;]
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Lis 26, 2011 10:22   

super mechanik co każe wlewać uszczelniacze, Rover to nie Jelcz
głupota ludzka nie zna granic
ja tylko raz w życiu wlałem uszczelniacz a w zimę drżałem w aucie
w serii K może się to źle skończyć ale ludzie nie zdają sobie z tego sprawy
 
 
isio 



Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 24
Skąd: grabownica



Wysłany: Sob Lis 26, 2011 11:32   

ja sie na tym nie znam wiec go posluchalem oby sie teraz nic nie stalo
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Nie Lis 27, 2011 12:48   

Weźmy chociaż pod uwagę zaworek odpowietrzający głowicę, bez uszczelniacz się zapycha, u mnie jak go wyciągałem to ciężko go było znaleźć w brudzie :/ ma w końcu średnice 2,5mm :???: nie mówiąc o kanałach w bloku silnika tam też jest ciasno :neutral:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
isio 



Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 24
Skąd: grabownica



Wysłany: Sro Lis 30, 2011 23:11   

Witam to znowu ja po kilku dniach spokoju zauważyłem ze dalej coś podcieka do tego jeszcze z drugiej strony. Dziwne ponieważ ślady płynu widzę na silniku a płynu nie ubywa. Dodam zdjęcia gdzie cieknie.

[ Dodano: Sro Lis 30, 2011 23:11 ]
Dodam jeszcze ze od wymiany uszcelki oszczedzam auto na zimnym silniku nie przekraczam 2000 rpm. Sprawdzalem stan plynu minimum 2 razy w tygodniu przed wiekszymi trasami tez. Silnik mial temp. normalna wskaznik przed polowa. Nie wiem co robic szkoda mi auta bo naprawde fajnie sie nim jezdzi. Auto kupione od pierwszego wlasciciela w Polsce jak kupilem mialo jakies 120000 przebiegu kupione od znajomego ktory nie chcial sprzedac ale mi sie to auto podobalo od zawsze i go od niego wyciagnolem. Dodam jeszce ze straty mocy nie ma zbiera sie i naprawde dobrze jedzie.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Gru 01, 2011 19:14   

No niestety, będziesz chyba musiał jeszcze raz wymienić uszczelkę, ktoś najprawdopodobniej spieprzył robotę, albo za słabo przykręcił szpilki głowicy, albo wstawił stare szpilki. :/
Możesz na razie tak jeździć, bo płyn z tego co piszesz nie dostaje się do oleju, ale radziłbym to zrobić w najbliższym czasie, bo i tak cie to nie minie. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
marhew 



Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 83
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Czw Gru 01, 2011 20:00   

A ja powiem tak, 2 tyg temu walczyłem u siebie z identycznym problemem. Pierwsza myśl- uszczelka pod głowicą. Płyn ubywał, silnik był mokry po stronie rozrządu i miejsce łączenia głowicy z cylindrami również było mokre. Po kilku dniach, po nocy postoju mokry był cały przód silnika, lewa strona pod rozrządem i prawa nad skrzynią. Nie miałem żadnych dodatkowych objawów hgf, oprócz znikającego płynu. Wiele czasu poświęciłem na szukanie wycieku, gdyż ciągle miałem nadzieję że to nie hgf. W końcu podłączyłem kompresor do ukł. chłodzenia ( do wężyka przelewowego przy zbiorniczku wyrównawczym) i zacząłem bardzo delikatnie pompować. Nabiłem może z 0.5 atm i wywalilo ciecz pod silnik (puścił najsłabszy punkt) jak się okazało problemem była uszczelka pod kolektorem ssącym :)
Jeśli CI sie chce również możesz spróbować z kompresorem, jednak należny robić to bardzo ostrożnie, żeby nie przesadzić z ciśnieniem. A jeśli nie, to poświęć kilka godzin i 15 zł na nową uszczelke kolektora ssącego i ją wymień. Koszt jest niewielki, a być może zaoszczędzi niepotrzebnego rwania głowicy.
 
 
isio 



Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 24
Skąd: grabownica



Wysłany: Czw Gru 01, 2011 22:12   

Dzis dokrecilem troche kolektor ssacy i narazie nie widac aby cieklo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] Próba/pomysł kolejnej modyfikacji mojego R200
red Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Cze 09, 2014 06:40
Adrian
Brak nowych postów [r200]lakier LVD czy produkowano r200 w podobnym kolorze?
alexkret Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Sie 14, 2012 23:01
AndrewS
Brak nowych postów [R200] zmiana manualnych lusterek od R200 na te od R25
sposób montażu - potrzebuję fachowej porady
namiko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 51 Sro Mar 16, 2011 20:45
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200]Jak zrobic mrugniecie alarmu w r200
zibik21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Sie 09, 2012 16:42
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink