Wysłany: Pon Mar 12, 2012 22:57 Allegro . Zwrot płyty głównej uszkodzonej na gwarancji.
Witam ostatnio spaliła mi sie płyta główna , kupiłem inną spaloną oddalem na gwarancje. Dostałem nową wystawiłem ją na allegro i sprzedałem. Gwarancja i dowód wydania karty został dodany do przesyłki. Z czego w dniu dzisiejszym dostaje info od kupującego że karta nie działa.
ponizej umieszczam wiadomosc jaka otrzymalem.
Witam.
Niestety mam złą wiadomość dla Pana,ale w szczególności dla mnie Płyta która dostałem od Pana nie działa Najprawdopodobniej jest uszkodzana ....... płyta sprawdzona i montowana w sklepie komputerowym
Do płyty nie dostarczył Pan paragonu zakupu
W zwiazku z zaistniałą sytuacją zwrócę Panu płytę i żądam zwrotu pieniądzy,które za nią zapłaciłem ...... mógłbym dochodzić praw z gwarancjii ,gdybym choć jeden dzień ją użytkował.a Pana obowiązuję regulaminowa (allegro) rękojmia
Nistety,ale ja potrzebuje komputer i muszę zakupić płytę u innego sprzedawcy
Mam nadzieję,że dogadamy się w tej sytuacji i niepotrzebne bedzie angażować allegro w tą sprawę
Koleś chce mi odesłąć NIE SPRAWNĄ płytę która NIBY była montowana w sklepie komputerowym. ( Karta nowa na gwarancji dodany dowód gwarancyjny)
Karta nie była przezemnie używana ani montowana.
Co postąpić w takim przypadku. Odesłać go do agito.pl ( w końcu ma gwarancje ). I Nie wiem czy płyty nie uszkodził "ktoś w sklepie " o ile wogole tam była.
Pomóżcie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 12, 2012 22:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
chmielu, skąd mam wiedzieć czy jej nie uszkodzili w sklepie , albo nie ma uszkodzonego zasilacza który powoduje uszkodzenia? No i w końcu płyta jest na gwarancji agito to nie powinien sie do nich udać ?
NO i zaznaczył że płyta BYŁA montowana. To jak mam odebrać używany towar
Co mu odpowiedzieć . jak to ubrać w słowa i paragrafy ? Z góry dziękuję
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jako osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej i sprzedająca towar używany masz prawo nie przyjąć zwrotu i tyle. Gwarancja i rękojmia dotyczy sprzedającego prowadzącego działalność gospodarczą, poza tym jeśli wysłałeś mu towar zgodny z opisem, czyli sprawny może się w nos pocałować. @ razy przerabiałem taki temat.
"Niestety,ale płyta wraca do pana i jeżeli nie odda mi pan kasy,to sprawa trafi na allegro. Płyta nie ma uszkodzeń mechanicznych,a wiec pan musi uwzglednić rekojmię.Do tego abym mógł reklamować płytę muszę mieć paragon(dowód zakupu),ale jak ja mam reklamować płytę którą dostałem uszkodzoną !
Wysyłam płytę i czekam na kasę !
Płyta nie działa i kupiłem ją od pana,a nie w agitto !
Pana wybór,czy bedziemy sprawę załatwiać przez allegro ę
[ Dodano: Wto Mar 13, 2012 10:07 ]
Dosłałem mu skan faktury.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Raptile Wto Mar 13, 2012 10:20, w całości zmieniany 1 raz
Jeżeli jest dokładnie tak jak opisujesz, to dla mnie jest to zwykła próba naciągania. Po pierwsze sam zgłoś do allegro temat, po drugie. nie przejmowałbym się ty tematem.
napisz czy w aukcji podales ze w paczce bedzie gwarancja + wydanie karty. jesli tak a on przyjal kurierem to masz pokwitowanie ze w wlasnie to odebral. napisz do allegro a jak ci cos wysle to nie odbieraj i tyle
Płyta miała być sprawna,a ta którą otrzymałem była niesprawna i tyle Mam zgodnie z prawem i regulaminem allegro 10 dni od odstąpienia od umowy zakupu i z tego prawa korzystam .
Płytę panu odsyłam i żądam zwrotu pieniędzy . Ja twierdzę,że płyta była uszkodzona i nie będę zgłaszał roszczenia do agito,bo od pana kupiłem towar jako SPRAWNY!!!Gdyby płyta była dobra i nastąpiłaby awaria w dalszej jej eksploatacji ,to wtedy reklamowałbym ją w agito. Pan sprzedawał mi płytę jako SPRAWNĄ i to pan mi to gwarantował .......... radzę sprawdzić regulamin allegro !!
Jeżeli pan nie odda mi pieniędzy za płytę,to wejdę z panem w spór na forum allegro i być może sprawa trafi na policję
To tyle co mam panu do zakomunikowania i przebieg rozstrzygnięcia sporu zostawiam do pana wyboru !
Pomogł by mi ktoś napisać finalną wersje odpisania temu Panu i skierowania tego na "spory allegro" ?
[ Dodano: Wto Mar 13, 2012 20:17 ]
Próbuje coś sam stworzyć:
7.7 Sprzedający nie mogą wyłączyć ani ograniczyć praw do rękojmi przysługujących Kupującym, nawet w przypadku, gdy sprzedaż nie ma charakteru sprzedaży konsumenckiej. Rękojmia nie rozciąga się na wady Towaru, o których Kupujący wiedział, w szczególności na te, które Sprzedający ujawnił w opisie Transakcji.
Apropo umowy Rękojmi polecam przeczytać ten art (Dz. U. z 2002 r. Nr 141, poz. 1176)
"Od 1 stycznia 2003 obowiązuje ustawa z 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie ustawy Kodeks cywilny, która, jeśli dotyczy to konsumentów (osób fizycznych), wyklucza stosowanie art. 556-581 Kodeksu cywilnego."
W dalszym Ciągu myli Pan Sprzedawce PRZEDSIĘBIORĘ( którym nie jestem) a Sprzedawce OSOBĘ FIZYCZNĄ ( którą jestem czyli UMOWA RĘKOJMI MNIE NIE OBEJMUJE )
Skąd mam wiedzieć ze sklep w którym była montowana płyta nie uszkodził jej poprzez nie fachowy montaż?
Fragment maila : "Najprawdopodobniej jest uszkodzana ....... płyta sprawdzona i montowana w sklepie komputerowym "
Jakieś podtwierzenie, rachunek ?
"Czy sprzedający ma obowiązek udzielenia gwarancji?
Gwarancja nie jest obowiązkowa. Jej warunki są ściśle określane przez gwaranta."
W naszym przypadku agito.pl ( AJ GWARANCJI NIE WYSTAWIAŁEM) Posiada Pan juz dowód wymiany + skan faktury co w zupełności załatwi sprawę.
Zwrot w przeciągu 10 dni jest w przypadku kupna od przedsiębiorcy.
Którym NIE jestem.
Proszę się nie narażać na dodatkowe koszta wysyłająć paczke do mnie bo i tak jej nie odbiorę i załatwić sprawę poprzez agito.pl. Jeśli w dalszym ciągu sie Pan z tym nie zgadza ( proszę dokładnie prześledzić ustawy) proszę zgłosić sprawę do "Sporów allegro" gdyż więcej na prywatne maile nie będę odpisywał.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Raptile Wto Mar 13, 2012 23:14, w całości zmieniany 11 razy
Może pokaż mu konkretny zapis, jakiś akt prawny który mówi ze żeby miał prawo do rękojmi, to Ty musiał byś być przedsiębiorcą, którym nie jesteś. Koleś sie uparł na te rękojmę, pokaż mu że Ciebie ona nie dotyczy i dlaczego
przede wszystkim napisz mu ze nie zgadzasz sie aby wysylal tobie towar (niech sie nie naraża na dodatkowe koszty)
później mu napisz żeby spadał na drzewo
następnie mu napisz ze rękojmia Ciebie nie dotyczy i daj mu link do wiki http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C4%99kojmia
i niech zakłada sprawę w allegro
możesz jeszcze poprosić aby pokazał ci rachunek ze sprzęt był montowany w jakimś tam sklepie jeżeli go nie ma to znaczy że uszkodzenie nastąpiło przez niefachowy montaż
skontaktuj się z agito czy oni maja numer seryjny tej płyty
Odpisz mu tak, ze zwrotu na 100% nie przyjmiesz i kasy nie oddasz jedyne co możesz zrobić to przyjąć od niego płytę i reklamować ją w agito ale potrwa to o wiele dłużej niż on sam by ja wysłał na serwis do agito i będzie musiał pokryć koszty wysyłki do Ciebie, do serwisu i później zwrotną. Jeśli nadal będzie się upierał, ze chce kasę poinformuj go, ze ma założyć spór na allegro i kontaktować się z Tobą wyłącznie za pośrednictwem serwisu allegro. Jeśli dojdzie do sporu stoisz na lepszej pozycji bo zaproponowałeś polubowne załatwienie sprawy chcąc wysłać towar do serwisu za niego, a on z tego nie skorzystał.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum