Forum Klubu ROVERki.pl :: Allegro . Zwrot płyty głównej uszkodzonej na gwarancji.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Allegro . Zwrot płyty głównej uszkodzonej na gwarancji.
Autor Wiadomość
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 12, 2012 22:57   Allegro . Zwrot płyty głównej uszkodzonej na gwarancji.

Witam ostatnio spaliła mi sie płyta główna , kupiłem inną spaloną oddalem na gwarancje. Dostałem nową wystawiłem ją na allegro i sprzedałem. Gwarancja i dowód wydania karty został dodany do przesyłki. Z czego w dniu dzisiejszym dostaje info od kupującego że karta nie działa.

ponizej umieszczam wiadomosc jaka otrzymalem.

Witam.
Niestety mam złą wiadomość dla Pana,ale w szczególności dla mnie !! Płyta która dostałem od Pana nie działa !! Najprawdopodobniej jest uszkodzana ....... płyta sprawdzona i montowana w sklepie komputerowym !!
Do płyty nie dostarczył Pan paragonu zakupu !!

W zwiazku z zaistniałą sytuacją zwrócę Panu płytę i żądam zwrotu pieniądzy,które za nią zapłaciłem ...... mógłbym dochodzić praw z gwarancjii ,gdybym choć jeden dzień ją użytkował.a Pana obowiązuję regulaminowa (allegro) rękojmia !!
Nistety,ale ja potrzebuje komputer i muszę zakupić płytę u innego sprzedawcy !!
Mam nadzieję,że dogadamy się w tej sytuacji i niepotrzebne bedzie angażować allegro w tą sprawę !!


Koleś chce mi odesłąć NIE SPRAWNĄ płytę która NIBY była montowana w sklepie komputerowym. ( Karta nowa na gwarancji dodany dowód gwarancyjny)

Karta nie była przezemnie używana ani montowana.

Co postąpić w takim przypadku. Odesłać go do agito.pl ( w końcu ma gwarancje ). I Nie wiem czy płyty nie uszkodził "ktoś w sklepie " o ile wogole tam była.


Pomóżcie :cry:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 12, 2012 22:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
chmielu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 116
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pon Mar 12, 2012 22:59   

masz numery seryjne tego co temu gosciowi sprzedales?
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 12, 2012 23:02   

chmielu, nie zwróciłem uwagi czy na dokumencie reklamacyjnym wydania karty był taki podpunkt .
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
chmielu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 116
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pon Mar 12, 2012 23:03   

bo rozumiem chyba, ze podejrzewasz podmianke?

swoja droga, Ciebie jako sprzedajacego obowiazuje 10dni mozliwosci na przyjecie zwrotu towaru nawet bez podania przyczyny.
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 12, 2012 23:07   

chmielu, skąd mam wiedzieć czy jej nie uszkodzili w sklepie , albo nie ma uszkodzonego zasilacza który powoduje uszkodzenia? No i w końcu płyta jest na gwarancji agito to nie powinien sie do nich udać ?

NO i zaznaczył że płyta BYŁA montowana. To jak mam odebrać używany towar :/


Co mu odpowiedzieć . jak to ubrać w słowa i paragrafy ? Z góry dziękuję
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Lelobass 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 154
Skąd: Elbląg



Wysłany: Wto Mar 13, 2012 08:54   

Jako osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej i sprzedająca towar używany masz prawo nie przyjąć zwrotu i tyle. Gwarancja i rękojmia dotyczy sprzedającego prowadzącego działalność gospodarczą, poza tym jeśli wysłałeś mu towar zgodny z opisem, czyli sprawny może się w nos pocałować. @ razy przerabiałem taki temat.
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 10:07   

Zaczyna sie straszenie...

"Niestety,ale płyta wraca do pana i jeżeli nie odda mi pan kasy,to sprawa trafi na allegro. Płyta nie ma uszkodzeń mechanicznych,a wiec pan musi uwzglednić rekojmię.Do tego abym mógł reklamować płytę muszę mieć paragon(dowód zakupu),ale jak ja mam reklamować płytę którą dostałem uszkodzoną !
Wysyłam płytę i czekam na kasę !! !

Płyta nie działa i kupiłem ją od pana,a nie w agitto !
Pana wybór,czy bedziemy sprawę załatwiać przez allegro !! ę

[ Dodano: Wto Mar 13, 2012 10:07 ]
Dosłałem mu skan faktury.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Raptile Wto Mar 13, 2012 10:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Lelobass 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 154
Skąd: Elbląg



Wysłany: Wto Mar 13, 2012 10:17   

Jeżeli jest dokładnie tak jak opisujesz, to dla mnie jest to zwykła próba naciągania. Po pierwsze sam zgłoś do allegro temat, po drugie. nie przejmowałbym się ty tematem.
 
 
bolcik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 184
Skąd: Rz-ów



Wysłany: Wto Mar 13, 2012 13:28   

napisz czy w aukcji podales ze w paczce bedzie gwarancja + wydanie karty. jesli tak a on przyjal kurierem to masz pokwitowanie ze w wlasnie to odebral. napisz do allegro a jak ci cos wysle to nie odbieraj i tyle
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 13:44   

bolcik, wydanie karty miał w paczce ( wysyłka pocztą) ,na maila mu wysłałem skan faktury.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
walkie 




Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 13 Sie 2006
Posty: 2981
Skąd: Lubnów/Wroc/Krk

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 13:47   

Raptile, a daj linka do tej aukcji
_________________
Nic nie trwa wiecznie...
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 14:21   

http://allegro.pl/asrock-...2155992964.html
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 18:53   

Jak tam sytuacja Raptile?
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 20:17   

Kolejna odpowiedz:


Płyta miała być sprawna,a ta którą otrzymałem była niesprawna i tyle !! Mam zgodnie z prawem i regulaminem allegro 10 dni od odstąpienia od umowy zakupu i z tego prawa korzystam .
Płytę panu odsyłam i żądam zwrotu pieniędzy . Ja twierdzę,że płyta była uszkodzona i nie będę zgłaszał roszczenia do agito,bo od pana kupiłem towar jako SPRAWNY!!!Gdyby płyta była dobra i nastąpiłaby awaria w dalszej jej eksploatacji ,to wtedy reklamowałbym ją w agito. Pan sprzedawał mi płytę jako SPRAWNĄ i to pan mi to gwarantował .......... radzę sprawdzić regulamin allegro !! !!
Jeżeli pan nie odda mi pieniędzy za płytę,to wejdę z panem w spór na forum allegro i być może sprawa trafi na policję !!

To tyle co mam panu do zakomunikowania i przebieg rozstrzygnięcia sporu zostawiam do pana wyboru !! !



Pomogł by mi ktoś napisać finalną wersje odpisania temu Panu i skierowania tego na "spory allegro" ?

[ Dodano: Wto Mar 13, 2012 20:17 ]
Próbuje coś sam stworzyć: ;/



7.7 Sprzedający nie mogą wyłączyć ani ograniczyć praw do rękojmi przysługujących Kupującym, nawet w przypadku, gdy sprzedaż nie ma charakteru sprzedaży konsumenckiej. Rękojmia nie rozciąga się na wady Towaru, o których Kupujący wiedział, w szczególności na te, które Sprzedający ujawnił w opisie Transakcji.

Apropo umowy Rękojmi polecam przeczytać ten art (Dz. U. z 2002 r. Nr 141, poz. 1176)

"Od 1 stycznia 2003 obowiązuje ustawa z 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie ustawy Kodeks cywilny, która, jeśli dotyczy to konsumentów (osób fizycznych), wyklucza stosowanie art. 556-581 Kodeksu cywilnego."


W dalszym Ciągu myli Pan Sprzedawce PRZEDSIĘBIORĘ( którym nie jestem) a Sprzedawce OSOBĘ FIZYCZNĄ ( którą jestem czyli UMOWA RĘKOJMI MNIE NIE OBEJMUJE !! )




Skąd mam wiedzieć ze sklep w którym była montowana płyta nie uszkodził jej poprzez nie fachowy montaż?

Fragment maila : "Najprawdopodobniej jest uszkodzana ....... płyta sprawdzona i montowana w sklepie komputerowym "

Jakieś podtwierzenie, rachunek ?


"Czy sprzedający ma obowiązek udzielenia gwarancji?

Gwarancja nie jest obowiązkowa. Jej warunki są ściśle określane przez gwaranta."

W naszym przypadku agito.pl ( AJ GWARANCJI NIE WYSTAWIAŁEM) Posiada Pan juz dowód wymiany + skan faktury co w zupełności załatwi sprawę.


Zwrot w przeciągu 10 dni jest w przypadku kupna od przedsiębiorcy.

Którym NIE jestem.


Proszę się nie narażać na dodatkowe koszta wysyłająć paczke do mnie bo i tak jej nie odbiorę i załatwić sprawę poprzez agito.pl. Jeśli w dalszym ciągu sie Pan z tym nie zgadza ( proszę dokładnie prześledzić ustawy) proszę zgłosić sprawę do "Sporów allegro" gdyż więcej na prywatne maile nie będę odpisywał.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Raptile Wto Mar 13, 2012 23:14, w całości zmieniany 11 razy  
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 20:33   

Raptile napisał/a:
Zwrot w przeciągu 10 dni jest w przypadku kupna od przedsiębiorcy.
Zwróciłeś uwagę KUPUJĄCEGO na ten fakt?
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 20:41   

slax, tak dwukrotnie ale on mi wyskakuje z umową Rękojmi i nie wiem o co chodzi :/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 20:48   

Może pokaż mu konkretny zapis, jakiś akt prawny który mówi ze żeby miał prawo do rękojmi, to Ty musiał byś być przedsiębiorcą, którym nie jesteś. Koleś sie uparł na te rękojmę, pokaż mu że Ciebie ona nie dotyczy i dlaczego
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Wto Mar 13, 2012 21:00   

przede wszystkim napisz mu ze nie zgadzasz sie aby wysylal tobie towar (niech sie nie naraża na dodatkowe koszty)
później mu napisz żeby spadał na drzewo ;)
następnie mu napisz ze rękojmia Ciebie nie dotyczy i daj mu link do wiki http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C4%99kojmia
i niech zakłada sprawę w allegro
możesz jeszcze poprosić aby pokazał ci rachunek ze sprzęt był montowany w jakimś tam sklepie :D jeżeli go nie ma to znaczy że uszkodzenie nastąpiło przez niefachowy montaż :D
skontaktuj się z agito czy oni maja numer seryjny tej płyty
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 21:49   

Odpisz mu tak, ze zwrotu na 100% nie przyjmiesz i kasy nie oddasz jedyne co możesz zrobić to przyjąć od niego płytę i reklamować ją w agito ale potrwa to o wiele dłużej niż on sam by ja wysłał na serwis do agito i będzie musiał pokryć koszty wysyłki do Ciebie, do serwisu i później zwrotną. Jeśli nadal będzie się upierał, ze chce kasę poinformuj go, ze ma założyć spór na allegro i kontaktować się z Tobą wyłącznie za pośrednictwem serwisu allegro. Jeśli dojdzie do sporu stoisz na lepszej pozycji bo zaproponowałeś polubowne załatwienie sprawy chcąc wysłać towar do serwisu za niego, a on z tego nie skorzystał.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
chmielu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 116
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 22:47   

a niech sobie zglasza na policje. i tak bedzie sprawa umorzona z uwagi na niska szkodliwosc, czyli ponizej 250zl ;) wiec straszenie bezpodstawne.

[ Dodano: Wto Mar 13, 2012 22:47 ]
Ciufa napisał/a:
skontaktuj się z agito czy oni maja numer seryjny tej płyty

Agito, jak i inne powazne sklepy MUSZĄ mieć numry seryjne towarow przyjmowanych, wydawanych, wymienianych :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Kolejna naprawa telefonu w ramach gwarancji
Deamian Prawo i ubezpieczenia 9 Pon Lut 28, 2011 20:54
claudii
Brak nowych postów Zwrot samochodu ?
buakaw Prawo i ubezpieczenia 3 Sob Lip 09, 2016 14:56
AdaskoC
Brak nowych postów [PZU] zwrot kosztów holowania
luk474 Prawo i ubezpieczenia 12 Wto Maj 08, 2012 11:32
bociannielot
Brak nowych postów Autoryzowany serwis każe zapłacić za naprawę mimo gwarancji
memphisto Prawo i ubezpieczenia 11 Nie Mar 20, 2011 14:28
nicco_nuwai
Brak nowych postów Czy moge liczyc na zwrot pieniedzy?? WAZNE
kamil_luczak Prawo i ubezpieczenia 15 Pią Wrz 12, 2008 19:28
kamil_luczak



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink